L’horta de València fa història una vegada més

Neus Morales i Vega farà història, ja que és la primera màxima representant de l’horta de València menor d’edat i és que el jurat ha volgut que una xiqueta de 10 anys que cursa 6é de primària alegre i en ganes d’ensenyar-se moltes coses siga l’afortunada d’ostentar este gran honor. Serà símbol del futur esperançador de l’horta, per acostar als més menuts les costums i arrels, el mode de vida, els jocs i cançons populars i el gran ventall d’activitats lúdiques i culturals que ofereix l’Associació Cultural l’Horta, com tallers d’oficis artesanals, i divulgació dels productes de proximitat.

Valenciana dels peus a les pintes, Neus es declara una apassionada de València i les seues tradicions, ja que balla danses valencianes, va ser fallera major infantil en només sis anys i presidenta infantil de la seua comissió.

Els seus gustos

El seu plat favorit és la paella valenciana i té com a colors favorits per al trage de llauradora valenciana el blanc i el verd botella. Des del primer moment mostra interés a aprendre tot el que el seu càrrec representa i significa, declara que vol aportar el millor d’ella per transmetre alegria i forces perquè l’Associació Cultural l’Horta de València continue treballant en esta trajectòria recuperant el patrimoni arquitectònic, cultural i festiu de l’horta.
A Neus li depara un any molt intens carregat d’experiències inoblidables ensenya’n-se de mes a prop la cultura i les arrels de la terra valenciana.

L’exaltació

La seua exaltació tindrà lloc el dissabte 23 d’octubre en el teatre de la banda primitiva de Paiporta, un acte en el qual es mantindran totes les mides de protocol anti Covid.
Destacar que en els últims anys l’Associació Cultural l’Horta de València està fent un gran esforç restaurant una Alqueria en Alboraia i una barraca en la pedania de la punta, a banda de denunciar a l’ajuntament de València i generalitat la reivindicació perquè restaure les barraques protegides declarades com a bé de rellevància local i que es troben en estat de runa. Han aconseguit que l’ajuntament interferisca en les obres de consolidació de dos barraques en el barri de Benimaclet, no obstant no cessarà la llavor en esta lluita, per recuperar i mantenir el patrimoni cultural i festiu de l’horta valenciana.

Anuncios

Últimes notícies

Les màximes superen els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana

Les temperatures màximes han sobrepassat els 25 graus en nombrosos observatoris de la Comunitat Valenciana, amb pics pròxims als 28 graus i tempestes menys intenses en el nord de Castelló.

Una acusació demana un acarament entre Pradas i Suárez pel retard del Es-Alert en la DANA

Una acusació particular sol·licita un acarament entre Salomé Pradas i Jorge Suárez per a esclarir per què es va retardar més d'una hora l'enviament del missatge És-Alert durant la DANA del 29 d'octubre de 2024.

Educació rebaixa els servicis mínims en 2n de Batxillerat i manté només l’avaluació final

Educació proposa uns servicis mínims més flexibles en la vaga del professorat de 2n de Batxillerat, limitats a l'avaluació final, però els sindicats rebutgen l'oferta i anuncien que la impugnaran.

El Govern aprova la licitació del corredor d’autobús Madrid-València, tercer eix del nou mapa concessional

El Govern dona llum verda a la licitació del corredor Madrid-València, que unifica tres concessions d'autobús en 22 rutes, amb 275 parades i previsió de més de mig milió de viatgers anuals des de 2025.

Continua la retirada de pins secs en Serra Gelada i els treballs s’amplien a Benidorm

Medi Ambient manté la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia la intervenció al terme municipal de Benidorm, amb tales, desbrossaments i mesures preventives enfront d'incendis i riscos per a la població.

La Universitat d’Alacant i la de Machala impulsen un ecosistema d’emprenedoria i innovació a l’Equador

La Universitat d'Alacant i la Universitat Tècnica de Machala han firmat un conveni per a crear un ecosistema d'emprenedoria i innovació a la província equatoriana de l'Or, basat en el model de quàdruple hèlice.

Medi Ambient retira pins secs en Serra Gelada i amplia els treballs a Benidorm

Medi Ambient continua la retirada de pins secs al parc natural de Serra Gelada i amplia les actuacions al terme municipal de Benidorm per a reduir el risc d'incendis i millorar l'estat de la muntanya.

Cinema Jove homenatja a Greta Gerwig pel seu impacte en el paper de la dona a Hollywood

La 41 edició de Cinema Jove dedicarà un cicle a Greta Gerwig, repassant la seua evolució del cinema independent als grans èxits de taquilla i la seua mirada feminista a Hollywood.