El MARQ represa les activitats presencials de la Campanya d’Estiu

 

La dissetena edició de la Campanya d’Activitats d’Estiu del MARQ començarà de manera presencial el pròxim 5 de juliol i es prolongarà fins al 27 d’agost amb “L’Horta d’Alacant. Cultura, Patrimoni i Tradicions” com a eix de les propostes.

Després de la interrupció de les activitats presencials el passat estiu, amb motiu de la crisi sanitària, el MARQ recupera la seua programació estival sota l’estricte compliment del seu Pla de Contingència i els protocols COVID, de conformitat amb les autoritats sanitàries, com un espai segur per a la cultura i la salut, en el qual no s’ha produït cap contagi, ni entre el seu personal ni entre els seus visitants, des que va reobrir les seues portes el juny de 2020.

La vicepresidenta diputada de Cultura, Julia Parra, ha detallat que “en esta edició, la temàtica de les activitats se centrarà en els continguts oferits a les sales permanents del museu, fent un recorregut per la història i l’arqueologia de la nostra província, amb especial recalcament en el patrimoni històric, cultural, mediambiental i paisatgístic que atresora l’Horta d’Alacant”.

Les activitats tindran lloc tant a l’interior del Museu amb la visita a sales, a les aules didàctiques o en la sala d’actes, com als jardins.

Així mateix, la programació ha sigut organitzada per setmanes, des del dilluns 5 de juliol fins al divendres 27 d’agost, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, i en ella podran participar xiquets i xiquetes d’entre 6 i 14 anys.

Cada setmana hi haurà un total de 25 places disponibles, dividides per edats en dos grups de 15 i 10 xiquets.

La inscripció, a una setmana del calendari d’activitats, ha mantingut el preu d’edicions anteriors, 35 euros, i es podrà formalitzar a través d’Instanticket o en les taquilles del Museu, en horari d’obertura al públic.

A més, la cafeteria el Barq oferirà un menú diari especial als alumnes inscrits en la campanya.

Entre els objectius d’estes jornades destaca el de donar a conéixer el MARQ al públic infantil de manera dinàmica i participativa, mitjançant jocs, tallers i animació, així com fomentar el treball en equip i, en esta edició, reconéixer i identificar els principals cultius i plantacions de l’horta tradicional al llarg de la història, així com la seua influència en l’economia local.

Segons ha destacat Julia Parra, “amb el programa que es podrà en marxa al juliol es pretén que els més xicotets aprenguen a valorar i protegir el patrimoni cultural i mediambiental amb activitats divertides dissenyades pels professionals de l’equip didàctic del MARQ amb la col·laboració dels arqueòlegs del museu”.

Tota la informació sobre la Campanya d’Estiu del Marq es pot consultar en la web en este enllaç.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Quart dia de busca de l’home desaparegut en un llogaret de Requena

El dispositiu de rescat seguix actiu per quart dia en el llogaret de Casas del Riu, a Requena, per a localitzar a un home desaparegut el diumenge, amb efectius de Generalitat, Guàrdia Civil i Bombers.

Reoberta la Pista de Silla però es mantenen 13 km de retencions cap a València

La V-31 s'ha reobert al trànsit després de l'avaria d'una grua, però el col·lapse persistix amb 13 quilòmetres de retencions d'accés a València i problemes en vies pròximes.

Els preus industrials cauen un 2,4% al febrer en la Comunitat Valenciana

Els preus industrials van descendir al febrer un 2,4% en la Comunitat Valenciana, en un context de fort abaratiment de l'energia que va portar la caiguda mitjana a Espanya fins al 7% interanual.

Sanitat amplia i reforça el calendari de vacunació de la Comunitat Valenciana per a 2026

La Conselleria de Sanitat actualitza el calendari vacunal de la Comunitat Valenciana per a 2026 amb noves vacunes enfront del VRS en adults, canvis en meningitis i pallola i més protecció enfront de grip i VPH.

Una avaria en una grua col·lapsa la Pista de Silla i provoca 13 quilòmetres d’embossos cap a València

L'avaria d'una grua que treballava de nit en la Pista de Silla obliga a tallar l'eixida de València cap a Alacant i manté 13 quilòmetres de retencions d'entrada a la ciutat.

Ratxes de vent molt fort a Castelló i pujada de temperatures este dimecres en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta este dimecres intervals de núvols alts, pujada generalitzada de les temperatures i vent molt intens a Castelló, que podria registrar ratxes molt fortes durant la segona mitat del dia.

Avís taronja a l’interior de Castellon per ratxes de vent de mes de 100 km/h

Deu comunitats estan hui sota avisos per vent, onatge, pluja i neu, amb nivell taronja en Castellon per ratxes molt fortes i en Cataluna per ones de fins a 10 metres.

El València Basket tomba al Olympiacos amb dos tirs lliures finals de De Larrea (85-84)

Dos tirs lliures de Sergio De Larrea a 2,9 segons del final donen al València Basket una agònica victòria davant el Olympiacos i reforcen les seues opcions de passada directa a quarts de l'Eurolliga.