L’horta de València fa història una vegada més

Neus Morales i Vega farà història, ja que és la primera màxima representant de l’horta de València menor d’edat i és que el jurat ha volgut que una xiqueta de 10 anys que cursa 6é de primària alegre i en ganes d’ensenyar-se moltes coses siga l’afortunada d’ostentar este gran honor. Serà símbol del futur esperançador de l’horta, per acostar als més menuts les costums i arrels, el mode de vida, els jocs i cançons populars i el gran ventall d’activitats lúdiques i culturals que ofereix l’Associació Cultural l’Horta, com tallers d’oficis artesanals, i divulgació dels productes de proximitat.

Valenciana dels peus a les pintes, Neus es declara una apassionada de València i les seues tradicions, ja que balla danses valencianes, va ser fallera major infantil en només sis anys i presidenta infantil de la seua comissió.

Els seus gustos

El seu plat favorit és la paella valenciana i té com a colors favorits per al trage de llauradora valenciana el blanc i el verd botella. Des del primer moment mostra interés a aprendre tot el que el seu càrrec representa i significa, declara que vol aportar el millor d’ella per transmetre alegria i forces perquè l’Associació Cultural l’Horta de València continue treballant en esta trajectòria recuperant el patrimoni arquitectònic, cultural i festiu de l’horta.
A Neus li depara un any molt intens carregat d’experiències inoblidables ensenya’n-se de mes a prop la cultura i les arrels de la terra valenciana.

L’exaltació

La seua exaltació tindrà lloc el dissabte 23 d’octubre en el teatre de la banda primitiva de Paiporta, un acte en el qual es mantindran totes les mides de protocol anti Covid.
Destacar que en els últims anys l’Associació Cultural l’Horta de València està fent un gran esforç restaurant una Alqueria en Alboraia i una barraca en la pedania de la punta, a banda de denunciar a l’ajuntament de València i generalitat la reivindicació perquè restaure les barraques protegides declarades com a bé de rellevància local i que es troben en estat de runa. Han aconseguit que l’ajuntament interferisca en les obres de consolidació de dos barraques en el barri de Benimaclet, no obstant no cessarà la llavor en esta lluita, per recuperar i mantenir el patrimoni cultural i festiu de l’horta valenciana.

Anuncios

Últimes notícies

Maleït idioma, el castellà, segons Trump

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana parla del rebuig de Donald Trump al castellà i utilitza eixe episodi per a reflexionar sobre el supremacisme lingüístic i la situació de les llengües minoritzades, especialment el valencià

José Muñoz acusa el Consell de no tindre ‘projecte propi’ i reclama que la Comunitat recupere pes a Espanya

El síndic del PSPV-PSOE defensa en un desdejuni d’AMDComVal una agenda valenciana basada en finançament, autogovern, servicis públics i vertebració territorial

CCOO denuncia 70 hores d’espera i col·lapse en les urgències de l’Hospital Clínic de València

CCOO alerta que les urgències de l'Hospital Clínic de València acumulen esperes de fins a 70 hores i un 70% més de pacients de la capacitat prevista, la qual cosa convertix l'àrea en una planta d'hospitalització encoberta i eleva el risc assistencial i laboral.

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton es traslladen a l’estadi Ciutat de València

Els festivals Love the 90s i I Love Reggaeton canvien de la Ciutat de les Arts i les Ciències a l'estadi Ciutat de València per un conflicte de soroll, amb ajustos en la distribució del públic i opcions de reembossament.

Els sindicats denuncien servicis mínims abusius en 2n de Batxillerat per la vaga indefinida

Els sindicats del comité de vaga qualifiquen d'abusius els servicis mínims fixats per la Conselleria per al professorat de 2n de Batxillerat davant la vaga indefinida des de l'11 de maig.

Les empreses valencianes acceleren l’automatització malgrat la falta de talent en intel·ligència artificial

Més de la mitat de les empreses valencianes prioritza automatitzar processos per a guanyar eficiència, encara que reconeix una forta falta de talent especialitzat en intel·ligència artificial i un ús encara tàctic d'esta tecnologia.

El Consell aprova un acord de 27 milions per a fàrmacs contra l’esclerosi múltiple

El Consell ha autoritzat un acord marc de més de 27 milions d'euros per a garantir el subministrament de medicaments contra l'esclerosi múltiple en la sanitat pública valenciana durant els pròxims anys.

El Consell destina 14,7 milions al manteniment de depuradores a Castelló

El Consell ha autoritzat la EPSAR un contracte de 14,7 milions per a garantir el manteniment i la continuïtat dels sistemes de sanejament i depuració d'aigües residuals en diversos municipis de Castelló.