Denuncien que un policia pega una pallissa i li trenca el nas a un xic de 22 anys en Alacant

Miradores Juan XXI

Lloc dels fets en ‘Miradores Juan XXI’ | Maps

 

Una mare viuda i el seu fill, C. R. G. de 22 anys, de nacionalitat espanyola i veïns d’Alacant, denuncien una agressió feta per un policia nacional –fora de servici– a causa d’una discussió que va tindre el jove amb els pares del policia, tots veïns de la mateixa finca. Com a conseqüència de l’agressió, xic té el nas trencat i un esquinç cervical.

 

Segons relata la denúncia interposada el diumenge 25 d’agost contra l’agent de Policia Nacional L.A.C., tot va començar el divendres 23. El jove estava en les zones comunes de la urbanització, situada en Miradores de Juan XXIII, junt amb un grupet de gent jove, quan va aparéixer la mare del presumpte agressor i li va reprotxar que estaven embrutant el lloc. En eixe moment, va començar la disputa, quan C. va contestar que els deixaren estar.

 

Poc després d’això, va aparéixer el pare de l’agressor i els va avisar que anava a avisar al seu fill, que era Policia Nacional i que anava a «deixar les coses clares». Al dia següent, cap a les 20.45 hores, quan la víctima es trobava en un replà de la finca junt amb altres jóvens de la urbanització, se li va encarar L.A.C. companyat d’un altre home que no és conegut en el barri. El presumpte agressor li va dir a la víctima «Vine, que parlarem», al que el jove li va contestar que si havien de parlar, que parlaren allí mateixa.

 

Després d’això, l’agressor li va preguntar al jove quina edat tenia i quan C. li va contestar que tenia 22 anys, li va començar a pegar punyades a la cara. En eixe moment, la víctima es va queixar que li havia trencat el nas, però en compte de parar, l‘agressor li va cridar que anava a trencar-li el nas de deveres. El xic, en vore l’agressivitat del moment, se’n va anar del lloc dels fets i es va refugiar en un bar pròxim, a on L.A.el va perseguir.

 

A partir d’ací, mentres el Policia Nacional fora de servici cridava des del carrer per a que la víctima eixira i l’acompanyant d’ell intentava parar-lo, va aparéixer la mare del jove i es va encarar a L.A., a qui coneixia del barri i de ser fill dels veïns. En eixe moment, va arribar l’ambulància i va traslladar al jove a l’Hospital Clínic de Sant Joan, a on li van fer un reconeiximent i li van diagnosticar fractura de l’os nasal i esquinç cervical.

 

Intimidació per a que retire la denúncia

Després del calvari que va patir el xic, a on un policia fora de servici va actuar presumptament amb abús d’autoritat, va presentar la denúncia contra ell. Ara, el dimarts que ve, tenen una vista per un delicte lleu de lesions. Però el jove té por perquè, com explica sa mare a València Diari, en l’última setmana s’han incrementat visiblement les patrulles en el barri. «És com si intentaren intimidar-lo per a que lleve la denúncia», es lamenta.

 

I és que, «¿si els que han de vigilar per la nostra seguretat són els qui se sobrepassen en les seues funcions i agredixen als ciutadans, com ens podem defendre?» es pregunta M.R., mare de la víctima. Per això han vullgut fer públic el seu cas, per a que qui ha de defendre a la societat no siga l’atacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Novena reunió entre Educació i sindicats per a intentar tancar un acord i frenar la vaga docent

Educació i els sindicats docents afronten la seua novena reunió amb l'objectiu de pactar un acord definitiu que permeta desconvocar la vaga indefinida en l'educació pública no universitària.

Rescaten en helicòpter a una senderista ferida en la Senda Fosca del Montgó

Una dona de 57 anys va ser evacuada en helicòpter després de patir una possible fractura de turmell mentres recorria la Senda Fosca, en el paratge natural del Montgó, a Dénia.

La Confederació de l’Ebre alerta de possibles crescudes sobtades a Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya

La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre advertix de risc de crescudes ràpides en llits menors i barrancs d'Aragó, Comunitat Valenciana i Catalunya davant pluges intenses i tempestes previstes per a la vesprada.

Sergio De Larrea, triat millor jugador jove de la Lliga Endesa

El base del València Basket Sergio De Larrea ha sigut triat millor jugador jove de la Lliga Endesa després de dominar la votació popular i la d'entrenadors i mitjans. L'internacional espanyol succeïx en el palmarés a Jean Montero i confirma la seua irrupció en l'elit.

Les PAU arranquen en la Comunitat Valenciana amb 25.666 alumnes i servicis mínims al 100% en plena vaga docent

La Comunitat Valenciana inicia el dimarts les PAU amb 25.666 estudiants i servicis mínims del 100% per a exàmens i correccions en ple conflicte per la vaga indefinida del professorat.

Mikel Crespo definix com a èpic l’ascens del València Femení a Lliga F

Mikel Crespo qualifica l'ascens del València Femení a Lliga F com un assoliment èpic després d'empatar en el minut 99 i resistir en la pròrroga per a tornar a la màxima categoria.

Detinguts dos hòmens per empadronar a 18 persones en una vivenda del Puig a canvi de diners

La Policia ha detingut a Sagunt a dos hòmens acusats d'empadronar fraudulentament a fins a 18 persones, dotze d'elles immigrants en situació irregular, en una vivenda del Puig que presentava greus deficiències d'habitabilitat.

Gràffica, la revista que s’ha convertit en arxiu viu de la cultura visual en espanyol

La revista Gràffica va nàixer com un projecte per a divulgar el disseny gràfic des de dins del sector i s'ha consolidat en dèsset anys com a mitjà de referència i arxiu viu de la cultura visual en espanyol.