18.5 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Les xarxes critiquen la segona eixida dels reis durant l’estat d’alarma pel coronavirus

 

En plena crisi del coronavirus qualsevol actuació de la monarquia està sotmesa a l’estricta lupa dels ciutadans. I més quan encara ressona la polèmica crisi institucional que va eixir per l’escàndol dels comptes estrangers de Joan Carles I.

 

Treball en els despatxos

Després de decretar-se l’estat d’alarma el passat 14 de març, els reis d’Espanya han optat per treballar principalment des dels despatxos ubicats en la Zarzuela. La seua habitual i intensa agenda d’actes es va suspendre durant la crisi sanitària, prioritzant el teletreball.

 

D’eixa manera, hem pogut vore en nombroses ocasions a Felip i Letícia mantenint reunions via telemàtica amb diferents agents socials i sectors econòmics per a valorar l’abast de la crisi del coronavirus. L’estratègia de comunicació de la Casa Reial ha sigut clara des d’eixe moment. Les contínues publicacions en les xarxes socials tenen com a objectiu visibilitzar l’activitat dels reis per a reforçar la seua figura durant esta situació tan excepcional.

 

 

Dos eixides durant l’estat d’alarma

No obstant això, en les últimes setmanes els reis han decidit fer en conjunt dos eixides. La primera va ser una visita a l’Agència de Seguretat i Emergències de Madrid, mentres que la segona es va produir el passat dijous, 7 de maig, durant la seua visita al Centre de Control del Sistema Elèctric d’Espanya, a on han sigut informats de l’evolució de la demanda elèctrica durant la crisi sanitària.

 

 

En la seua arribada a la seu situada en Alcobendas, (Madrid), Felip i Letícia han sigut rebuts per la vicepresidenta quarta de Govern i ministra per a la Transició Ecològica i el Repte Demogràfic, Teresa Ribera, i altres càrrecs importants dins del govern madrileny i el mateix Grup Red Eléctrica .

 

Durant esta segona visita, els reis van lluir novament guants i mascaretes, a demés d’un ‘look’ sobri amb peces de color gris i blau marí com a símbol de respecte a la situació actual i als morts per coronavirus. Tot i complir amb els protocols de protecció, estes eixides dels reis han siguts criticades per nombrosos usuaris en xarxes socials, que veuen en estes visites desplaçaments innecessaris que només busquen enaltir la figura dels reis durant la crisi.

 

Alguns usuaris han aprofitat la visita dels reis per a recordar la polèmica de Joan Carles, assenyalar el salari que perceben els reis i sol·licitar la baixada de preus a la xarxa elèctrica.

 

 

 

Últimes notícies

S’entrega i queda detingut el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc a Catarroja

El presumpte autor s'ha entregat a la Guàrdia Civil en el lloc dels fets i ha quedat detingut. La víctima, de 46 anys, ha sigut trobada en les escales d'un edifici i el SAMU ha certificat la defunció.

Mor un home de 46 anys per arma de foc a Catarroja

Un home de 46 anys ha mort a Catarroja per una ferida d'arma de foc. Emergències va rebre dos avisos amb 39 minuts de diferència i la Guàrdia Civil investiga.

90-87: el Asisa Joventut s’emporta un duríssim dol davant el València Basket

El conjunt verdinegro va véncer 90-87 a un València Basket combatiu i va posar fi a la seua mala ratxa en la Lliga Endesa gràcies a la punteria de Hunt i Rubio.

Espanya s’imposa 1-0 a Bèlgica a València amb defensa de ferro

Espanya va véncer 1-0 a Bèlgica a València gràcies a un gol de Sofía Rogoski i a una exhibició defensiva que va neutralitzar onze penal córners. Les porteres i un rebuig sobre la línia en el tram final van sostindre el triomf.

S’entrega a Catarroja el presumpte autor de la mort d’un home per arma de foc

El sospitós de causar la mort per arma de foc d'un home de 46 anys a Catarroja s'ha entregat a la Guàrdia Civil i ha sigut detingut. El SAMU només ha pogut certificar la defunció després d'un avís que alertava d'un home ensangonat en les escales d'un edifici.

Pérez Llorca assistix al centenari de la coronació de la patrona de Benidorm

Pérez Llorca ha assistit al centenari de la coronació de la Verge del Sufragi a Benidorm. La romeria i una missa de campanya han tancat el programa commemoratiu.

Un home de 46 anys mor per un tret en les escales d’un edifici de Catarroja

Un home de 46 anys ha mort este diumenge a Catarroja per una ferida d'arma de foc. El CICU i la Guàrdia Civil han rebut avisos i s'ha obert una investigació.

Vila-real i Espanyol se citen per a trencar les seues ratxes i assegurar Europa

Vila-real i Espanyol tanquen la jornada 23 en La Ceràmica amb la necessitat de tornar a guanyar. Els separen huit punts i els dos es juguen les seues places europees.