Raquel del Rosario parla per primera volta de la malaltia del seu fill

 

Raquel del Rosario, coneguda per ser cantant del grup ‘El Sueño de Morfeo’, ha parlat per primera volta de la malaltia del seu fill Leo a través d’una publicació del seu blog en la revista ‘Elle’. A més de desvelar que patix trastorn d’espectre autista (TEA), també ha compartit l’experiència d’ella i del seu marit en conéixer el diagnòstic mèdic.

 

Raquel del Rosario desvela la malaltia del seu fill Leo

El seu testimoni ha començat amb les següents paraules: «Leo no va dir ni una paraula fins a, pràcticament, els quatre anys. Sí, aquell primer ‘mami’ es va fer molt de pregar». A continuació, ha afegit que «el pediatre no ens va alarmar, els xiquets bilingües solen tardar més a parlar i no hi havia res preocupant en el seu comportant a part de què ‘estava un poc en el seu món’».

 

Anys més tard, els especialistes van recomanar a Raquel i al seu marit, Pedro Castro, que el seu fill Leo assistira a una escola específica a on professionals pogueren fer un seguiment del menut de manera intensiva i planificar un programa pedagògic que milloraria la seua estimulació.

 

«Encara recorde el dia que ens van assentar a Pedro i a mi per donar-nos els resultats, en mig d’un ambient dramàtic, amb un to molt suau i unes paraules triades meticulosament, ens van dir que creien que el millor per a Leo era entrar en el programa de xiquets amb TEA (trastorn de l’espectre autista)», ha detallat Raquel.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Te deseo cerca el mar ~•~

Una publicación compartida de Raquel Del Rosario (@raqueldelrosario) el

 

 

Després de conéixer el diagnòstic, la cantant ha desvelat que es va sentir molt més tranquil·la per saber què li estava passant al seu fill: «Vaig saber que anava a començar a treballar amb gent especialitzada i, sobretot, que anava a relacionar-se amb xiquets que veien el món d’una manera similar a com ell ho feia».

 

D’altra part, uns dels obstacles als que s’ha hagut d’afrontar ha sigut que l’entorn familiar entenguera el diagnòstic mèdic. «Quan escoltes la paraula ‘autisme’ (de la mateixa manera que em passava a mi abans de fer el meu ‘doctorat particular’), tots pensem en xiquets  que no se senten còmodes amb més gent, que criden en llocs públics perquè s’incomoden, que usen l’agressivitat per mitigar la seua frustració, que fan gestos repetitius per a calmar-se, que són hipersensibles amb els sorolls… I clar, res d’això li passa a Leo».

 

Per a acabar, Raquel ha volgut agrair el suport que està rebent per part dels seus seguidors d’Instagram i els ha dedicat una publicació molt emotiva a on apareix en un paisatge marítim amb els seus dos fills.

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Me siento abrumada, no se que decir ante esta oleada de cariño. Que difícil es a veces abrir el corazón, mostrar nuestra vulnerabilidad, nuestros miedos y vergüenzas. Pero una vez lo hacemos, que liberador es sentir como se produce una sanación. Llámenme loca, pero creo haber visto un gesto de agradecimiento en la mirada de Leo esta mañana. Además, ha usado por primera vez la palabra “outside” para indicarme que quería salir a jugar. OUTSIDE (afuera)… Abrir el corazón y dejar salir. Que bonito ha sido leerles, descubrir a tantas familias de niños hada, que mágico es compartir y sentir que no estamos sol@s. Cada individuo es único, especial e irrepetible, y algunos vienen a recordarnos de una forma un tanto peculiar que el mundo necesita cambiar la mirada. Solo el amor es real. TEA-MO GRACIAS ❤️ ~•~ ? @pedrocastro1

Una publicación compartida de Raquel Del Rosario (@raqueldelrosario) el

 

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Investiguen un veí d’Alqueries per la mort del seu gos per abandó extrem

La Guàrdia Civil ha obert diligències contra un home de 45 anys d'Alqueries del Niño Perdido per deixar morir el seu gos sense menjar ni aigua a la terrassa de la vivenda.

La Comunitat Valenciana encadena 717 embargaments d’habitatge en només tres mesos

Les execucions hipotecàries sobre habitatge habitual han augmentat un 27,5 % a Espanya entre abril i juny. La Comunitat Valenciana és la tercera autonomia amb més casos, amb 717 embargaments de vivendes.

UGT exige a Ford Almussafes blindar la revisió salarial retroactiva en l’acord fins 2030

UGT condiciona el seu suport a l’Acord 2030 de Ford Almussafes a tres exigències clau, entre elles garantir la revisió salarial retroactiva cada any. El sindicat iniciarà una consulta interna per reforçar la seua posició en la mesa de negociació.

Una mare i el seu fill de 3 anys, ferits en caure d’un balcó a Canals

Un xiquet de 3 anys ha patit diversos traumatismes i la seua mare s’ha fracturat els dos turmells en caure des d’un balcó del primer pis a Canals. Tots dos han sigut traslladats a centres hospitalaris de València i Xàtiva.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.