El rei Joan Carles no rebrà pensió de jubilació després de retirar-se

Joan Carles I no té dret a cap pensió

Joan Carles I no té dret a cap pensió | EFE

 

Després que la Casa Reial haja anunciat que el rei emèrit Joan Carles I no tornarà a representar la Corona en actes relacionats amb la monarquia i que, per tant, es retira de la vida pública, han sigut molts els que s’han preguntat si tindrà dret a alguna classe d’estipendi amb motiu de la seua ‘jubilació’.

 

La particularitat dels membres de la monarquia és que no tenen estatus de treballadors per compte d’altre ni formen part de la categoria de treballadors autònoms; a més a més, la seua assignació mensual només està subjecta a la retenció per IRPF. Vist tot això, pareix que el rei no percebrà cap jornal mensual ni prestació, ara que el monarca ja no exercirà, perquè no ha cotitzat mai a la Seguretat Social.

 

Ara bé, esta situació no s’estén a tots els membres de la família reial, ja que alguns d’ells, com en el cas de la Infanta Helena —que va treballar en Mapfre— o la infanta Cristina —en La Caixa—, sí que han cotitzat a la Seguretat Social i, per tant, com que no representen a la corona ni la família reial, no reben cap classe d’assignació econòmica de la monarquia.

 

Els membres de la família reial no cotitzen a la SS

El cas de la reina Letícia és més especial, ja que manté el seu número de la Seguretat Social per tot el temps que va treballar com a periodista, encara que ja no l’utilitze, perquè en convertir-se en princesa primer i, després, en reina, va deixar de cotitzar.

 

Cap membre de la família reial cotitza a la Seguretat Social

Cap membre de la família reial cotitza a la Seguretat Social | EFE

 

Respecte als jornals de la família reial, durant el 2018 van percebre una paga anual de 242.769 euros el rei Felip VI, i 133.530 euros la reina Letícia. En estar en el tram alt d’Hisenda, és a dir, en superar els 60.000 euros de jornal anual bruts, se’ls aplica la retenció més alta, la del 45%. Per la seua part, el jornal que percebia fins ara el monarca emèrit era de 194.232 euros i el de la seua dona, la reina Sofia, de 109.260 euros.

 

Tot i abandonar la representació pública de la Corona en els actes institucionals, el rei emèrit seguirà cobrant l’assignació mensual que li pertany per ser membre de la monarquia, ja que seguirà formant part de la família reial i mantindrà el seu estatus de rei i capità de les Forces Armades de la reserva, de la mateixa manera que ha estat fent durant la seua abdicació.

 

També et pot interessar… 

Últimes notícies

Batemon i McGhee tomben el Valencia Basket al Roig Arena en un final calent

L’Ilerna Lleida ha estrenat la Lliga Endesa amb un triomf de prestigi al Roig Arena (100-105), liderat per James Batemon i Darius McGhee davant un Valencia Basket irregular i imprecís en els moments clau.

L’Ilerna Lleida sorprén el Valencia Basket en un final a cara o creu al Roig Arena

L’Ilerna Lleida ha guanyat el Valencia Basket per 100-105 en l’estrena a la Lliga Endesa, amb Batemon i McGhee decisius en un final ajustat al Roig Arena.

Rescatat un ciclista ferit a Banyeres i dos menors perduts al Montgó

Els bombers han rescatat un ciclista de 30 anys greument ferit en un bike park de Banyeres de Mariola i dos jòvens senderistes de 17 i 16 anys extraviats al Montgó, a Dénia.

Quatre-centes persones omplin la plaça de l’Ajuntament de València per la llei de vivenda ‘Maricarmen’

Centenars de persones s’han concentrat a la plaça de l’Ajuntament de València per donar suport al decret de vivenda ‘Maricarmen’ i a l’acampada de Madrid. El Sindicat de Llogateres reclama aturar desnonaments, renovar lloguers, limitar preus i reformar la LAU.

El València Basket inicia l’era Torralba amb la Supercopa LF Endesa

El València Basket ha conquistat la Supercopa LF Endesa a Torrejón de Ardoz davant l’Innova-TSN Leganés, dotzé títol del club i primer de l’era Javi Torralba. El tècnic estrena projecte després d’una profunda renovació en la banqueta i en la plantilla.

El València Basket alça la seua quarta Supercopa LF Endesa

El València Basket ha tornat a conquistar la Supercopa LF Endesa en Torrejón de Ardoz després de superar el Leganés (76-64), en una final intensa i igualada que llança el nou projecte taronja amb títol.

La UD Vall de Uxó goleja el Torrellano i es posa líder del grup VI

La UD Vall de Uxó ha vençut 0-3 al camp del Torrellano, amb dos gols de Meseguer i un d’Ali, i se situa líder en solitari del grup VI de Tercera Federació després de quatre jornades.

Un estudi de la UPV alerta que els rius d’Espanya i Bulgària són els que pitjor qualitat tenen a Europa

Un estudi liderat per la UPV assenyala que els rius d’Espanya i Bulgària presenten la situació més crítica de qualitat a Europa, mentre que Eslovènia és l’únic país alineat amb els objectius ambientals de 2030.