OCU continua les seues accions per a denunciar els efectes de la contaminació en la salut

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) va llançar a l’octubre de 2020 la campanya “menys fums més salut” amb l’objectiu de defensar a totes aquelles persones que a causa de la superació dels nivells màxims permesos de contaminació a les ciutats de Madrid i Barcelona, hagueren desenvolupat una malaltia o s’hagués vist agreujada la que ja patien.

A tal fi, OCU presenta la segona reclamació prèvia de responsabilitat patrimonial, en este cas, contra l’Ajuntament de Barcelona, pels danys i perjudicis causats en la salut d’un afectat per raó de la seua inactivitat enfront de la contaminació atmosfèrica en esta ciutat.

Així mateix, OCU ha presentat este mateix mes de juny el Recurs contenciós administratiu contra la Resolució de la Directora General de Gestió de Patrimoni de l’Ajuntament de Madrid, que reflecteix la negativa del citat consistori d’assumir la seua responsabilitat per este mateix motiu.

OCU recorda que les accions de responsabilitat patrimonial de l’Estat són el mitjà legalment establert perquè qui acredite haver sofert un mal derivat de l’actuació o falta d’actuació d’una Administració Pública, puga iniciar una reclamació a la mateixa Administració de la qual considere haver estat víctima, amb la finalitat que l’error siga reconegut i accedir a una indemnització.

Per a OCU este és només el principi de la defensa del dret dels consumidors a respirar aire net, sense fums perniciosos, de manera que la inscripció en la campanya continua oberta i per als afectats no té cost d’advocat, procurador ni perit.

Que fa l’OCU?

OCU és una organització independent i sense ànim de lucre, que només busca el benefici dels consumidors. Defensem els drets dels consumidors i junts creem una societat de consum transparent i justa. Oferim informació objectiva i veraç perquè els consumidors prenguen les millors decisions.

Quant cobra OCU per reclamar?

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU), una associació independent sense ànim de lucre, cobrarà una quantitat equivalent al 20% dels diners que recupere per als seus afiliats en cas d’acudir als tribunals i guanyar la demanda perquè se li restituesca l’abonat indegudament.

Qui forma l’OCU?

L’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) és una organització sense ànim de lucre i una associació privada espanyola,​totalment independent, creada en 1975 amb l’objectiu de defensar els drets dels consumidors. Està inscrita en el Registre d’Associacions del Ministeri de l’Interior (núm. 15 657).

Com puc saber si sóc un afectat per la clàusula sol?

El més fàcil per a comprovar si una hipoteca inclou una clàusula sol és consultar el contracte hipotecari, diferent de l’escriptura de compravenda de l’habitatge. En este document, este límit al tipus d’interés que li cobra l’entitat sol aparéixer en l’apartat de condicions financeres.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mor un menor de 16 anys després de ser rescatat de la mar en una platja de Benicàssim

Un menor de 16 anys va morir després de ser rescatat de la mar entre les platges de Els Terrers i Torre S. Vicent, a Benicàssim, malgrat els esforços dels servicis d'emergència per reanimar-ho.

Els avisos per vent fort a Castelló conclouen este divendres a les 8 del matí

Aemet confirma que este dijous serà l'últim dia de vent fort a la província de Castelló, on s'han registrat ratxes de fins a 110 km/h, i que els avisos acabaran el divendres a les 8 del matí.

El fort vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan de Benicàssim

El festival SanSan cancel·la per motius de seguretat tots els concerts previstos per a la seua jornada inaugural a Benicàssim a causa del fort vent i a l'alerta groga a la província de Castelló. L'organització garantix devolucions per a les entrades de dia i reembossaments proporcionals per als abonaments.

El vent obliga a cancel·lar la primera jornada del festival SanSan a Benicàssim

El festival SanSan de Benicàssim ha cancel·lat tots els concerts previstos per a la primera jornada per les fortes ratxes de vent i prioritzar la seguretat del públic, artistes i personal.

Rescatat en helicòpter un conductor després de caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit

Un conductor és rescatat en helicòpter després d'eixir-se de la via i caure amb el seu cotxe a un barranc a Aielo de Malferit, en la zona de Pont Serrans. El ferit és estabilitzat en el lloc i evacuat fins a la carretera per al seu trasllat sanitari.

El València Basket busca segellar la passada davant el Virtus Bolonya en una Eurolliga al límit

El València Basket visita la pista del Virtus Bolonya amb l'opció de deixar quasi assegurat el seu bitllet a la següent ronda de l'Eurolliga, en una classificació extremadament igualada i amb baixes importants.

Educació activa el protocol d’agressions després de l’atac a una mestra en una escola infantil d’Elda

La Conselleria de Educacion ha activat el protocol d'agressions despues que una mare bufetejara a una mestra de l'escola infantil Almafra d'Elda. L'Ajuntament i la comunitat educativa han condemnat l'atac i expressat el seu suport a la docent.

Tres persones ateses després de l’incendi d’una vivenda a Mislata

Tres persones han resultat afectades en l'incendi d'un pis a Mislata. Dos dones van ser donades d'alta en el lloc i un home de 44 anys va ser traslladat a l'Hospital General de València per inhalació de fum.