Raquel del Rosario parla per primera volta de la malaltia del seu fill

 

Raquel del Rosario, coneguda per ser cantant del grup ‘El Sueño de Morfeo’, ha parlat per primera volta de la malaltia del seu fill Leo a través d’una publicació del seu blog en la revista ‘Elle’. A més de desvelar que patix trastorn d’espectre autista (TEA), també ha compartit l’experiència d’ella i del seu marit en conéixer el diagnòstic mèdic.

 

Raquel del Rosario desvela la malaltia del seu fill Leo

El seu testimoni ha començat amb les següents paraules: «Leo no va dir ni una paraula fins a, pràcticament, els quatre anys. Sí, aquell primer ‘mami’ es va fer molt de pregar». A continuació, ha afegit que «el pediatre no ens va alarmar, els xiquets bilingües solen tardar més a parlar i no hi havia res preocupant en el seu comportant a part de què ‘estava un poc en el seu món’».

 

Anys més tard, els especialistes van recomanar a Raquel i al seu marit, Pedro Castro, que el seu fill Leo assistira a una escola específica a on professionals pogueren fer un seguiment del menut de manera intensiva i planificar un programa pedagògic que milloraria la seua estimulació.

 

«Encara recorde el dia que ens van assentar a Pedro i a mi per donar-nos els resultats, en mig d’un ambient dramàtic, amb un to molt suau i unes paraules triades meticulosament, ens van dir que creien que el millor per a Leo era entrar en el programa de xiquets amb TEA (trastorn de l’espectre autista)», ha detallat Raquel.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Te deseo cerca el mar ~•~

Una publicación compartida de Raquel Del Rosario (@raqueldelrosario) el

 

 

Després de conéixer el diagnòstic, la cantant ha desvelat que es va sentir molt més tranquil·la per saber què li estava passant al seu fill: «Vaig saber que anava a començar a treballar amb gent especialitzada i, sobretot, que anava a relacionar-se amb xiquets que veien el món d’una manera similar a com ell ho feia».

 

D’altra part, uns dels obstacles als que s’ha hagut d’afrontar ha sigut que l’entorn familiar entenguera el diagnòstic mèdic. «Quan escoltes la paraula ‘autisme’ (de la mateixa manera que em passava a mi abans de fer el meu ‘doctorat particular’), tots pensem en xiquets  que no se senten còmodes amb més gent, que criden en llocs públics perquè s’incomoden, que usen l’agressivitat per mitigar la seua frustració, que fan gestos repetitius per a calmar-se, que són hipersensibles amb els sorolls… I clar, res d’això li passa a Leo».

 

Per a acabar, Raquel ha volgut agrair el suport que està rebent per part dels seus seguidors d’Instagram i els ha dedicat una publicació molt emotiva a on apareix en un paisatge marítim amb els seus dos fills.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Me siento abrumada, no se que decir ante esta oleada de cariño. Que difícil es a veces abrir el corazón, mostrar nuestra vulnerabilidad, nuestros miedos y vergüenzas. Pero una vez lo hacemos, que liberador es sentir como se produce una sanación. Llámenme loca, pero creo haber visto un gesto de agradecimiento en la mirada de Leo esta mañana. Además, ha usado por primera vez la palabra “outside” para indicarme que quería salir a jugar. OUTSIDE (afuera)… Abrir el corazón y dejar salir. Que bonito ha sido leerles, descubrir a tantas familias de niños hada, que mágico es compartir y sentir que no estamos sol@s. Cada individuo es único, especial e irrepetible, y algunos vienen a recordarnos de una forma un tanto peculiar que el mundo necesita cambiar la mirada. Solo el amor es real. TEA-MO GRACIAS ❤️ ~•~ ? @pedrocastro1

Una publicación compartida de Raquel Del Rosario (@raqueldelrosario) el

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

PP i Vox imposen el tancament de la comissió de la dana en Les Corts amb el seu únic vot

PP i Vox aproven en solitari el dictamen de la comissió de la dana de 2024 en Les Corts, malgrat el rebuig de l'oposició, que denuncia un tancament en fals i un relat fal·laç dels fets.

Pérez Llorca garantix que els compromisos educatius es veuran en els pròxims pressupostos

Juanfran Pérez Llorca afirma que els compromisos aconseguits amb el sector educatiu s'incorporaran als pròxims pressupostos de la Generalitat, amb més fons per a infraestructures, climatització de centres i pujada salarial docent.

Més de 4.600 agents reforçaran la seguretat en les Fogueres d’Alacant 2026

Més de 4.600 agents de diferents cossos integren el dispositiu de seguretat per a les Fogueres d'Alacant 2026, amb controls reforçats en punts clau i mesures específiques de prevenció.

Educació demana servicis mínims del 100% en els tribunals de la PAU per a garantir els exàmens

La Conselleria d'Educació sol·licita a Treball servicis mínims del 100% per al professorat dels tribunals de la PAU amb la finalitat d'assegurar les proves i protegir el dret a l'educació de l'alumnat valencià.

Pérez Llorca admet preocupació i fastig pels nous escàndols de corrupció que afecten el PSOE

Juanfran Pérez Llorca reconeix que seguix amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pérez Llorca mostra preocupació pels registres de l’UCO en la seu del PSOE pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca expressa la seua preocupacion i cansament davant els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.

Pape Gueye, triat millor jugador africà de LaLiga

Pape Gueye, migcampista del Vila-real, ha sigut reconegut amb el premi Sporty LALIGA MVP 25/26 al millor jugador africà de Primera Divisió després d'una temporada clau en la medul·lar groga.

Pérez Llorca expressa preocupació pels registres de l’UCO a Ferraz pel cas Leire

Juanfran Pérez Llorca assegura seguir amb preocupació i fastig els registres de l'UCO en la seu del PSOE pel cas Leire i demana deixar treballar a la justícia abans de traure conclusions.