Absolt per falta de proves un home acusat de matar al seu veí a Alacant

La secció tercera de l'Audiència Provincial d'Alacant ha absolt a un home acusat de matar i intentar ocupar la casa del seu veí a l'octubre de 2015 davant la inexistència de proves que l'incriminen. Segons considera el tribunal, «excepte sospites, conjectures i algun frèvol indici» que relacione a l'acusat amb la mort del seu veí, «no hi ha cap dada especialment rellevant que permeta atribuir-li, dins dels paràmetres de la probabilitat i de la lògica humana, la mort» de la víctima.

 

  

  

Així consta en una sentència donada a conéixer pel Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana (TSJCV), on es considera provat que el 21 de novembre de 2015 l'acusat va alertar a la Policia de l'olor que provenia de l'habitatge del seu veí. Els agents van descobrir el cadàver sobre el llit, amb la finestra entreoberta i en estat avançat de putrefacció.

  

  

 

 

L'autòpsia va determinar que la mort s'havia produït per asfíxia mecànica per estrangulament entre tres i huit dies abans del seu descobriment. L'acusat, de 37 anys, va estar a Madrid entre el 20 d'octubre i el 13 de novembre anteriors. Segons fets provats, l'acusat va aprofitar que la comissió judicial es va deixar les claus de l'habitatge per a netejar el replà i entrar en la casa d'on es va emportar unes tasses. No obstant açò, va tornar les claus a la Policia el 23 de novembre quan van anar a realitzar una segona inspecció ocular.

  

  

La Policia va intervindre els dos telèfons de l'acusat per l'existència de sospites, una actuació que la sala considera que estava «degudament motivada» donats els indicis en contra seua: tindre les claus de la porta de la casa i quatre detencions anteriors per robatoris amb el mètode del 'mataleón' (asfixiant a la víctima fins a deixar-la inconscient).

No obstant açò, recalca que és necessari que per a poder condemnar es precisa que els indicis es convertisquen en prova. Així, subratlla que no deixa de ser una «mera sospita» que l'acusat i la seua companya necessitaren un habitatge perquè anaven a ser desnonats i que manifestara a la Policia que en el replà hi havia una «olor insuportable» que no va ser apreciat pels primers policies, i que tinguera les claus.

  

  

Estes dades, segons la sala, justificarien la recerca policial, però no per a dictar condemna, assenyala la sala, que desmunta estes sospites i veu «frèvola» algun indici que li puga relacionar amb la mort. Fiscalia demanava 16 anys de presó per a l'acusat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Morant exigix al Consell que explique què farà amb els fons no usats per a la reconstrucció

Diana Morant reclama al Consell que aclarisca el destí de més de 1.500 milions d'euros no utilitzats en la reconstrucció i anuncia una nova etapa política des del PSPV-PSOE.

Les bates blanques es mobilitzen a València per a exigir millores laborals i un estatut propi

Milers de metges es manifesten a València per a reclamar una jornada de 35 hores, un estatut professional propi i condicions laborals dignes que frenen la saturació del sistema sanitari.

L’Institut de les Dones impulsa el quart Pla Estratègic d’Igualtat amb el moviment feminista

L'Institut de les Dones avança cap a l'IV Pla Estratègic d'Igualtat mitjançant un procés participatiu amb el moviment feminista i agents socials en tot el territori.

La urbanització de l’entorn de La Fe a València estarà llesta per Nadal i sumarà 244 vivendes protegides

L'Ajuntament preveu finalitzar per Nadal la urbanització del sector Sud PRR-7 de Malilla, al costat de l'hospital La Fe, amb 5 milions d'inversió i 244 vivendes de protecció pública.

Policia i sanitaris atenen un part al costat d’una carretera a Carlet

Agents de la Policia Local de Carlet, la Guàrdia Civil i una unitat del SAMU atenen un part extrahospitalari al costat d'una carretera i traslladen a mare i bebé a l'hospital en bon estat.

Emergències estudia amb el sector d’unflables noves mesures per a reforçar la seguretat

La Conselleria d'Emergències i Interior i el sector d'instal·lacions unflables estudien canvis normatius, cursos de formació i certificacions obligatòries per a millorar la seguretat en la Comunitat Valenciana.

Dos anys de presó per agredir sexualment a una dona amb discapacitat intel·lectual a Alcoi

L'Audiència d'Alacant condemna a dos anys de presó i cinc d'allunyament i llibertat vigilada a un home que va agredir sexualment de forma continuada a una dona amb un 65% de discapacitat intel·lectual.

Sanitat ordena retirar una crema depilatòria de Deliplus per dubtes sobre la seua seguretat

Sanitat ha ordenat el cessament de venda i retirada d'una crema depilatòria Deliplus de Mercadona al no poder garantir un ús segur, per risc de sobreexposicion en zones àmplies del cos.