Absolt per falta de proves un home acusat de matar al seu veí a Alacant

La secció tercera de l'Audiència Provincial d'Alacant ha absolt a un home acusat de matar i intentar ocupar la casa del seu veí a l'octubre de 2015 davant la inexistència de proves que l'incriminen. Segons considera el tribunal, «excepte sospites, conjectures i algun frèvol indici» que relacione a l'acusat amb la mort del seu veí, «no hi ha cap dada especialment rellevant que permeta atribuir-li, dins dels paràmetres de la probabilitat i de la lògica humana, la mort» de la víctima.

 

  

  

Així consta en una sentència donada a conéixer pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), on es considera provat que el 21 de novembre de 2015 l'acusat va alertar a la Policia de l'olor que provenia de l'habitatge del seu veí. Els agents van descobrir el cadàver sobre el llit, amb la finestra entreoberta i en estat avançat de putrefacció.

  

  

 

 

L'autòpsia va determinar que la mort s'havia produït per asfíxia mecànica per estrangulament entre tres i huit dies abans del seu descobriment. L'acusat, de 37 anys, va estar a Madrid entre el 20 d'octubre i el 13 de novembre anteriors. Segons fets provats, l'acusat va aprofitar que la comissió judicial es va deixar les claus de l'habitatge per a netejar el replà i entrar en la casa d'on es va emportar unes tasses. No obstant açò, va tornar les claus a la Policia el 23 de novembre quan van anar a realitzar una segona inspecció ocular.

  

  

La Policia va intervindre els dos telèfons de l'acusat per l'existència de sospites, una actuació que la sala considera que estava «degudament motivada» donats els indicis en contra seua: tindre les claus de la porta de la casa i quatre detencions anteriors per robatoris amb el mètode del 'mataleón' (asfixiant a la víctima fins a deixar-la inconscient).

No obstant açò, recalca que és necessari que per a poder condemnar es precisa que els indicis es convertisquen en prova. Així, subratlla que no deixa de ser una «mera sospita» que l'acusat i la seua companya necessitaren un habitatge perquè anaven a ser desnonats i que manifestara a la Policia que en el replà hi havia una «olor insuportable» que no va ser apreciat pels primers policies, i que tinguera les claus.

  

  

Estes dades, segons la sala, justificarien la recerca policial, però no per a dictar condemna, assenyala la sala, que desmunta estes sospites i veu «frèvola» algun indici que li puga relacionar amb la mort. Fiscalia demanava 16 anys de presó per a l'acusat.

Últimes notícies

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.

Ruixats amb tempesta i possible graníssol a l’interior de Castelló i màximes en descens

Este diumenge s'esperen ruixats amb tempesta i possible graníssol, puntualment forts a l'interior de Castelló, i un descens de les temperatures màximes en bona part de la Comunitat Valenciana.

Avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l’interior de Castelló i València

La Aemet activa l'avís groc per pluges i tempestes esta vesprada a l'interior de Castelló i del nord de València, amb el risc de graníssol i ratxes fortes de vent.

Nova manifestació a València exigix retirar l’acta de diputat a Carlos Mazón per la gestió de la dana

Una nova manifestació a València reclama suprimir l'aforament i l'acta de diputat de Carlos Mazón per la gestió de la dana, sumant a docents i famílies en plena vaga indefinida del professorat.