14 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

L’Oficina pel Dret a la Vivenda suspén 103 desnonaments en els 6 primers mesos de funcionament

La regidora de Vivenda, Isabel Lozano, ha fet balanç dels sis primers mesos de funcionament de l’Oficina pel Dret a la Vivenda de la ciutat de València, situada en el carrer Bèlgica número 18. Es tracta “d’un servici per a la conservació del dret a l’habitatge de la persona usuària i la seua família, i també per a la recerca d’una nova llar, tot en la mesura que això siga possible. L’Ajuntament presta atenció a la ciutadania amb personal altament qualificat, professionals de l’àmbit jurídic i social amb formació en mediació”, ha detallat Isabel Lozano, qui ha afegit que “durant els primers sis mesos de funcionament han realitzat 5.904 atencions a 2.167 famílies i han suspés 103 desnonaments, entre moltes altres accions”.

Concretament, a més de les 103 suspensions de desnonaments per intervenció directa del servici, s’ha arribat a 16 acords de mediació amb conservació de la vivenda, 31 reubicacions, 834 assessoraments presencials individualitzats, 33 assessoraments telemàtics, 17 assessories col·lectives, 1.302 gestions realitzades per telèfon i 968 per correu electrònic. També s’han dut a terme 691 actuacions encaminades a coordinar-se amb els Centres Municipals de Serveis Socials, altres 201 de sol·licitud d’Informe de Vulnerabilitat, 389 en coordinació i comunicació amb els jutjats i 494 encaminades a coordinar-se amb advocats en la seua tasca. S’han encetat 97 mediacions i 31 negociacions amb entitats bancàries.

Tal com ha explicat la regidora Isabel Lozano, “l’equip tècnic de l’Oficina analitza la situació social, jurídica i econòmica de la persona usuària i amb això un fa primer assessorament i traça una estratègia consensuada amb el ciutadà encaminada a evitar la pèrdua de la llar”.

En tot cas, les principals causes per les quals les famílies s’adrecen al servici estan relacionades amb el lloguer, quasi el 60% del total (29% impagament, 20% no renovació, 7% problemes amb contracte o propietari, 1% pujada del preu). Per altra banda, el 19,5% pateixen una situació irregular respecte a la seua vivenda. Per la seua part, les hipoteques son la causa menys comú d’entre les persones que acudeixen a l’oficina, representant un 10,5%.

Isabel Lozano ha assenyalat que “les dades del balanç d’estos primers sis mesos també alerten que el 38,38% de les unitats que ha acudit a l’Oficina són llars feminitzades sense presència masculina (cap adult home responsable), mentre que el 12,5%serien masculinitzades, sense presència femenina. Pel que es pot dir que la vulnerabilitat residencial incideix de manera aguda en les llars feminitzades”.

Isabel Lozano ha qualificat la posada en marxa d’esta oficina “com una acció importantíssima dins d’este mandat, amb la qual prestem un servici integral en matèria d’habitatge que comprén tant la informació i l’assessorament a la ciutadania sobre els seus drets i els diferents recursos existents en matèria d’habitatge, com l’assistència, mediació i intermediació en arrendaments i préstecs hipotecaris”. L’horari d’atenció de l’Oficina pel Dret a la Vivenda de València és els dies laborables, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h de 16.30 a 19.30 h. També es pot contactar a través del telèfon: 960992397.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.