16.3 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

‘Open Arms Un’, el vaixell de salvament col·lectiu a l’espera de ‘papers’ per començar a operar

Open Arms Un

Open Arms Un |

 

Mentre s’ultima l’equipament necessari i s’acaba de proveir perquè estiga llest per poder dur a terme les missions de rescat humanitàries, ‘l’Open Arms Un’ s’ha presentat hui oficialment en societat, al port de Borriana.

Tot i això, encara que en poques setmanes podria estar completament operatiu per sortir a la mar, de moment haurà d’esperar que la burocràcia done els últims vistos bons ‘als papers’, com ha explicat l’advocat de l’organització.

Este vaixell vindrà a substituir l’antic ‘Open Arms’, un vaixell, molt més petit que este però que ha aconseguit rescatar des que es fundés esta organització el 2015, a més de 5.000 persones al mar.

Oscar Camps, fundador i director d’Open Arms ha recordat hui en la presentació que la responsabilitat de rescatar les persones “no només és dels capitans sinó dels estats” i ha desitjat que cedisquen les dificultats amb què es troba esta organització quan realitza el seu treball de salvar persones. “Vull recordar que ‘l’Open Arms’ ha estat bloquejat a 5 països de la Unió Europea”, ha afegit.

Així, este nou vaixell està “preparat tècnicament per a acollir 300 persones amb un nivell alt de confort però per descomptat moltes més si calgués, probablement més d’un miler, però esperem que això no siga necessari”, ha afegit Óscar.

 

Open Arms UnOpen Arms Un

 

D’altra banda, pel que fa als tràmits burocràtics, els permisos i les característiques de l’embarcació, Jaume Larrucea, advocat especialitzat en dret marítim, ha assenyalat que este vaixell “abanderat a Espanya, és una unitat única a tot l’estat, dotat de l’última tecnologia de rescat i de resposta immediata” i que ara, malgrat tenir “la part legal solucionada “està esperant alguns papers amb la qual cosa no creiem que puga començar a operar abans de Nadal”.

‘Un objecte de luxe al servei de la societat civil’

 

Però d’on ha sortit esta embarcació? Enrique Piñeyro, filantrop i fundador de l’ONG Solidaritat, ha estat qui ha cedit este vaixell a ‘Open Arms’ amb una filosofia molt clara: “Sempre em va semblar una atrocitat el que estava passant. Salvar vides no és una decisió, és una obligació”.

Piñeyro que disposa també de dos avions que destina a missions solidàries en col·laboració amb després d’ONG, ha insistit que “són les organitzacions públiques les que haurien d’estar fent alguna cosa”.

 

Open Arms Un

Enrique Piñeyro, filantrop i fundador de l’ONG Solidaritat

 

A més, ha emfatitzat la importància de “l’acció directa”. “Hi ha moltes organitzacions privades que recapten diners però cal anar-hi, però la veritat és que totes sorgeixen de la inacció dels estats perquè els estan reemplaçant en unes funcions que són la seua obligació”.

“Este vaixell és simplement reformular allò que s’entén com un objecte de luxe, i posar-lo al servei de la societat civil per a salvaments massius” (…) una cosa que és “una obligació i no una decisió”, ha reiterat el filantrop.

Últimes notícies

Bernabé promet un protocol antiassetjament infal·lible en el PSOE i exemplaritat per a protegir les dones

Bernabé ha anunciat que el PSOE reforçarà el seu protocol enfront de l'assetjament sexual per a fer-lo 'infal·lible' i actuar de manera 'exemplaritzant'. També ha carregat contra la gestió de la dana i el paper de Mazón.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’acudir a Moncloa com a president de Vox

La líder del PSPV-PSOE ha retret a Juanfran Pérez Llorca que acudira a la reunió amb Pedro Sánchez alineat amb els postulats de Vox i sense defendre, al seu juí, les prioritats de la societat valenciana.

Morant demana als edils d’Almussafes respecte a la denunciant i acatar el decidit

La ministra i líder del PSPV-PSOE ha instat els regidors d'Almussafes a respectar a la denunciant d'assetjament sexual i laboral i complir les resolucions del partit. Ha defés la prioritat de protegir la víctima i la tolerància zero davant la violència contra les dones.

El PP assegura que Feijóo col·laborarà amb la justícia encara que no té constància de la citació

El PP ha reiterat que Alberto Núñez Feijóo declararà i respondrà a totes les preguntes, malgrat no haver rebut notificació formal. La jutgessa ha fixat la seua compareixença com a testimoni i s'han sol·licitat les seues comunicacions del 29 d'octubre vinculades a Carlos Mazón.

Mig centenar de tractors recorre València per a denunciar l’ofec al camp

Uns 300 agricultors i 50 tractors han marxat per València per a denunciar retallades, burocràcia i acords comercials que, al seu juí, asfixien al sector. La mobilització ha arrancat en el Palau de la Generalitat i ha conclòs davant la Delegació del Govern amb discursos i advertiments de noves protestes.

Pérez Llorca reclama al Govern mecanismes legals per a accelerar les obres de la dana

El president ha demanat a l'Executiu central mecanismes legals i tràmits d'urgència per a agilitzar les obres en municipis afectats per la dana. Ha defés el diàleg i el respecte a l'ordenament jurídic.

La Generalitat mantindrà els descomptes en transport i la gratuïtat per a afectats per les inundacions

Juanfran Pérez Llorca ha assegurat que l'Executiu valencià manté les rebaixes en la xarxa pública i la gratuïtat per als damnificats del 29 d'octubre de 2024.

Benidorm Fest 2026 presenta les seues cançons i novetats després de deslligar-se d’Eurovisió

El festival ha donat a conéixer els seus 18 temes per a febrer i ha detallat canvis d'identitat, premis i infraestructura. És la primera edició separada d'Eurovisió.