El rei Joan Carles no rebrà pensió de jubilació després de retirar-se

Joan Carles I no té dret a cap pensió

Joan Carles I no té dret a cap pensió | EFE

 

Després que la Casa Reial haja anunciat que el rei emèrit Joan Carles I no tornarà a representar la Corona en actes relacionats amb la monarquia i que, per tant, es retira de la vida pública, han sigut molts els que s’han preguntat si tindrà dret a alguna classe d’estipendi amb motiu de la seua ‘jubilació’.

 

La particularitat dels membres de la monarquia és que no tenen estatus de treballadors per compte d’altre ni formen part de la categoria de treballadors autònoms; a més a més, la seua assignació mensual només està subjecta a la retenció per IRPF. Vist tot això, pareix que el rei no percebrà cap jornal mensual ni prestació, ara que el monarca ja no exercirà, perquè no ha cotitzat mai a la Seguretat Social.

 

Ara bé, esta situació no s’estén a tots els membres de la família reial, ja que alguns d’ells, com en el cas de la Infanta Helena —que va treballar en Mapfre— o la infanta Cristina —en La Caixa—, sí que han cotitzat a la Seguretat Social i, per tant, com que no representen a la corona ni la família reial, no reben cap classe d’assignació econòmica de la monarquia.

 

Els membres de la família reial no cotitzen a la SS

El cas de la reina Letícia és més especial, ja que manté el seu número de la Seguretat Social per tot el temps que va treballar com a periodista, encara que ja no l’utilitze, perquè en convertir-se en princesa primer i, després, en reina, va deixar de cotitzar.

 

Cap membre de la família reial cotitza a la Seguretat Social

Cap membre de la família reial cotitza a la Seguretat Social | EFE

 

Respecte als jornals de la família reial, durant el 2018 van percebre una paga anual de 242.769 euros el rei Felip VI, i 133.530 euros la reina Letícia. En estar en el tram alt d’Hisenda, és a dir, en superar els 60.000 euros de jornal anual bruts, se’ls aplica la retenció més alta, la del 45%. Per la seua part, el jornal que percebia fins ara el monarca emèrit era de 194.232 euros i el de la seua dona, la reina Sofia, de 109.260 euros.

 

Tot i abandonar la representació pública de la Corona en els actes institucionals, el rei emèrit seguirà cobrant l’assignació mensual que li pertany per ser membre de la monarquia, ja que seguirà formant part de la família reial i mantindrà el seu estatus de rei i capità de les Forces Armades de la reserva, de la mateixa manera que ha estat fent durant la seua abdicació.

 

També et pot interessar… 

Últimes notícies

L’Hydra HM Hospitales s’imposa en la regata llarga ORC A2 del Trofeu SM la Reina 2026

L’Hydra HM Hospitales ha conquerit la prova Offshore ORC A2 del XXVII Trofeu SM la Reina - XXXVIII Copa Almirante Marcial Sánchez-Barcaíztegui després de completar les 162 milles fins a Eivissa i tornar a València en 30:44:55 temps compensat. El Ziving i l’M10, tots dos del RCN València, han completat el podi abans de l’inici de les proves costaneres Inshore.

Gustavo Dudamel ajorna els concerts de juliol a València i Alacant pel terratrémol a Veneçuela

Gustavo Dudamel ha ajornat els concerts previstos al juliol a València, Alacant i altres ciutats dEspanya amb la Orquesta Sinfónica Nacional Juvenil de Venezuela arran del greu terratrémol que ha colpejat el seu país. El Palau de la Música i Ibermúsica han expressat la seua solidaritat i han anunciat que treballen per reprogramar la gira quan siga possible.

Morant promet demanar perdó a les víctimes de la dana si arriba a la Presidència

Diana Morant assegura que, si és presidenta de la Generalitat, demanarà perdó a les víctimes de la dana i les rebrà al Palau. La líder del PSPV acusa el Govern actual de faltar al respecte a les famílies afectades.

Anselmi aposta per un Elx valent que pense sempre en guanyar

El nou entrenador de l Elx, Martín Anselmi, ha explicat que vol un equip valent, agressiu i protagonista, centrat en pensar a guanyar i mantindre la identitat de joc actual.

Un ciberpederasta enganya més de 20 menors durant una dècada fins a ser detingut a Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut a Alacant un ciberdepredador sexual en sèrie acusat de 36 delictes contra la llibertat sexual de més de vint menors de 16 anys al llarg d’una dècada, amb més de 200 dispositius d’emmagatzematge intervinguts.

Sis detinguts per una trentena de robatoris en gasolineres, comerços i vivendes a València i Alacant

La Guàrdia Civil ha detingut sis persones vinculades a una trentena de robatoris amb força en gasolineres, comerços i vivendes a les províncies de València i Alacant, i quatre d'elles han ingressat en presó.

Com protegir els ulls davant l’eclipsi solar del 12 d’agost

Mirar directament l’eclipsi solar del 12 d’agost sense filtres homologats pot causar lesions irreversibles en la retina. Els òptics de la Comunitat Valenciana expliquen quines ulleres són segures i com utilitzar-les.

Un jaguar bate rècords al Brasil i obliga a repensar la protecció de grans felins

El jaguar Gaspar, monitoritzat per científics bascos, alacantins i brasilers, ha recorregut més de 2.100 quilòmetres en 381 dies a l’Amazònia, un desplaçament inusualment llarg que posa en dubte que les àrees protegides actuals siguen suficients per a grans carnívors.