15.7 C
València
Diumenge, 16 novembre, 2025

El MARQ represa les activitats presencials de la Campanya d’Estiu

 

La dissetena edició de la Campanya d’Activitats d’Estiu del MARQ començarà de manera presencial el pròxim 5 de juliol i es prolongarà fins al 27 d’agost amb “L’Horta d’Alacant. Cultura, Patrimoni i Tradicions” com a eix de les propostes.

Després de la interrupció de les activitats presencials el passat estiu, amb motiu de la crisi sanitària, el MARQ recupera la seua programació estival sota l’estricte compliment del seu Pla de Contingència i els protocols COVID, de conformitat amb les autoritats sanitàries, com un espai segur per a la cultura i la salut, en el qual no s’ha produït cap contagi, ni entre el seu personal ni entre els seus visitants, des que va reobrir les seues portes el juny de 2020.

La vicepresidenta diputada de Cultura, Julia Parra, ha detallat que “en esta edició, la temàtica de les activitats se centrarà en els continguts oferits a les sales permanents del museu, fent un recorregut per la història i l’arqueologia de la nostra província, amb especial recalcament en el patrimoni històric, cultural, mediambiental i paisatgístic que atresora l’Horta d’Alacant”.

Les activitats tindran lloc tant a l’interior del Museu amb la visita a sales, a les aules didàctiques o en la sala d’actes, com als jardins.

Així mateix, la programació ha sigut organitzada per setmanes, des del dilluns 5 de juliol fins al divendres 27 d’agost, de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores, i en ella podran participar xiquets i xiquetes d’entre 6 i 14 anys.

Cada setmana hi haurà un total de 25 places disponibles, dividides per edats en dos grups de 15 i 10 xiquets.

La inscripció, a una setmana del calendari d’activitats, ha mantingut el preu d’edicions anteriors, 35 euros, i es podrà formalitzar a través d’Instanticket o en les taquilles del Museu, en horari d’obertura al públic.

A més, la cafeteria el Barq oferirà un menú diari especial als alumnes inscrits en la campanya.

Entre els objectius d’estes jornades destaca el de donar a conéixer el MARQ al públic infantil de manera dinàmica i participativa, mitjançant jocs, tallers i animació, així com fomentar el treball en equip i, en esta edició, reconéixer i identificar els principals cultius i plantacions de l’horta tradicional al llarg de la història, així com la seua influència en l’economia local.

Segons ha destacat Julia Parra, “amb el programa que es podrà en marxa al juliol es pretén que els més xicotets aprenguen a valorar i protegir el patrimoni cultural i mediambiental amb activitats divertides dissenyades pels professionals de l’equip didàctic del MARQ amb la col·laboració dels arqueòlegs del museu”.

Tota la informació sobre la Campanya d’Estiu del Marq es pot consultar en la web en este enllaç.

Últimes notícies

Innovació sanitària: de l’hospital ‘líquid’ al nas electrònic

Centres tecnològics valencians impulsen projectes que porten la salut més enllà de l'hospital: seguiment remot, detecció de riscos laborals i teràpies immersives.

Els romans van construir obres antiriuades en el sud-est peninsular per a protegir el camp

Un equip de la Universitat d'Alacant ha documentat a Elx i altres punts del sud-est un sistema romà per a laminar riuades i emmagatzemar aigua. La 'superpresa' del Assut de l'Argamassa ha sigut datada en el canvi d'Era i vinculada al Vinalopó.

La vivenda s’encarix un 46% en la Comunitat Valenciana en l’última dècada

El preu mitjà en la Comunitat Valenciana ha passat de 1.140 a 1.672 €/m² en deu anys, mentres Espanya supera els 2.000 €/m² i frega màxims de 2008.

Dos morts i tres ferits en caure un cotxe per un barranc a Benassal (Castelló)

Dos persones han mort i tres han resultat ferides en precipitar-se un cotxe al llit sec d'una rambla a Benassal. El sinistre va ocórrer anit en la CV-166 per causes no confirmades

Un home de 44 anys ha mort després de caure amb el seu parapent en un vessant de Petrer (Alacant)

Un home de 44 anys ha mort este dissabte en caure amb el seu parapent a la muntanya del Palomaret, a Petrer. Els bombers han mobilitzat un helicòpter i un grup de rescat per a accedir a la zona.

Presó provisional per al jove de 21 anys acusat d’agredir a un policia a Vinalesa

Un jutjat de Paterna ha ordenat presó provisional per a un jove de 21 anys per l'agressió que va deixar en coma a un agent anara de servici a Vinalesa. El menor detingut va quedar lliure sense mesures per decisió de la Fiscalia de Menors.

Alex Márquez domina l’esprint de València; ‘poles’ per a Bezzecchi, Folgat i Adrián Fernández

Alex Márquez va guanyar l'esprint de MotoGP a Cheste després d'arrabassar el cap a Bezzecchi, autor de la 'pole'. Acosta i Di Giannantonio van completar el podi.

Urpa de Castelló el veler que tractarà de completar la primera volta al món vertical

L''Alegria Mariners' va partir amb Paula Gonzalvo i Pedro Jiménez per a intentar una ruta inèdita de 35.000 milles pels meridians, amb projectes científics i seguiment en directe.