Denuncien que un policia pega una pallissa i li trenca el nas a un xic de 22 anys en Alacant

Miradores Juan XXI

Lloc dels fets en ‘Miradores Juan XXI’ | Maps

 

Una mare viuda i el seu fill, C. R. G. de 22 anys, de nacionalitat espanyola i veïns d’Alacant, denuncien una agressió feta per un policia nacional –fora de servici– a causa d’una discussió que va tindre el jove amb els pares del policia, tots veïns de la mateixa finca. Com a conseqüència de l’agressió, xic té el nas trencat i un esquinç cervical.

 

Segons relata la denúncia interposada el diumenge 25 d’agost contra l’agent de Policia Nacional L.A.C., tot va començar el divendres 23. El jove estava en les zones comunes de la urbanització, situada en Miradores de Juan XXIII, junt amb un grupet de gent jove, quan va aparéixer la mare del presumpte agressor i li va reprotxar que estaven embrutant el lloc. En eixe moment, va començar la disputa, quan C. va contestar que els deixaren estar.

 

Poc després d’això, va aparéixer el pare de l’agressor i els va avisar que anava a avisar al seu fill, que era Policia Nacional i que anava a «deixar les coses clares». Al dia següent, cap a les 20.45 hores, quan la víctima es trobava en un replà de la finca junt amb altres jóvens de la urbanització, se li va encarar L.A.C. companyat d’un altre home que no és conegut en el barri. El presumpte agressor li va dir a la víctima «Vine, que parlarem», al que el jove li va contestar que si havien de parlar, que parlaren allí mateixa.

 

Després d’això, l’agressor li va preguntar al jove quina edat tenia i quan C. li va contestar que tenia 22 anys, li va començar a pegar punyades a la cara. En eixe moment, la víctima es va queixar que li havia trencat el nas, però en compte de parar, l‘agressor li va cridar que anava a trencar-li el nas de deveres. El xic, en vore l’agressivitat del moment, se’n va anar del lloc dels fets i es va refugiar en un bar pròxim, a on L.A.el va perseguir.

 

A partir d’ací, mentres el Policia Nacional fora de servici cridava des del carrer per a que la víctima eixira i l’acompanyant d’ell intentava parar-lo, va aparéixer la mare del jove i es va encarar a L.A., a qui coneixia del barri i de ser fill dels veïns. En eixe moment, va arribar l’ambulància i va traslladar al jove a l’Hospital Clínic de Sant Joan, a on li van fer un reconeiximent i li van diagnosticar fractura de l’os nasal i esquinç cervical.

 

Intimidació per a que retire la denúncia

Després del calvari que va patir el xic, a on un policia fora de servici va actuar presumptament amb abús d’autoritat, va presentar la denúncia contra ell. Ara, el dimarts que ve, tenen una vista per un delicte lleu de lesions. Però el jove té por perquè, com explica sa mare a València Diari, en l’última setmana s’han incrementat visiblement les patrulles en el barri. «És com si intentaren intimidar-lo per a que lleve la denúncia», es lamenta.

 

I és que, «¿si els que han de vigilar per la nostra seguretat són els qui se sobrepassen en les seues funcions i agredixen als ciutadans, com ens podem defendre?» es pregunta M.R., mare de la víctima. Per això han vullgut fer públic el seu cas, per a que qui ha de defendre a la societat no siga l’atacant.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.

A presó un home per onze robatoris amb força a vaixells de la Marina de València

La Policia Nacional ha detingut un home de 31 anys acusat d’onze robatoris amb força en iats i velers de la Marina de València, alguns ocupats mentre els propietaris dormien. El jutge ha decretat el seu ingrés a la presó preventiva.