Un pres agredix a tres funcionaris de Fontcalent per l’anul·lació dels vis a vis pel coronavirus

Barres d'una cel·la de presó

Els sindicats demanen més mitjans per a previndre el coronavirus en les presons | Pixabay

 

El coronavirus encara no ha arribat a la presó de Fontcalent d’Alancat. A pesar d’això, des del centre penitenciari ja s’estan prenent les primeres mesures per a evitar que el virus puga afectar als interns i els treballadors. Una d’estes decisions ha sigut cancel·lar els vis a vis, és a dir, les comunicacions físiques.

 

La realitat és que alguns interns no s’han pres molt bé esta decisió i, este mateix dimecres, quan dos funcionaris anunciaven la mesura, un intern del Mòdul 3 d’Educació i Respecte (MER) de l’Hospital Psiquiàtric s’ha tirat sobre els dos treballadors i ha començat a agredir-los brutalment.

 

Davant d’esta situació, ha intervingut un cap de servicis, que també ha acabat ferit. Els dos funcionaris han patit contusions i ferides sagnants, un en la cella i l’altre en el nas, i els tres treballadors han hagut de ser traslladats a diferents hospitals, després de ser atesos pels servicis mèdics del mateix centre.

 

 

«És el començament del que s’aveïna per l’aïllament»

L’agressor, que ha afirmat que amb esta decisió «m’esteu llevant la llibertat», no és la primera volta que té una actitud violenta o que agredix a algun treballador del centre penitenciari. Per això, des dels sindicats ACAIP-UGT, APFP, CCOO, CDIF i TAMPM, han denunciat els pocs recursos que tenen davant d’estes situacions violentes i també demanen més «mitjans asèptics mínims» per a protegir-se del coronavirus.

 

En este sentit, les organitzacions sindicals han afirmat que «este incident no és més que el començament del que s’aveïna com a conseqüència de l’aïllament al que s’han de sotmetre les presons espanyoles per a protegir a la població reclusa del virus, una situació que pot derivar en greus altercats i motins, com ha passat recentment en Itàlia, a on hi ha 8 morts».

Últimes notícies

València tindrà una còpia del mural de Luis de la Fuente vandalitzat a Barcelona

L’Ajuntament de València ha encarregat a l’artista Alberto León la reproducció ampliada del mural de Luis de la Fuente, destruït a Barcelona, en una façana municipal del barri de Russafa.

Ajuntaments socialistes se concentren per a donar suport al poble de Ceuta

Diversos ajuntaments socialistes, especialment de la Comunitat Valenciana, s'han concentrat este dimecres per a mostrar el seu suport a Ceuta i reclamar més col·laboració institucional i recursos per a la ciutat autònoma.

Alicia Giménez Bartlett amenaça en enviar Petra Delicado al convent si es repetix

Alicia Giménez Bartlett presenta la novel·la Bajo el cielo infernal, un nou cas de Petra Delicado marcat per la seua viudetat i una trama complexa al barri de la Mina.

Nits tropicals i pujada de temperatures en la Península i Balears este dijous

El dijous farà temps estable amb un ascens general de temperatures en la Península i Balears, nits tropicals en la Mediterrània i mitat sud i vent de llevant fort en l’estret de Gibraltar.

Detinguda una parella a València per un presumpte homicidi d’un bebé a Tarragona

La Policia Nacional ha detingut a l’Estació del Nord de València una parella reclamada per un jutjat de Tarragona per un presumpte delicte d’homicidi relacionat amb la mort del seu bebé.

La DOP Uva de Taula del Vinalopó inicia la campanya 2026 amb el primer ram tallat a Agost

La DOP Uva de Taula Embossada del Vinalopó ha encetat a Agost la campanya 2026 amb el tall simbòlic del primer ram i una nova etiqueta identificativa, en un acte amb presència de la Generalitat i la Diputació d'Alacant.

Un centenar de veïns de l’Eliana es mobilitzen en suport al poble ceutí

Al voltant d’un centenar de persones s’han concentrat davant l’Ajuntament de l’Eliana per donar suport al poble ceutí i reclamar col·laboració institucional. Càrrecs municipals han criticat la convocatòria de la FEMP i han demanat baixar la tensió a Ceuta.

Compromís acusa Catalá de mentir sobre la gestió de l’incendi d’El Saler

Compromís assegura que María José Catalá ha construït un relat interessat sobre l’incendi d’El Saler i li retreu manca d’inversions i contradiccions en poda, canons d’aigua i retardant antiincendis.