20.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Les xarxes critiquen la segona eixida dels reis durant l’estat d’alarma pel coronavirus

 

En plena crisi del coronavirus qualsevol actuació de la monarquia està sotmesa a l’estricta lupa dels ciutadans. I més quan encara ressona la polèmica crisi institucional que va eixir per l’escàndol dels comptes estrangers de Joan Carles I.

 

Treball en els despatxos

Després de decretar-se l’estat d’alarma el passat 14 de març, els reis d’Espanya han optat per treballar principalment des dels despatxos ubicats en la Zarzuela. La seua habitual i intensa agenda d’actes es va suspendre durant la crisi sanitària, prioritzant el teletreball.

 

D’eixa manera, hem pogut vore en nombroses ocasions a Felip i Letícia mantenint reunions via telemàtica amb diferents agents socials i sectors econòmics per a valorar l’abast de la crisi del coronavirus. L’estratègia de comunicació de la Casa Reial ha sigut clara des d’eixe moment. Les contínues publicacions en les xarxes socials tenen com a objectiu visibilitzar l’activitat dels reis per a reforçar la seua figura durant esta situació tan excepcional.

 

 

Dos eixides durant l’estat d’alarma

No obstant això, en les últimes setmanes els reis han decidit fer en conjunt dos eixides. La primera va ser una visita a l’Agència de Seguretat i Emergències de Madrid, mentres que la segona es va produir el passat dijous, 7 de maig, durant la seua visita al Centre de Control del Sistema Elèctric d’Espanya, a on han sigut informats de l’evolució de la demanda elèctrica durant la crisi sanitària.

 

 

En la seua arribada a la seu situada en Alcobendas, (Madrid), Felip i Letícia han sigut rebuts per la vicepresidenta quarta de Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, i altres càrrecs importants dins del govern madrileny i el mateix Grup Red Eléctrica .

 

Durant esta segona visita, els reis van lluir novament guants i mascaretes, a demés d’un ‘look’ sobri amb peces de color gris i blau marí com a símbol de respecte a la situació actual i als morts per coronavirus. Tot i complir amb els protocols de protecció, estes eixides dels reis han siguts criticades per nombrosos usuaris en xarxes socials, que veuen en estes visites desplaçaments innecessaris que només busquen enaltir la figura dels reis durant la crisi.

 

Alguns usuaris han aprofitat la visita dels reis per a recordar la polèmica de Joan Carles, assenyalar el salari que perceben els reis i sol·licitar la baixada de preus a la xarxa elèctrica.

 

 

 

Últimes notícies

Morant, davant accions legals de Gómez per injúries: continuaré defenent als valencians

Diana Morant ha respost a l'anunci d'accions legals per injúries de Marciano Gómez assegurant que continuarà defenent els drets dels valencians. La líder del PSPV-PSOE exigix investigar les presumptes irregularitats vinculades a Ribera Salut i critica la falta de reacció del Consell.

La consellera d’Educació tendirà la mà als sindicats per a pactar el màxim de millores

Carmen Ortí es compromet a escoltar les organitzacions i activa una taula de negociació que arranca el 10 de febrer, amb focus en millores per al professorat.

El Govern recorrerà la Llei d’Acompanyament valenciana per retallades en drets LGTBI

El Govern ha anunciat que presentarà abans que acabe febrer un recurs contra la Llei d'Acompanyament del Consell per restringir drets LGTBI. Entitats i Diana Morant han recolzat el pas i l'han descrit com un escut per al col·lectiu

Redó alerta que el negacionismo de l’extrema dreta està alimentant la violència

La ministra d'Igualtat ha vinculat l'auge del negacionismo i del discurs d'odi amb un increment de la violència i ha assenyalat repunts a Andalusia i la Comunitat Valenciana.

CCOO denuncia impagaments: professors sense cobrar des de novembre i nòmines incompletes

CCOO ha denunciat impagaments i nòmines incompletes en l'educació pública valenciana des de novembre. Educació replica que només hi ha 15 incidències tècniques a Alacant.

MClan, La Fúmiga i El Diluvi lideren el Maror Festival a la Vila Joiosa al juny

La tercera edició del Maror Festival se celebrarà el 26 i 27 de juny a la platja de la Antoneta, a la Vila Joiosa, amb MClan, La Fúmiga i El Diluvi al capdavant. El cartell suma bandes de pop i rock, DJs i una zona gastronòmica; les entrades ja estan disponibles en marorfest.com.

Sanitat diagnostica 66 casos de mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana

Sanitat ha diagnosticat 66 dones afectades per mutilació genital femenina en 2025 en la Comunitat Valenciana. L'actualització del protocol i noves ferramentes reforcen la prevenció i el seguiment.

El Suprem obliga a Ábalos i Koldo a comparéixer en persona en l’audiència preliminar del cas Koldo

El Suprem ha rebutjat que José Luis Ábalos i Koldo García seguisquen per videoconferència l'audiència preliminar del dia 12 i els obliga a acudir en persona. La providència arriba després de revisar els seus escrits i informes mèdics i antecedix a l'acte que obrirà la via al juí, previsiblement a l'abril.