Jutgen 5 membres d’un clan per matar-ne a un altre en Vinaròs

Imatge d’un mercat ambulant | València Diari

 

Este dijous ha començat un juí en l’Audiència Provincial de Castelló contra membres d’un clan familiar. Els cinc integrants estan acusats de contractar a un sicari per a matar a un home d’un clan rival –de venedors de mercats ambulants– en Vinaròs, l’any 2008.

 

Dels 6 acusats inicials, un no ha comparegut per demència sobrevinguda. Dels altres 5, dos no han volgut fer declaracions. Dels 3 que han declarat, tots han negat els fets i, dos d’ells, han assegurat que no coneixien a la víctima.

 

Per al fiscal, en canvi, els acusats es van posar d’acord per a contractar a una persona amb la voluntat de matar a la víctima, membre d’un clan familiar enemic, el 2 d’octubre del 2008. Eixe dia, l’assassí va anar al mercat setmanal de Vinaròs, amb una arma de foc, i li va pegar cinc tirs a la víctima, que va morir en el moment. 

 

Fins i tot, el fiscal ha exposat que en setembre del 2005 se li va llevar a un dels acusats dos pistoles amb una llista de noms, adreces i fotografies dels membres del clan rival i, el primer nom de la llista, era la víctima. Segons investigacions policials, tot va començar en Sabadell (Barcelona) en octubre del 2003 entre els familiars del mort i els acusats.

 

El ministeri públic demana 120.000 euros d’indemnització per a la dona de la víctima i 10.000 euros per a cada un dels fills. A més, considera als acusats autors i inductors del crim i sol·licita 25 anys de presó.

 

  

El primer dels acusats a declarar ha confirmat que havia vist a la víctima algunes voltes i que mai havia tingut cap problema amb ell ni amb la seua família. De fet, ha assegurat que «mai» l’havia amenaçat i que, de fet, està en el juí «per una simple conversa» i «porte anys martiritzant-me, amb cinc fills que tinc…» ha explicat.

 

 

Finalment, les altres dos acusades que han declarat han assenyalat que no coneixien al mort ni a la seua família, i una d’elles ha subratllat que «mai» havia tingut cap problema amb la víctima ni amb la seua família.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Divendres amb ruixats i tempestes intenses en l’est i sud-est peninsular

La jornada del divendres estarà marcada per ruixats i tempestes localment fortes en l'est i sud-est peninsular, amb graníssol en zones de serra i contrastos tèrmics entre el litoral i l'interior.

Morant acusa el Consell de desoir als docents i reivindica el model educatiu socialista

Diana Morant es compromet davant els sindicats educatius valencians a defendre les seues reivindicacions i critica a la Generalitat per no dialogar ni destinar recursos suficients a l'educació.

Els sindicats de docents formalitzen una vaga indefinida a partir de l’11 de maig

Els sindicats STEPV, CCOO i UGT registren una vaga indefinida docent des de l'11 de maig i preparen mobilitzacions mentres exigixen propostes concretes al Consell.

PP i Vox perfilen la seua llista de compareixents per a la comissió sobre les VPP d’Alacant

PP i Vox registren les seues propostes de treball per a la comissió que investiga l'adjudicació irregular de vivendes de protecció pública a Alacant, amb desenes de càrrecs polítics i tècnics cridats a declarar.

Gandia presenta la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny

Gandia ha presentat la 51 edició del seu concurs internacional de fideuà, que se celebrarà el 10 de juny en el Moll dels Borja i repartirà premis econòmics i guardons especials.

El PP exigix al PSPV una rectificació per al·lusions al nazisme en Les Corts

El PPCV reclama al síndic del PSPV en Les Corts que es disculpe per unes al·lusions al nazisme durant el debat sobre la prioritat nacional, que els populars consideren un insult al seu partit i als seus votants.

Presó provisional per a tres detinguts pel crim de l’empresari Jesús Tavira

La jutgessa envia a presó provisional sense fiança a tres dels quatre detinguts pel crim de l'empresari alacantí Jesús Tavira, el cadàver del qual va aparéixer enterrat en un pou en Bacarot. La investigació continua en un jutjat distint per al quart investigat, ja implicat en la causa per la desaparició.

La 61 Fira del Llibre de València obri amb xifres rècord i més activitats en Vivers

La 61 Fira del Llibre de València obri als Jardins de Vivers amb 105 expositors, més de 200 activitats i 1.800 firmes, consolidada com a gran cita cultural valenciana.