Steve Bannon reconeix l’estafa d’una campanya anti immigració per a evitar entrar en la presó

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Steve Bannon, antic assessor de referència del magnat Donald Trump, s’ha declarat culpable hui dimarts d’haver perpetrat un frau en una recaptació de fons per a una campanya a favor de la construcció d’un mur en la frontera amb Mèxic, de tal manera que no haja d’entrar a la presó.

La imputació contra Bannon es remunta a setembre del 2022 i, encara que l’exasesor al principi s’havia declarat innocent, finalment ha canviat d’idea per a evitar els possibles efectes d’un juí que havia d’arrancar el pròxim 4 de març, informa la cadena ABC News.

L’acord ha implicat la imposició d’una pena de tres anys en llibertat condicional, temps durant el qual Bannon tampoc podrà liderar cap organització o recaptació de fons. Així mateix, la jutgessa li ha ordenat que no utilitze cap de les dades recaptades durant la campanya ‘We Build the Wall’ (‘Construïm el mur’).

Amb la d’este dimarts, ja són dos les condemnes penals contra Bannon, que va passar quatre mesos en la presó el 2024 per desacatament al Congrés, després de no acudir a declarar davant de la comissió de legisladors que examinava l’assalt al Capitoli de gener del 2021.

La citada campanya prometia que la totalitat de les donacions aniria destinada a erigir el mur, però Bannon va acabar redirigint estes fons. Un dels missatges clau era que el president del grup, Brian Kolfage, no rebia diners algun, però els documents demostren l’existència d’un pacte secret pel qual este va tenir un pagament inicial de 100.000 dòlars i un sou mensual que rondava els 20.000.

Últimes notícies

Pedro Martínez demana fe en el projecte del València Basket malgrat els canvis en la plantilla

L’entrenador del València Basket, Pedro Martínez, ha advertit que este estiu eixiran jugadors, però ha defensat davant l’afició que l’essencial és mantindre una filosofia de club clara i creure en el projecte després d’una temporada amb 91 partits.

Jean Montero s’acomiada del Valencia Basket emocionat pel títol de Lliga

Jean Montero ha insinuat la seua eixida del Valencia Basket durant la celebració del títol de la Lliga Endesa i ha assegurat que el club i l’afició sempre estaran en el seu cor.

Cinc mil seguidors omplin el Roig Arena en una festa del títol amb comiat al fons

El Valencia Basket ha celebrat el títol de la Lliga Endesa amb cinc mil aficionats al Roig Arena en un acte festiu marcat per missatges d’agraïment i un clar aire de comiat, sobretot per les paraules del dominicà Jean Montero.

L’emoció desbordada de Josep Puerto en alçar el títol de l’ACB amb el València Basket

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha explicat com ha viscut el moment d’alçar el títol de l’ACB, una experiència que definix com una barreja d’emoció, orgull i eufòria i que encara li costa assimilar després de conquistar la final davant el Barça.

Canvi d’alcaldia a Callosa de Segura: el PP recupera el govern amb una moció de censura

El PP ha tornat a l’alcaldia de Callosa de Segura gràcies a una moció de censura acordada amb Vox, UCIN i el regidor no adscrit José Antonio Illán, que posa fi a 21 mesos de govern del PSPV-PSOE i Esquerra Unida-Unidas Podemos.

Un xicotet poble d’Alacant demana ajuda per a rescatar 116 gossos hacinats en una casa

Confrides, un poble de l’interior d’Alacant amb només 300 veïns, ha demanat ajuda urgent a la Diputació i a la Generalitat per a reubicar 116 gossos que viuen hacinats en una vivenda de 70 metres quadrats.

La direcció de David Gimilio al MuVIM obri una nova etapa en la Cultura de la Diputació de València

El nomenament de David Gimilio com a director del MuVIM completa l’organigrama cultural de la Diputació de València i impulsa una futura exposició permanent amb la col·lecció artística provincial i mostres temporals d’art contemporani.

Camarero carrega contra qui vol ‘patrimonialitzar’ la lluita pels drets LGTBIQ+ en el Dia de l’Orgull

La vicepresidenta Susana Camarero defensa en l’IVAM que la defensa dels drets LGTBIQ+ és una responsabilitat compartida i anuncia més espais lliures de LGTBIQ+fòbia a la Comunitat Valenciana.