La soprano Ainhoa Arteta confessa que va ser violada

Ainhoa Arteta és una soprano coneguda internacionalment

Ainhoa Arteta és una soprano coneguda internacionalment | INSTAGRAM

 

Ainhoa Arteta està d’actualitat i no per la seua carrera musical, sinó per la confessió que va realitzar fa pocs dies en el programa d’Isabel Gemio ‘Retratos con Alma’ de TVE. La soprano va parlar de la violació que va patir l’any 1990 en Nova York, unint-se d’eixa manera al gran número de famoses que, a través del moviment de denúncia pública #MeToo, han confessat haver patit abusos sexuals o violacions durant la seua vida, amb l’objectiu de visibilitzar esta xacra social i erradicar-la de la societat.

 

D’eixa manera, la soprano confessava en una entrevista amb Isabel Gemio que quan vivia en Nova York i treballava de babysitter mentres es feia un lloc en el món de l’òpera, va ser víctima d’una violació en els carrers de la ciutat: «Ja no només em va violar, sinó que quasi me mata», explicava la soprano, que prosseguia amb el relat detallant la resposta que es va trobar per part de la policia quan va anar a denunciar els fets: «em van dir que podia estar contenta que no m’hagueren mort».

 

La soprano ha relatat la seva història a 'Retratos del alma'

La soprano ha relatat la seua història en ‘Retratos del alma’ | TVE

 

L’intèrpret d’òpera va seguir explicant que, per aquella època vivia en un barri que de nit s’omplia de drogues i prostitució, i que eixe tràgic succés li va passar en un moment clau de la seua carrera, cosa que la va obligar a mirar avant sense lamentar-se ni un sol moment: «Això em va passar el dia que em van donar el meu primer paper en l’òpera. Me n’anava cap a casa amb la partitura de Clorinda i me l’havia d’aprendre en quatre dies perquè l’havia d’interpretar en Palm Beach. Em va passar això i l’endemà no vaig tindre temps ni de fer el dol ni d’assimilar què m’havia passat».

 

L’artista també va revelar que la violació li va deixar seqüeles, provocant-li canvis en la seua actitud cap als hòmens, sobretot, d’aquells que se li acostaven amb interés sexual, a qui rebutjava de manera brusca i, fins i tot, amb mala educació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quasi un de cada cinc accidents de moto és mortal o molt greu a Espanya

Un estudi de la Universitat de València alerta que el 19 % dels accidents de moto en vies interurbanes són mortals o amb ferits molt greus, el doble que en altres vehicles, i que la tendència continua a l’alça.

Microorganismes per a tindre edificis vius que generen energia i s’autoreparen

Una investigació internacional amb participació de la Universitat de València proposa integrar comunitats de bacteris en els edificis perquè generen energia, reciclen residus i s’adapten a l’entorn.

Quan se sabrà si farà oratge per a vore l’eclipsi total de Sol d’agost

La meteoròloga Mar Gómez assenyala que no es podrà saber si el cel estarà ras per a l’eclipsi total de Sol del 12 d’agost fins, com a mínim, una setmana abans i destaca que serà el primer eclipsi total visible a la península ibèrica des de 1912.

A presó una parella per segrestar, robar i agredir sexualment una dona a la província dAlacant

Un jutjat de Torrevieja ha ordenat l’ingrés a presó d’un home i una dona acusats de retenir, agredir sexualment i robar més de 24.000 euros a una dona, a qui també van traslladar manillada en el maleter del seu cotxe.

Oratge estable i temperatures a l’alça per a encetar el cap de setmana de juny

El cap de setmana arribarà a la Comunitat Valenciana amb oratge estable, pocs núvols i temperatures en ascens, amb el vent més intens a la província d’Alacant.

El Ford Kuga fabricat a Almussafes estrena a Espanya la conducció sense mans

El nou Ford Kuga produït a Almussafes s-ha convertit en el primer cotxe fabricat a Espanya amb tecnologia de conducció sense mans homologada per a les carreteres espanyoles, gràcies al sistema BlueCruise de nivell 2.

El nou Passeig de la Mar de Torrevieja crea 400 llocs de faena i renova tot el front portuari

El nou espai d’oci Passeig de la Mar de Torrevieja ha suposat una inversio de mes de 100 milions, transforma el port i preveu 400 llocs de faena directes. El Consell destaca la col·laboracio publicoprivada i altres projectes en marxa al municipi.

Elx suspén el concert de Beret després de la seua detenció per una agressió sexual

L’Ajuntament d’Elx ha suspés el concert de Beret previst per al 10 d’agost dins de Nits de Festa, després que el cantant haja sigut detingut a Sevilla com a presumpte autor d’una agressió sexual el passat mes d’abril.