ALERTA: detecten residus d’òxid d’etilé en un additiu dels gelats

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) alerta de la comercialització en diferents països, entre ells Espanya, d’un estabilitzant alimentari contaminat amb residus d’òxid d’etilé, una substància classificada com a mutagènica i carcinògena. Segons l’AESAN es tracta d’un estabilizante empleat habitualment en la fabricació de gelats, però no precisa quin és.

Encara que no existeix constància de cap cas d’intoxicació per òxid d’etilé en relació als productes afectats, l’organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sol·licita al Ministeri de Consum que informe sobre la mena d’estabilitzant contaminat amb esta substància, així com dels productes concrets en els quals ha sigut emprat (indicant lot i data de consum preferent), tal com s’ha fet a França.

Més quan es tracta d’un producte alimentós àmpliament consumit per la població infantil, especialment en estes dates estiuenques.

A més, atés que els estabilitzants usats en la fabricació de gelats solen utilitzar-se també en una altra mena d’aliments, com les postres làcties i les salses, OCU considera que hauria de comprovar-se si ha pogut arribar a una altra mena de productes.

Últimes notícies

Un home ferit en un xoc entre dos camions a la Font de la Figuera

Un home ha resultat ferit este dijous en col·lisionar dos camions a la Font de la Figuera. Els bombers l'han excarcerat i un helicòpter medicalitzat l'ha traslladat a l'hospital.

El Valencia Basket incorpora Mouhamadou Gueye per reforçar el joc interior

El Valencia Basket ha tancat el fitxatge de l’ala-pivot Mouhamadou Gueye, nord-americà amb passaport senegalés, per una temporada, en el seu primer pas pel bàsquet europeu.

Reventons càlids amb ratxes de més de 90 km/h sacsegen el sud d’Alacant

Diverses zones del sud de la província d’Alacant han patit esta vesprada reventons càlids amb ratxes de vent molt fortes i una pujada sobtada de temperatures, en una jornada amb avís roig per calor extrema.

María Collados i Nayra Luque, noves Reines de les Festes de Castelló en 2027

María Collados Marzá ha sigut designada Reina de les Festes de Castelló de 2027 i la xiqueta Nayra Luque Beltrán serà la Reina Infantil, després de la telefonada de l'alcaldessa Begoña Carrasco.

Hisienda insta el PP a no frenar la quita del deute que afavorix sobretot les seues autonomies

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha demanat al PP en el Congrés que no bloquege la llei que permet condonar més de 83.000 milions del deute autonòmic, una mesura que beneficia sobretot comunitats governades pels populars com Andalusia, la Comunitat Valenciana i Múrcia.

Bicorp encapçala la tercera onada de calor amb quasi 44 graus

La tercera onada de calor de l’estiu ha deixat fins a 43,9 graus a Bicorp i més de 40 graus en nombroses localitats de l’interior de València i Alacant.

L’alacantina Awa Fam brilla amb el seu primer doble-doble a la WNBA

La pívot de Santa Pola Awa Fam ha signat el seu primer doble-doble en la WNBA amb 10 punts i 10 rebots, tot i la derrota de Seattle Storm davant Minnesota Lynx.

Les eurodiputades del PSPV porten a Europa la ‘prioritat nacional’ dels pressupostos valencians

Les eurodiputades socialistes Leire Pajín i Sandra Gómez han preguntat a la Comissió Europea si la ‘prioritat nacional’ i l’“arrelament” dels pressupostos de la Generalitat vulneren el dret de la UE.