Raquel del Rosario parla per primera volta de la malaltia del seu fill

 

Raquel del Rosario, coneguda per ser cantant del grup ‘El Sueño de Morfeo’, ha parlat per primera volta de la malaltia del seu fill Leo a través d’una publicació del seu blog en la revista ‘Elle’. A més de desvelar que patix trastorn d’espectre autista (TEA), també ha compartit l’experiència d’ella i del seu marit en conéixer el diagnòstic mèdic.

 

Raquel del Rosario desvela la malaltia del seu fill Leo

El seu testimoni ha començat amb les següents paraules: «Leo no va dir ni una paraula fins a, pràcticament, els quatre anys. Sí, aquell primer ‘mami’ es va fer molt de pregar». A continuació, ha afegit que «el pediatre no ens va alarmar, els xiquets bilingües solen tardar més a parlar i no hi havia res preocupant en el seu comportant a part de què ‘estava un poc en el seu món’».

 

Anys més tard, els especialistes van recomanar a Raquel i al seu marit, Pedro Castro, que el seu fill Leo assistira a una escola específica a on professionals pogueren fer un seguiment del menut de manera intensiva i planificar un programa pedagògic que milloraria la seua estimulació.

 

«Encara recorde el dia que ens van assentar a Pedro i a mi per donar-nos els resultats, en mig d’un ambient dramàtic, amb un to molt suau i unes paraules triades meticulosament, ens van dir que creien que el millor per a Leo era entrar en el programa de xiquets amb TEA (trastorn de l’espectre autista)», ha detallat Raquel.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Te deseo cerca el mar ~•~

Una publicación compartida de Raquel Del Rosario (@raqueldelrosario) el

 

 

Després de conéixer el diagnòstic, la cantant ha desvelat que es va sentir molt més tranquil·la per saber què li estava passant al seu fill: «Vaig saber que anava a començar a treballar amb gent especialitzada i, sobretot, que anava a relacionar-se amb xiquets que veien el món d’una manera similar a com ell ho feia».

 

D’altra part, uns dels obstacles als que s’ha hagut d’afrontar ha sigut que l’entorn familiar entenguera el diagnòstic mèdic. «Quan escoltes la paraula ‘autisme’ (de la mateixa manera que em passava a mi abans de fer el meu ‘doctorat particular’), tots pensem en xiquets  que no se senten còmodes amb més gent, que criden en llocs públics perquè s’incomoden, que usen l’agressivitat per mitigar la seua frustració, que fan gestos repetitius per a calmar-se, que són hipersensibles amb els sorolls… I clar, res d’això li passa a Leo».

 

Per a acabar, Raquel ha volgut agrair el suport que està rebent per part dels seus seguidors d’Instagram i els ha dedicat una publicació molt emotiva a on apareix en un paisatge marítim amb els seus dos fills.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Me siento abrumada, no se que decir ante esta oleada de cariño. Que difícil es a veces abrir el corazón, mostrar nuestra vulnerabilidad, nuestros miedos y vergüenzas. Pero una vez lo hacemos, que liberador es sentir como se produce una sanación. Llámenme loca, pero creo haber visto un gesto de agradecimiento en la mirada de Leo esta mañana. Además, ha usado por primera vez la palabra “outside” para indicarme que quería salir a jugar. OUTSIDE (afuera)… Abrir el corazón y dejar salir. Que bonito ha sido leerles, descubrir a tantas familias de niños hada, que mágico es compartir y sentir que no estamos sol@s. Cada individuo es único, especial e irrepetible, y algunos vienen a recordarnos de una forma un tanto peculiar que el mundo necesita cambiar la mirada. Solo el amor es real. TEA-MO GRACIAS ❤️ ~•~ ? @pedrocastro1

Una publicación compartida de Raquel Del Rosario (@raqueldelrosario) el

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Dos de cada tres bars i restaurants valencians facturen menys per la calor i els macroesdeveniments

El 67 % dels locals dhostaleria valenciana ha vist baixar els seus ingressos este estiu per la calor extrema, la contenció del gasto i la coincidència amb macroesdeveniments. El client local sha consolidat com a principal suport del sector i la majoria de negocis no ha contractat reforços.

Kepler-Karst releva l’advocat de Salomé Pradas en la causa de la DANA

El despatx Kepler-Karst ha substituït l’advocat Eduardo de Urbano pel penalista Pedro Colina, que passa a assumir la defensa de Salomé Pradas en la causa de la DANA que s’instrueix a Catarroja.

Veïns del Marítim organitzen un sopar a la fresca per plantar cara a la massificació turística

Associacions veïnals dels barris marítims de València convoquen un sopar a la fresca multitudinari per denunciar la mercantilització dels espais públics i reivindicar que la platja i els barris continuen sent dels veïns.

Bernabé acusa Feijóo de traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta

La delegada del Govern en la Comunitat Valenciana, Pilar Bernabé, acusa Alberto Núñez Feijóo de voler traure rèdit polític de la crisi migratòria de Ceuta, igual que amb la DANA que va afectar la província de València. Bernabé reclama lleialtat institucional i que es deixen de costat les estratègies partidistes davant situacions catastròfiques.

Catalá crida a defensar la sobirania nacional després dels altercats de Ceuta

María José Catalá ha reclamat defensar la sobirania nacional i la integritat territorial arran dels altercats d este estiu a Ceuta i ha confirmat que participarà en la concentració convocada a València. La dirigeix especialment als ceutins residents en la ciutat, que considera que han de ser els protagonistes.

La base Alinghi es transforma en el nou centre de Marina d’Empreses per a mil emprenedors

La Marina de València estrena el renovat edifici Alinghi com a nou centre de Marina d’Empreses, amb 7.600 metres quadrats i capacitat per a 1.000 persones, finançat amb 25 milions d’euros del patrimoni de Juan Roig.

Cada volta hi ha més famílies de Casa Caridad vivint en habitacions de lloguer

Quatre de cada deu famílies que han demanat plaça per al curs 2026-2027 a les escoles infantils de Casa Caridad viuen en habitacions llogades, quasi el doble que en el procés anterior. L’informe també alerta de la falta de xarxa familiar, l’atur femení i la precarietat laboral i residencial.

Maria Àngels Francés prendrà possessió com a presidenta de l’AVL este dijous al Palau

Maria Àngels Francés prendrà possessió este dijous com a nova presidenta de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua en un acte solemne al Palau de la Generalitat presidit per Juanfran Pérez Llorca.