El passat independentista de la concursant valenciana d”OT 2020′

De les dos valencianes que aspiraven a entrar en l”Acadèmia d’Operación Triunfo 2020′ entre els 30 finalistes, només una ha passat, finalment, a formar part dels 16 concursants d’esta nova edició del talent show musical més popular. Samantha Gilabert, de Beniarrés, en la comarca del Comtat (Alacant), ha sigut una de les elegides pel també nou jurat del programa.

 

La valenciana, que va elegir la cançó ‘Que tinguem sort’, de Lluis Llach, per a la Gala 0 celebrada este passat diumenge, va ser una de les més comentades en la xarxa social Twitter. I estos comentaris no van ser tant per la seua actuació, sinó pel seu passat.

 

Com és habitual, els fans d”Operación Triunfo’ han investigat la vida dels concursants d’esta nova edició del programa, tan esperada pels espectadors. D’esta manera, han descobert un vídeo que s’ha fet viral en poques hores. En estes imàtgens, apareix Samantha enviant-li un missatge a Mariano Rajoy, expresident del govern: «molta sort en la vida».

 

 

Militant d’Arran, organització juvenil vinculada a la CUP

A partir d’este polèmic vídeo, els fans no han deixat de furgar en el seu passat i han descobert que la militància política de la valenciana. La cantant de Beniarrés estava vinculada a l’Ateneu Popular Arrels, un casal independentista català de la localitat natal de la concursant que va existir durnat 10 anys.

 

Samantha també militava en la Coordinadora d’Assemblees de Joves de l’Esquerra Independentista (CAJEI) – Assemblea de Jóvens del Comptat, un grup que s’autodefinix com a «socialista i pancatalanista». Més tard, amb la unió de Maulets, el grup es va convertir en Arran, vinculada al partit polític independentista català de la CUP.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Llibertat amb càrrecs per al regidor d’Altea per maltractament amb lesions i coaccions lleus

El regidor d'Altea Rafael Ramón Mompó, de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpte maltractament a la seua parella a Xàbia. El jutjat no ha acordat orde de protecció i la causa passa a la Secció Penal de Benidorm.

Set ciutats s’alien per a impulsar un turisme urbà més equilibrat

València, Madrid, Barcelona, Màlaga, Sevilla, Saragossa i Sant Sebastià han creat una xarxa per a coordinar polítiques de turisme urbà amb focus en la convivència. Visit València assumirà la coordinació provisional i s'obri el debat sobre la taxa turística en clau local.

Víctimes de la DANA celebren que el TSJ valencià mantinga la instrucció a Catarroja

Les associacions de víctimes aplaudixen la decisió unànime del TSJ valencià de no investigar a Carlos Mazón i permetre que el Jutjat 3 de Catarroja continue la causa. Reclamen la fi de l'aforament.

Pérez Llorca subratlla la unanimitat del TSJCV sobre Mazón i afirma que ‘deixa les coses molt clares’

Pérez Llorca ha destacat que el TSJCV ha rebutjat per unanimitat investigar a Carlos Mazón per la gestió de la dana. Ha recalcat el seu respecte a les decisions judicials i la rapidesa de la decisió, a l'espera de llegir l'acte de 70 pàgines.

Les Falles esquiven el mal temps i lluïxen el seu art efímer i satíric en tota València

Les Falles de 2026 han sortejat la pluja i el vent i ja mostren quasi 770 monuments per tota València. El jurat valora des de hui i el focus recau en el monument municipal i la Secció Especial.

El PSOE exigix que Mazón rendisca comptes per la DANA malgrat l’arxiu del TSJ valencià

El PSOE ha advertit que, malgrat l'arxiu judicial, Carlos Mazón haurà de rendir comptes per la seua gestió de la DANA i que seran molt durs amb ell. El partit subratlla que la decisió només afecta a la seua responsabilitat penal i és recurrible.

La jutgessa de Catarroja ha prorrogat sis mesos la instrucció penal de la DANA

La magistrada ha ampliat altres sis mesos la instrucció a partir del 30 d'abril per la complexitat del cas, amb testimonis i peritatges encara pendents i a l'espera de missatges clau.

L’ús intensiu de xarxes socials augmenta els símptomes depressius abans dels 16

Un estudi de la UMH conclou que l'ús intensiu de xarxes socials s'associa amb més símptomes depressius en menors de 16. El risc clau és l'ús problemàtic, no les hores.