Jutgen 5 membres d’un clan per matar-ne a un altre en Vinaròs

Imatge d’un mercat ambulant | València Diari

 

Este dijous ha començat un juí en l’Audiència Provincial de Castelló contra membres d’un clan familiar. Els cinc integrants estan acusats de contractar a un sicari per a matar a un home d’un clan rival –de venedors de mercats ambulants– en Vinaròs, l’any 2008.

 

Dels 6 acusats inicials, un no ha comparegut per demència sobrevinguda. Dels altres 5, dos no han volgut fer declaracions. Dels 3 que han declarat, tots han negat els fets i, dos d’ells, han assegurat que no coneixien a la víctima.

 

Per al fiscal, en canvi, els acusats es van posar d’acord per a contractar a una persona amb la voluntat de matar a la víctima, membre d’un clan familiar enemic, el 2 d’octubre del 2008. Eixe dia, l’assassí va anar al mercat setmanal de Vinaròs, amb una arma de foc, i li va pegar cinc tirs a la víctima, que va morir en el moment. 

 

Fins i tot, el fiscal ha exposat que en setembre del 2005 se li va llevar a un dels acusats dos pistoles amb una llista de noms, adreces i fotografies dels membres del clan rival i, el primer nom de la llista, era la víctima. Segons investigacions policials, tot va començar en Sabadell (Barcelona) en octubre del 2003 entre els familiars del mort i els acusats.

 

El ministeri públic demana 120.000 euros d’indemnització per a la dona de la víctima i 10.000 euros per a cada un dels fills. A més, considera als acusats autors i inductors del crim i sol·licita 25 anys de presó.

 

  

El primer dels acusats a declarar ha confirmat que havia vist a la víctima algunes voltes i que mai havia tingut cap problema amb ell ni amb la seua família. De fet, ha assegurat que «mai» l’havia amenaçat i que, de fet, està en el juí «per una simple conversa» i «porte anys martiritzant-me, amb cinc fills que tinc…» ha explicat.

 

 

Finalment, les altres dos acusades que han declarat han assenyalat que no coneixien al mort ni a la seua família, i una d’elles ha subratllat que «mai» havia tingut cap problema amb la víctima ni amb la seua família.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Detingut el president de la Cambra de Comerç d’Alacant per suposada corrupció en els bons consum

Carlos Baño ha sigut detingut per la Policia Nacional en una investigació sobre un presumpte frau en la gestió dels bons consum de 2022 i 2023. La UDEF registra entitats vinculades i Anticorrupció coordina les diligències.

Reobri la CV-395 entre Chera i Sot de Chera després de la DANA

La Diputació de València obri este divendres la CV-395 entre Chera i Sot de Chera després de la seua destrucció per la DANA de 2024, amb una obra integral. La via recupera la connexió amb Utiel-Requena i l'A-3 i reforça drenatges i talussos per a resistir futures pluges intenses

Comencen a funcionar les llançadores d’Albal cap a Torrent Avinguda i La Torre

Les llançadores entre Albal i els nodes de Torrent Avinguda i La Torre han començat amb normalitat per a cobrir el tram que Rodalia no presta durant les mascletaes. L'operatiu seguirà actiu mentres dure la retallada temporal de les línies C1 i C2.

El Real Oviedo encara una altra final per la permanència davant un València renascut

El cuer necessita retallar els huit punts que li separen de la salvació i rep a un València en ratxa. Almada acumula baixes, Corberán manté l'impuls.

La Generalitat defén la legalitat d’anul·lar sancions laborals per la DANA

La Generalitat ha defés que l'anul·lació de sancions després de la DANA de 2024 es va resoldre amb criteris tècnics i legals. Respon així a la petició d'investigació a la Fiscalia.

El Reial Madrid busca sostindre el seu renàixer davant un Elx en crisi amb el City de rerefons

El Reial Madrid arriba reforçat per la seua nit europea, però amb huit baixes i calendari al límit. L'Elx viatja sense triomfs fora i amb el descens a un punt.

Treball porta a la Generalitat Valenciana a la Fiscalia per anul·lar sancions laborals després de la DANA

Treball ha traslladat a la Fiscalia l'anul·lació d'expedients sancionadors atribuïda a la Generalitat Valenciana després de la DANA de 2024. Els casos incloïen riscos greus i una defunció constatats per la Inspecció.

Martínez Mus defén que la futura plataforma sobre el Túria alleujarà el trànsit i reduirà temps

La Generalitat aposta per una plataforma de transport sobre el Túria que retallarà temps de viatge i descarregarà de trànsit la V-30. El pla s'emmarca en un treball conjunt amb el sector logístic per a prioritzar projectes i millorar la competitivitat.