La soprano Ainhoa Arteta confessa que va ser violada

Ainhoa Arteta és una soprano coneguda internacionalment

Ainhoa Arteta és una soprano coneguda internacionalment | INSTAGRAM

 

Ainhoa Arteta està d’actualitat i no per la seua carrera musical, sinó per la confessió que va realitzar fa pocs dies en el programa d’Isabel Gemio ‘Retratos con Alma’ de TVE. La soprano va parlar de la violació que va patir l’any 1990 en Nova York, unint-se d’eixa manera al gran número de famoses que, a través del moviment de denúncia pública #MeToo, han confessat haver patit abusos sexuals o violacions durant la seua vida, amb l’objectiu de visibilitzar esta xacra social i erradicar-la de la societat.

 

D’eixa manera, la soprano confessava en una entrevista amb Isabel Gemio que quan vivia en Nova York i treballava de babysitter mentres es feia un lloc en el món de l’òpera, va ser víctima d’una violació en els carrers de la ciutat: «Ja no només em va violar, sinó que quasi me mata», explicava la soprano, que prosseguia amb el relat detallant la resposta que es va trobar per part de la policia quan va anar a denunciar els fets: «em van dir que podia estar contenta que no m’hagueren mort».

 

La soprano ha relatat la seva història a 'Retratos del alma'

La soprano ha relatat la seua història en ‘Retratos del alma’ | TVE

 

L’intèrpret d’òpera va seguir explicant que, per aquella època vivia en un barri que de nit s’omplia de drogues i prostitució, i que eixe tràgic succés li va passar en un moment clau de la seua carrera, cosa que la va obligar a mirar avant sense lamentar-se ni un sol moment: «Això em va passar el dia que em van donar el meu primer paper en l’òpera. Me n’anava cap a casa amb la partitura de Clorinda i me l’havia d’aprendre en quatre dies perquè l’havia d’interpretar en Palm Beach. Em va passar això i l’endemà no vaig tindre temps ni de fer el dol ni d’assimilar què m’havia passat».

 

L’artista també va revelar que la violació li va deixar seqüeles, provocant-li canvis en la seua actitud cap als hòmens, sobretot, d’aquells que se li acostaven amb interés sexual, a qui rebutjava de manera brusca i, fins i tot, amb mala educació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els apartaments turístics de Benicalap continuen avant: l’Ajuntament garantix que tenen llicència

L’Ajuntament de València assegura que les obres per a convertir baixos de Benicalap en apartaments turístics compten amb llicència després d’una modificació del projecte. Urbanisme defensa que s’aplica una normativa molt exigent i recorda la reducció d’apartaments turístics a la ciutat.

Un nou pla millorarà l’atenció al dolor crònic a la Comunitat Valenciana

Sanitat ha dissenyat un pla específic per a unificar i millorar l’atenció al dolor en totes les etapes de la vida, amb especial focus en el dolor crònic i la coordinació entre nivells assistencials.

La IA arriba als Espais Labora per a traduir en temps real 47 idiomes

Tres Espais Labora d’Alacant, València i Torrevieja han posat en marxa un projecte pilot pioner a Espanya que utilitza Intel·ligència Artificial per a oferir traducció i interpretació simultània en 47 idiomes a persones que no parlen ni castellà ni valencià.

Veïns de Benicalap denuncien noves obres per a apartaments turístics malgrat la prohibició

Compromís per València i el veïnat de Benicalap alerten de noves obres en baixos comercials per a usos turístics, tot i la denegació municipal de la llicència al juliol. Reclamen al consistori i a la Generalitat que actuen amb contundència i declaren la zona de mercat residencial tensionat.

El Levante ultima el traspàs de Tunde al West Brom per quasi tres milions

Levante i West Bromwich Albion han encarrilat el traspàs de l’extrem Kareem Tunde per uns tres milions d’euros, pendent només de tràmits finals i reconeixement mèdic. El jugador, format al club granota i amb contracte fins 2029, ja no ha viatjat a Pamplona per a jugar davant Osasuna.

Els veïns de Gàtova ja poden eixir de casa i reobri la CV-25 després de l’incendi

La Generalitat ha alçat el confinament domiciliari dels veïns de Gàtova decretat per l’incendi de Segorbe i ha reobert la CV-25, encara que les pistes forestals i senders continuen tancats.

Un València exhaust rep un Betis en ratxa en un Mestalla molt exigent

València i Betis es veuen este dimarts en Mestalla en el partit ajornat de la primera jornada, amb el conjunt local cansat i sota pressió i un Betis reforçat pel seu bon inici de Lliga.

Oltra insta les autonomies a acollir els menors que han arribat sols a Ceuta

Mónica Oltra, candidata de Compromís a l’Ajuntament de València, reclama que totes les comunitats autònomes col·laboren per a acollir els xiquets i xiquetes que han arribat sols a Ceuta i que considera en una situació de màxima vulnerabilitat.