L’Oficina pel Dret a la Vivenda suspén 103 desnonaments en els 6 primers mesos de funcionament

La regidora de Vivenda, Isabel Lozano, ha fet balanç dels sis primers mesos de funcionament de l’Oficina pel Dret a la Vivenda de la ciutat de València, situada en el carrer Bèlgica número 18. Es tracta “d’un servici per a la conservació del dret a l’habitatge de la persona usuària i la seua família, i també per a la recerca d’una nova llar, tot en la mesura que això siga possible. L’Ajuntament presta atenció a la ciutadania amb personal altament qualificat, professionals de l’àmbit jurídic i social amb formació en mediació”, ha detallat Isabel Lozano, qui ha afegit que “durant els primers sis mesos de funcionament han realitzat 5.904 atencions a 2.167 famílies i han suspés 103 desnonaments, entre moltes altres accions”.

Concretament, a més de les 103 suspensions de desnonaments per intervenció directa del servici, s’ha arribat a 16 acords de mediació amb conservació de la vivenda, 31 reubicacions, 834 assessoraments presencials individualitzats, 33 assessoraments telemàtics, 17 assessories col·lectives, 1.302 gestions realitzades per telèfon i 968 per correu electrònic. També s’han dut a terme 691 actuacions encaminades a coordinar-se amb els Centres Municipals de Serveis Socials, altres 201 de sol·licitud d’Informe de Vulnerabilitat, 389 en coordinació i comunicació amb els jutjats i 494 encaminades a coordinar-se amb advocats en la seua tasca. S’han encetat 97 mediacions i 31 negociacions amb entitats bancàries.

Tal com ha explicat la regidora Isabel Lozano, “l’equip tècnic de l’Oficina analitza la situació social, jurídica i econòmica de la persona usuària i amb això un fa primer assessorament i traça una estratègia consensuada amb el ciutadà encaminada a evitar la pèrdua de la llar”.

En tot cas, les principals causes per les quals les famílies s’adrecen al servici estan relacionades amb el lloguer, quasi el 60% del total (29% impagament, 20% no renovació, 7% problemes amb contracte o propietari, 1% pujada del preu). Per altra banda, el 19,5% pateixen una situació irregular respecte a la seua vivenda. Per la seua part, les hipoteques son la causa menys comú d’entre les persones que acudeixen a l’oficina, representant un 10,5%.

Isabel Lozano ha assenyalat que “les dades del balanç d’estos primers sis mesos també alerten que el 38,38% de les unitats que ha acudit a l’Oficina són llars feminitzades sense presència masculina (cap adult home responsable), mentre que el 12,5%serien masculinitzades, sense presència femenina. Pel que es pot dir que la vulnerabilitat residencial incideix de manera aguda en les llars feminitzades”.

Isabel Lozano ha qualificat la posada en marxa d’esta oficina “com una acció importantíssima dins d’este mandat, amb la qual prestem un servici integral en matèria d’habitatge que comprén tant la informació i l’assessorament a la ciutadania sobre els seus drets i els diferents recursos existents en matèria d’habitatge, com l’assistència, mediació i intermediació en arrendaments i préstecs hipotecaris”. L’horari d’atenció de l’Oficina pel Dret a la Vivenda de València és els dies laborables, de dilluns a divendres, de 9 a 14 h de 16.30 a 19.30 h. També es pot contactar a través del telèfon: 960992397.

Últimes notícies

El foc de Soneja queda extingit després de cremar 183 hectàrees i desallotjar 500 veïns

L’incendi forestal declarat diumenge a Soneja i que també ha afectat Azuébar s’ha donat per extingit este dissabte a les 20.25 hores, després de cremar 183 hectàrees i obligar al desallotjament de 500 veïns.

Ferit un home de 49 anys en una baralla al Mercat de Dénia

Un home de 49 anys ha resultat ferit al cap en una baralla este dissabte al matí al Mercat de Dénia i ha sigut traslladat a l’Hospital de Dénia.

Aemet activa l’avís groc per fortes tronades este diumenge a l’interior nord de València

Aemet ha activat per a este diumenge, entre les 18.00 i les 00.00 hores, l’avís groc per tronades a l’interior nord de València, amb fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i possibilitat de granís i ratxes molt fortes de vent.

Gran incendi en una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit amb sis dotacions de bombers

Un incendi industrial molt desenvolupat ha afectat esta vesprada una planta de reciclatge d’Aielo de Malferit i ha obligat a mobilitzar sis dotacions del Consorci de Bombers de València i bombers forestals.

Mor un treballador en caure-li un mur damunt al polígon Fuente del Jarro de Paterna

Un home ha mort este dissabte al polígon industrial Fuente del Jarro de Paterna després que li haja caigut un mur damunt durant la faena.

Ferit un home major en quedar atrapat baix del seu tractor a Benimantell

Un home de Benimantell ha resultat ferit en quedar atrapat baix del tractor que conduïa en la zona de Fontetes. Els bombers l'han rescatat amb contusions i l'han traslladat a un hospital per a la seua valoració.

Braxton Key se’n va al Fenerbahce per dos anys després de descartar seguir al València Basket

L’ala-pivot nord-americà Braxton Key ha signat per dos temporades amb el Fenerbahce després de no acceptar l’oferta de renovació del València Basket, club del qual es declara aficionat de per vida.

Hugo Sotelo jugarà cedit al Llevant la temporada 2026-27

El Celta i el Llevant han tancat un principi dacord perquè Hugo Sotelo jugue cedit el curs 2026-27 al club valencià, pendent només de definir una possible opció de compra.