22.2 C
València
Dimarts, 10 febrer, 2026

Detingut en Alacant un xic de 24 anys buscat per França després de deixar en coma a un amic de la seua exnóvia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un jove de 24 anys buscat per les autoritats franceses per presumptament apunyalar i deixar en coma a un amic de la seua exparella. L’agressió es va produir després de què l’amic de la xica l’ajudara, a ella i a la seua filla, a canviar-se de casa després de patir un episodi de maltractes per part de l’exnóvio, segons ha informat la Comissaria en un comunicat.

 

El presumpte agressor, a qui se li atribuïx un intent d’homicidi, es va quedar amagat en una casa en la ciutat d’Alacant, propietat de la seua nova parella, a l’espera d’agafar un vol al seu país natal en Sud-amèrica. Este jove ja havia sigut detingut dos voltes en Espanya per maltractes en l’àmbit familiar.

 

El fugitiu estava reclamat des del passat mes d’agost per les autoritats franceses per estar presumptament implicat en eixa temptativa d’homicidi, que va ocórrer el dia 14 en Tarascó (França). Les autoritats franceses van emetre «d’urgència» una Ordre Europea de Detenció i Lliurament per delictes contra les persones, quan es va determinar el lloc on s’amagava.

 

Els fets van tindre lloc quan la dona i la seua filla van haver d’abandonar el seu domicili, que compartien amb el presumpte atacant, en produir-se un altercat de maltractes en l’àmbit familiar. La dona va demanar ajuda a un amic per a portar les seues pertinences a la nova casa.

 

Els dos estaven descarregant el cotxe quan, de repent, va aparéixer la seua exparella qui, en veure que la dona es trobava en companyia d’un home, va apunyalar a l’amic amb una arma blanca. Les lesions van ser de tal gravetat que va quedar estés en terra i actualment es troba en estat de coma ingressat en l’hospital de la localitat. En l’agressió, també va ferir a la dona en un braç quan va intentar parar-lo.

 

Fruit de la cooperació policial internacional, es va conéixer que esta persona podria estar amagada en la província d’Alacant, en l’interior de la casa de la seua actual parella sentimental, a l’espera d’agafar un vol al seu país natal amb la intenció d’escapar del país per a evitar l’acció de la justícia. Els agents van establir un dispositiu de vigilància en els voltants del domicili, durant alguns dies, orientats a la seua localització que va culminar este dimarts amb la seua detenció en la ciutat d’Alacant.

 

La intervenció la van fer agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant conjuntament amb la Brigada Provincial d’Informació. El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció en funcions de guàrdia de l’Audiència Nacional de Madrid.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La jutgessa de la DANA demana a l’escorta de Mazón la factura del mòbil per a acreditar l’hora en què va cessar el seu...

La magistrada que investiga la gestió de la DANA ha reclamat a l'escorta de Carlos Mazón la factura del seu telèfon per a fixar quan va prescindir del seu servici. També ha ordenat acarar missatges i trucades d'alts càrrecs d'Emergències dels dies 28 i 29 d'octubre de 2024.

L’Audiència de València rebutja aprofundir en l’actuació dels agents de la CHJ el 29-O

L'Audiència Provincial ha desestimat el recurs que demanava més detall sobre el treball dels agents de la CHJ durant les riuades del 29-O i ha avalat el criteri de la jutgessa instructora.

Pérez Llorca defén la col·laboració públic-privada i anuncia canvis fiscals i menys traves

El president ha reivindicat la col·laboració públic-privada davant AVE, ha criticat la proposta de finançament autonòmic i ha avançat una reforma de l'Impost de Successions i Donacions al costat de mesures de simplificació administrativa.

Els hotels de la Comunitat Valenciana superen per primera vegada els 10 milions de clients

La planta hotelera de la Comunitat bat el seu rècord amb més de 10 milions de clients i 31,6 milions de pernoctacions en 2025. Benidorm concentra el 36,4% del total.

Augmenten les reserves d’aigua: el Xúquer aconseguix el 57,3% i el Segura puja al 39,4%

Les pluges han impulsat amb força les reserves del Xúquer i del Segura, que se situen en el 57,3% i el 39,4% de la seua capacitat. El conjunt dels embassaments puja al 77,3%.

Boluda (AVE) llança un ‘ja n’hi ha prou’ davant el clima de confrontació política

Vicente Boluda, president d'AVE, ha denunciat un clima 'insostenible i corrosiu' de confrontació política i ha reclamat pactes. Ha demanat alinear al públic i el privat per a atraure inversió i accelerar projectes.

Feijóo es declara raonablement satisfet amb el resultat a Aragó i alerta de polarització

El líder del PP valora que el seu partit ampliara la distància amb el PSOE i aconseguira el 34% a Aragó, però evita extrapolar el resultat a Espanya. Advertix, a més, sobre les causes i els responsables de la polarització.

El Govern ha aprovat un decret llei per a topar preus en emergències i evitar abusos

El Govern ha aprovat un decret llei que limita preus en emergències amb dos topalls i devolucions automàtiques. El Consell de Ministres activarà la seua aplicació.