Anuncios

ALERTA: detecten residus d’òxid d’etilé en un additiu dels gelats

 

L’Agència Espanyola de Seguretat Alimentària i Nutrició (AESAN) alerta de la comercialització en diferents països, entre ells Espanya, d’un estabilitzant alimentari contaminat amb residus d’òxid d’etilé, una substància classificada com a mutagènica i carcinògena. Segons l’AESAN es tracta d’un estabilizante empleat habitualment en la fabricació de gelats, però no precisa quin és.

Encara que no existeix constància de cap cas d’intoxicació per òxid d’etilé en relació als productes afectats, l’organització de Consumidors i Usuaris (OCU) sol·licita al Ministeri de Consum que informe sobre la mena d’estabilitzant contaminat amb esta substància, així com dels productes concrets en els quals ha sigut emprat (indicant lot i data de consum preferent), tal com s’ha fet a França.

Anuncios

Més quan es tracta d’un producte alimentós àmpliament consumit per la població infantil, especialment en estes dates estiuenques.

A més, atés que els estabilitzants usats en la fabricació de gelats solen utilitzar-se també en una altra mena d’aliments, com les postres làcties i les salses, OCU considera que hauria de comprovar-se si ha pogut arribar a una altra mena de productes.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.

PLD Space ultima el debut del coet Miura 5 entre nervis i ambició global

PLD Space es prepara per al primer vol demostratiu de Miura 5 en el segon semestre de l'any des de Kurú, un examen clau per al seu salt comercial i la seua ambició global.
Anuncios