15.7 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

L’horta de València fa història una vegada més

Neus Morales i Vega farà història, ja que és la primera màxima representant de l’horta de València menor d’edat i és que el jurat ha volgut que una xiqueta de 10 anys que cursa 6é de primària alegre i en ganes d’ensenyar-se moltes coses siga l’afortunada d’ostentar este gran honor. Serà símbol del futur esperançador de l’horta, per acostar als més menuts les costums i arrels, el mode de vida, els jocs i cançons populars i el gran ventall d’activitats lúdiques i culturals que ofereix l’Associació Cultural l’Horta, com tallers d’oficis artesanals, i divulgació dels productes de proximitat.

Valenciana dels peus a les pintes, Neus es declara una apassionada de València i les seues tradicions, ja que balla danses valencianes, va ser fallera major infantil en només sis anys i presidenta infantil de la seua comissió.

Els seus gustos

El seu plat favorit és la paella valenciana i té com a colors favorits per al trage de llauradora valenciana el blanc i el verd botella. Des del primer moment mostra interés a aprendre tot el que el seu càrrec representa i significa, declara que vol aportar el millor d’ella per transmetre alegria i forces perquè l’Associació Cultural l’Horta de València continue treballant en esta trajectòria recuperant el patrimoni arquitectònic, cultural i festiu de l’horta.
A Neus li depara un any molt intens carregat d’experiències inoblidables ensenya’n-se de mes a prop la cultura i les arrels de la terra valenciana.

L’exaltació

La seua exaltació tindrà lloc el dissabte 23 d’octubre en el teatre de la banda primitiva de Paiporta, un acte en el qual es mantindran totes les mides de protocol anti Covid.
Destacar que en els últims anys l’Associació Cultural l’Horta de València està fent un gran esforç restaurant una Alqueria en Alboraia i una barraca en la pedania de la punta, a banda de denunciar a l’ajuntament de València i generalitat la reivindicació perquè restaure les barraques protegides declarades com a bé de rellevància local i que es troben en estat de runa. Han aconseguit que l’ajuntament interferisca en les obres de consolidació de dos barraques en el barri de Benimaclet, no obstant no cessarà la llavor en esta lluita, per recuperar i mantenir el patrimoni cultural i festiu de l’horta valenciana.

Últimes notícies

El PP de Mislata demana una comissió per a investigar l’accident de l’unflable de 2022

El PP de Mislata ha demanat crear una comissió municipal per a investigar l'accident de l'unflable del 4 de gener de 2022, en el qual van morir dos xiquetes. La proposta busca aclarir els fets, depurar responsabilitats i revisar actuacions per a evitar que es repetisca.

La Generalitat demana al Govern actuacions d’emergència en Tavernes i altres platges després de la borrasca Harry

La Generalitat ha reclamat al Govern mesures urgents a Tavernes de la Valldigna i altres punts del litoral després dels danys de la borrasca Harry. Advertix de risc en edificis de primera línia i exigix un pla de regeneració a llarg termini.

Dos detinguts a València per empadronar il·legalment a estrangers i lucrar-se amb 26.250 euros

La Policia Nacional ha detingut a dos jóvens per empadronar a estrangers amb contractes falsos i sense permís del propietari. La investigació va revelar 30 altes des de 2022 i pagaments de 750 euros a l'any.

180.000 hectàrees abandonades en la Comunitat Valenciana, rècord històric segons AVA-ASAJA

La Comunitat Valenciana va batre en 2025 el seu rècord de terres de cultiu abandonades amb 179.994 hectàrees. AVA-ASAJA ho atribuïx a la crisi de rendibilitat i a la DANA de 2024, i reclama un canvi de rumb.

Un clàssic per la Supercopa: el Barcelona defén la seua hegemonia davant un Reial Madrid que busca el seu primer títol

El títol es decidix en Castalia: el Barcelona arriba com a vigent campió amb cinc Supercopas i domini aclaparador; el Reial Madrid aspira a estrenar el seu palmarés després del seu 1-3 en Montjuïc

Quatre detinguts per una agressió d’extrema gravetat a Sant Vicent del Raspeig

Quatre hòmens han sigut detinguts per un presumpte homicidi en grau de temptativa després d'una agressió d'extrema violència en una zona d'oci de Sant Vicent del Raspeig. La víctima va patir lesions molt greus i va ser ingressada en l'UCI; un dels arrestats va ingressar a la presó i els altres tres van quedar en llibertat amb mesures cautelars.

Avís groc per vent de fins a 80 km/h este dissabte en la Comunitat Valenciana i risc costaner

El dissabte s'ha activat l'avís groc per vents de fins a 80 km/h a l'interior de Castelló i València, 70 km/h en el sud d'Alacant, i risc en la costa.

La comissió de la DANA del Congrés cita a Feijóo el 2 de febrer

La comissió d'investigació de la DANA en el Congrés ha citat al líder del PP, Alberto Núñez Feijóo, per al 2 de febrer a les 11.00. Eixe dia també compareixerà una treballadora del 112 i José Manuel Cuenca ho farà el 9 de febrer.