Raquel del Rosario parla per primera volta de la malaltia del seu fill

 

Raquel del Rosario, coneguda per ser cantant del grup ‘El Sueño de Morfeo’, ha parlat per primera volta de la malaltia del seu fill Leo a través d’una publicació del seu blog en la revista ‘Elle’. A més de desvelar que patix trastorn d’espectre autista (TEA), també ha compartit l’experiència d’ella i del seu marit en conéixer el diagnòstic mèdic.

 

Raquel del Rosario desvela la malaltia del seu fill Leo

El seu testimoni ha començat amb les següents paraules: «Leo no va dir ni una paraula fins a, pràcticament, els quatre anys. Sí, aquell primer ‘mami’ es va fer molt de pregar». A continuació, ha afegit que «el pediatre no ens va alarmar, els xiquets bilingües solen tardar més a parlar i no hi havia res preocupant en el seu comportant a part de què ‘estava un poc en el seu món’».

 

Anys més tard, els especialistes van recomanar a Raquel i al seu marit, Pedro Castro, que el seu fill Leo assistira a una escola específica a on professionals pogueren fer un seguiment del menut de manera intensiva i planificar un programa pedagògic que milloraria la seua estimulació.

 

«Encara recorde el dia que ens van assentar a Pedro i a mi per donar-nos els resultats, en mig d’un ambient dramàtic, amb un to molt suau i unes paraules triades meticulosament, ens van dir que creien que el millor per a Leo era entrar en el programa de xiquets amb TEA (trastorn de l’espectre autista)», ha detallat Raquel.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Te deseo cerca el mar ~•~

Una publicación compartida de Raquel Del Rosario (@raqueldelrosario) el

 

 

Després de conéixer el diagnòstic, la cantant ha desvelat que es va sentir molt més tranquil·la per saber què li estava passant al seu fill: «Vaig saber que anava a començar a treballar amb gent especialitzada i, sobretot, que anava a relacionar-se amb xiquets que veien el món d’una manera similar a com ell ho feia».

 

D’altra part, uns dels obstacles als que s’ha hagut d’afrontar ha sigut que l’entorn familiar entenguera el diagnòstic mèdic. «Quan escoltes la paraula ‘autisme’ (de la mateixa manera que em passava a mi abans de fer el meu ‘doctorat particular’), tots pensem en xiquets  que no se senten còmodes amb més gent, que criden en llocs públics perquè s’incomoden, que usen l’agressivitat per mitigar la seua frustració, que fan gestos repetitius per a calmar-se, que són hipersensibles amb els sorolls… I clar, res d’això li passa a Leo».

 

Per a acabar, Raquel ha volgut agrair el suport que està rebent per part dels seus seguidors d’Instagram i els ha dedicat una publicació molt emotiva a on apareix en un paisatge marítim amb els seus dos fills.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Me siento abrumada, no se que decir ante esta oleada de cariño. Que difícil es a veces abrir el corazón, mostrar nuestra vulnerabilidad, nuestros miedos y vergüenzas. Pero una vez lo hacemos, que liberador es sentir como se produce una sanación. Llámenme loca, pero creo haber visto un gesto de agradecimiento en la mirada de Leo esta mañana. Además, ha usado por primera vez la palabra “outside” para indicarme que quería salir a jugar. OUTSIDE (afuera)… Abrir el corazón y dejar salir. Que bonito ha sido leerles, descubrir a tantas familias de niños hada, que mágico es compartir y sentir que no estamos sol@s. Cada individuo es único, especial e irrepetible, y algunos vienen a recordarnos de una forma un tanto peculiar que el mundo necesita cambiar la mirada. Solo el amor es real. TEA-MO GRACIAS ❤️ ~•~ ? @pedrocastro1

Una publicación compartida de Raquel Del Rosario (@raqueldelrosario) el

 

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El València Basket s’imposa al Granada gràcies al ritme i al domini del rebot

El València Basket derrota amb claredat al Coviran Granada (107-91) recolzat en un alt ritme de joc i un domini aclaparador del rebot, que li permet tallar la seua ratxa de tres derrotes.

Una menor resulta ferida a Oropesa en accidentar-se amb un patinet que aconseguia 85 km/h

Una menor va resultar ferida i va ser traslladada a l'hospital després de patir un accident amb un patinet elèctric modificat que arribava als 85 km/h a Orpesa.

Torrevieja es reunix en silenci després de l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare

Torrevieja ha guardat un minut de silenci per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar, en un municipi encara commocionat i en dol oficial.

Torrevieja es bolca en un minut de silenci per l’assassinat d’una xiqueta de 3 anys

Torrevieja ha celebrat un minut de silenci i viu el primer dels dies de dol oficial per l'assassinat d'una xiqueta de 3 anys presumptament a les mans del seu pare, que després es va suïcidar.

Carlos Espí firma un mes històric amb el Llevant amb 6 gols en 4 partits

Carlos Espí, renovat fins a 2028, encadena 6 gols en 4 partits amb el Llevant, un registre històric per al club que li porta a viure un dels millors mesos de la seua vida.

L’Elx trenca una ratxa de 66 partits sense remuntar en Primera davant el Mallorca

L'Elx es va imposar al Mallorca per 2-1 després de donar-li la volta al marcador i va posar fi a una sèrie de 66 partits en Primera Divisió sense aconseguir una remuntada.

Corberán iguala els 69 punts de Baralla en els seus primers 50 partits de Lliga amb el València

Carlos Corberán aconseguix els 50 partits de Lliga amb el València amb 69 punts, el mateix balanç que va firmar Rubén Baraja en el seu primer mig centenar de partits al capdavant de l'equip.

Domingo amb sol i ascens de les màximes en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà un diumenge majoritàriament buidat, amb màximes en clar ascens i vent que es reforçarà en el nord de Castelló a última hora, abans d'un dilluns més variable.