8.3 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Detingut en Alacant un xic de 24 anys buscat per França després de deixar en coma a un amic de la seua exnóvia

 

Agents de la Policia Nacional han detingut en Alacant a un jove de 24 anys buscat per les autoritats franceses per presumptament apunyalar i deixar en coma a un amic de la seua exparella. L’agressió es va produir després de què l’amic de la xica l’ajudara, a ella i a la seua filla, a canviar-se de casa després de patir un episodi de maltractes per part de l’exnóvio, segons ha informat la Comissaria en un comunicat.

 

El presumpte agressor, a qui se li atribuïx un intent d’homicidi, es va quedar amagat en una casa en la ciutat d’Alacant, propietat de la seua nova parella, a l’espera d’agafar un vol al seu país natal en Sud-amèrica. Este jove ja havia sigut detingut dos voltes en Espanya per maltractes en l’àmbit familiar.

 

El fugitiu estava reclamat des del passat mes d’agost per les autoritats franceses per estar presumptament implicat en eixa temptativa d’homicidi, que va ocórrer el dia 14 en Tarascó (França). Les autoritats franceses van emetre «d’urgència» una Ordre Europea de Detenció i Lliurament per delictes contra les persones, quan es va determinar el lloc on s’amagava.

 

Els fets van tindre lloc quan la dona i la seua filla van haver d’abandonar el seu domicili, que compartien amb el presumpte atacant, en produir-se un altercat de maltractes en l’àmbit familiar. La dona va demanar ajuda a un amic per a portar les seues pertinences a la nova casa.

 

Els dos estaven descarregant el cotxe quan, de repent, va aparéixer la seua exparella qui, en veure que la dona es trobava en companyia d’un home, va apunyalar a l’amic amb una arma blanca. Les lesions van ser de tal gravetat que va quedar estés en terra i actualment es troba en estat de coma ingressat en l’hospital de la localitat. En l’agressió, també va ferir a la dona en un braç quan va intentar parar-lo.

 

Fruit de la cooperació policial internacional, es va conéixer que esta persona podria estar amagada en la província d’Alacant, en l’interior de la casa de la seua actual parella sentimental, a l’espera d’agafar un vol al seu país natal amb la intenció d’escapar del país per a evitar l’acció de la justícia. Els agents van establir un dispositiu de vigilància en els voltants del domicili, durant alguns dies, orientats a la seua localització que va culminar este dimarts amb la seua detenció en la ciutat d’Alacant.

 

La intervenció la van fer agents de la Brigada Provincial de Policia Judicial d’Alacant conjuntament amb la Brigada Provincial d’Informació. El detingut ha sigut posat a la disposició del Jutjat Central d’Instrucció en funcions de guàrdia de l’Audiència Nacional de Madrid.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Chimy Ávila firma la remuntada del Betis davant l’Elx i ho fica en quarts (2-1)

El Betis va avançar a quarts de la Copa del Rei després de remuntar a l'Elx en La Cartoixa. Chimy Ávila va anotar dos gols en la segona part per a voltejar el 0-1.

Betis i Elx arriben al descans 0-0 en un dol igualat

Betis i Elx empaten 0-0 al descans en La Cartoixa, en els octaus de la Copa del Rei a partit únic. Primera mitat parella i sense ocasions clares.

Jutgessa decreta el sobreseïment provisional de la causa contra un comandament de la Policia Local d’Alacant per violència de gènere

La jutgessa de la Secció de Violència sobre la Dona en funcions de guàrdia ha acordat el sobreseïment provisional de la causa contra un intendent de la Policia Local d'Alacant. El comandament ha quedat en llibertat sense mesures cautelars i la mesura sol·licitada per la denunciant ha sigut denegada al no apreciar-se indicis suficients.

Detonen un artefacte trobat a 500 metres de la costa de Dénia

L'Armada ha detonat un artefacte localitzat a uns 500 metres de la costa de Dénia, entre les platges del Raset i Els Albarenes. La zona s'ha reobert sobre les 15.30 després de l'operatiu.

Els reis elogien la recuperació de fotos familiars danyades per la dana en la UPV

Els reis han visitat la UPV per a conéixer el projecte que rescata i restituïx milers de fotos familiars danyades per la dana. Han destacat el seu valor científic i emocional.

Quelone, la tortuga babaua, ha sigut alliberada a Santa Pola després de dos mesos de recuperació

Quelone, una tortuga babaua (Caretta caretta), ha sigut retornada a la mar a la platja del Varadero després de dos mesos de cures en el Aquarium del Museu de la Mar. La solta ha reunit tècnics i escolars i ha servit per a reforçar l'educació ambiental.

La Generalitat denuncia una convocatòria falsa d’ajudes per la dana

La Generalitat ha alertat d'un document amb capçalera oficial que circula per WhatsApp i promet ajudes per la dana. Ha anunciat investigació i accions judicials.

El secretari de Presidència va avisar a Mazón a les 19.25: ‘Hi haurà un ou d’afectats’

Cayetano García va informar a Carlos Mazón a les 19.25 de la DANA que hi hauria 'un ou d'afectats' i que ja tenia llest un decret d'ajudes. Els missatges consten en una acta notarial remesa a la jutgessa que investiga la gestió de la catàstrofe del 29 d'octubre de 2024.