Denuncien que un policia pega una pallissa i li trenca el nas a un xic de 22 anys en Alacant

Miradores Juan XXI

Lloc dels fets en ‘Miradores Juan XXI’ | Maps

 

Una mare viuda i el seu fill, C. R. G. de 22 anys, de nacionalitat espanyola i veïns d’Alacant, denuncien una agressió feta per un policia nacional –fora de servici– a causa d’una discussió que va tindre el jove amb els pares del policia, tots veïns de la mateixa finca. Com a conseqüència de l’agressió, xic té el nas trencat i un esquinç cervical.

 

Segons relata la denúncia interposada el diumenge 25 d’agost contra l’agent de Policia Nacional L.A.C., tot va començar el divendres 23. El jove estava en les zones comunes de la urbanització, situada en Miradores de Juan XXIII, junt amb un grupet de gent jove, quan va aparéixer la mare del presumpte agressor i li va reprotxar que estaven embrutant el lloc. En eixe moment, va començar la disputa, quan C. va contestar que els deixaren estar.

 

Poc després d’això, va aparéixer el pare de l’agressor i els va avisar que anava a avisar al seu fill, que era Policia Nacional i que anava a «deixar les coses clares». Al dia següent, cap a les 20.45 hores, quan la víctima es trobava en un replà de la finca junt amb altres jóvens de la urbanització, se li va encarar L.A.C. companyat d’un altre home que no és conegut en el barri. El presumpte agressor li va dir a la víctima «Vine, que parlarem», al que el jove li va contestar que si havien de parlar, que parlaren allí mateixa.

 

Després d’això, l’agressor li va preguntar al jove quina edat tenia i quan C. li va contestar que tenia 22 anys, li va començar a pegar punyades a la cara. En eixe moment, la víctima es va queixar que li havia trencat el nas, però en compte de parar, l‘agressor li va cridar que anava a trencar-li el nas de deveres. El xic, en vore l’agressivitat del moment, se’n va anar del lloc dels fets i es va refugiar en un bar pròxim, a on L.A.el va perseguir.

 

A partir d’ací, mentres el Policia Nacional fora de servici cridava des del carrer per a que la víctima eixira i l’acompanyant d’ell intentava parar-lo, va aparéixer la mare del jove i es va encarar a L.A., a qui coneixia del barri i de ser fill dels veïns. En eixe moment, va arribar l’ambulància i va traslladar al jove a l’Hospital Clínic de Sant Joan, a on li van fer un reconeiximent i li van diagnosticar fractura de l’os nasal i esquinç cervical.

 

Intimidació per a que retire la denúncia

Després del calvari que va patir el xic, a on un policia fora de servici va actuar presumptament amb abús d’autoritat, va presentar la denúncia contra ell. Ara, el dimarts que ve, tenen una vista per un delicte lleu de lesions. Però el jove té por perquè, com explica sa mare a València Diari, en l’última setmana s’han incrementat visiblement les patrulles en el barri. «És com si intentaren intimidar-lo per a que lleve la denúncia», es lamenta.

 

I és que, «¿si els que han de vigilar per la nostra seguretat són els qui se sobrepassen en les seues funcions i agredixen als ciutadans, com ens podem defendre?» es pregunta M.R., mare de la víctima. Per això han vullgut fer públic el seu cas, per a que qui ha de defendre a la societat no siga l’atacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

El Festival dels Arts baixarà el volum nocturn a 80 decibels per a reduir el soroll

El Festival dels Arts limitarà el so nocturn a 80 decibels, deu menys que el màxim municipal, i instal·larà pantalles i limitadors acústics per a minimitzar l'impacte en els veïns.

Les màximes es disparen per damunt de 37 graus en diversos municipis de València

La Comunitat Valenciana viu una jornada de calor molt intensa, amb màximes per damunt de 37 graus en diversos municipis de l'interior i de la costa i valors molt alts en les tres capitals de província.

Educació situa en el 11,17% el seguiment de la vaga docent en el seu quinzé dia

La Conselleria d'Educació calcula un seguiment del 11,17% en la vaga indefinida del professorat no universitari, que suma quinze dies mentres continuen les negociacions amb els sindicats.

La jutgessa de la DANA descarta nous testimonis i protegix l’alcalde d’Algemesí

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA d'octubre de 2024 a València rebutja citar a set testimonis i afirma que no hi ha indicis penals contra l'alcalde d'Algemesí ni altres responsables locals.

La responsable de la CHJ assegura que el Cecopi no va demanar dades de cabals el 29 d’octubre

La comissària d'Aigües de la CHJ declara que el Cecopi no va sol·licitar informació específica sobre els cabals del barranc de Poio durant la DANA del 29 d'octubre, malgrat l'augment extraordinari dels registres.

La jutgessa dels Naus ordena a la Policia reclamar documents a l’Ajuntament d’Alacant

La magistrada que investiga el cas de les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan ordena a la Policia Nacional acudir a l'Ajuntament d'Alacant per a requerir documentació sobre la promoció dels Naus i advertix de possibles conseqüències penals per desobediència.

Professors en vaga escenifiquen una classe a l’aire lliure a València per a denunciar les seues condicions

Un grup de docents en vaga ha recreat una classe a l'aire lliure a València per a denunciar la calor a les aules i la precarietat que, segons sostenen, afecta a l'educació pública.

Educació fixa servicis mínims del 100% en les proves d’accés a fP per la vaga docent

Educació imposa servicis mínims del 100% del professorat en les proves d'accés a fP de Grau Mitjà i Superior per a evitar que la vaga indefinida perjudique l'alumnat.