7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Denuncien que un policia pega una pallissa i li trenca el nas a un xic de 22 anys en Alacant

Miradores Juan XXI

Lloc dels fets en ‘Miradores Juan XXI’ | Maps

 

Una mare viuda i el seu fill, C. R. G. de 22 anys, de nacionalitat espanyola i veïns d’Alacant, denuncien una agressió feta per un policia nacional –fora de servici– a causa d’una discussió que va tindre el jove amb els pares del policia, tots veïns de la mateixa finca. Com a conseqüència de l’agressió, xic té el nas trencat i un esquinç cervical.

 

Segons relata la denúncia interposada el diumenge 25 d’agost contra l’agent de Policia Nacional L.A.C., tot va començar el divendres 23. El jove estava en les zones comunes de la urbanització, situada en Miradores de Juan XXIII, junt amb un grupet de gent jove, quan va aparéixer la mare del presumpte agressor i li va reprotxar que estaven embrutant el lloc. En eixe moment, va començar la disputa, quan C. va contestar que els deixaren estar.

 

Poc després d’això, va aparéixer el pare de l’agressor i els va avisar que anava a avisar al seu fill, que era Policia Nacional i que anava a «deixar les coses clares». Al dia següent, cap a les 20.45 hores, quan la víctima es trobava en un replà de la finca junt amb altres jóvens de la urbanització, se li va encarar L.A.C. companyat d’un altre home que no és conegut en el barri. El presumpte agressor li va dir a la víctima «Vine, que parlarem», al que el jove li va contestar que si havien de parlar, que parlaren allí mateixa.

 

Després d’això, l’agressor li va preguntar al jove quina edat tenia i quan C. li va contestar que tenia 22 anys, li va començar a pegar punyades a la cara. En eixe moment, la víctima es va queixar que li havia trencat el nas, però en compte de parar, l‘agressor li va cridar que anava a trencar-li el nas de deveres. El xic, en vore l’agressivitat del moment, se’n va anar del lloc dels fets i es va refugiar en un bar pròxim, a on L.A.el va perseguir.

 

A partir d’ací, mentres el Policia Nacional fora de servici cridava des del carrer per a que la víctima eixira i l’acompanyant d’ell intentava parar-lo, va aparéixer la mare del jove i es va encarar a L.A., a qui coneixia del barri i de ser fill dels veïns. En eixe moment, va arribar l’ambulància i va traslladar al jove a l’Hospital Clínic de Sant Joan, a on li van fer un reconeiximent i li van diagnosticar fractura de l’os nasal i esquinç cervical.

 

Intimidació per a que retire la denúncia

Després del calvari que va patir el xic, a on un policia fora de servici va actuar presumptament amb abús d’autoritat, va presentar la denúncia contra ell. Ara, el dimarts que ve, tenen una vista per un delicte lleu de lesions. Però el jove té por perquè, com explica sa mare a València Diari, en l’última setmana s’han incrementat visiblement les patrulles en el barri. «És com si intentaren intimidar-lo per a que lleve la denúncia», es lamenta.

 

I és que, «¿si els que han de vigilar per la nostra seguretat són els qui se sobrepassen en les seues funcions i agredixen als ciutadans, com ens podem defendre?» es pregunta M.R., mare de la víctima. Per això han vullgut fer públic el seu cas, per a que qui ha de defendre a la societat no siga l’atacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Pedro Martínez refreda l’eufòria després del 103-76 del València Basket davant el Baxi Manresa

València Basket va atropellar 103-76 a Baxi Manresa i Pedro Martínez va rebaixar l'eufòria, destacant defensa, rebot i transició. El tècnic va defendre les rotacions per a una setmana exigent.

València Basket atropella al Manresa (103-76) i consolida la seua segona plaça

El conjunt taronja va imposar un ritme alt, va castigar les pèrdues del rival i va tancar el dol amb parcials demolidors. Pradilla va destacar amb 21 punts.

El Govern valencià dona suport a una transició democràtica i pacífica a Veneçuela

Susana Camarero ha expressat el suport del Consell a una transició pacífica i amb garanties a Veneçuela i ha demanat respecte als drets humans i l'alliberament de presos polítics. L'Executiu ha acudit a una concentració de la diàspora a València i ha reclamat responsabilitat a actors internacionals i fermesa al Govern d'Espanya.

Aemet ha activat el nivell groc per nevades a l’interior i per mala mar a Alacant

Aemet ha establit avisos per neu a l'interior de Castelló, València i Alacant, i per fenòmens costaners a Alacant. Les alertes s'escalonen per franges horàries i zones.

Indonèsia confirma que ha recuperat el cadàver de Fernando Martín i manté la busca de dos menors

Les autoritats indonèsies han confirmat la recuperació del cos de Fernando Martín després del naufragi del 26 de desembre i mantenen la busca de dos menors. La Policia investiga possibles negligències de la tripulació.

Quatre ferits en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l’altura d’Almenara

Quatre persones han resultat ferides en un xoc entre dos cotxes en la N-340 a l'altura d'Almenara. El sinistre s'ha produït a les 14.40 en el km 943 i ha obligat a tallar la via en els dos sentits.

La Generalitat convoca 600.000 euros en ajudes per a esportistes olímpics, paralímpics i de campionats en 2025

La Generalitat ha convocat per a 2025 ajudes a esportistes de la Comunitat Valenciana en fase de classificació i preparació per a Jocs i campionats. El pla disposa de 600.000 euros i prioritza el rendiment internacional recent amb un barem tècnic.

Les oficines d’assistència a les víctimes del delicte atenen 25.703 persones en la Comunitat Valenciana

La xarxa de 37 oficines ha atés 25.703 persones entre gener i setembre de 2025, un 6,18% més interanual. Baixen els casos de violència de gènere i pugen les derivacions policials.