28 persones investigades per enverinar a animals en Alacant

Trampes Antitox

S’han localitzat alguns elements prohibits per a la caça com trampes i gàbies | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil investiga a 28 persones per l’ús il·legal de trampes enverinades en Alacant i altres ciutats d’Espanya. Amb l’operació ‘Antitox’, desenvolupada durant l’any passat, el Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) ha trobat 1.628 mètodes de caça prohibits.

 

Després de les 289 inspeccions fetes en finques cinegètiques, explotacions ramaderes i establiments fitosanitaris, també es van trobar 120 animals enverinats. Entre els cadàvers dels animals, es van trobar alguns de linx ibèric o d’àguila imperial, que són espècies en perill d’extinció. 

 

A demés, la Guàrdia Civil ha confiscat 47 trampes enverinades i un total de 66 quilos de productes tòxics. D’esta manera, s’han interposat 175 infraccions a la normativa de sanitat vegetal, de la llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat.

  

Investigació feta pel SEPRONA

En Alacant, els agents del SEPRONA van iniciar una investigació a causa de denúncies per enverinament d’animals. Van localitzar en una parcel·la elements prohibits per a la caça com ceps i gàbies. També es van trobar armes de foc sense documentació. Es va denunciar al propietari de la parcel·la per tot açò. 

 

L’operació ‘Antitox’, feta de manera anual, combat l’ús de verí i altres mitjans no selectius de caça en el medi natural. Enguany ha comptat, a demés, amb la participació del Servici Cinològic i del Servici de Criminalística de la Guàrdia Civil.

 

La investigació d’esta classe de delictes resulta molt complexa per tres motius: la falta de testimonis, l’ocurrència en zones aïllades i el coneixement del mitjà per part dels autors. A demés, la mateixa naturalesa d’estos delictes requerix una formació policial cada volta més especialitzada, en la que es combinen aspectes tan diferents com inspecció ocular dels escenaris, anàlisis d’ADN o mètodes d’investigació propis de la delinqüència. 

 

Un dels aspectes més destacats de l’operació ‘Antitox’ és la participació del Servici Cinològic de la Guàrdia Civil, ja que les unitats canines són un element clau en la lluita contra l’ús de trampes enverinades i que ja servix d’exemple de formació per a cossos policials estrangers.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mig centenari del Martínez Valero: homenatges, records i focs artificials a Elx

L’Elche CF ha celebrat abans del partit contra la Real Sociedad els 50 anys de la inauguració del Martínez Valero, amb reconeixements a jugadors històrics, al primer ‘speaker’ i un castell de focs artificials.

El Villarreal busca trencar la seua ansietat en el debut de Champions a Dortmund

Iñigo Pérez i Santi Comesaña reivindiquen un Villarreal més fort mentalment per a iniciar la Champions a Dortmund, després d’un mal any europeu i un inici negatiu en LaLiga.

Comesaña confia a Dortmund per curar els errors del passat

Santi Comesaña assegura que el Villarreal ha aprés dels errors de la passada Champions i confia a guanyar en el camp del Borussia Dortmund per trencar l’ansietat que arrossega també en LaLiga.

Iñigo Pérez demana al Villarreal que oblide les últimes derrotes abans de visitar el Borussia Dortmund

Iñigo Pérez ha reclamat als seus jugadors que es centren en el debut en la Champions davant el Borussia Dortmund i s’obliden de la mala temporada europea passada i de la derrota contra el Deportivo de La Coruña. Foyth i Romero són baixa per lesió per al partit a Alemanya.

Les temperatures freguen els 40 graus a València en la vigília de l’avís taronja

Les màximes han arribat hui als 39,3 graus a Xàtiva i Pego, en la vigília de l’avís taronja d’Aemet per temperatures de fins a 40 graus en el litoral i l’interior sud de la província de València.

Compromís demana que Sagunt compre la casa natalícia de Joaquín Rodrigo com a espai cultural

Compromís ha proposat a l’Ajuntament de Sagunt adquirir la casa natalícia del compositor Joaquín Rodrigo, actualment en venda, per a incorporar-la al patrimoni municipal i destinar-la a ús cultural i turístic.

Segorbe dona el tret d’eixida a la seua setmana taurina amb una Entrada de 51 segons

Segorbe ha obert la setmana taurina de 2026 amb la primera Entrada de Toros i Cavalls, una carrera ràpida de 51 segons sense incidents, amb deu cavallistes guiants sis bous i un manso fins a la plaça de la Cueva Santa.

València es transforma un mes en capital del disseny amb el València Design Fest

El València Design Fest 2026 se celebrarà del 10 de setembre al 15 d’octubre, amb més de 60 activitats en 30 seus i Polònia com a país convidat, consolidant la ciutat com a referent internacional del disseny i la creativitat.