Un pres agredix a tres funcionaris de Fontcalent per l’anul·lació dels vis a vis pel coronavirus

Barres d'una cel·la de presó

Els sindicats demanen més mitjans per a previndre el coronavirus en les presons | Pixabay

 

El coronavirus encara no ha arribat a la presó de Fontcalent d’Alancat. A pesar d’això, des del centre penitenciari ja s’estan prenent les primeres mesures per a evitar que el virus puga afectar als interns i els treballadors. Una d’estes decisions ha sigut cancel·lar els vis a vis, és a dir, les comunicacions físiques.

 

La realitat és que alguns interns no s’han pres molt bé esta decisió i, este mateix dimecres, quan dos funcionaris anunciaven la mesura, un intern del Mòdul 3 d’Educació i Respecte (MER) de l’Hospital Psiquiàtric s’ha tirat sobre els dos treballadors i ha començat a agredir-los brutalment.

 

Davant d’esta situació, ha intervingut un cap de servicis, que també ha acabat ferit. Els dos funcionaris han patit contusions i ferides sagnants, un en la cella i l’altre en el nas, i els tres treballadors han hagut de ser traslladats a diferents hospitals, després de ser atesos pels servicis mèdics del mateix centre.

 

 

«És el començament del que s’aveïna per l’aïllament»

L’agressor, que ha afirmat que amb esta decisió «m’esteu llevant la llibertat», no és la primera volta que té una actitud violenta o que agredix a algun treballador del centre penitenciari. Per això, des dels sindicats ACAIP-UGT, APFP, CCOO, CDIF i TAMPM, han denunciat els pocs recursos que tenen davant d’estes situacions violentes i també demanen més «mitjans asèptics mínims» per a protegir-se del coronavirus.

 

En este sentit, les organitzacions sindicals han afirmat que «este incident no és més que el començament del que s’aveïna com a conseqüència de l’aïllament al que s’han de sotmetre les presons espanyoles per a protegir a la població reclusa del virus, una situació que pot derivar en greus altercats i motins, com ha passat recentment en Itàlia, a on hi ha 8 morts».

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.