19.9 C
València
Dilluns, 16 febrer, 2026

El rei Joan Carles no rebrà pensió de jubilació després de retirar-se

Joan Carles I no té dret a cap pensió

Joan Carles I no té dret a cap pensió | EFE

 

Després que la Casa Reial haja anunciat que el rei emèrit Joan Carles I no tornarà a representar la Corona en actes relacionats amb la monarquia i que, per tant, es retira de la vida pública, han sigut molts els que s’han preguntat si tindrà dret a alguna classe d’estipendi amb motiu de la seua ‘jubilació’.

 

La particularitat dels membres de la monarquia és que no tenen estatus de treballadors per compte d’altre ni formen part de la categoria de treballadors autònoms; a més a més, la seua assignació mensual només està subjecta a la retenció per IRPF. Vist tot això, pareix que el rei no percebrà cap jornal mensual ni prestació, ara que el monarca ja no exercirà, perquè no ha cotitzat mai a la Seguretat Social.

 

Ara bé, esta situació no s’estén a tots els membres de la família reial, ja que alguns d’ells, com en el cas de la Infanta Helena —que va treballar en Mapfre— o la infanta Cristina —en La Caixa—, sí que han cotitzat a la Seguretat Social i, per tant, com que no representen a la corona ni la família reial, no reben cap classe d’assignació econòmica de la monarquia.

 

Els membres de la família reial no cotitzen a la SS

El cas de la reina Letícia és més especial, ja que manté el seu número de la Seguretat Social per tot el temps que va treballar com a periodista, encara que ja no l’utilitze, perquè en convertir-se en princesa primer i, després, en reina, va deixar de cotitzar.

 

Cap membre de la família reial cotitza a la Seguretat Social

Cap membre de la família reial cotitza a la Seguretat Social | EFE

 

Respecte als jornals de la família reial, durant el 2018 van percebre una paga anual de 242.769 euros el rei Felip VI, i 133.530 euros la reina Letícia. En estar en el tram alt d’Hisenda, és a dir, en superar els 60.000 euros de jornal anual bruts, se’ls aplica la retenció més alta, la del 45%. Per la seua part, el jornal que percebia fins ara el monarca emèrit era de 194.232 euros i el de la seua dona, la reina Sofia, de 109.260 euros.

 

Tot i abandonar la representació pública de la Corona en els actes institucionals, el rei emèrit seguirà cobrant l’assignació mensual que li pertany per ser membre de la monarquia, ja que seguirà formant part de la família reial i mantindrà el seu estatus de rei i capità de les Forces Armades de la reserva, de la mateixa manera que ha estat fent durant la seua abdicació.

 

També et pot interessar… 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.

25 famílies afectades per l’incendi en el barri Miguel Hernández d’Alacant seran reallotjades

El foc en el barri Miguel Hernández ha afectat 25 famílies. Generalitat i Ajuntament han activat reallotjaments i avaluacions tècniques, sense víctimes mortals.

Els Arts reivindica la sarsuela amb un homenatge a José Serrano

Els Arts estrenarà este dijous 'Un misteri de sainet o sarsuela a la cassola', ideada per Enrique Viana, que combina tradició i llenguatge actual. El muntatge rendix tribut a José Serrano i comptarà amb intèrprets del Centre de Perfeccionament.

La Generalitat llança Nus davant el porno per a evitar que els jóvens normalitzen rols del porno

La Generalitat ha presentat Nus davant el porno per a frenar la normalització de rols del porno entre adolescents i reforçar l'educació afectiu-sexual. La campanya combina tallers, cartelleria en 715 IES i vídeos per a xarxes amb abast a 300.000 alumnes.