11.3 C
València
Dimecres, 10 desembre, 2025

Sis ciclistes ferits en el territori valencià el primer dia que es pot fer deport

Bicicleta en València

Fins a 5 ciclistes han patit accidents este dissabte en el territori valencià | Agència de la Bicicleta de València

 

Este dissabte, 2 de maig, és el primer dia que es pot eixir a practicar deport després del confinament per la crisi del coronavirus. Entre les 6 i les 10 del matí, franja en la que poden eixir les persones entre els 15 i els 70 anys, a demés d’entre les 20 i les 23 hores, milers de valencians han eixit a córrer, a muntar en bicicleta o a passejar.

 

Esta eixida massiva de persones ha provocat els primers accidents, especialment de ciclistes, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) de la Generalitat. Sis ciclistes han resultat ferits en Castelló, Almussafes, Torrevieja, Vinaròs, Orihuela i Vila-real.

 

Sis accidents en diferents localitats valencianes

En el cas de Castelló, el CICU ha rebut l’avís cap a les huit del matí. Un ciclista, de 66 anys, ha caigut de la bici en una zona de muntanya de la CV-10. Fins al lloc dels fets s’ha desplaçat una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB) i l’equip mèdic ha atés a l’home per contusions en el costat i les lumbars. Després, ha sigut traslladat a l’Hospital General Universitari de Castelló.

 

Cap a les 7.30 hores, un ciclista, de 77 anys, també ha patit una caiguda en Almussafes, en la comarca de la Ribera (València). Una ambulància de SVB i un metge d’Atenció Primària han acudit al lloc de l’accident per a assistir a l’home, que ha sigut traslladat a l’Hospital Universitari de la Ribera d’Alzira per fractura de ròtula.

 

En Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), un altre home, de 71 anys, que anava en bicicleta ha patit un accident en el carrer de Gabriela Mistral. A eixe punt ha acudit una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) i l’equip mèdic ha atés al ciclista per policontusions. Després de ser assistit, el ciclista ha sigut traslladat a l’Hospital de Torrevieja.

 

D’altra banda, un xic de 15 anys ha caigut de la bici en l’avinguda de Ruiz Picasso de Vinaròs, en el Baix Maestrat (Castelló). Poc abans de les 9 del matí, el CICU ha rebut l’avís i ha mobilitzat fins al lloc dels fets una ambulància del SAMU i una altra de SVB. El xic no responia i tenia dificultat per a respirar, pel que ha sigut atés per l’equip mèdic per síncope i col·lapse. Una volta estabilitzat, ha sigut traslladat a l’Hospital Comarcal de Vinaròs.

 

En Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), un home de 56 anys també ha patit una caiguda mentres anava en bicicleta per l’N-340. Fins al lloc dels fets, cap a les 9 del matí, s’ha desplaçat una ambulància de SVB i l’equip sanitari ha atés a l’home per fractura de clavícula. Més tard, el ciclista ha sigut traslladat a l’Hospital Vega Baja.

 

En Vila-real, en la Plana Baixa (Castelló), un ciclista, de 43 anys, ha xocat contra un cotxe que estava aparcat en el carrer del Pla de l’Arc poc després de les 9 del matí. Una ambulància de SVB s’ha desplaçat fins al lloc dels fets i l’equip sanitari ha assistit al ciclista per policontusions. EL ferit ha sigut traslladat a l’Hospital Universitari de la Plana.

Últimes notícies

La mort de l’anglés, novel·la

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana explica que el valencià emprat en la novel·la segueix els criteris de l’Acadèmia Valenciana de la Llengua, amb preferència per formes genuïnes i habituals

La magrana mollar d’Elx arribarà este nadal a valencians que viuen fora

La DOP de la magrana mollar d'Elx enviarà 200 caixes per a acostar els sabors de la terra a valencians que residixen a Espanya i a la UE. L'acció forma part de 'El Nostre Nadal' i inclourà una postal.

El Govern ha autoritzat l’alliberament definitiu del peatge de l’AP-7 en la circumval·lació d’Alacant

El Consell de Ministres ha autoritzat l'alliberament definitiu del peatge en la circumval·lació d'Alacant després de la prova de gratuïtat iniciada en 2024. L'AP-7 queda com a alternativa permanent per a alleujar l'A-70, amb transició de la gestió de SEITT a la Direcció General de Carreteres.

El Consell aprova el projecte per a condonar deute autonòmic: 11.210 milions per a la Comunitat Valenciana

El Consell de Ministres ha aprovat el projecte de llei per a condonar 83.252 milions de deute a les autonomies del règim comú. La Comunitat Valenciana tindria 11.210 milions i la iniciativa passa ara al Congrés, amb rebuig de governs del PP.

L’Audiència de València demana identificar a agents mediambientals per la dana com a possibles testimonis

La Secció Segona estima parcialment un recurs i demana la identificació dels agents que van actuar el 29 d'octubre de 2024 per a poder citar-los com a testimonis. A més, readmet a una acusació particular i confirma un altre acte, i rebutja indagar sobre una junta de la CHJ per no guardar relació amb els fets.

El balanç anual denúncia demores a migrants en la renda d’inclusió i cobraments per tractaments de càncer

El tercer balanç sobre discriminació quotidiana a València documenta retards de més d'un any en la Renda Valenciana d'Inclusió i reclamacions de 30.000 euros per teràpies oncològiques a persones migrants. L'informe identifica barreres en padró, vivenda, servicis socials, ocupació, educació i el CIE de Sapadors.

El Deleste confirma per a 2026 a Primal Scream, Apparat i Kerala Dust

El Deleste ha anunciat les seues primeres confirmacions per a 2026 amb Primal Scream, Apparat, Kerala Dust, Holy Fuck, Els Invaders i Billy Nomates. El festival se celebrarà el 22 i 23 de maig als Jardins de Vivers.

El PP demanarà a València el cessament immediat de Pilar Bernabé per casos d’assetjament en el PSOE

El PP va anunciar que exigirà en el ple de València el cessament immediat de Pilar Bernabé per la seua actitud que consideren negligent davant denúncies d'assetjament en el PSOE. La iniciativa, defesa per Juan Carlos Caballero, retrau silenci i doble moral i busca un posicionament clar de la resta de grups.