5.7 C
València
Dimecres, 31 desembre, 2025

L’Oficina pel Dret a la Vivenda suspén 103 desnonaments en els 6 primers mesos de funcionament

La regidora de Vivenda, Isabel Lozano, ha fet balanç dels sis primers mesos de funcionament de l’Oficina pel Dret a la Vivenda de la ciutat de València, situada en el carrer Bèlgica número 18. Es tracta “d’un servici per a la conservació del dret a l’habitatge de la persona usuària i la seua família, i també per a la recerca d’una nova llar, tot en la mesura que això siga possible. L’Ajuntament presta atenció a la ciutadania amb personal altament qualificat, professionals de l’àmbit jurídic i social amb formació en mediació”, ha detallat Isabel Lozano, qui ha afegit que “durant els primers sis mesos de funcionament han realitzat 5.904 atencions a 2.167 famílies i han suspés 103 desnonaments, entre moltes altres accions”.

Concretament, a més de les 103 suspensions de desnonaments per intervenció directa del servici, s’ha arribat a 16 acords de mediació amb conservació de la vivenda, 31 reubicacions, 834 assessoraments presencials individualitzats, 33 assessoraments telemàtics, 17 assessories col·lectives, 1.302 gestions realitzades per telèfon i 968 per correu electrònic. També s’han dut a terme 691 actuacions encaminades a coordinar-se amb els Centres Municipals de Serveis Socials, altres 201 de sol·licitud d’Informe de Vulnerabilitat, 389 en coordinació i comunicació amb els jutjats i 494 encaminades a coordinar-se amb advocats en la seua tasca. S’han encetat 97 mediacions i 31 negociacions amb entitats bancàries.

Tal com ha explicat la regidora Isabel Lozano, “l’equip tècnic de l’Oficina analitza la situació social, jurídica i econòmica de la persona usuària i amb això un fa primer assessorament i traça una estratègia consensuada amb el ciutadà encaminada a evitar la pèrdua de la llar”.

En tot cas, les principals causes per les quals les famílies s’adrecen al servici estan relacionades amb el lloguer, quasi el 60% del total (29% impagament, 20% no renovació, 7% problemes amb contracte o propietari, 1% pujada del preu). Per altra banda, el 19,5% pateixen una situació irregular respecte a la seua vivenda. Per la seua part, les hipoteques son la causa menys comú d’entre les persones que acudeixen a l’oficina, representant un 10,5%.

Isabel Lozano ha assenyalat que “les dades del balanç d’estos primers sis mesos també alerten que el 38,38% de les unitats que ha acudit a l’Oficina són llars feminitzades sense presència masculina (cap adult home responsable), mentre que el 12,5%serien masculinitzades, sense presència femenina. Pel que es pot dir que la vulnerabilitat residencial incideix de manera aguda en les llars feminitzades”.

Isabel Lozano ha qualificat la posada en marxa d’esta oficina “com una acció importantíssima dins d’este mandat, amb la qual prestem un servici integral en matèria d’habitatge que comprén tant la informació i l’assessorament a la ciutadania sobre els seus drets i els diferents recursos existents en matèria d’habitatge, com l’assistència, mediació i intermediació en arrendaments i préstecs hipotecaris”. L’horari d’atenció de l’Oficina pel Dret a la Vivenda de València és els dies laborables, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h de 16.30 a 19.30 h. També es pot contactar a través del telèfon: 960992397.

Últimes notícies

Baixaran les temperatures i podria ploure en el litoral en Nit de cap d’any

L'últim dia de 2025 arribarà amb augment de nuvolositat a la vesprada i ruixats febles en el litoral de València i nord d'Alacant. Les màximes descendiran i hi haurà gelades a l'interior amb vent fluix i variable.

Indonèsia reprén la busca de tres espanyols desapareguts després d’un naufragi

Els equips van reprendre este dimecres l'operatiu de rescat en Flores després de l'enfonsament del KM Putri Sakinah el divendres. Es busca a tres espanyols i localitzar el derelicte és clau.

86-73: el València doblega al Partizan i tanca la primera tornada al capdamunt

El València Basket va véncer 86-73 a un Partizan en millora després d'anar a remolc durant gran part del dol. Va remuntar amb Thompson i el rebot ofensiu per a tancar la primera volta a dalt.

L’Elx tanca 24-25 amb 7 milions de pèrdues i preveu 15 de benefici en 25-26

La junta d'accionistes va aprovar uns comptes amb prop de 7 milions en negatiu i un pressupost que anticipa 15 milions de benefici en 2025-26. El club va eixir del concurs de creditors i mantindrà la inversió en plantilla i infraestructures.

El Govern designa a Zulima Pérez per a tancar amb Martínez Mus la comissió mixta de la DANA

El Govern ha designat a Zulima Pérez com a interlocutora per a concretar amb Vicente Martínez Mus la comissió mixta de la DANA. Les dos parts han fixat una reunió el 9 de gener per a acordar la seua constitució i definir el seu funcionament.

Nit de cap d’any: els suplements del taxi poden arribar a 6,7 euros en diverses ciutats

L'OCU assenyala que en Nit de cap d'any els taxis apliquen recàrrecs fixos que encarixen el trajecte. Madrid, Lleida i Palma figuren entre les ciutats amb suplements més alts.

Anticicló en Nit de cap d’any: més fred i boires denses a l’interior

El dimecres de Nit de cap d'any estarà marcat per un anticicló que deixarà temps estable, descens tèrmic i boires persistents a l'interior. Aemet preveu gelades generalitzades i tramuntana a l'Empordà.

Detingut un veí per l’incendi de Crevillent en el qual va morir una jove

Un veí de l'immoble ha sigut detingut per la seua presumpta relació amb l'incendi registrat el dilluns a Crevillent. Una jove de 25 anys va morir a l'hospital i va haver-hi una evacuació massiva.