10.7 C
València
Divendres, 9 gener, 2026

Les xarxes critiquen la segona eixida dels reis durant l’estat d’alarma pel coronavirus

 

En plena crisi del coronavirus qualsevol actuació de la monarquia està sotmesa a l’estricta lupa dels ciutadans. I més quan encara ressona la polèmica crisi institucional que va eixir per l’escàndol dels comptes estrangers de Joan Carles I.

 

Treball en els despatxos

Després de decretar-se l’estat d’alarma el passat 14 de març, els reis d’Espanya han optat per treballar principalment des dels despatxos ubicats en la Zarzuela. La seua habitual i intensa agenda d’actes es va suspendre durant la crisi sanitària, prioritzant el teletreball.

 

D’eixa manera, hem pogut vore en nombroses ocasions a Felip i Letícia mantenint reunions via telemàtica amb diferents agents socials i sectors econòmics per a valorar l’abast de la crisi del coronavirus. L’estratègia de comunicació de la Casa Reial ha sigut clara des d’eixe moment. Les contínues publicacions en les xarxes socials tenen com a objectiu visibilitzar l’activitat dels reis per a reforçar la seua figura durant esta situació tan excepcional.

 

 

Dos eixides durant l’estat d’alarma

No obstant això, en les últimes setmanes els reis han decidit fer en conjunt dos eixides. La primera va ser una visita a l’Agència de Seguretat i Emergències de Madrid, mentres que la segona es va produir el passat dijous, 7 de maig, durant la seua visita al Centre de Control del Sistema Elèctric d’Espanya, a on han sigut informats de l’evolució de la demanda elèctrica durant la crisi sanitària.

 

 

En la seua arribada a la seu situada en Alcobendas, (Madrid), Felip i Letícia han sigut rebuts per la vicepresidenta quarta de Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, i altres càrrecs importants dins del govern madrileny i el mateix Grup Red Eléctrica .

 

Durant esta segona visita, els reis van lluir novament guants i mascaretes, a demés d’un ‘look’ sobri amb peces de color gris i blau marí com a símbol de respecte a la situació actual i als morts per coronavirus. Tot i complir amb els protocols de protecció, estes eixides dels reis han siguts criticades per nombrosos usuaris en xarxes socials, que veuen en estes visites desplaçaments innecessaris que només busquen enaltir la figura dels reis durant la crisi.

 

Alguns usuaris han aprofitat la visita dels reis per a recordar la polèmica de Joan Carles, assenyalar el salari que perceben els reis i sol·licitar la baixada de preus a la xarxa elèctrica.

 

 

 

Últimes notícies

Pedro Martínez lamenta el segon quart després de la derrota davant el Mònaco

València Basket va cedir davant Mònaco i el seu tècnic va subratllar que el segon quart va ser determinant per les pèrdues i l'encert rival. Spanoulis va destacar la solidesa defensiva i el repartiment de responsabilitats.

Sadiq arriba al València traspassat per la Reial Societat i firma fins a 2028

Umar Sadiq es va convertir este dijous en nou jugador del València després de l'acord de traspàs amb la Reial Societat. El davanter va firmar fins a 2028.

El PP acusa a Morant d’atacar a tot el partit perquè els seus alcaldes no avalen el relat de la reconstrucció

Fernando Pastor ha acusat a Diana Morant de carregar contra tot el PP al no aconseguir l'aval d'alcaldes socialistes al relat sobre la reconstrucció després de la dana. El síndic ha defés que les obres estan executades i ha criticat la judicialització del debat.

Rosa Peris presidirà la gestora del PSPV a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per assetjament

El PSOE situarà a Rosa Peris al capdavant d'una gestora a Almussafes després de l'expulsió de Toni González. L'alcalde manté el càrrec des del grup mixt.

Carmen Martínez substituirà a Alejandro Soler com a coordinadora del PSPV en el Congrés

Carmen Martínez rellevarà a Alejandro Soler en la coordinació del PSPV en el Congrés. El PSPV ajustarà també la seua estructura en Les Corts amb canvis previstos i continuïtat.

Morant acusa el PP de deixar sense executar el 50% dels diners estatals per a la dana

Diana Morant ha denunciat que el Consell i el PP han deixat sense executar la mitat dels fons transferits pel Govern per a la recuperació després de la dana de 2024 en la Comunitat Valenciana. També ha defés el nou model de finançament i ha anunciat una conferència política del PSPV al maig a Alacant.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demana la seua compareixença en un jutjat

Alberto Núñez Feijóo atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en el Congrés per la causa de la DANA, malgrat un recurs que demanava seu judicial pròxima. La magistrada va avalar la via telemàtica a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal.

Feijóo declararà en el Congrés malgrat el recurs que demanava la seua compareixença en un jutjat

El president del PP atestarà este divendres a les 9.30 des del seu despatx en la Cambra, autoritzat per la jutgessa a l'empara de l'article 412 de la Llei d'Enjudiciament Criminal. La diligència seguix avant mentres es resol un recurs que sol·licitava la seua declaració en un jutjat pròxim al seu domicili.