El MARQ represa les activitats presencials de la Campanya d’Estiu

 

La dissetena edició de la Campanya d’Activitats d’Estiu del MARQ començarà de manera presencial el pròxim 5 de juliol i es prolongarà fins al 27 d’agost amb “L’Horta d’Alacant. Cultura, Patrimoni i Tradicions” com a eix de les propostes.

Després de la interrupció de les activitats presencials el passat estiu, amb motiu de la crisi sanitària, el MARQ recupera la seua programació estival sota l’estricte compliment del seu Pla de Contingència i els protocols COVID, de conformitat amb les autoritats sanitàries, com un espai segur per a la cultura i la salut, en el qual no s’ha produït cap contagi, ni entre el seu personal ni entre els seus visitants, des que va reobrir les seues portes el juny de 2020.

La vicepresidenta diputada de Cultura, Julia Parra, ha detallat que “en esta edició, la temàtica de les activitats se centrarà en els continguts oferits a les sales permanents del museu, fent un recorregut per la història i l’arqueologia de la nostra província, amb especial recalcament en el patrimoni històric, cultural, mediambiental i paisatgístic que atresora l’Horta d’Alacant”.

Les activitats tindran lloc tant a l’interior del Museu amb la visita a sales, a les aules didàctiques o en la sala d’actes, com als jardins.

Així mateix, la programació ha sigut organitzada per setmanes, des del dilluns 5 de juliol fins al divendres 27 d’agost, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, i en ella podran participar xiquets i xiquetes d’entre 6 i 14 anys.

Cada setmana hi haurà un total de 25 places disponibles, dividides per edats en dos grups de 15 i 10 xiquets.

La inscripció, a una setmana del calendari d’activitats, ha mantingut el preu d’edicions anteriors, 35 euros, i es podrà formalitzar a través d’Instanticket o en les taquilles del Museu, en horari d’obertura al públic.

A més, la cafeteria el Barq oferirà un menú diari especial als alumnes inscrits en la campanya.

Entre els objectius d’estes jornades destaca el de donar a conéixer el MARQ al públic infantil de manera dinàmica i participativa, mitjançant jocs, tallers i animació, així com fomentar el treball en equip i, en esta edició, reconéixer i identificar els principals cultius i plantacions de l’horta tradicional al llarg de la història, així com la seua influència en l’economia local.

Segons ha destacat Julia Parra, “amb el programa que es podrà en marxa al juliol es pretén que els més xicotets aprenguen a valorar i protegir el patrimoni cultural i mediambiental amb activitats divertides dissenyades pels professionals de l’equip didàctic del MARQ amb la col·laboració dels arqueòlegs del museu”.

Tota la informació sobre la Campanya d’Estiu del Marq es pot consultar en la web en este enllaç.

Últimes notícies

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.

L’incendi de Soneja continua sense perimetrar amb 300 efectius desplegats i l’onada de calor com a principal amenaça

La Generalitat manté el desallotjament preventiu de Azuébar mentre 16 mitjans aeris treballen en la zona i el Seprona investiga l’origen del foc

Nit sufocant en pobles de tot el territori en l’inici d’una nova onada de calor

Diversos municipis de Castelló, València i Alacant han encadenat una nit tòrrida amb mínimes superiors als 26 graus en l’inici d’una nova onada de calor que podria deixar màximes de fins a 44 graus.

Onada de calor amb fins a 40 graus este dilluns a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana afronta este dilluns un dia de cel ras i temperatures màximes de fins a 40 graus a l’interior de València, que augmentaran encara més dimarts amb valors de fins a 44 graus al sud de la província.

Juan Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra evitar el protocol

Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a favor d’Isaac del Toro, però ha destacat que això li permet esquivar les obligacions de protocol.

Ayuso perd el mallot blanc del Tour però celebra que s’estalvia el protocol

El xabier Juan Ayuso ha perdut el mallot blanc del Tour de França a mans d’Isaac del Toro, però assegura que el resultat és bo i que així evita el protocol d’entrevistes.

Desallotgen veïns d’Azuébar pel ràpid avanç de l’incendi forestal de Soneja

L’avanç de l’incendi forestal declarat a Soneja i la intensa fumera han obligat a desallotjar preventivament veïns d’Azuébar i a activar la situació 2 del pla d’incendis, amb un ampli desplegament de mitjans aeris, terrestres i de la UME.