La soprano Ainhoa Arteta confessa que va ser violada

Ainhoa Arteta és una soprano coneguda internacionalment

Ainhoa Arteta és una soprano coneguda internacionalment | INSTAGRAM

 

Ainhoa Arteta està d’actualitat i no per la seua carrera musical, sinó per la confessió que va realitzar fa pocs dies en el programa d’Isabel Gemio ‘Retratos con Alma’ de TVE. La soprano va parlar de la violació que va patir l’any 1990 en Nova York, unint-se d’eixa manera al gran número de famoses que, a través del moviment de denúncia pública #MeToo, han confessat haver patit abusos sexuals o violacions durant la seua vida, amb l’objectiu de visibilitzar esta xacra social i erradicar-la de la societat.

 

D’eixa manera, la soprano confessava en una entrevista amb Isabel Gemio que quan vivia en Nova York i treballava de babysitter mentres es feia un lloc en el món de l’òpera, va ser víctima d’una violació en els carrers de la ciutat: «Ja no només em va violar, sinó que quasi me mata», explicava la soprano, que prosseguia amb el relat detallant la resposta que es va trobar per part de la policia quan va anar a denunciar els fets: «em van dir que podia estar contenta que no m’hagueren mort».

 

La soprano ha relatat la seva història a 'Retratos del alma'

La soprano ha relatat la seua història en ‘Retratos del alma’ | TVE

 

L’intèrpret d’òpera va seguir explicant que, per aquella època vivia en un barri que de nit s’omplia de drogues i prostitució, i que eixe tràgic succés li va passar en un moment clau de la seua carrera, cosa que la va obligar a mirar avant sense lamentar-se ni un sol moment: «Això em va passar el dia que em van donar el meu primer paper en l’òpera. Me n’anava cap a casa amb la partitura de Clorinda i me l’havia d’aprendre en quatre dies perquè l’havia d’interpretar en Palm Beach. Em va passar això i l’endemà no vaig tindre temps ni de fer el dol ni d’assimilar què m’havia passat».

 

L’artista també va revelar que la violació li va deixar seqüeles, provocant-li canvis en la seua actitud cap als hòmens, sobretot, d’aquells que se li acostaven amb interés sexual, a qui rebutjava de manera brusca i, fins i tot, amb mala educació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Les sol·licituds d’asil cauen un 12,6 % a la Comunitat Valenciana fins a les 6.976

Les peticions d’asil a la Comunitat Valenciana han baixat d’un any a l’altre de 7.981 a 6.976, un 12,6 % menys, sobretot per l’enduriment de polítiques migratòries i normatives com el Reglament d’Estrangeria.

La visita de l’ambaixador xinés obri noves oportunitats comercials i culturals per a la Comunitat

Juanfran Pérez Llorca ha rebut l’ambaixador de la República Popular de la Xina a Espanya per a reforçar les inversions, el comerç i els intercanvis culturals amb la Comunitat Valenciana.

Així serà la rebaixa de l’IRPF valencià que el Consell vol portar prompte a Les Corts

La nova llei d’Acompanyament dels comptes de la Generalitat per a 2026 preveu una rebaixa dels tipus autonòmics de l’IRPF en pràcticament tots els trams, amb especial impacte en les rendes mitjanes i baixes, i canvis en successions i donacions per a afavorir el relleu en l’empresa familiar.

Les persones amb discapacitat guanyen drets a la Comunitat Valenciana amb les últimes lleis del Consell

El Consell reforça la protecció de les persones amb discapacitat, especialment sordcegues, amb noves lleis sobre gossos d assistència i accessibilitat universal consensuades amb ONCE i CERMI.

Condemnat a més de 23 anys de presó per maltractar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi

Un home de 56 anys ha acceptat 23 anys, 6 mesos i un dia de presó per maltractar, amenaçar i assassinar la seua parella a l’Alfàs del Pi. La sentència també condemna un amic seu per encobriment i fixa altes indemnitzacions per a la família de la víctima.

Derribo del bloc ‘Txernòbil’ de Campanar per a fer 133 vivendes noves

L'Ajuntament de València ha iniciat el derribo del bloc conegut com 'Txernòbil', a Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena de protecció pública, dins del PAI Pare Doménech.

Derribem el bloc ‘Txernòbil’ de Campanar: així seran les 133 noves vivendes

L’Ajuntament de València ha iniciat el derribament del bloc conegut com ‘Txernòbil’, al barri de Campanar, per a donar pas a 133 vivendes, una vintena d’elles de protecció pública, i a una profunda reurbanització de l’entorn.

Onada de protestes este dimecres davant Les Corts per taxis, concertada i serveis socials

Taxistes, patronal de VTC, docents de la concertada, personal de centres socials i la Xarxa pel Finançament Just han convocat este dimecres diverses concentracions davant Les Corts per a pressinar el Consell i els grups parlamentaris.