Steve Bannon reconeix l’estafa d’una campanya anti immigració per a evitar entrar en la presó

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Steve Bannon, antic assessor de referència del magnat Donald Trump, s’ha declarat culpable hui dimarts d’haver perpetrat un frau en una recaptació de fons per a una campanya a favor de la construcció d’un mur en la frontera amb Mèxic, de tal manera que no haja d’entrar a la presó.

La imputació contra Bannon es remunta a setembre del 2022 i, encara que l’exasesor al principi s’havia declarat innocent, finalment ha canviat d’idea per a evitar els possibles efectes d’un juí que havia d’arrancar el pròxim 4 de març, informa la cadena ABC News.

L’acord ha implicat la imposició d’una pena de tres anys en llibertat condicional, temps durant el qual Bannon tampoc podrà liderar cap organització o recaptació de fons. Així mateix, la jutgessa li ha ordenat que no utilitze cap de les dades recaptades durant la campanya ‘We Build the Wall’ (‘Construïm el mur’).

Amb la d’este dimarts, ja són dos les condemnes penals contra Bannon, que va passar quatre mesos en la presó el 2024 per desacatament al Congrés, després de no acudir a declarar davant de la comissió de legisladors que examinava l’assalt al Capitoli de gener del 2021.

La citada campanya prometia que la totalitat de les donacions aniria destinada a erigir el mur, però Bannon va acabar redirigint estes fons. Un dels missatges clau era que el president del grup, Brian Kolfage, no rebia diners algun, però els documents demostren l’existència d’un pacte secret pel qual este va tenir un pagament inicial de 100.000 dòlars i un sou mensual que rondava els 20.000.

Últimes notícies

Ortí es nega a reobrir la negociació salarial i obliga els sindicats a desallotjar la Conselleria

La consellera d'Educació Carmen Ortí tanca la porta a reobrir la negociació salarial reclamada per STEPV, CCOO i UGT i ordena als sindicats abandonar l'edifici després d'hores de tancament.

Educació defén que no decidix sota pressió i tanca la negociació salarial amb part dels sindicats

La Conselleria d'Educació insistix que no pren decisions sota pressió, dona per tancada la pujada salarial pactada amb CSIF i ANPE i emplaça a la resta de sindicats a continuar negociant la resta de reivindicacions en taules temàtiques.

El Govern investiga l’agressió d’un policia a una dona en una protesta de professors a València

La Delegació del Govern en la Comunitat Valenciana investiga l'actuació d'un agent de la Policia Nacional que va espentar per l'esquena a una dona durant una protesta de professors a València.

El València atropella al Barça en el Palau i assegura el factor pista en el play-off

El València Basket pansa per damunt del Barça en el Palau (77-102), exposa totes les debilitats blaugranes i assegura la segona plaça de la Lliga Endesa amb factor pista en el play-off.

Educació cita als sindicats el dilluns i STEPV, CCOO i UGT es queden en la taula de negociació

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT decidixen no abandonar la sala de la Conselleria d'Educació després de donar-se per tancada la reunió i exigixen un document base decent per a continuar negociant.

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.