10.8 C
València
Diumenge, 4 gener, 2026

La soprano Ainhoa Arteta confessa que va ser violada

Ainhoa Arteta és una soprano coneguda internacionalment

Ainhoa Arteta és una soprano coneguda internacionalment | INSTAGRAM

 

Ainhoa Arteta està d’actualitat i no per la seua carrera musical, sinó per la confessió que va realitzar fa pocs dies en el programa d’Isabel Gemio ‘Retratos con Alma’ de TVE. La soprano va parlar de la violació que va patir l’any 1990 en Nova York, unint-se d’eixa manera al gran número de famoses que, a través del moviment de denúncia pública #MeToo, han confessat haver patit abusos sexuals o violacions durant la seua vida, amb l’objectiu de visibilitzar esta xacra social i erradicar-la de la societat.

 

D’eixa manera, la soprano confessava en una entrevista amb Isabel Gemio que quan vivia en Nova York i treballava de babysitter mentres es feia un lloc en el món de l’òpera, va ser víctima d’una violació en els carrers de la ciutat: «Ja no només em va violar, sinó que quasi me mata», explicava la soprano, que prosseguia amb el relat detallant la resposta que es va trobar per part de la policia quan va anar a denunciar els fets: «em van dir que podia estar contenta que no m’hagueren mort».

 

La soprano ha relatat la seva història a 'Retratos del alma'

La soprano ha relatat la seua història en ‘Retratos del alma’ | TVE

 

L’intèrpret d’òpera va seguir explicant que, per aquella època vivia en un barri que de nit s’omplia de drogues i prostitució, i que eixe tràgic succés li va passar en un moment clau de la seua carrera, cosa que la va obligar a mirar avant sense lamentar-se ni un sol moment: «Això em va passar el dia que em van donar el meu primer paper en l’òpera. Me n’anava cap a casa amb la partitura de Clorinda i me l’havia d’aprendre en quatre dies perquè l’havia d’interpretar en Palm Beach. Em va passar això i l’endemà no vaig tindre temps ni de fer el dol ni d’assimilar què m’havia passat».

 

L’artista també va revelar que la violació li va deixar seqüeles, provocant-li canvis en la seua actitud cap als hòmens, sobretot, d’aquells que se li acostaven amb interés sexual, a qui rebutjava de manera brusca i, fins i tot, amb mala educació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

0-3: el Llevant s’exhibix en el camp del Sevilla en el debut de Luis Castro

El Llevant va firmar un 0-3 en el Sánchez-Pizjuán en l'estrena de Luis Castro, recolzat en orde defensiu i transicions ràpides. El Sevilla va fallar un penal i a penes va crear perill.

Alcoi manté la Cavalcada de Reis amb regals en interiors i patges sense escales

Alcoi manté el Bàndol Real i la Cavalcada amb canvis per la meteorologia: els patges no usaran escales i els regals s'entregaran dins dels edificis. Diverses ciutats veïnes modifiquen també els seus plans.

Luis Castro debuta amb un 0-3 en el camp del Sevilla

Els gols d'Iker Losada, Espí i Carlos Álvarez han donat al Llevant un 0-3 en el camp del Sevilla en l'estrena de Luis Castro. El resultat ha deixat en situació delicada a Matías Almeyda.

Losada avança al Llevant en l’última jugada del primer temps (0-1)

Iker Losada marca en l'última acció del descompte i el Llevant es va 0-1 al descans en el camp del Sevilla, que no aconseguix generar perill.

La família d’una de les xiquetes mortes al castell unflable de Mislata exigix avanços després de quatre anys

Quatre anys després de l'accident que va causar la mort de dos xiquetes a Mislata, la família d'una d'elles reclama avanços en una investigació encara oberta. El jutjat va prorrogar sis mesos la causa i els peritatges apunten a ratxes de més de 70 km/h, ancoratges deficients i fallades de supervisió.

Aemet eleva a taronja l’avís per pluges en el litoral nord d’Alacant

Aemet ha elevat a taronja el nivell d'avís per pluges en el litoral nord d'Alacant i manté alerta groga per fenòmens costaners en tota la província. A València hi ha avisos grocs per pluja i onatge en el sud.

L’Elx cau davant el Vila-real i trenca la seua ratxa en el Martínez Valero deu partits després

L'Elx va perdre 1-3 davant el Vila-real i va encaixar la seua primera derrota en el Martínez Valero després de deu partits sense caure. L'anterior havia sigut al maig davant el Llevant, també 1-3.

Un any de Corberán al València: del miracle a la golejada i ‘números perillosos’

Es va complir un any del debut de Carlos Corberán en la banqueta del València: de salvar a un equip afonat a encadenar una mala ratxa culminada amb el 4-1 a Vigo i uns números que el tècnic qualifica com a perillosos.