Absolt per falta de proves un home acusat de matar al seu veí a Alacant

La secció tercera de l'Audiència Provincial d'Alacant ha absolt a un home acusat de matar i intentar ocupar la casa del seu veí a l'octubre de 2015 davant la inexistència de proves que l'incriminen. Segons considera el tribunal, «excepte sospites, conjectures i algun frèvol indici» que relacione a l'acusat amb la mort del seu veí, «no hi ha cap dada especialment rellevant que permeta atribuir-li, dins dels paràmetres de la probabilitat i de la lògica humana, la mort» de la víctima.

 

  

  

Així consta en una sentència donada a conéixer pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), on es considera provat que el 21 de novembre de 2015 l'acusat va alertar a la Policia de l'olor que provenia de l'habitatge del seu veí. Els agents van descobrir el cadàver sobre el llit, amb la finestra entreoberta i en estat avançat de putrefacció.

  

  

 

 

L'autòpsia va determinar que la mort s'havia produït per asfíxia mecànica per estrangulament entre tres i huit dies abans del seu descobriment. L'acusat, de 37 anys, va estar a Madrid entre el 20 d'octubre i el 13 de novembre anteriors. Segons fets provats, l'acusat va aprofitar que la comissió judicial es va deixar les claus de l'habitatge per a netejar el replà i entrar en la casa d'on es va emportar unes tasses. No obstant açò, va tornar les claus a la Policia el 23 de novembre quan van anar a realitzar una segona inspecció ocular.

  

  

La Policia va intervindre els dos telèfons de l'acusat per l'existència de sospites, una actuació que la sala considera que estava «degudament motivada» donats els indicis en contra seua: tindre les claus de la porta de la casa i quatre detencions anteriors per robatoris amb el mètode del 'mataleón' (asfixiant a la víctima fins a deixar-la inconscient).

No obstant açò, recalca que és necessari que per a poder condemnar es precisa que els indicis es convertisquen en prova. Així, subratlla que no deixa de ser una «mera sospita» que l'acusat i la seua companya necessitaren un habitatge perquè anaven a ser desnonats i que manifestara a la Policia que en el replà hi havia una «olor insuportable» que no va ser apreciat pels primers policies, i que tinguera les claus.

  

  

Estes dades, segons la sala, justificarien la recerca policial, però no per a dictar condemna, assenyala la sala, que desmunta estes sospites i veu «frèvola» algun indici que li puga relacionar amb la mort. Fiscalia demanava 16 anys de presó per a l'acusat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

El doblet d’Iván Romero rellança al Llevant i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

Dos gols d'Iván Romero van donar la victòria al Llevant davant el Sevilla (2-0) i deixen al conjunt granota a només dos punts d'una permanència que marca el propi equip andalús.

Vox exigix a la Generalitat valenciana que reclame prioritat nacional en ajudes i servicis públics

Vox registra en Les Corts una proposta de tramitació urgent perquè la Generalitat demane al Govern central prioritzar als espanyols en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i endurir l'accés d'immigrants sense residència legal.

Iván Romero impulsa al Llevant amb un doblet i afona al Sevilla en la lluita per la salvació

El Llevant es va imposar 2-0 al Sevilla gràcies a dos gols d'Iván Romero, que acosten als granotas a només dos punts d'un rival directe per la permanència en LaLiga.

Vox demana a la Generalitat que reclame al Govern prioritat nacional en ajudes i vivenda

Vox ha registrat en Les Corts una proposició no de llei perquè la Generalitat reclame al Govern central prioritat nacional en ajudes socials, vivenda i servicis públics, i un enduriment de l'accés d'estrangers irregulars a prestacions i sanitat.

Iván Romero impulsa al Llevant cap a la salvació al descans davant el Sevilla

El Llevant marxa al descans 1-0 enfront del Sevilla gràcies a un potent gol d'Iván Romero que, de mantindre's el marcador, li acostaria a només dos punts de la permanència.

Llevant i Sevilla repetixen onze en un dol decisiu per la permanència

Llevant i Sevilla afronten en el Ciutat de València un xoc directe per la permanència apostant pels mateixos onces que els van donar el triomf en l'última jornada.

Mor un treballador atropellat pel remolc d’un tractor en una finca de Polinyà de Xúquer

Un treballador de 46 anys mor en ser atropellat pel remolc d'un tractor en una finca agrícola de Polinyà de Xúquer després d'un intent fallit de reanimació pels servicis d'emergència.

Una menor de 14 anys resulta ferida en ser atropellada en la vorera a Alacant

Una menor de 14 anys ha sigut hospitalitzada després de ser atropellada per un cotxe que va invadir la vorera en el barri de Pau 2, a Alacant. La jove va patir un fort colp, encara que en principi no revist gravetat.