11.9 C
València
Divendres, 20 febrer, 2026

Steve Bannon reconeix l’estafa d’una campanya anti immigració per a evitar entrar en la presó

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Steve Bannon, antic assessor de referència del magnat Donald Trump, s’ha declarat culpable hui dimarts d’haver perpetrat un frau en una recaptació de fons per a una campanya a favor de la construcció d’un mur en la frontera amb Mèxic, de tal manera que no haja d’entrar a la presó.

La imputació contra Bannon es remunta a setembre del 2022 i, encara que l’exasesor al principi s’havia declarat innocent, finalment ha canviat d’idea per a evitar els possibles efectes d’un juí que havia d’arrancar el pròxim 4 de març, informa la cadena ABC News.

L’acord ha implicat la imposició d’una pena de tres anys en llibertat condicional, temps durant el qual Bannon tampoc podrà liderar cap organització o recaptació de fons. Així mateix, la jutgessa li ha ordenat que no utilitze cap de les dades recaptades durant la campanya ‘We Build the Wall’ (‘Construïm el mur’).

Amb la d’este dimarts, ja són dos les condemnes penals contra Bannon, que va passar quatre mesos en la presó el 2024 per desacatament al Congrés, després de no acudir a declarar davant de la comissió de legisladors que examinava l’assalt al Capitoli de gener del 2021.

La citada campanya prometia que la totalitat de les donacions aniria destinada a erigir el mur, però Bannon va acabar redirigint estes fons. Un dels missatges clau era que el president del grup, Brian Kolfage, no rebia diners algun, però els documents demostren l’existència d’un pacte secret pel qual este va tenir un pagament inicial de 100.000 dòlars i un sou mensual que rondava els 20.000.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Metges marxen a València per a exigir un marc que dignifique la professió

Metges de la Comunitat Valenciana recorren el centre de València per a reclamar un marc normatiu que regule de manera justa les jornades i limite la sobrecàrrega. La protesta s'emmarca en una vaga que va arrancar el dilluns i es repetirà una setmana al mes fins a juny.

La Copa del Rei estrena les grans nits del Roig Arena: graderies quasi plenes i un ‘búnquer’ VIP

La 90a Copa del Rei ACB va estrenar el Roig Arena amb ambient de gran cita, llotges VIP a ple rendiment i xou previ abans del València Basket-Asisa Joventut. El recinte, amb aforament de 15.600 i 1.700 m² de pantalles, aspira a batre el seu propi rècord de públic durant el torneig.

Simón defén que el sistema sanitari espanyol és sostenible però ha de repensar-se

Fernando Simón va sostindre en el Congrés de Virologia que el sistema sanitari espanyol és sostenible, però necessita replantejar-se per a reforçar pediatria i geriatria. També va destacar avanços i riscos en salut pública i la preparació enfront de futures amenaces.

La cibercriminalidad creix un 18,01% en la Comunitat Valenciana i la delinqüència convencional a penes varia

Interior xifra una alça del 18,01% en els delictes informàtics, fins a 55.181, mentres la criminalitat convencional suma un 0,4% i baixen els homicidis consumats.

La Copa del Rei va estrenar les grans cites del Roig Arena: graderies plenes i búnquer VIP

La 90a Copa del Rei va inaugurar el Roig Arena com a gran seu amb una estampa de quasi ple, llotges a ple rendiment i un xou previ de dansa urbana i música. El recinte va activar la seua exclusiva zona búnquer i va posar el focus en el seu espectacular desplegament audiovisual.

Centenars d’aficionats estrenen la Copa en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

Centenars de seguidors van donar el tret d'eixida a la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena, amb música, concursos i colors de totes les aficions.

La Guàrdia Civil registra a València la vivenda del detingut pel doble crim de Xilxes

La Guàrdia Civil ha iniciat el registre de la vivenda a València del detingut pel doble crim de Xilxes, amb el sospitós present. La causa està sota secret i l'home passarà el divendres a disposició judicial.

Centenars d’aficionats obrin la Copa del Rei en la fan zone del Roig Arena i tinyen València

La fan zone al costat del Roig Arena es va convertir en l'epicentre de l'arrancada de la Copa, amb concerts, concursos i les primeres marees de colors. Les aficions de Joventut i València Basket van marcar el ritme en un ambient ja compartit per seguidors d'Unicaja, Reial Madrid i altres clubs