Steve Bannon reconeix l’estafa d’una campanya anti immigració per a evitar entrar en la presó

MADRID, 11 (EUROPA PRESS)

Steve Bannon, antic assessor de referència del magnat Donald Trump, s’ha declarat culpable hui dimarts d’haver perpetrat un frau en una recaptació de fons per a una campanya a favor de la construcció d’un mur en la frontera amb Mèxic, de tal manera que no haja d’entrar a la presó.

La imputació contra Bannon es remunta a setembre del 2022 i, encara que l’exasesor al principi s’havia declarat innocent, finalment ha canviat d’idea per a evitar els possibles efectes d’un juí que havia d’arrancar el pròxim 4 de març, informa la cadena ABC News.

L’acord ha implicat la imposició d’una pena de tres anys en llibertat condicional, temps durant el qual Bannon tampoc podrà liderar cap organització o recaptació de fons. Així mateix, la jutgessa li ha ordenat que no utilitze cap de les dades recaptades durant la campanya ‘We Build the Wall’ (‘Construïm el mur’).

Amb la d’este dimarts, ja són dos les condemnes penals contra Bannon, que va passar quatre mesos en la presó el 2024 per desacatament al Congrés, després de no acudir a declarar davant de la comissió de legisladors que examinava l’assalt al Capitoli de gener del 2021.

La citada campanya prometia que la totalitat de les donacions aniria destinada a erigir el mur, però Bannon va acabar redirigint estes fons. Un dels missatges clau era que el president del grup, Brian Kolfage, no rebia diners algun, però els documents demostren l’existència d’un pacte secret pel qual este va tenir un pagament inicial de 100.000 dòlars i un sou mensual que rondava els 20.000.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.