El MARQ represa les activitats presencials de la Campanya d’Estiu

 

La dissetena edició de la Campanya d’Activitats d’Estiu del MARQ començarà de manera presencial el pròxim 5 de juliol i es prolongarà fins al 27 d’agost amb “L’Horta d’Alacant. Cultura, Patrimoni i Tradicions” com a eix de les propostes.

Després de la interrupció de les activitats presencials el passat estiu, amb motiu de la crisi sanitària, el MARQ recupera la seua programació estival sota l’estricte compliment del seu Pla de Contingència i els protocols COVID, de conformitat amb les autoritats sanitàries, com un espai segur per a la cultura i la salut, en el qual no s’ha produït cap contagi, ni entre el seu personal ni entre els seus visitants, des que va reobrir les seues portes el juny de 2020.

La vicepresidenta diputada de Cultura, Julia Parra, ha detallat que “en esta edició, la temàtica de les activitats se centrarà en els continguts oferits a les sales permanents del museu, fent un recorregut per la història i l’arqueologia de la nostra província, amb especial recalcament en el patrimoni històric, cultural, mediambiental i paisatgístic que atresora l’Horta d’Alacant”.

Les activitats tindran lloc tant a l’interior del Museu amb la visita a sales, a les aules didàctiques o en la sala d’actes, com als jardins.

Així mateix, la programació ha sigut organitzada per setmanes, des del dilluns 5 de juliol fins al divendres 27 d’agost, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, i en ella podran participar xiquets i xiquetes d’entre 6 i 14 anys.

Cada setmana hi haurà un total de 25 places disponibles, dividides per edats en dos grups de 15 i 10 xiquets.

La inscripció, a una setmana del calendari d’activitats, ha mantingut el preu d’edicions anteriors, 35 euros, i es podrà formalitzar a través d’Instanticket o en les taquilles del Museu, en horari d’obertura al públic.

A més, la cafeteria el Barq oferirà un menú diari especial als alumnes inscrits en la campanya.

Entre els objectius d’estes jornades destaca el de donar a conéixer el MARQ al públic infantil de manera dinàmica i participativa, mitjançant jocs, tallers i animació, així com fomentar el treball en equip i, en esta edició, reconéixer i identificar els principals cultius i plantacions de l’horta tradicional al llarg de la història, així com la seua influència en l’economia local.

Segons ha destacat Julia Parra, “amb el programa que es podrà en marxa al juliol es pretén que els més xicotets aprenguen a valorar i protegir el patrimoni cultural i mediambiental amb activitats divertides dissenyades pels professionals de l’equip didàctic del MARQ amb la col·laboració dels arqueòlegs del museu”.

Tota la informació sobre la Campanya d’Estiu del Marq es pot consultar en la web en este enllaç.

Últimes notícies

El PSPV tanca files amb Vicent Mascarell davant el juí oral per presumptes calúmnies al PP

El PSPV-PSOE ha reafirmat el seu suport total a Vicent Mascarell i ha criticat l’obertura de juí oral per un presumpte delicte de calúmnies al PP arran d’un vídeo on atribuïa al partit un acte vandàlic contra la seu socialista de València.

La tercera ona de calor dispara els 41,8 °C a Beneixama i la tempesta deixa ratxes de 80 km/h

L’inici de la tercera ona de calor ha deixat fins a 41,8 graus a Beneixama i una tempesta molt intensa ha registrat ratxes de vent de més de 80 km/h en municipis de les comarques valencianes.

Els embassaments del Xúquer baixen al 60,8 % i els del Segura al 56,4 % en plena onada de calor

La reserva hidrica continua el descens estival: el Xuquer es troba al 60,8 % i el Segura al 56,4 %, encara per damunt de fa un any i de la mitjana de la darrera decada.

El Levante incorpora de nou Manu Sánchez cedit pel Celta per a la temporada 2026-27

El Celta ha tancat amb el Levante UD la cessió amb opció de compra del lateral Manu Sánchez per a la temporada 2026-27, en el que serà el seu segon any al Ciutat de Valencia.

Tres dones assassinades en 24 hores en possibles crims masclistes a Màlaga, Toledo i Alacant

La portaveu del Govern ha condemnat els tres presumptes assassinats masclistes registrats en 24 hores a Màlaga, Toledo i Almoradí (Alacant), que podrien elevar a 33 les víctimes mortals d'enguany. La Guàrdia Civil investiga els casos mentres es recorden els servicis d'atenció 24 hores a víctimes de violència masclista.

El nou complex administratiu de Jesús concentrarà servicis provincials a partir de 2029

La Diputació de València invertirà 22,75 milions d’euros en un nou complex administratiu al barri de Patraix que centralitzarà des de 2029 bona part dels servicis provincials. El projecte combinarà tres edificis nous amb immobles històrics i inclourà mesures de sostenibilitat i d’eficiència en la gestió.

La jutgessa de la DANA exigix saber qui va redactar l’informe 4 d’Emergències

La jutgessa que investiga la DANA ha ordenat a l’AVSRE identificar el tècnic que va elaborar l’informe número 4 del 29 d’octubre de 2024 i aclarir quan es va remetre a la llista de difusió oficial, davant les discrepàncies entre dos versions del mateix document.

Encauen 14 persones per presumptes sobrecostos en obres de casernes de la Guàrdia Civil a la Comunitat

Un jutjat de València ha encausat 14 persones, entre elles un tinent coronel de la Guàrdia Civil, per presumptes sobrecostos i una suposada xarxa de corrupció en obres de casernes entre 2018 i 2022.