Raquel del Rosario parla per primera volta de la malaltia del seu fill

 

Raquel del Rosario, coneguda per ser cantant del grup ‘El Sueño de Morfeo’, ha parlat per primera volta de la malaltia del seu fill Leo a través d’una publicació del seu blog en la revista ‘Elle’. A més de desvelar que patix trastorn d’espectre autista (TEA), també ha compartit l’experiència d’ella i del seu marit en conéixer el diagnòstic mèdic.

 

Raquel del Rosario desvela la malaltia del seu fill Leo

El seu testimoni ha començat amb les següents paraules: «Leo no va dir ni una paraula fins a, pràcticament, els quatre anys. Sí, aquell primer ‘mami’ es va fer molt de pregar». A continuació, ha afegit que «el pediatre no ens va alarmar, els xiquets bilingües solen tardar més a parlar i no hi havia res preocupant en el seu comportant a part de què ‘estava un poc en el seu món’».

 

Anys més tard, els especialistes van recomanar a Raquel i al seu marit, Pedro Castro, que el seu fill Leo assistira a una escola específica a on professionals pogueren fer un seguiment del menut de manera intensiva i planificar un programa pedagògic que milloraria la seua estimulació.

 

«Encara recorde el dia que ens van assentar a Pedro i a mi per donar-nos els resultats, en mig d’un ambient dramàtic, amb un to molt suau i unes paraules triades meticulosament, ens van dir que creien que el millor per a Leo era entrar en el programa de xiquets amb TEA (trastorn de l’espectre autista)», ha detallat Raquel.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Te deseo cerca el mar ~•~

Una publicación compartida de Raquel Del Rosario (@raqueldelrosario) el

 

 

Després de conéixer el diagnòstic, la cantant ha desvelat que es va sentir molt més tranquil·la per saber què li estava passant al seu fill: «Vaig saber que anava a començar a treballar amb gent especialitzada i, sobretot, que anava a relacionar-se amb xiquets que veien el món d’una manera similar a com ell ho feia».

 

D’altra part, uns dels obstacles als que s’ha hagut d’afrontar ha sigut que l’entorn familiar entenguera el diagnòstic mèdic. «Quan escoltes la paraula ‘autisme’ (de la mateixa manera que em passava a mi abans de fer el meu ‘doctorat particular’), tots pensem en xiquets  que no se senten còmodes amb més gent, que criden en llocs públics perquè s’incomoden, que usen l’agressivitat per mitigar la seua frustració, que fan gestos repetitius per a calmar-se, que són hipersensibles amb els sorolls… I clar, res d’això li passa a Leo».

 

Per a acabar, Raquel ha volgut agrair el suport que està rebent per part dels seus seguidors d’Instagram i els ha dedicat una publicació molt emotiva a on apareix en un paisatge marítim amb els seus dos fills.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Me siento abrumada, no se que decir ante esta oleada de cariño. Que difícil es a veces abrir el corazón, mostrar nuestra vulnerabilidad, nuestros miedos y vergüenzas. Pero una vez lo hacemos, que liberador es sentir como se produce una sanación. Llámenme loca, pero creo haber visto un gesto de agradecimiento en la mirada de Leo esta mañana. Además, ha usado por primera vez la palabra “outside” para indicarme que quería salir a jugar. OUTSIDE (afuera)… Abrir el corazón y dejar salir. Que bonito ha sido leerles, descubrir a tantas familias de niños hada, que mágico es compartir y sentir que no estamos sol@s. Cada individuo es único, especial e irrepetible, y algunos vienen a recordarnos de una forma un tanto peculiar que el mundo necesita cambiar la mirada. Solo el amor es real. TEA-MO GRACIAS ❤️ ~•~ ? @pedrocastro1

Una publicación compartida de Raquel Del Rosario (@raqueldelrosario) el

 

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Mikautadze avança al Vila-real després de dominar al Llevant en La Ceràmica

Un gol de Georges Mikautadze, després d'un greu error defensiu del Llevant, avança al Vila-real en La Ceràmica després d'una primera part de clar domini local.

La Fiscalia demana 8 anys de presó per a Juliol d’Espanya per agressió sexual a dos pacients

La Fiscalia sol·licita huit anys de presó per a Juliol d'Espanya per un delicte d'agressió sexual i dos de tracte degradant a dos pacients a les quals va atendre com a metge digestiu en una clínica privada d'Alacant.

Les víctimes de la dana rebutgen reunir-se amb la Generalitat per falta de respostes urgents

Les associacions de víctimes de la dana del 29 d'octubre de 2024 i els comités locals refusen acudir a la reunió convocada per la Generalitat en considerar que l'orde del dia ignora les prioritats urgents dels afectats.

El València Basket es juga a Manresa la segona plaça i moral per a l’Eurolliga

El València Basket visita al BAXI Manresa amb la necessitat de guanyar per a defendre la segona plaça de la Lliga Endesa i reforçar la seua moral abans de jugar-se la vida en l'Eurolliga a Atenes.

Mor Tità, el gos de rescat dels bombers d’Alacant amb més de 80 busques realitzades

Tità, gos de rescat del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant, mor als 13 anys després de participar en més de 80 busques de persones en desastres naturals a Espanya i a l'estranger.

Un policia fora de servici deté a un home que agredia a la seua dona a Dénia

Un home de 74 anys és detingut a Dénia després que un policia nacional anara de servici sentira els crits de la seua dona i ho reduïra dins de la vivenda.

Reuvers apel·la a guanyar a Manresa per a afermar el segon lloc i impulsar al València Basket en l’Eurolliga

Nate Reuvers subratlla que el València Basket necessita véncer en la pista del Baxi Manresa per a afermar la segona plaça de l'ACB i arribar amb confiança al tercer partit del playoff d'Eurolliga davant el Panathinaikos.

El València Basket busca rematar el passe a semifinals davant el Ensino amb 13 punts de renda

El València Basket afronta la volta dels quarts de final de la Lliga Femenina Endesa davant el Durán Maquinaria Ensino amb 13 punts d'avantatge i el suport del Roig Arena per a tancar el passe a semifinals.