Un pres agredix a tres funcionaris de Fontcalent per l’anul·lació dels vis a vis pel coronavirus

Barres d'una cel·la de presó

Els sindicats demanen més mitjans per a previndre el coronavirus en les presons | Pixabay

 

El coronavirus encara no ha arribat a la presó de Fontcalent d’Alancat. A pesar d’això, des del centre penitenciari ja s’estan prenent les primeres mesures per a evitar que el virus puga afectar als interns i els treballadors. Una d’estes decisions ha sigut cancel·lar els vis a vis, és a dir, les comunicacions físiques.

 

La realitat és que alguns interns no s’han pres molt bé esta decisió i, este mateix dimecres, quan dos funcionaris anunciaven la mesura, un intern del Mòdul 3 d’Educació i Respecte (MER) de l’Hospital Psiquiàtric s’ha tirat sobre els dos treballadors i ha començat a agredir-los brutalment.

 

Davant d’esta situació, ha intervingut un cap de servicis, que també ha acabat ferit. Els dos funcionaris han patit contusions i ferides sagnants, un en la cella i l’altre en el nas, i els tres treballadors han hagut de ser traslladats a diferents hospitals, després de ser atesos pels servicis mèdics del mateix centre.

 

 

«És el començament del que s’aveïna per l’aïllament»

L’agressor, que ha afirmat que amb esta decisió «m’esteu llevant la llibertat», no és la primera volta que té una actitud violenta o que agredix a algun treballador del centre penitenciari. Per això, des dels sindicats ACAIP-UGT, APFP, CCOO, CDIF i TAMPM, han denunciat els pocs recursos que tenen davant d’estes situacions violentes i també demanen més «mitjans asèptics mínims» per a protegir-se del coronavirus.

 

En este sentit, les organitzacions sindicals han afirmat que «este incident no és més que el començament del que s’aveïna com a conseqüència de l’aïllament al que s’han de sotmetre les presons espanyoles per a protegir a la població reclusa del virus, una situació que pot derivar en greus altercats i motins, com ha passat recentment en Itàlia, a on hi ha 8 morts».

Últimes notícies

Catalá reclama que Bernabé complisca la seua faena com a delegada fins a l’últim dia

L’alcaldessa de València, María José Catalá, evita valorar la candidatura de Pilar Bernabé a l’alcaldia però li exigix que, mentres siga delegada del Govern, prioritze la seguretat i no es bolque només en la campanya electoral. Catalá insistix que la seua obligació és coordinar Policia Nacional i Guàrdia Civil i millorar la seguretat a la ciutat.

Educació garantix la llibertat de càtedra i nega una persecució al professorat

La consellera d’Educació, Mari Carmen Ortí, assegura que la Inspecció educativa no perseguirà el professorat i que la llibertat de càtedra està garantida per a tot el col·lectiu docent.

Més de 100 xefs trien València per a repensar la gastronomia espanyola

Més d’un centenar de cuiners de tot l’Estat s’han reunit a València en l’Assemblea Autonòmica d’Euro-Toques per a debatre sobre producte local, tradició i futur de la cuina espanyola.

El Valencia CF iguala el seu pitjor inici de lliga en deu temporades

El Valencia de Carlos Corberán només ha sumat un punt en les quatre primeres jornades de LALIGA EA Sports 2026-27 i iguala així el seu pitjor inici de les últimes deu campanyes, registrat en la temporada 2024-25 amb Rubén Baraja.

Aemet activa avís taronja al sud de València per màximes de 40 graus este dimarts

Aemet ha activat este dimarts l’avís taronja per calor extrema al litoral i interior sud de la província de València, amb màximes de fins a 40 graus, i preveu també pluges intenses i tempestes dimecres al nord d’Alacant i sud valencià.

UGT denuncia manca de bombers mínims als parcs de València davant Treball

UGT Serveis Públics PV ha denunciat davant la Inspecció de Treball el Consorci Provincial de Bombers de València per incomplir, segons el sindicat, les dotacions mínimes de plantilla acordades per al període 2026-2029, en un context de risc elevat per calor extrema i possibles pluges torrencials.

Rècord històric de passatgers a l’aeroport de Castelló i nova ruta amb Eivissa en 2027

L’aeroport de Castelló ha batut el seu rècord mensual amb 52.337 passatgers en agost i preveu reforçar en 2027 la connexió amb Balears amb més vols a Palma i una nova ruta directa amb Eivissa.

Pilar Bernabé presenta el seu projecte per a ser alcaldessa dels 87 barris de València en 2027

Pilar Bernabé ha registrat la seua candidatura a les primàries del PSPV per a encapçalar la llista a l’alcaldia de València en 2027, amb un projecte centrat en habitatge, renaturalització i atenció als 87 barris de la ciutat.