Un pres agredix a tres funcionaris de Fontcalent per l’anul·lació dels vis a vis pel coronavirus

Barres d'una cel·la de presó

Els sindicats demanen més mitjans per a previndre el coronavirus en les presons | Pixabay

 

El coronavirus encara no ha arribat a la presó de Fontcalent d’Alancat. A pesar d’això, des del centre penitenciari ja s’estan prenent les primeres mesures per a evitar que el virus puga afectar als interns i els treballadors. Una d’estes decisions ha sigut cancel·lar els vis a vis, és a dir, les comunicacions físiques.

 

La realitat és que alguns interns no s’han pres molt bé esta decisió i, este mateix dimecres, quan dos funcionaris anunciaven la mesura, un intern del Mòdul 3 d’Educació i Respecte (MER) de l’Hospital Psiquiàtric s’ha tirat sobre els dos treballadors i ha començat a agredir-los brutalment.

 

Davant d’esta situació, ha intervingut un cap de servicis, que també ha acabat ferit. Els dos funcionaris han patit contusions i ferides sagnants, un en la cella i l’altre en el nas, i els tres treballadors han hagut de ser traslladats a diferents hospitals, després de ser atesos pels servicis mèdics del mateix centre.

 

 

«És el començament del que s’aveïna per l’aïllament»

L’agressor, que ha afirmat que amb esta decisió «m’esteu llevant la llibertat», no és la primera volta que té una actitud violenta o que agredix a algun treballador del centre penitenciari. Per això, des dels sindicats ACAIP-UGT, APFP, CCOO, CDIF i TAMPM, han denunciat els pocs recursos que tenen davant d’estes situacions violentes i també demanen més «mitjans asèptics mínims» per a protegir-se del coronavirus.

 

En este sentit, les organitzacions sindicals han afirmat que «este incident no és més que el començament del que s’aveïna com a conseqüència de l’aïllament al que s’han de sotmetre les presons espanyoles per a protegir a la població reclusa del virus, una situació que pot derivar en greus altercats i motins, com ha passat recentment en Itàlia, a on hi ha 8 morts».

Últimes notícies

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.

Arcadi España i Bernabé posen en valor el nou edifici de Tragsa després de la dana

El ministre d'Hisenda, Arcadi España, i la delegada del Govern, Pilar Bernabé, visiten el nou edifici de Tragsa a Paterna i destaquen el seu paper imprescindible en la recuperació després de la dana i en el suport a ajuntaments i veïns.

Vivenda exigix a la Comunitat Valenciana actuar contra 15.000 pisos turístics il·legals

El Ministeri de Vivenda reclama a la Comunitat Valenciana i a la resta d'autonomies que perseguisquen el frau de les vivendes turístiques il·legals després de l'anul·lació del registre estatal, i advertix que vigilarà de prop la seua actuació.