28 persones investigades per enverinar a animals en Alacant

Trampes Antitox

S’han localitzat alguns elements prohibits per a la caça com trampes i gàbies | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil investiga a 28 persones per l’ús il·legal de trampes enverinades en Alacant i altres ciutats d’Espanya. Amb l’operació ‘Antitox’, desenvolupada durant l’any passat, el Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) ha trobat 1.628 mètodes de caça prohibits.

 

Després de les 289 inspeccions fetes en finques cinegètiques, explotacions ramaderes i establiments fitosanitaris, també es van trobar 120 animals enverinats. Entre els cadàvers dels animals, es van trobar alguns de linx ibèric o d’àguila imperial, que són espècies en perill d’extinció. 

 

A demés, la Guàrdia Civil ha confiscat 47 trampes enverinades i un total de 66 quilos de productes tòxics. D’esta manera, s’han interposat 175 infraccions a la normativa de sanitat vegetal, de la llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat.

  

Investigació feta pel SEPRONA

En Alacant, els agents del SEPRONA van iniciar una investigació a causa de denúncies per enverinament d’animals. Van localitzar en una parcel·la elements prohibits per a la caça com ceps i gàbies. També es van trobar armes de foc sense documentació. Es va denunciar al propietari de la parcel·la per tot açò. 

 

L’operació ‘Antitox’, feta de manera anual, combat l’ús de verí i altres mitjans no selectius de caça en el medi natural. Enguany ha comptat, a demés, amb la participació del Servici Cinològic i del Servici de Criminalística de la Guàrdia Civil.

 

La investigació d’esta classe de delictes resulta molt complexa per tres motius: la falta de testimonis, l’ocurrència en zones aïllades i el coneixement del mitjà per part dels autors. A demés, la mateixa naturalesa d’estos delictes requerix una formació policial cada volta més especialitzada, en la que es combinen aspectes tan diferents com inspecció ocular dels escenaris, anàlisis d’ADN o mètodes d’investigació propis de la delinqüència. 

 

Un dels aspectes més destacats de l’operació ‘Antitox’ és la participació del Servici Cinològic de la Guàrdia Civil, ja que les unitats canines són un element clau en la lluita contra l’ús de trampes enverinades i que ja servix d’exemple de formació per a cossos policials estrangers.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca viu amb emoció l’Ofrena a la Verge dels Desemparats en un dia molt important

El president de la Generalitat Juanfran Pérez Llorca desfila en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat, destacant el privilegi de participar al costat de la seua filla en un dia molt important per a ell.

La Cantina planta una falla per a no oblidar la DANA i homenatjar les víctimes

El centre de voluntariat La Cantina planta per segon any la falla No oblidar la DANA en Russafa com a monument a la memòria i homenatge a les víctimes de les inundacions.

Pérez Llorca viu una Ofrena molt emotiva al costat de la seua filla en les Falles de València

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, participa en l'Ofrena a la Verge dels Desemparats molt emocionat i destaca el privilegi de viure-la al costat de la seua filla.

València entra en la recta final de les Falles amb la ciutat abarrotada de turistes

València afronta els últims dies de les Falles de 2026 amb la ciutat saturada de visitants, alta ocupació turística i un calendari festiu intens que culmina en la Nit del Foc i la Cremà.

APTUR CV denuncia sabotatges en 450 vivendes turístiques de València després de les Falles

APTUR CV denuncia una onada de vandalisme en panys i façanes d'unes 450 vivendes turístiques a València durant els últims dies de les Falles, amb danys que xifra en 250.000 euros i un impacte en la convivència veïnal i la imatge de la ciutat.

Rototom Sunsplash 2026 revela un primer cartell amb Major Lazer, Shenseea i Protoje

El Rototom Sunsplash 2026 anuncia un potent primer avanç de cartell amb Major Lazer Soundsystem, Shenseea, Protoje, G-5 i referents històrics del reggae i el ska.

Més de 300 bombers vetlen per la seguretat en la cremà de les Falles de València 2026

Més de 300 bombers i un centenar de voluntaris de Protecció Civil integren el dispositiu especial per a la Nit de la Cremà a València, que supervisarà 95 falles amb especial atenció a les de major risc.

Modernitat i tradició enlluernen en la penúltima i eixordadora mascletà de les Falles 2026

La Pirotècnia Caballer FX Global Foc combina foc digital i pólvora clàssica en una mascletà de 180 quilos i cinc minuts de ritme ascendent que fa vibrar la plaça de l'Ajuntament de València.