Absolt per falta de proves un home acusat de matar al seu veí a Alacant

La secció tercera de l'Audiència Provincial d'Alacant ha absolt a un home acusat de matar i intentar ocupar la casa del seu veí a l'octubre de 2015 davant la inexistència de proves que l'incriminen. Segons considera el tribunal, «excepte sospites, conjectures i algun frèvol indici» que relacione a l'acusat amb la mort del seu veí, «no hi ha cap dada especialment rellevant que permeta atribuir-li, dins dels paràmetres de la probabilitat i de la lògica humana, la mort» de la víctima.

 

  

  

Així consta en una sentència donada a conéixer pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), on es considera provat que el 21 de novembre de 2015 l'acusat va alertar a la Policia de l'olor que provenia de l'habitatge del seu veí. Els agents van descobrir el cadàver sobre el llit, amb la finestra entreoberta i en estat avançat de putrefacció.

  

  

 

 

L'autòpsia va determinar que la mort s'havia produït per asfíxia mecànica per estrangulament entre tres i huit dies abans del seu descobriment. L'acusat, de 37 anys, va estar a Madrid entre el 20 d'octubre i el 13 de novembre anteriors. Segons fets provats, l'acusat va aprofitar que la comissió judicial es va deixar les claus de l'habitatge per a netejar el replà i entrar en la casa d'on es va emportar unes tasses. No obstant açò, va tornar les claus a la Policia el 23 de novembre quan van anar a realitzar una segona inspecció ocular.

  

  

La Policia va intervindre els dos telèfons de l'acusat per l'existència de sospites, una actuació que la sala considera que estava «degudament motivada» donats els indicis en contra seua: tindre les claus de la porta de la casa i quatre detencions anteriors per robatoris amb el mètode del 'mataleón' (asfixiant a la víctima fins a deixar-la inconscient).

No obstant açò, recalca que és necessari que per a poder condemnar es precisa que els indicis es convertisquen en prova. Així, subratlla que no deixa de ser una «mera sospita» que l'acusat i la seua companya necessitaren un habitatge perquè anaven a ser desnonats i que manifestara a la Policia que en el replà hi havia una «olor insuportable» que no va ser apreciat pels primers policies, i que tinguera les claus.

  

  

Estes dades, segons la sala, justificarien la recerca policial, però no per a dictar condemna, assenyala la sala, que desmunta estes sospites i veu «frèvola» algun indici que li puga relacionar amb la mort. Fiscalia demanava 16 anys de presó per a l'acusat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat i acosta la salvació

Un gol de Randy Nteka en la segona part va donar una victòria vital al Raig davant un Elx que va jugar amb deu per l'expulsió de Pedro Bigas i veu frenada la seua reacció en la lluita per la permanència.

De Fruits mira a la Lliga Conferència després d’un triomf clau del Raig davant l’Elx

Jorge de Fruits destaca que la victòria del Raig davant l'Elx suposa un pas de gegant cap a la salvació i anima a somiar amb la Lliga Conferència.

Dituro assenyala l’expulsió de Bigas com a clau en la derrota de l’Elx davant el Raig

Matías Dituro va considerar que l'expulsió de Pedro Bigas va ser determinant en la derrota de l'Elx davant el Rayo Vallecano per 1-0, i va admetre que l'equip queda en una situació delicada en la lluita per la permanència.

Nteka rescata al Raig davant un Elx en inferioritat numèrica

Un gol de Randy Nteka en la recta final va donar la victòria al Rayo Vallecano davant un Elx que va jugar amb deu des del minut 39 i veu complicar-se encara més la seua lluita per la salvació.

Set ferits en un xoc múltiple entre tres cotxes a Vila-real

Set persones han resultat ferides en un accident de trànsit en la N-340 al seu pas per Vila-real, on han xocat tres vehicles i ha sigut necessària l'excarceració de tres ocupants.

El SanSan de Benicàssim reordena el cartell per a recuperar els concerts suspesos pel vent

El festival SanSan de Benicàssim reprograma per a este divendres partix dels concerts suspesos en la primera jornada per l'alerta groga per fortes ratxes de vent, avançant l'obertura de portes per a encaixar el nou horari.

L’Alcora vibra amb més de mil tambors en una Rompida de l’Hora inoblidable

Més de mil tambors i bombos han trencat el silenci en la plaça d'Espanya de l'Alcora en una Rompida de l'Hora marcada per l'emoció i l'homenatge a Melchor Paús Gozalbo.

Rescatat el conductor d’un patinet elèctric atrapat sota un cotxe a Torrent

Un jove de 28 anys que circulava en patinet elèctric ha quedat atrapat sota un turisme després d'una col·lisió en una rotonda de Torrent i ha hagut de ser rescatat pels bombers abans de ser traslladat a l'hospital.