Sis ciclistes ferits en el territori valencià el primer dia que es pot fer deport

Bicicleta en València

Fins a 5 ciclistes han patit accidents este dissabte en el territori valencià | Agència de la Bicicleta de València

 

Este dissabte, 2 de maig, és el primer dia que es pot eixir a practicar deport després del confinament per la crisi del coronavirus. Entre les 6 i les 10 del matí, franja en la que poden eixir les persones entre els 15 i els 70 anys, a demés d’entre les 20 i les 23 hores, milers de valencians han eixit a córrer, a muntar en bicicleta o a passejar.

 

Esta eixida massiva de persones ha provocat els primers accidents, especialment de ciclistes, segons ha informat el Centre d’Informació i Coordinació d’Urgències (CICU) de la Generalitat. Sis ciclistes han resultat ferits en Castelló, Almussafes, Torrevieja, Vinaròs, Orihuela i Vila-real.

 

Sis accidents en diferents localitats valencianes

En el cas de Castelló, el CICU ha rebut l’avís cap a les huit del matí. Un ciclista, de 66 anys, ha caigut de la bici en una zona de muntanya de la CV-10. Fins al lloc dels fets s’ha desplaçat una ambulància de Suport Vital Bàsic (SVB) i l’equip mèdic ha atés a l’home per contusions en el costat i les lumbars. Després, ha sigut traslladat a l’Hospital General Universitari de Castelló.

 

Cap a les 7.30 hores, un ciclista, de 77 anys, també ha patit una caiguda en Almussafes, en la comarca de la Ribera (València). Una ambulància de SVB i un metge d’Atenció Primària han acudit al lloc de l’accident per a assistir a l’home, que ha sigut traslladat a l’Hospital Universitari de la Ribera d’Alzira per fractura de ròtula.

 

En Torrevieja, en el Baix Segura (Alacant), un altre home, de 71 anys, que anava en bicicleta ha patit un accident en el carrer de Gabriela Mistral. A eixe punt ha acudit una ambulància del Servici d’Ajuda Mèdica Urgent (SAMU) i l’equip mèdic ha atés al ciclista per policontusions. Després de ser assistit, el ciclista ha sigut traslladat a l’Hospital de Torrevieja.

 

D’altra banda, un xic de 15 anys ha caigut de la bici en l’avinguda de Ruiz Picasso de Vinaròs, en el Baix Maestrat (Castelló). Poc abans de les 9 del matí, el CICU ha rebut l’avís i ha mobilitzat fins al lloc dels fets una ambulància del SAMU i una altra de SVB. El xic no responia i tenia dificultat per a respirar, pel que ha sigut atés per l’equip mèdic per síncope i col·lapse. Una volta estabilitzat, ha sigut traslladat a l’Hospital Comarcal de Vinaròs.

 

En Orihuela, en el Baix Segura (Alacant), un home de 56 anys també ha patit una caiguda mentres anava en bicicleta per l’N-340. Fins al lloc dels fets, cap a les 9 del matí, s’ha desplaçat una ambulància de SVB i l’equip sanitari ha atés a l’home per fractura de clavícula. Més tard, el ciclista ha sigut traslladat a l’Hospital Vega Baja.

 

En Vila-real, en la Plana Baixa (Castelló), un ciclista, de 43 anys, ha xocat contra un cotxe que estava aparcat en el carrer del Pla de l’Arc poc després de les 9 del matí. Una ambulància de SVB s’ha desplaçat fins al lloc dels fets i l’equip sanitari ha assistit al ciclista per policontusions. EL ferit ha sigut traslladat a l’Hospital Universitari de la Plana.

Últimes notícies

Ordenen l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb

La Generalitat ha ordenat l’evacuació de Gàtova per l’avanç de l’incendi de Sogorb i indica que la població isca per la CV-25 cap a Bétera i Olocau.

Aemet activa avís groc per pluges i tronades al litoral de Castelló dissabte

Aemet ha activat per a dissabte l’avís groc al litoral de Castelló per pluges intenses de fins a 30 l/m2 en una hora i tronades amb possible granís i ratxes molt fortes de vent.

Pobles de la Ribera comencen a quantificar els danys de les fortes tronades

Diversos municipis de l’interior i la costa de València, sobretot a la Ribera, han començat a valorar els danys per les fortes tronades de dijous, amb ratxes de vent de fins a 146 km/h i greus afectacions materials.

Rescatats amb helicòpter dos joves senderistes deshidratats a la serra d’Orihuela

Dos joves senderistes amb símptomes d’esgotament i deshidratació han sigut rescatats amb helicòpter a la serra d’Orihuela, a Alacant. L’operatiu del Consorci Provincial de Bombers els ha evacuat fins al parc de San Vicente.

El vent de més de 140 km/h i la pedra castiguen el caqui a la Ribera

Les fortes ratxes de vent i la pedra de les últimes tempestes han danyat especialment el caqui a la Ribera, segons La Unió de Llauradors i Ramaders, que encara avalua l’abast de les pèrdues.

Confinament a Gàtova pel fum de l’incendi forestal de Sogorb

Emergències ha ordenat el confinament de Gàtova per l’avanç del fum de l’incendi forestal de Sogorb, que ha cremat 133 hectàrees i continua actiu amb diversos fronts.

La UME s’incorpora a l’extinció de l’incendi de Segorbe i s’eleva l’alerta a nivell 2

Emergències ha activat la situació 2 del Pla Especial d’Incendis Forestals per l’incendi de Segorbe i ha demanat reforços a la UME davant el risc per a població i entorn natural.

Les obres al voltant del Martínez Valero avancen amb l’objectiu d’acabar abans de final d’any

Les obres de reurbanització de l’entorn del Martínez Valero, amb 3,2 milions d’inversió, avancen a bon ritme i l’ajuntament preveu finalitzar-les abans de final d’any.