El MARQ represa les activitats presencials de la Campanya d’Estiu

 

La dissetena edició de la Campanya d’Activitats d’Estiu del MARQ començarà de manera presencial el pròxim 5 de juliol i es prolongarà fins al 27 d’agost amb “L’Horta d’Alacant. Cultura, Patrimoni i Tradicions” com a eix de les propostes.

Després de la interrupció de les activitats presencials el passat estiu, amb motiu de la crisi sanitària, el MARQ recupera la seua programació estival sota l’estricte compliment del seu Pla de Contingència i els protocols COVID, de conformitat amb les autoritats sanitàries, com un espai segur per a la cultura i la salut, en el qual no s’ha produït cap contagi, ni entre el seu personal ni entre els seus visitants, des que va reobrir les seues portes el juny de 2020.

La vicepresidenta diputada de Cultura, Julia Parra, ha detallat que “en esta edició, la temàtica de les activitats se centrarà en els continguts oferits a les sales permanents del museu, fent un recorregut per la història i l’arqueologia de la nostra província, amb especial recalcament en el patrimoni històric, cultural, mediambiental i paisatgístic que atresora l’Horta d’Alacant”.

Les activitats tindran lloc tant a l’interior del Museu amb la visita a sales, a les aules didàctiques o en la sala d’actes, com als jardins.

Així mateix, la programació ha sigut organitzada per setmanes, des del dilluns 5 de juliol fins al divendres 27 d’agost, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, i en ella podran participar xiquets i xiquetes d’entre 6 i 14 anys.

Cada setmana hi haurà un total de 25 places disponibles, dividides per edats en dos grups de 15 i 10 xiquets.

La inscripció, a una setmana del calendari d’activitats, ha mantingut el preu d’edicions anteriors, 35 euros, i es podrà formalitzar a través d’Instanticket o en les taquilles del Museu, en horari d’obertura al públic.

A més, la cafeteria el Barq oferirà un menú diari especial als alumnes inscrits en la campanya.

Entre els objectius d’estes jornades destaca el de donar a conéixer el MARQ al públic infantil de manera dinàmica i participativa, mitjançant jocs, tallers i animació, així com fomentar el treball en equip i, en esta edició, reconéixer i identificar els principals cultius i plantacions de l’horta tradicional al llarg de la història, així com la seua influència en l’economia local.

Segons ha destacat Julia Parra, “amb el programa que es podrà en marxa al juliol es pretén que els més xicotets aprenguen a valorar i protegir el patrimoni cultural i mediambiental amb activitats divertides dissenyades pels professionals de l’equip didàctic del MARQ amb la col·laboració dels arqueòlegs del museu”.

Tota la informació sobre la Campanya d’Estiu del Marq es pot consultar en la web en este enllaç.

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua quarta final ACB, de nou contra el Barça

El València Basket ha derrotat l'Asisa Joventut en el tercer partit de semifinals de la Lliga Endesa i disputarà la seua quarta final ACB, la segona consecutiva i la segona contra el Barça.

El Valencia Basket torna a la final ACB: quarta de la seua història i segona seguida contra el Barça

El Valencia Basket ha aconseguit el passe a la seua quarta final de la Lliga ACB després de superar l'Asisa Joventut, i repetirà presència per segon any consecutiu, ara davant el Barça, rival que ja el va superar en la final de 2003.

El Valencia Basket s’impon en Badalona i es classifica per a la final de la Lliga Endesa

El Valencia Basket ha guanyat l’Asisa Joventut a Badalona per 73-87 en el tercer partit de la sèrie i s’ha classificat per a la final de la Lliga Endesa, que disputarà contra el Barça al Roig Arena.

Mor un home de 69 anys mentres es banyava a la platja de Daimús

Un home de 69 anys ha mort este diumenge a la platja de Daimús, a la Safor, després de ser rescatat de l'aigua i no superar les maniobres de reanimació practicades pel SAMU.

L’incendi de vegetació de Segart evoluciona de manera favorable i no arriba a ser forestal

Diverses dotacions del Consorci Provincial i de la Generalitat treballen esta vesprada en un incendi de vegetació a Segart, a la Calderona, que evoluciona de manera positiva i encara no s’ha convertit en incendi forestal.

Rescaten un motorista ferit d’una cuneta en un accident a Cortes de Pallás

Bombers del Consorci Provincial de València han rescatat este diumenge un motorista ferit que havia caigut al fons d’una cuneta després de xocar amb un cotxe a Cortes de Pallás. L’home ha sigut estabilitzat in situ i evacuat en helicòpter fins a l’Hospital La Fe.

Un banc de meduses obliga a alçar la bandera groga a la platja de la Goleta de Tavernes

Un banc de meduses ha causat picadures a diversos participants d’un triatló a la platja de la Goleta de Tavernes de la Valldigna i ha obligat a hissar la bandera groga i l’avís específic de meduses mentre es revisa tot el litoral del municipi.

Castelló neteja més de 115 solars municipals i privats en la campanya 2025-2026

L'Ajuntament de Castelló ha impulsat la limpiesa de més de 115 solars municipals i privats entre 2025 i 2026, exigint als propietaris que complisquen amb el manteniment obligatori dels seus terrenys.