L’Oficina pel Dret a la Vivenda suspén 103 desnonaments en els 6 primers mesos de funcionament

La regidora de Vivenda, Isabel Lozano, ha fet balanç dels sis primers mesos de funcionament de l’Oficina pel Dret a la Vivenda de la ciutat de València, situada en el carrer Bèlgica número 18. Es tracta “d’un servici per a la conservació del dret a l’habitatge de la persona usuària i la seua família, i també per a la recerca d’una nova llar, tot en la mesura que això siga possible. L’Ajuntament presta atenció a la ciutadania amb personal altament qualificat, professionals de l’àmbit jurídic i social amb formació en mediació”, ha detallat Isabel Lozano, qui ha afegit que “durant els primers sis mesos de funcionament han realitzat 5.904 atencions a 2.167 famílies i han suspés 103 desnonaments, entre moltes altres accions”.

Concretament, a més de les 103 suspensions de desnonaments per intervenció directa del servici, s’ha arribat a 16 acords de mediació amb conservació de la vivenda, 31 reubicacions, 834 assessoraments presencials individualitzats, 33 assessoraments telemàtics, 17 assessories col·lectives, 1.302 gestions realitzades per telèfon i 968 per correu electrònic. També s’han dut a terme 691 actuacions encaminades a coordinar-se amb els Centres Municipals de Serveis Socials, altres 201 de sol·licitud d’Informe de Vulnerabilitat, 389 en coordinació i comunicació amb els jutjats i 494 encaminades a coordinar-se amb advocats en la seua tasca. S’han encetat 97 mediacions i 31 negociacions amb entitats bancàries.

Tal com ha explicat la regidora Isabel Lozano, “l’equip tècnic de l’Oficina analitza la situació social, jurídica i econòmica de la persona usuària i amb això un fa primer assessorament i traça una estratègia consensuada amb el ciutadà encaminada a evitar la pèrdua de la llar”.

En tot cas, les principals causes per les quals les famílies s’adrecen al servici estan relacionades amb el lloguer, quasi el 60% del total (29% impagament, 20% no renovació, 7% problemes amb contracte o propietari, 1% pujada del preu). Per altra banda, el 19,5% pateixen una situació irregular respecte a la seua vivenda. Per la seua part, les hipoteques son la causa menys comú d’entre les persones que acudeixen a l’oficina, representant un 10,5%.

Isabel Lozano ha assenyalat que “les dades del balanç d’estos primers sis mesos també alerten que el 38,38% de les unitats que ha acudit a l’Oficina són llars feminitzades sense presència masculina (cap adult home responsable), mentre que el 12,5%serien masculinitzades, sense presència femenina. Pel que es pot dir que la vulnerabilitat residencial incideix de manera aguda en les llars feminitzades”.

Isabel Lozano ha qualificat la posada en marxa d’esta oficina “com una acció importantíssima dins d’este mandat, amb la qual prestem un servici integral en matèria d’habitatge que comprén tant la informació i l’assessorament a la ciutadania sobre els seus drets i els diferents recursos existents en matèria d’habitatge, com l’assistència, mediació i intermediació en arrendaments i préstecs hipotecaris”. L’horari d’atenció de l’Oficina pel Dret a la Vivenda de València és els dies laborables, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h de 16.30 a 19.30 h. També es pot contactar a través del telèfon: 960992397.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Xarxa Elèctrica reforça la xarxa de transport a València en repotenciar la línia Godelleta-Requena de 400 kV

Xarxa Elèctrica ha conclòs la repotenciació de la línia de 400 kV entre Requena i Godelleta, augmentant la seua capacitat de transport i reforçant el subministrament elèctric a la província de València.

El Port d’Alacant recolza un de cada cinc projectes de la convocatòria Ports 4.0

L'Autoritat Portuària d'Alacant ha avalat 19 dels 91 projectes comercials presentats a la convocatòria nacional Ports 4.0 i suma 35 iniciatives innovadores secundades si s'inclouen les idees.

Ramazani sosté el gol dels extrems del València en plena sequera

Els extrems del València encadenen diversos mesos sense gol i cedixen quasi tota la responsabilitat ofensiva en banda a Largie Ramazani, que acumula cinc tants de lliga.

Pérez Llorca defén que els actuals pressupostos li eviten pressions mentres prepara nous comptes

Juanfran Pérez Llorca assegura que els pressupostos de la Generalitat continuen garantint la capacitat inversora i que això li permet negociar sense presses unes noves comptes amb els grups parlamentaris.

Pérez Llorca promet continuar baixant impostos i defén el seu model fiscal en la campanya de la renda

Juanfran Pérez Llorca reivindica una política fiscal que, segons afirma, permet baixar impostos i augmentar la recaptació, i anuncia noves deduccions autonòmiques en la campanya de la renda en la Comunitat Valenciana.

L’Elx confia a recuperar a Héctor Fort per a rebre a l’Atlètic

Elx accelera la recuperació del lateral Héctor Fort després de la seua lesió de muscle i confia a tindre-ho disponible per al dol del 22 d'abril davant l'Atlètic de Madrid, pendent encara del vistiplau del Barcelona.

Detinguts tres hòmens per un punt de venda d’objectes robats en una vivenda d’Alacant

La Policia Nacional ha detingut a tres hòmens per un punt de venda i receptació d'objectes robats en una vivenda de la zona nord d'Alacant, on es van intervindre nombrosos efectes sostrets.

Paiporta impulsa el reciclatge d’aparells electrònics amb una campanya en el comerç local

Paiporta impulsa el reciclatge d'aparells elèctrics i electrònics amb una campanya de conscienciació secundada per la Generalitat i el comerç local, que reforça la reconstrucció després de la dana de 2024.