L’horta de València fa història una vegada més

Neus Morales i Vega farà història, ja que és la primera màxima representant de l’horta de València menor d’edat i és que el jurat ha volgut que una xiqueta de 10 anys que cursa 6é de primària alegre i en ganes d’ensenyar-se moltes coses siga l’afortunada d’ostentar este gran honor. Serà símbol del futur esperançador de l’horta, per acostar als més menuts les costums i arrels, el mode de vida, els jocs i cançons populars i el gran ventall d’activitats lúdiques i culturals que ofereix l’Associació Cultural l’Horta, com tallers d’oficis artesanals, i divulgació dels productes de proximitat.

Valenciana dels peus a les pintes, Neus es declara una apassionada de València i les seues tradicions, ja que balla danses valencianes, va ser fallera major infantil en només sis anys i presidenta infantil de la seua comissió.

Els seus gustos

El seu plat favorit és la paella valenciana i té com a colors favorits per al trage de llauradora valenciana el blanc i el verd botella. Des del primer moment mostra interés a aprendre tot el que el seu càrrec representa i significa, declara que vol aportar el millor d’ella per transmetre alegria i forces perquè l’Associació Cultural l’Horta de València continue treballant en esta trajectòria recuperant el patrimoni arquitectònic, cultural i festiu de l’horta.
A Neus li depara un any molt intens carregat d’experiències inoblidables ensenya’n-se de mes a prop la cultura i les arrels de la terra valenciana.

L’exaltació

La seua exaltació tindrà lloc el dissabte 23 d’octubre en el teatre de la banda primitiva de Paiporta, un acte en el qual es mantindran totes les mides de protocol anti Covid.
Destacar que en els últims anys l’Associació Cultural l’Horta de València està fent un gran esforç restaurant una Alqueria en Alboraia i una barraca en la pedania de la punta, a banda de denunciar a l’ajuntament de València i generalitat la reivindicació perquè restaure les barraques protegides declarades com a bé de rellevància local i que es troben en estat de runa. Han aconseguit que l’ajuntament interferisca en les obres de consolidació de dos barraques en el barri de Benimaclet, no obstant no cessarà la llavor en esta lluita, per recuperar i mantenir el patrimoni cultural i festiu de l’horta valenciana.

Últimes notícies

L’exposició del MARQ sobre canibalisme ritual supera els 55.000 visitants

La mostra Rituals de pastors del MARQ, centrada en el primer cas documentat de canibalisme funerari no violent en el sud-est peninsular, ha rebut més de 55.000 visitants.

Demanen 12 anys i 8 mesos de presó a un home per intentar matar a la seua exparella a Alacant

La Fiscalia sol·licita 12 anys i 8 mesos de presó per a un home acusat d'intentar matar a la seua exparella a Alacant, malgrat tindre en vigor una orde d'allunyament. L'acusat hauria irromput en la vivenda, l'hauria amenaçada de mort i tractat d'apunyalar-la en el pit i abdomen.

Inici de setmana estable en la Comunitat Valenciana amb pujada de temperatures i ruixats aïllats

La Comunitat Valenciana comença la setmana amb temps en general poc nuvolós i estable, lleuger ascens de les temperatures i possibilitat de ruixats aïllats a l'interior i zones del litoral.

Que condisca l’exemple de Luis García Montero

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana defensa que Espanya ha de reconéixer millor la seua pluralitat lingüística

Luís Castro avisa després de la victòria davant el Mallorca: si penses que està fet pots morir

Luís Castro celebra que el Llevant quede a un sol punt de la permanència matemàtica després de véncer al Mallorca, però advertix que no poden relaxar-se abans de l'últim partit davant el Betis.

Les tempestes descarreguen fins a 48,8 l/m² a Siete Aguas i obliguen a tallar la N-3

Les tempestes de la vesprada a l'interior de la Comunitat Valenciana han deixat fins a 48,8 l/m² en quatre hores a Siete Aguas i han obligat a tallar un tram de la N-3 per fang i pedres.

El Llevant s’avança al Mallorca després d’una greu fallada defensiva

Un gol de Carlos Espí després d'un greu error de David López posa per davant al Llevant davant el Mallorca, en un partit on els locals patixen una lesió i el meta Ryan evita l'empat.

Un golàs de Chust avança a l’Elx davant un Getafe amb deu al descans

L'Elx marxa al descans 1-0 gràcies a un gran gol de Víctor Chust després d'una primera part de domini total davant un Getafe que juga amb deu per l'expulsió de Djené.