L’horta de València fa història una vegada més

Neus Morales i Vega farà història, ja que és la primera màxima representant de l’horta de València menor d’edat i és que el jurat ha volgut que una xiqueta de 10 anys que cursa 6é de primària alegre i en ganes d’ensenyar-se moltes coses siga l’afortunada d’ostentar este gran honor. Serà símbol del futur esperançador de l’horta, per acostar als més menuts les costums i arrels, el mode de vida, els jocs i cançons populars i el gran ventall d’activitats lúdiques i culturals que ofereix l’Associació Cultural l’Horta, com tallers d’oficis artesanals, i divulgació dels productes de proximitat.

Valenciana dels peus a les pintes, Neus es declara una apassionada de València i les seues tradicions, ja que balla danses valencianes, va ser fallera major infantil en només sis anys i presidenta infantil de la seua comissió.

Els seus gustos

El seu plat favorit és la paella valenciana i té com a colors favorits per al trage de llauradora valenciana el blanc i el verd botella. Des del primer moment mostra interés a aprendre tot el que el seu càrrec representa i significa, declara que vol aportar el millor d’ella per transmetre alegria i forces perquè l’Associació Cultural l’Horta de València continue treballant en esta trajectòria recuperant el patrimoni arquitectònic, cultural i festiu de l’horta.
A Neus li depara un any molt intens carregat d’experiències inoblidables ensenya’n-se de mes a prop la cultura i les arrels de la terra valenciana.

L’exaltació

La seua exaltació tindrà lloc el dissabte 23 d’octubre en el teatre de la banda primitiva de Paiporta, un acte en el qual es mantindran totes les mides de protocol anti Covid.
Destacar que en els últims anys l’Associació Cultural l’Horta de València està fent un gran esforç restaurant una Alqueria en Alboraia i una barraca en la pedania de la punta, a banda de denunciar a l’ajuntament de València i generalitat la reivindicació perquè restaure les barraques protegides declarades com a bé de rellevància local i que es troben en estat de runa. Han aconseguit que l’ajuntament interferisca en les obres de consolidació de dos barraques en el barri de Benimaclet, no obstant no cessarà la llavor en esta lluita, per recuperar i mantenir el patrimoni cultural i festiu de l’horta valenciana.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

L’AIReF preveu que la Comunitat Valenciana incomplisca la regla de gasto en 2025 i 2026

L'AIReF calcula que el gasto computable de la Comunitat Valenciana superarà els límits nacionals en 2025 i 2026 i avisa d'un dèficit del 1,9% del PIB en 2026.

El Govern ordena retirar l’escut feixista croat del panteó de Luburić a Carcaixent

El Govern inclou el panteó de Vjekoslav Luburić a Carcaixent en el catàleg de símbols contraris a la Memòria Democràtica i ordena retirar l'escut Ustaša i afegir panells explicatius sobre els seus crims.

Dansa València porta la dansa contemporània a L’Albufera i estrena una versió de Les filles de Bernarda Alba

Dansa València trau la creació contemporània al parc natural de L'Albufera amb peces site-specific i estrena una lectura actual de Les filles de Bernarda Alba, a més de noves propostes en La Mutant i el TEM.

La jutgessa que investiga la DANA de València cita com a testimoni a l’excap d’informatius d’À Punt

La magistrada que investiga la gestió de la DANA a València del 29 d'octubre de 2024 crida a declarar com a testimoni al llavors cap d'informatius d'À Punt i incorpora nous vídeos a la causa.

Les víctimes de la dana demanen a Bolaños més mitjans judicials i revisar els aforaments

Tres associacions de víctimes de la dana reclamen a Félix Bolaños més recursos per al jutjat de Catarroja, una justícia sense interferències polítiques i revisar l'ús dels aforaments.

El Consell retorna al seu lloc al tècnic que va visar les VPP d’Alacant però li canvia les funcions

El tècnic que va tramitar les vivendes públiques investigades a la Platja de Sant Joan torna al seu lloc per dret administratiu, però amb funcions distintes a les que van motivar la seua suspensió.

El Consell declara la Romeria de la Santa Faç Bé d’Interés Cultural immaterial

El Consell ha aprovat el decret que reconeix la Romeria de la Santa Faç d'Alacant com a Bé d'Interés Cultural immaterial, destacant el seu valor històric, religiós i festiu.

El Consell recorrerà la regularització d’immigrants en alertar de tensió en els servicis públics

El Consell anuncia que recorrerà la regularització d'immigrants impulsada pel Govern en considerar que generarà un efecte anomenada, una pressió afegida sobre la sanitat, l'educació i la vivenda, i que no arriba amb finançament extra.