El rei Joan Carles no rebrà pensió de jubilació després de retirar-se

Joan Carles I no té dret a cap pensió

Joan Carles I no té dret a cap pensió | EFE

 

Després que la Casa Reial haja anunciat que el rei emèrit Joan Carles I no tornarà a representar la Corona en actes relacionats amb la monarquia i que, per tant, es retira de la vida pública, han sigut molts els que s’han preguntat si tindrà dret a alguna classe d’estipendi amb motiu de la seua ‘jubilació’.

 

La particularitat dels membres de la monarquia és que no tenen estatus de treballadors per compte d’altre ni formen part de la categoria de treballadors autònoms; a més a més, la seua assignació mensual només està subjecta a la retenció per IRPF. Vist tot això, pareix que el rei no percebrà cap jornal mensual ni prestació, ara que el monarca ja no exercirà, perquè no ha cotitzat mai a la Seguretat Social.

 

Ara bé, esta situació no s’estén a tots els membres de la família reial, ja que alguns d’ells, com en el cas de la Infanta Helena —que va treballar en Mapfre— o la infanta Cristina —en La Caixa—, sí que han cotitzat a la Seguretat Social i, per tant, com que no representen a la corona ni la família reial, no reben cap classe d’assignació econòmica de la monarquia.

 

Els membres de la família reial no cotitzen a la SS

El cas de la reina Letícia és més especial, ja que manté el seu número de la Seguretat Social per tot el temps que va treballar com a periodista, encara que ja no l’utilitze, perquè en convertir-se en princesa primer i, després, en reina, va deixar de cotitzar.

 

Cap membre de la família reial cotitza a la Seguretat Social

Cap membre de la família reial cotitza a la Seguretat Social | EFE

 

Respecte als jornals de la família reial, durant el 2018 van percebre una paga anual de 242.769 euros el rei Felip VI, i 133.530 euros la reina Letícia. En estar en el tram alt d’Hisenda, és a dir, en superar els 60.000 euros de jornal anual bruts, se’ls aplica la retenció més alta, la del 45%. Per la seua part, el jornal que percebia fins ara el monarca emèrit era de 194.232 euros i el de la seua dona, la reina Sofia, de 109.260 euros.

 

Tot i abandonar la representació pública de la Corona en els actes institucionals, el rei emèrit seguirà cobrant l’assignació mensual que li pertany per ser membre de la monarquia, ja que seguirà formant part de la família reial i mantindrà el seu estatus de rei i capità de les Forces Armades de la reserva, de la mateixa manera que ha estat fent durant la seua abdicació.

 

També et pot interessar… 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca anuncia ajudes per a consolidar les empreses valencianes als Estats Units

La Generalitat ha llançat una nova línia d'ajudes perquè pimes i grans companyies valencianes consoliden la seua presència als Estats Units, cobrint tràmits, fires, màrqueting, personal i consultoria. L'anunci s'ha realitzat en la Nit de les Finances, avantsala de Forinvest.

Vicente Lafuente reivindica una CEV forta, independent i pròxima a l’empresa: ‘Volem ser la casa en la qual tots vulguen estar’

Es tracta de la tercera reunió-esmorzar que organitza l’AMDComVal per a tots els seus associats i que consolida així un espai de diàleg directe amb responsables d’entitats tant públiques com privades.

Les pluges seguiran este dimecres a Alacant i sud de València i remetran a la vesprada

Aemet preveu cel molt nuvolós i ruixats a Alacant i en la mitat sud de València, localment persistents al matí. L'avís groc regix fins a les 12.00.

Investigat a Alacant per ciberestafa en criptomonedes mitjançant ‘email phishing’

La Guàrdia Civil ha investigat a Alacant a una persona per un frau de falses inversions en criptoactivos després de suplantar per correu a un 'exchange'. El sospitós va ser captat retirant diners en caixers després del rastre de les transferències.

Vicente Lafuente deixa la presidència de Femeval per a centrar-se en la CEV

Vicente Lafuente ha dimitit com a president de Femeval per a centrar-se en la CEV per la càrrega de treball. La federació activa una elecció parcial amb calendari i presidència en funcions.

Ferit un acompanyant per un tret dissuasiu durant una persecució a Alzira

Un acompanyant ha resultat ferit a la cama per un tret dissuasiu durant una persecució policial a Alzira. Els dos ocupants del cotxe han sigut detinguts.

El Museu de Belles Arts de València exhibix el seu art contemporani dels 40 als 70

El MuBAV reunix 48 obres de 32 artistes en Temps Moderns, un recorregut per la modernització artística entre els 40 i els 70. La mostra es visita fins al 31 de maig.

El MACA incorpora serigrafies de Soledad Sevilla i documents sobre Eusebio Sempere

L'Ajuntament d'Alacant ha acceptat per al MACA dos sèries de serigrafies de Soledad Sevilla i documentació sobre Eusebio Sempere, que reforcen la seua col·lecció i arxiu.