L’Oficina pel Dret a la Vivenda suspén 103 desnonaments en els 6 primers mesos de funcionament

La regidora de Vivenda, Isabel Lozano, ha fet balanç dels sis primers mesos de funcionament de l’Oficina pel Dret a la Vivenda de la ciutat de València, situada en el carrer Bèlgica número 18. Es tracta “d’un servici per a la conservació del dret a l’habitatge de la persona usuària i la seua família, i també per a la recerca d’una nova llar, tot en la mesura que això siga possible. L’Ajuntament presta atenció a la ciutadania amb personal altament qualificat, professionals de l’àmbit jurídic i social amb formació en mediació”, ha detallat Isabel Lozano, qui ha afegit que “durant els primers sis mesos de funcionament han realitzat 5.904 atencions a 2.167 famílies i han suspés 103 desnonaments, entre moltes altres accions”.

Concretament, a més de les 103 suspensions de desnonaments per intervenció directa del servici, s’ha arribat a 16 acords de mediació amb conservació de la vivenda, 31 reubicacions, 834 assessoraments presencials individualitzats, 33 assessoraments telemàtics, 17 assessories col·lectives, 1.302 gestions realitzades per telèfon i 968 per correu electrònic. També s’han dut a terme 691 actuacions encaminades a coordinar-se amb els Centres Municipals de Serveis Socials, altres 201 de sol·licitud d’Informe de Vulnerabilitat, 389 en coordinació i comunicació amb els jutjats i 494 encaminades a coordinar-se amb advocats en la seua tasca. S’han encetat 97 mediacions i 31 negociacions amb entitats bancàries.

Tal com ha explicat la regidora Isabel Lozano, “l’equip tècnic de l’Oficina analitza la situació social, jurídica i econòmica de la persona usuària i amb això un fa primer assessorament i traça una estratègia consensuada amb el ciutadà encaminada a evitar la pèrdua de la llar”.

En tot cas, les principals causes per les quals les famílies s’adrecen al servici estan relacionades amb el lloguer, quasi el 60% del total (29% impagament, 20% no renovació, 7% problemes amb contracte o propietari, 1% pujada del preu). Per altra banda, el 19,5% pateixen una situació irregular respecte a la seua vivenda. Per la seua part, les hipoteques son la causa menys comú d’entre les persones que acudeixen a l’oficina, representant un 10,5%.

Isabel Lozano ha assenyalat que “les dades del balanç d’estos primers sis mesos també alerten que el 38,38% de les unitats que ha acudit a l’Oficina són llars feminitzades sense presència masculina (cap adult home responsable), mentre que el 12,5%serien masculinitzades, sense presència femenina. Pel que es pot dir que la vulnerabilitat residencial incideix de manera aguda en les llars feminitzades”.

Isabel Lozano ha qualificat la posada en marxa d’esta oficina “com una acció importantíssima dins d’este mandat, amb la qual prestem un servici integral en matèria d’habitatge que comprén tant la informació i l’assessorament a la ciutadania sobre els seus drets i els diferents recursos existents en matèria d’habitatge, com l’assistència, mediació i intermediació en arrendaments i préstecs hipotecaris”. L’horari d’atenció de l’Oficina pel Dret a la Vivenda de València és els dies laborables, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h de 16.30 a 19.30 h. També es pot contactar a través del telèfon: 960992397.

Últimes notícies

Mariano Pernía: Espanya ha merescut un resultat més ampli en la final del Mundial

Mariano Pernía, exinternacional amb Espanya i tècnic de Sesiones AFE, considera que el 1-0 de la final del Mundial 2026 es queda curt i que la selecció espanyola ha sigut clarament superior.

Quasi 400 regatistes omplin la badia d’Alacant en el TabarcaVela-Trofeu Diputació

Quasi 400 regatistes i 50 embarcacions participen este cap de setmana en la 30a edició de la regata TabarcaVela-Trofeu Diputació d’Alacant, una cita clau de la vela de creuer al Mediterrani.

El PP exigix la dimissió de Diana Morant per comparar Feijóo amb Hitler

Miguel Tellado ha reclamat la dimissió immediata de Diana Morant després que la ministra afirmara que Alberto Núñez Feijóo seguix un camí que s’assembla al del govern de Hitler. Les paraules han obert una forta polèmica i han provocat reaccions dispars en PSOE, Sumar, IU i Podem.

Barcala es nega a comparéixer en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus

L’alcalde d’Alacant, Luis Barcala (PP), ha comunicat que no acudirà este divendres a la comissió municipal sobre les vivendes públiques de Les Naus, al·legant que no aportaria res nou i que hi ha una causa judicial oberta. L’oposició l’acusa d’evitar donar explicacions sobre el que qualifica com el major escàndal polític del seu mandat.

Greenpeace alerta de quasi 200 punts crítics al litoral espanyol per la seua fragilitat extrema

Un informe de Greenpeace alerta que el litoral espanyol viu una fragilitat sense precedents pel canvi climàtic i la urbanització, amb 194 punts crítics i fortes conseqüències econòmiques i ambientals.

El tercer dia de l’ona de calor deixa fins a 44 graus a València i activa l’avís roig

La tercera ona de calor de l’estiu tanca este dijous amb fins a 44 ºC i avís roig a la Comunitat Valenciana, especialment a València i Alacant, i risc extrem d’incendis.

Les autonomies del PP boicotegen la reunió sobre la regularització extraordinària de migrants

Els governs autonòmics del PP han decidit no participar en la Conferència Sectorial de la Immigració convocada per analitzar la regularització extraordinària, fet que ha impedit la celebració de la reunió. La ministra Elma Saiz ha acusat el PP de comportar-se com un partit antisistema, mentres les comunitats populars denuncien manca d’informació i una política migratòria que qualifiquen d’opaca i irresponsable.

Risc de reventons càlids i ratxes de vent molt fortes esta vesprada a Alacant

Aemet ha activat l’avís roig per calor extrema i alerta de possibles reventons càlids amb ratxes de vent de més de 90 km/h, sobretot a la província d’Alacant.