28 persones investigades per enverinar a animals en Alacant

Trampes Antitox

S’han localitzat alguns elements prohibits per a la caça com trampes i gàbies | Guàrdia Civil

 

La Guàrdia Civil investiga a 28 persones per l’ús il·legal de trampes enverinades en Alacant i altres ciutats d’Espanya. Amb l’operació ‘Antitox’, desenvolupada durant l’any passat, el Servici de Protecció de la Naturalesa (SEPRONA) ha trobat 1.628 mètodes de caça prohibits.

 

Després de les 289 inspeccions fetes en finques cinegètiques, explotacions ramaderes i establiments fitosanitaris, també es van trobar 120 animals enverinats. Entre els cadàvers dels animals, es van trobar alguns de linx ibèric o d’àguila imperial, que són espècies en perill d’extinció. 

 

A demés, la Guàrdia Civil ha confiscat 47 trampes enverinades i un total de 66 quilos de productes tòxics. D’esta manera, s’han interposat 175 infraccions a la normativa de sanitat vegetal, de la llei 42/2007 del Patrimoni Natural i de la Biodiversitat.

  

Investigació feta pel SEPRONA

En Alacant, els agents del SEPRONA van iniciar una investigació a causa de denúncies per enverinament d’animals. Van localitzar en una parcel·la elements prohibits per a la caça com ceps i gàbies. També es van trobar armes de foc sense documentació. Es va denunciar al propietari de la parcel·la per tot açò. 

 

L’operació ‘Antitox’, feta de manera anual, combat l’ús de verí i altres mitjans no selectius de caça en el medi natural. Enguany ha comptat, a demés, amb la participació del Servici Cinològic i del Servici de Criminalística de la Guàrdia Civil.

 

La investigació d’esta classe de delictes resulta molt complexa per tres motius: la falta de testimonis, l’ocurrència en zones aïllades i el coneixement del mitjà per part dels autors. A demés, la mateixa naturalesa d’estos delictes requerix una formació policial cada volta més especialitzada, en la que es combinen aspectes tan diferents com inspecció ocular dels escenaris, anàlisis d’ADN o mètodes d’investigació propis de la delinqüència. 

 

Un dels aspectes més destacats de l’operació ‘Antitox’ és la participació del Servici Cinològic de la Guàrdia Civil, ja que les unitats canines són un element clau en la lluita contra l’ús de trampes enverinades i que ja servix d’exemple de formació per a cossos policials estrangers.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Els sindicats ultimen un document per a desbloquejar la vaga del professorat

Els sindicats docents STEPV, CCOO i UGT elaboren un document de proposta d'acord per a la Conselleria d'Educació i mantenen les concentracions convocades en plena vaga indefinida del professorat.

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.