11.5 C
València
Dimecres, 14 gener, 2026

El rei Joan Carles no rebrà pensió de jubilació després de retirar-se

Joan Carles I no té dret a cap pensió

Joan Carles I no té dret a cap pensió | EFE

 

Després que la Casa Reial haja anunciat que el rei emèrit Joan Carles I no tornarà a representar la Corona en actes relacionats amb la monarquia i que, per tant, es retira de la vida pública, han sigut molts els que s’han preguntat si tindrà dret a alguna classe d’estipendi amb motiu de la seua ‘jubilació’.

 

La particularitat dels membres de la monarquia és que no tenen estatus de treballadors per compte d’altre ni formen part de la categoria de treballadors autònoms; a més a més, la seua assignació mensual només està subjecta a la retenció per IRPF. Vist tot això, pareix que el rei no percebrà cap jornal mensual ni prestació, ara que el monarca ja no exercirà, perquè no ha cotitzat mai a la Seguretat Social.

 

Ara bé, esta situació no s’estén a tots els membres de la família reial, ja que alguns d’ells, com en el cas de la Infanta Helena —que va treballar en Mapfre— o la infanta Cristina —en La Caixa—, sí que han cotitzat a la Seguretat Social i, per tant, com que no representen a la corona ni la família reial, no reben cap classe d’assignació econòmica de la monarquia.

 

Els membres de la família reial no cotitzen a la SS

El cas de la reina Letícia és més especial, ja que manté el seu número de la Seguretat Social per tot el temps que va treballar com a periodista, encara que ja no l’utilitze, perquè en convertir-se en princesa primer i, després, en reina, va deixar de cotitzar.

 

Cap membre de la família reial cotitza a la Seguretat Social

Cap membre de la família reial cotitza a la Seguretat Social | EFE

 

Respecte als jornals de la família reial, durant el 2018 van percebre una paga anual de 242.769 euros el rei Felip VI, i 133.530 euros la reina Letícia. En estar en el tram alt d’Hisenda, és a dir, en superar els 60.000 euros de jornal anual bruts, se’ls aplica la retenció més alta, la del 45%. Per la seua part, el jornal que percebia fins ara el monarca emèrit era de 194.232 euros i el de la seua dona, la reina Sofia, de 109.260 euros.

 

Tot i abandonar la representació pública de la Corona en els actes institucionals, el rei emèrit seguirà cobrant l’assignació mensual que li pertany per ser membre de la monarquia, ja que seguirà formant part de la família reial i mantindrà el seu estatus de rei i capità de les Forces Armades de la reserva, de la mateixa manera que ha estat fent durant la seua abdicació.

 

També et pot interessar… 

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.