15.2 C
València
Dimarts, 27 gener, 2026

Un xic admet què intentà matar al germà menut de la seua exnòvia amb un cúter en Altea

Palau de la Justícia Alacant

L’acusat està tancat en presó preventiva des de què es van produir els fets | Wikipedia

 

El juí contra el xic acusat d’intentar matar al germà de la seua exnóvia, de 13 anys, en la partida de Cap Negret d’Altea, en la comarca de la Marina Baixa (Alacant), s’ha celebrat este dimecres. Els fets es van produir el 12 de setembre de 2018.

 

La Fiscalia considera que el processat atacà a la víctima per sorpresa, quan anava a guardar la bicicleta en el quartet a on solia deixar-la, al costat del porxo de sa casa, segons ha avançat el diari ‘Información’. L’acusat portava una màscara amb filtres, una caputxa i ulleres de sol, pel que no se li veia la cara.

 

El fiscal també considera que es tracta d’un delicte d’assassinat en grau de temptativa amb traïdoria i amb l’agreujant de què la víctima és menor d’edat. Per estos delictes, la Fiscalia demanava 25 anys de presó per a l’acusat, que es trobava en presó preventiva des de què es van produir els fets.

 

L’acusat ha admés els fets en el juí i ha abonat els 10.000 euros d’indemnització que se li reclamaven. Per tant, el fiscal ha tingut en compte que el processat ha col·laborat amb la Justícia i entén que s’han d’aplicar els atenuants de confessió i de reparació del dany, pel que ha rebaixat la condemna fins als 15 anys

 

L’autor dels fets s’ha mostrat d’acord amb el relat dels fets escrits per l’acusació, però no ha acceptat la condemna interposada. Tot i que la seua defensa si, ja que les fonts consultades per ‘Información’ han assegurat que en fase posterior a l’informe, es va adherir a la petició del Ministeri Públic.

 

«Perdó, perdó, no volia fer-ho»

El processat estava esperant a què el xiquet entrara a guardar la bicicleta en el lloc que sempre ho feia per a entrar al quartet, assaltar-lo i apunyalar-lo amb un cúter en el coll dos voltes seguides. El menor, de tretze anys, va sobreviure a l’atac.

 

Un familiar del menor i un treballador de la finca van vore a l’acusat pegant a fugir, pel que el van perseguir fins que se’l van trobar en terra, ple de sang i amagat, suplicant-los «perdó, perdó, no volia fer-ho». El xiquet tenia dos ferides en el coll de les dos punyalades i quasi perd la vida per una d’elles, degut a la quantitat de sang que va perdre, però els servicis sanitaris van poder frenar l’hemorràgia i salvar la vida del menut.

 

També pots llegir…

 

 

 

Últimes notícies

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana malgrat el fre de la dana

La música en directe es va consolidar en 2024 en la Comunitat Valenciana amb 6.081 concerts, més de tres milions d'assistents i 108,5 milions de recaptació. La dana de finals d'octubre va restar dinamisme en els dos últims mesos de l'any.

La Generalitat impulsa un grup de treball per a reforçar la seguretat dels unflables

Emergències i Interior ha acordat amb el sector crear un grup de treball per a actualitzar la normativa d'unflables. La proposta inclou un operador qualificat amb formació per a supervisar muntatge, ús i desmuntatge.

Més de 30 mitjans d’AMDComVal acudeixen a FITUR per a difondre l’oferta turística de la Comunitat Valenciana

Enguany, el pavelló de la Comunitat Valenciana a FITUR ha tancat amb un total de més de 206.000 visites, de les quals més de 100.000 es van registrar durant el cap de setmana.

La jutgessa de la DANA cita a tres escortes de Mazón com a testimonis el 9 de febrer

La jutgessa del cas sobre la gestió de la DANA ha anomenat a tres escortes de Carlos Mazón per a declarar el 9 de febrer i encadena noves testificals al març. L'objectiu és aclarir crides i decisions durant la vesprada del 29 d'octubre de 2024.

El porter de l’edifici del canonge assassinat declara que l’entrada de xics era freqüent

Arranca el juí amb jurat per l'assassinat del canonge emèrit a València amb la declaració del porter de l'edifici. La Fiscalia apunta a coautoria i la defensa ho nega.

Pérez Llorca ha defés que protegir les senyes d’identitat no exclou i ha anomenat al diàleg

El president ha sostingut que reforçar les senyes d'identitat valencianes no implica excloure a ningú i ha reclamat acords per a aprovar la futura llei. Després de reunir-se amb les diputacions, ha detallat mesures en cultura, llengua, sanitat, aigua i atenció mental.

L’argentí Guido Rodríguez fitxa pel València

Guido Rodríguez arriba al València procedent del West Ham després d'un acord entre clubs. El club no precisa la duració del vincle i el jugador torna a LaLiga.

Els gestors de l’asil d’Aspe neguen apropiació indeguda i admeten que no va haver-hi comptabilitat

Dos responsables de l'asil d'Aspe han negat haver-se apropiat de fons i han assegurat que la residència mai va tindre comptabilitat formal. La Fiscalia els atribuïx administració deslleial, apropiació indeguda i estafa per un forat de 2,15 milions i demana 13 i 8 anys de presó.