14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Alliberen un home que estava segrestat a Nàquera

 

Agents de la Guàrdia Civil han alliberat una persona que estava segrestada i sotmesa a tortures per part de presumptes narcotraficants en un xalet de Nàquera. El rescat es va produir després de l’avís d’una altra persona que havia estat captiva i va aconseguir escapar.

 

A més, s’ha detingut per aquests fets a sis homes com a presumptes autors de delictes de detenció il·legal, organització criminal, cultiu de marihuana, tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i falsedat documental, segons ha informat la Benemèrita en un comunicat. En aquesta operació batejada com ‘Encadenats‘ s’ha desarticulat una suposada organització criminal dedicada al cultiu i distribució de marihuana.

 

La investigació va començar el mes de setembre passat de 2020, quan agents de la Guàrdia Civil van auxiliar a un home que presentava lesions de diferent gravetat. El ferit va fer saber als agents que havia sigut víctima d’un segrest i va aconseguir escapar-se dels seus raptors, que el tenien retingut en un xalet de Nàquera. A més, l’home va revelar que no era l’únic que havia sigut portat a la força a la casa.

 

Les víctimes coneixien als segrestadors

Per això, els investigadors van desplegar un operatiu policial en el qual van aconseguir alliberar el segon home. Ho van trobar en una habitació de la casa, aïllat, lligat a una cadira i amb clars signes d’haver sigut torturat. En l’habitatge, els agents també van trobar indicis d’una plantació marihuana.

 

Segons informa la Guàrdia Civil, les víctimes coneixien les identitats dels seus segrestadors, encara que es van negar al llarg de tota la investigació a facilitar els seus noms. No obstant això, fruit de les investigacions i malgrat la manifesta falta de col·laboració per part dels dos individus segrestats, l’els agents de la Guàrdia Civil van aconseguir identificar finalment als presumptes autors dels fets.

 

Registres en diversos municipis

El 14 de juliol, investigadors de l’Equip de Delictes contra el Patrimoni, juntament amb agents del Grup de Reserva i Seguretat i del Servei Cinológico de la Guàrdia Civil, en un ampli operatiu i desplegament de mitjans, van realitzar sis registres domiciliaris en els municipis valencians de Nàquera, Massamagrell, Quart de Poblet, Burjassot i en la localitat murciana d’Alcantarilla.
Finalment, l’operació es va saldar amb la detenció d’un total de sis homes, d’entre 30 i 50 anys, per delictes de detenció il·legal, organització criminal, cultiu de marihuana, tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i falsedat documental.

 

A més, la Guàrdia Civil ha intervingut un vehicle d’alta gamma, un inhibidor de freqüència, diferents documents nacionals d’identitat falsificats, 43 quilos de cabdells de marihuana envasats al buit i preparats per a la seua venda, 1.100 plantes de marihuana i més de 148.000 euros en metàl·lic.

 

Les víctimes del segrest són ambdues de nacionalitat albanesa, mentre que els arrestats són de nacionalitats marroquina, colombiana i albanesa. Tots ells, menys un, han ingressat a la presó. Actualment, l’operació continua oberta i no es descarten noves detencions. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.