Un pres agredix a tres funcionaris de Fontcalent per l’anul·lació dels vis a vis pel coronavirus

Barres d'una cel·la de presó

Els sindicats demanen més mitjans per a previndre el coronavirus en les presons | Pixabay

 

El coronavirus encara no ha arribat a la presó de Fontcalent d’Alancat. A pesar d’això, des del centre penitenciari ja s’estan prenent les primeres mesures per a evitar que el virus puga afectar als interns i els treballadors. Una d’estes decisions ha sigut cancel·lar els vis a vis, és a dir, les comunicacions físiques.

 

La realitat és que alguns interns no s’han pres molt bé esta decisió i, este mateix dimecres, quan dos funcionaris anunciaven la mesura, un intern del Mòdul 3 d’Educació i Respecte (MER) de l’Hospital Psiquiàtric s’ha tirat sobre els dos treballadors i ha començat a agredir-los brutalment.

 

Davant d’esta situació, ha intervingut un cap de servicis, que també ha acabat ferit. Els dos funcionaris han patit contusions i ferides sagnants, un en la cella i l’altre en el nas, i els tres treballadors han hagut de ser traslladats a diferents hospitals, després de ser atesos pels servicis mèdics del mateix centre.

 

 

«És el començament del que s’aveïna per l’aïllament»

L’agressor, que ha afirmat que amb esta decisió «m’esteu llevant la llibertat», no és la primera volta que té una actitud violenta o que agredix a algun treballador del centre penitenciari. Per això, des dels sindicats ACAIP-UGT, APFP, CCOO, CDIF i TAMPM, han denunciat els pocs recursos que tenen davant d’estes situacions violentes i també demanen més «mitjans asèptics mínims» per a protegir-se del coronavirus.

 

En este sentit, les organitzacions sindicals han afirmat que «este incident no és més que el començament del que s’aveïna com a conseqüència de l’aïllament al que s’han de sotmetre les presons espanyoles per a protegir a la població reclusa del virus, una situació que pot derivar en greus altercats i motins, com ha passat recentment en Itàlia, a on hi ha 8 morts».

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Policia investiga si un cadàver trobat a Alacant és de l’empresari vinculat al cas Sala

La Policia Nacional analitza si el cadàver trobat en una vivenda de la partida de Bacarot correspon a Jesús Tavira, empresari desaparegut i relacionat amb la investigació per l'assassinat de la viuda de Vicente Sala en 2016.

Nunn amarga al València Basket en un final d’infart en l’Eurolliga

Kendrick Nunn, autor de 21 punts, va decidir el primer partit de quarts d'Eurolliga amb un tir lliure a dos segons del final que va deixar sense premi la remuntada del València Basket davant el Panathinaikos.

Barrachina responsabilitza al president de la CHJ de la gestió de la presa de Buseo durant la dana

Miguel Barrachina sosté en Les Corts que la gestió de la presa de Buseo durant la dana de 2024 corresponia al comité presidit per Miguel Polo, mentres l'oposició l'acusa d'eludir responsabilitats i insistix en la seua dimissió.

Martínez Mus contraposa la reconstrucció del Consell al 2% d’execució de la CHJ després de la dana

Vicente Martínez Mus defén en Les Corts la ràpida mobilització de recursos del Consell després de la dana, mentres critica que la Confederació Hidrogràfica del Xúquer només haja executat el 2% de les actuacions previstes.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada millor acció de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com a millor jugada de l'Eurolliga, sota el premi Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Dela estarà disponible per a jugar en La Ceràmica malgrat les molèsties en el aductor

El defensa del Llevant Adrián de la Font, Dela, podrà estar disponible per al partit del dissabte davant el Vila-real en La Ceràmica després de confirmar les proves mèdiques que no patix lesió important en el aductor.

La jugada decisiva de Jean Montero, triada la millor de l’Eurolliga per l’afició

Una acció decisiva de Jean Montero en la pròrroga davant el Hapoel Tel Aviv ha sigut votada pels aficionats com la millor jugada de l'Eurolliga i reconeguda com a Moment Màgic Motorola de la temporada 2025-26.

Les víctimes de la dana retrauen als consellers la seua gestió del 29 d’octubre de 2024

Mig centenar de víctimes de la dana es concentra davant Les Corts per a recordar als consellers que, al seu juí, no van estar a l'altura el 29 d'octubre de 2024 i exigir responsabilitats polítiques.