15.7 C
València
Dissabte, 21 febrer, 2026

Absolt per falta de proves un home acusat de matar al seu veí a Alacant

La secció tercera de l'Audiència Provincial d'Alacant ha absolt a un home acusat de matar i intentar ocupar la casa del seu veí a l'octubre de 2015 davant la inexistència de proves que l'incriminen. Segons considera el tribunal, «excepte sospites, conjectures i algun frèvol indici» que relacione a l'acusat amb la mort del seu veí, «no hi ha cap dada especialment rellevant que permeta atribuir-li, dins dels paràmetres de la probabilitat i de la lògica humana, la mort» de la víctima.

 

  

  

Així consta en una sentència donada a conéixer pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), on es considera provat que el 21 de novembre de 2015 l'acusat va alertar a la Policia de l'olor que provenia de l'habitatge del seu veí. Els agents van descobrir el cadàver sobre el llit, amb la finestra entreoberta i en estat avançat de putrefacció.

  

  

 

 

L'autòpsia va determinar que la mort s'havia produït per asfíxia mecànica per estrangulament entre tres i huit dies abans del seu descobriment. L'acusat, de 37 anys, va estar a Madrid entre el 20 d'octubre i el 13 de novembre anteriors. Segons fets provats, l'acusat va aprofitar que la comissió judicial es va deixar les claus de l'habitatge per a netejar el replà i entrar en la casa d'on es va emportar unes tasses. No obstant açò, va tornar les claus a la Policia el 23 de novembre quan van anar a realitzar una segona inspecció ocular.

  

  

La Policia va intervindre els dos telèfons de l'acusat per l'existència de sospites, una actuació que la sala considera que estava «degudament motivada» donats els indicis en contra seua: tindre les claus de la porta de la casa i quatre detencions anteriors per robatoris amb el mètode del 'mataleón' (asfixiant a la víctima fins a deixar-la inconscient).

No obstant açò, recalca que és necessari que per a poder condemnar es precisa que els indicis es convertisquen en prova. Així, subratlla que no deixa de ser una «mera sospita» que l'acusat i la seua companya necessitaren un habitatge perquè anaven a ser desnonats i que manifestara a la Policia que en el replà hi havia una «olor insuportable» que no va ser apreciat pels primers policies, i que tinguera les claus.

  

  

Estes dades, segons la sala, justificarien la recerca policial, però no per a dictar condemna, assenyala la sala, que desmunta estes sospites i veu «frèvola» algun indici que li puga relacionar amb la mort. Fiscalia demanava 16 anys de presó per a l'acusat.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Domingo amb cels buidats i pujada general de les temperatures

El diumenge arriba amb estabilitat per altes pressions, sense pluges i amb un ascens general de les temperatures. Hi haurà calitja a Canàries i boires matinals en diverses zones.

Un home ha resultat ferit en caure al fossat d’una tomba mentres reparava una làpida a Torrevieja

Un home ha caigut uns tres metres al fossat d'una tomba quan reparava una làpida en el cementeri de Torrevieja. Va ser rescatat amb escala i matalàs de buit i traslladat a l'hospital

Castro advertix: no és el millor moment per a mesurar-se al Barça

El tècnic del Llevant va alertar que el Barça arriba més concentrat després d'una derrota. Va detallar un pla per a minimitzar pèrdues, defendre junts i atacar els espais.

Corberán veu a la plantilla en un moment de forma i ambició molt positius

El tècnic del València va afirmar que l'equip arriba amb bona forma i ambició abans de visitar al Vila-real. Va insistir en la necessitat de sumar malgrat la rivalitat regional.

Pedri, al rescat d’un Barcelona tocat davant un Llevant que somia amb fer història

Pedri està recuperat i el Barcelona busca redreçar el rumb davant un Llevant penúltim que mai ha puntuat al Camp Nou. El dol, el diumenge a les 16.15 hores.

Dos morts en un xoc entre dos cotxes i una motocicleta a Los Montesinos

Dos persones han mort este dissabte en la CV-945, a l'altura del quilòmetre 5,8 de Los Montesinos, després d'un abast entre dos turismes i una motocicleta. Un home de 63 anys ha resultat ferit per policontusiones i ha sigut traslladat a l'Hospital Vega Baixa.

Presó per a tres hòmens per robar i enviar cascall a Espanya i els Estats Units

Tres hòmens han sigut detinguts i han ingressat a la presó per enviar càpsules seques de cascall a diverses províncies i als Estats Units. La Guàrdia Civil ha intervingut 527 quilos robats en plantacions legals d'Albacete després d'interceptar paquets en l'aeroport d'Alacant-Elx.

Dos anys de l’incendi de Campanar: la reconstrucció de l’edifici avança cap a la seua recta final

En el segon aniversari, el bloc de Campanar seguix en rehabilitació integral després del desenrunament i amb millores previstes en seguretat i eficiència. La comunitat commemora a les víctimes i confia a tornar a la fi d'any.