Alarma en l’aeroport d’Alvedro per una amenaça de bomba en un vol procedent de Bilbao

L’aeroport d’Alvedro, a la Corunya, ha viscut el matí d’aquest divendres moments d’alarma i tensió en donar-se a conéixer una amenaça de bomba en el vol V7 3538 procedent de Bilbao. Els serveis d’emergències han activat ràpidament tots els protocols d’actuació, segons informa ‘La Voz de Galícia’. L’avió ha aterrat d’emergència a les 07.25 hores del matí.

Els agents de la Guàrdia Civil van ser els encarregats de traslladar als passatgers i la tripulació del vol a una sala aïllada sense el seu equipatge de cabina per a així procedir a la revisió mèdica de les maletes. Després de la revisió no es va detectar cap equipatge sospitós i ara estan revisant la cabina i el celler. A pesar que per xarxes va circular la informació que una persona havia sigut detinguda, la Guàrdia Civil ho ha desmentit.

Segons informa AENA en el seu compte de Twitter, l’aeroport «ha activat el seu pla d’emergència per amenaça en el vol Bilbao-la Corunya operat per la companyia aèria Volotea». Sobre els passatgers, avisa que «han desembarcat» mentre «l’avió roman en un estacionament allunyat». El desplegament operatiu ha sorprés els usuaris de l’aeroport, encara que l’activitat no s’ha vist alterada.

Per part seua, Volotea ha avisat que en l’avió viatjaven «105 persones a bord i 6 membres de la tripulació». Tots ells «han desembarcat amb normalitat en l’aeroport de la Corunya (LCG), seguint amb el protocol d’emergència». A més, han informat que «Tots els passatgers es troben en perfecte estat».

 

Últimes notícies

Cinquena setmana de vaga mèdica en la Comunitat amb xifres enfrontades de seguiment

Els mèdics valencians han iniciat una nova setmana de vaga contra el nou estatut marc, que el CESM xifra en un seguiment pròxim al 90 %, davant del 6,86 % que admet la Conselleria de Sanitat. Les protestes inclouen manifestacions a València i Alacant i concentracions en hospitals i centres de salut de totes les comarques.

Pérez Llorca exigix que la negociació del finançament es faça en el Consell de Política Fiscal i Financera

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, ha reiterat al ministre d'Hisenda, Arcadi España, que està disposat a negociar el nou model de finançament autonòmic, però únicament en el si del Consell de Política Fiscal i Financera i amb una llei orgànica i una dotació clara als pressupostos de l'Estat.

Els tècnics sanitaris exigixen la reclasificació professional d’un col·lectiu que es considera oblidat

Centenars de tècnics superiors i mitjans del Sistema Nacional de Salut s’han concentrat davant l’Hospital Clínic de València per a exigir la seua reclasificació professional en els grups B i C1 i denunciar una situació que consideren discriminatòria i bloquejada des de 2023.

Així serà la gran remodelació de l’Estadi de la Ceràmica que ja ha arrancat

El Villarreal CF ha arrancat les obres de remodelació de l’Estadi de la Ceràmica, amb un nou edifici exterior de vestidors i millores d’accessos i seguretat que afectaran la distribució d’algunes localitats.

Investigat per falsificar certificats de descontaminació en 500 cotxes afectats per la DANA

Un home ha passat a disposició judicial acusat de falsedat documental en prop de 500 vehicles afectats per la DANA, localitzats en una parcel·la de Villamuriel de Cerrato amb certificats de descontaminació presumptament falsos.

Un fals gestor bancari de 19 anys enganya un client i li furta 30.000 euros a Alacant

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 19 anys acusat de suplantar un gestor bancari i sostraure 30.000 euros d’un client després d’una telefonada sobre una falsa transferència irregular.

Municipis afectats per la dana i ConELA reben la Creu d’Or per la solidaritat social

El Ministeri de Drets Socials ha concedit la Creu d'Or de l'Orde Civil de la Solidaritat Social als municipis afectats per la dana, a la junta directiva de ConELA, a Cermi Mujeres, a la Fundació Gomaespuma i, a títol pòstum, a Óscar Moral, per la seua tasca en defensa del benestar i la cohesió social.

Pérez Llorca explicarà en Les Corts la situació de la Comunitat i els acords dels Pressupostos de 2026

Juanfran Pérez Llorca ha d’afrontar esta setmana en Les Corts una sessió de control clau on explicarà la situació política, econòmica i social de la Comunitat Valenciana i el compliment dels acords del Pressupost de 2026.