28 persones investigades per enverinar a animals en Alacant

Trampes Antitox

S’han localitzat alguns elements prohibits per a la caça com trampes i gàbies | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil investiga a 28 persones per l’ús il·legal de trampes enverinades en Alacant i altres ciutats d’Espanya. Amb l’operació ‘Antitox’, desenvolupada durant l’any passat, el Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) ha trobat 1.628 mètodes de caça prohibits.

 

Després de les 289 inspeccions fetes en finques cinegètiques, explotacions ramaderes i establiments fitosanitaris, també es van trobar 120 animals enverinats. Entre els cadàvers dels animals, es van trobar alguns de linx ibèric o d’àguila imperial, que són espècies en perill d’extinció. 

 

A demés, la Guàrdia Civil ha confiscat 47 trampes enverinades i un total de 66 quilos de productes tòxics. D’esta manera, s’han interposat 175 infraccions a la normativa de sanitat vegetal, de la llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat.

  

Investigació feta pel SEPRONA

En Alacant, els agents del SEPRONA van iniciar una investigació a causa de denúncies per enverinament d’animals. Van localitzar en una parcel·la elements prohibits per a la caça com ceps i gàbies. També es van trobar armes de foc sense documentació. Es va denunciar al propietari de la parcel·la per tot açò. 

 

L’operació ‘Antitox’, feta de manera anual, combat l’ús de verí i altres mitjans no selectius de caça en el medi natural. Enguany ha comptat, a demés, amb la participació del Servici Cinològic i del Servici de Criminalística de la Guàrdia Civil.

 

La investigació d’esta classe de delictes resulta molt complexa per tres motius: la falta de testimonis, l’ocurrència en zones aïllades i el coneixement del mitjà per part dels autors. A demés, la mateixa naturalesa d’estos delictes requerix una formació policial cada volta més especialitzada, en la que es combinen aspectes tan diferents com inspecció ocular dels escenaris, anàlisis d’ADN o mètodes d’investigació propis de la delinqüència. 

 

Un dels aspectes més destacats de l’operació ‘Antitox’ és la participació del Servici Cinològic de la Guàrdia Civil, ja que les unitats canines són un element clau en la lluita contra l’ús de trampes enverinades i que ja servix d’exemple de formació per a cossos policials estrangers.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El Raig rescata un 1-1 en l’afegit davant el Llevant amb deu

Un gol en el temps afegit de Pathé Ciss va donar un punt al Llamp després de jugar quasi tota la segona part amb deu per l'expulsió de Mendy. El Llevant es va avançar amb Carlos Espí i va deixar escapar una victòria que li acostava a la salvació, encara a cinc punts

1-1. El Raig salva un punt en l’últim sospir davant el Llevant

Pathé Ciss va empatar en el temps afegit i el Llamp va rescatar un 1-1 davant el Llevant després de jugar quasi tota la segona part amb deu. El Llevant va deixar escapar una victòria i seguix a cinc de la salvació.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la Secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo i disseny de Daniel Gómez. El podi l'han completat Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i Na Jordana, amb 200.000 i 185.000 euros de pressupost.

Convent Jerusalem, millor falla de 2026 amb la sàtira ‘Redimonis’

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial amb 'Redimonis', obra de David Sánchez Llongo. La comissió repetix el títol de 2025; Monestir de Poblet i Na Jordana completen el podi.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi de la Secció Especial de les Falles 2026

Amb Redimonis, la comissió ha revalidat el triomf aconseguit en 2025. El jurat també ha reconegut a Monestir de Poblet-Aparicio Albiñana i a Na Jordana.

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal guanya el primer premi d’Especial en les Falles 2026

Convent Jerusalem-Matemàtic Marzal ha guanyat el primer premi de la secció Especial de les Falles 2026 amb 'Redimonis', de David Sánchez Llongo. La comissió, amb un monument de 260.000 euros dissenyat per Daniel Gómez, revalida el títol; Monestir i Na Jordana completen el podi.

El juí ràpid al regidor d’Altea se celebrarà a Benidorm en les pròximes setmanes

Rafael Ramón Mompó, edil de Compromís, ha quedat en llibertat amb càrrecs després de ser detingut per presumpta agressió a la seua parella. El cas passa a Benidorm amb un juí ràpid per violència de gènere.

Z, l’artista faller xilé-croat que ha encimbellat la falla infantil d’Esparter

Zvonimir Ostoic, conegut com a Z, s'ha convertit en el primer artista faller estranger amb un ninot indultat infantil i ha portat a Esparter al primer premi infantil de la Secció Especial amb Arca. El viatge de Pepet. La seua trajectòria unix formació musical, escenografia i un taller versàtil que ha sabut traduir il·lustració a volum i apostar per materials més sostenibles.