21.6 C
València
Dimecres, 11 febrer, 2026

Steve Bannon reconeix l’estafa d’una campanya anti immigració per a evitar entrar en la presó

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Steve Bannon, antic assessor de referència del magnat Donald Trump, s’ha declarat culpable hui dimarts d’haver perpetrat un frau en una recaptació de fons per a una campanya a favor de la construcció d’un mur en la frontera amb Mèxic, de tal manera que no haja d’entrar a la presó.

La imputació contra Bannon es remunta a setembre del 2022 i, encara que l’exasesor al principi s’havia declarat innocent, finalment ha canviat d’idea per a evitar els possibles efectes d’un juí que havia d’arrancar el pròxim 4 de març, informa la cadena ABC News.

L’acord ha implicat la imposició d’una pena de tres anys en llibertat condicional, temps durant el qual Bannon tampoc podrà liderar cap organització o recaptació de fons. Així mateix, la jutgessa li ha ordenat que no utilitze cap de les dades recaptades durant la campanya ‘We Build the Wall’ (‘Construïm el mur’).

Amb la d’este dimarts, ja són dos les condemnes penals contra Bannon, que va passar quatre mesos en la presó el 2024 per desacatament al Congrés, després de no acudir a declarar davant de la comissió de legisladors que examinava l’assalt al Capitoli de gener del 2021.

La citada campanya prometia que la totalitat de les donacions aniria destinada a erigir el mur, però Bannon va acabar redirigint estes fons. Un dels missatges clau era que el president del grup, Brian Kolfage, no rebia diners algun, però els documents demostren l’existència d’un pacte secret pel qual este va tenir un pagament inicial de 100.000 dòlars i un sou mensual que rondava els 20.000.

Últimes notícies

Pérez Llorca creu que no tindrà problemes amb Vox pel cas de les VPP d’Alacant

El president de la Generalitat va assegurar que la resposta davant les presumptes irregularitats en l'adjudicació de VPP ha sigut transparent i contundent. Va defendre a la conselleria i va descartar que el cas deteriore la seua relació amb Vox.

Bernabé titlla de desficaci la rebaixa fiscal i acusa a Pérez Llorca de submís a Feijóo

Pilar Bernabé ha criticat la bonificació del 99% de l'impost de successions anunciada per Pérez Llorca i ha reclamat prioritzar el finançament. També ha acusat a Feijóo de mantindre un no a tot sense alternatives.

Bernabé retrau al PP un café per a tots en vivenda i alerta de favoritismes

Pilar Bernabé ha acusat el PP d'aplicar un model de vivenda pública de café per a tots que, al seu juí, afavorix a càrrecs i afins i pervertix la finalitat social.

Replanten més de 10.000 exemplars de posidònia per a restaurar tres hectàrees del litoral mediterrani

Acció Posidònia ha reintroduït més de 10.000 plantes per a recuperar tres hectàrees a Balears, Catalunya, Comunitat Valenciana i Murcia. El projecte, el major fins a la data al Mediterrani, combina voluntariat, cultiu 'in vitro' i formació.

Últim tram per a blindar el subministrament d’aigua a València i la seua àrea metropolitana

La EMSHI ha iniciat l'últim tram que unirà les potabilitzadores de La Presa i El Realón per a garantir el proveïment a València davant incidències greus. La fase, amb 13,5 milions d'inversió i finalització prevista en 2027, reforça la xarxa que atén 1,7 milions en 51 municipis

L’alcalde d’Alacant desoïx les demandes de dimissió i se centra en la gestió després del cas de les VPP

Luis Barcala ha evitat respondre a les peticions de dimissió per les suposades irregularitats en l'adjudicació de VPP en Platja de Sant Joan i ha insistit que la seua prioritat és la gestió i aclarir l'ocorregut.

La jutgessa de la DANA cita a 39 testimonis entre agents mediambientals i bombers forestals

La magistrada que investiga la gestion de la DANA del 29 d'octubre de 2024 ha acordat telefonar a 39 nous testimonis. Busca reconstruir la vigilància de rius i barrancs i el flux d'avisos a la poblacion.

L’Ajuntament sancionarà a Compromís per omplir València de cartells en la seua campanya contra Catalá

El consistori anuncia sancions a Compromís per una campanya de cartells que apel·la a l'alcaldessa i denuncia problemes en el transport públic. Catalá critica l'acció i defén que els polítics han de donar exemple.