19.1 C
València
Dijous, 12 febrer, 2026

Alliberen un home que estava segrestat a Nàquera

 

Agents de la Guàrdia Civil han alliberat una persona que estava segrestada i sotmesa a tortures per part de presumptes narcotraficants en un xalet de Nàquera. El rescat es va produir després de l’avís d’una altra persona que havia estat captiva i va aconseguir escapar.

 

A més, s’ha detingut per aquests fets a sis homes com a presumptes autors de delictes de detenció il·legal, organització criminal, cultiu de marihuana, tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i falsedat documental, segons ha informat la Benemèrita en un comunicat. En aquesta operació batejada com ‘Encadenats‘ s’ha desarticulat una suposada organització criminal dedicada al cultiu i distribució de marihuana.

 

La investigació va començar el mes de setembre passat de 2020, quan agents de la Guàrdia Civil van auxiliar a un home que presentava lesions de diferent gravetat. El ferit va fer saber als agents que havia sigut víctima d’un segrest i va aconseguir escapar-se dels seus raptors, que el tenien retingut en un xalet de Nàquera. A més, l’home va revelar que no era l’únic que havia sigut portat a la força a la casa.

 

Les víctimes coneixien als segrestadors

Per això, els investigadors van desplegar un operatiu policial en el qual van aconseguir alliberar el segon home. Ho van trobar en una habitació de la casa, aïllat, lligat a una cadira i amb clars signes d’haver sigut torturat. En l’habitatge, els agents també van trobar indicis d’una plantació marihuana.

 

Segons informa la Guàrdia Civil, les víctimes coneixien les identitats dels seus segrestadors, encara que es van negar al llarg de tota la investigació a facilitar els seus noms. No obstant això, fruit de les investigacions i malgrat la manifesta falta de col·laboració per part dels dos individus segrestats, l’els agents de la Guàrdia Civil van aconseguir identificar finalment als presumptes autors dels fets.

 

Registres en diversos municipis

El 14 de juliol, investigadors de l’Equip de Delictes contra el Patrimoni, juntament amb agents del Grup de Reserva i Seguretat i del Servei Cinológico de la Guàrdia Civil, en un ampli operatiu i desplegament de mitjans, van realitzar sis registres domiciliaris en els municipis valencians de Nàquera, Massamagrell, Quart de Poblet, Burjassot i en la localitat murciana d’Alcantarilla.
Finalment, l’operació es va saldar amb la detenció d’un total de sis homes, d’entre 30 i 50 anys, per delictes de detenció il·legal, organització criminal, cultiu de marihuana, tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i falsedat documental.

 

A més, la Guàrdia Civil ha intervingut un vehicle d’alta gamma, un inhibidor de freqüència, diferents documents nacionals d’identitat falsificats, 43 quilos de cabdells de marihuana envasats al buit i preparats per a la seua venda, 1.100 plantes de marihuana i més de 148.000 euros en metàl·lic.

 

Les víctimes del segrest són ambdues de nacionalitat albanesa, mentre que els arrestats són de nacionalitats marroquina, colombiana i albanesa. Tots ells, menys un, han ingressat a la presó. Actualment, l’operació continua oberta i no es descarten noves detencions. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria.

Últimes notícies

Viviendea destinarà 12 milions a una promoció de 109 vivendes en Malilla, València

La plataforma ha assegurat 12 milions per a alçar una torre de 20 altures amb 109 pisos d'1 a 4 dormitoris en Malilla, amb 87 garatges i 64 trasters. El pla es recolza en la seua tecnologia per a ajustar el disseny a la demanda i preveu arrancar obres després de la llicència.

Els positius per pallola pugen a 22 en dos empreses del mateix edifici a Alacant

Els casos confirmats ascendixen a 22 després d'analitzar 30 sospites en dos companyies del mateix edifici d'Alacant. Salut Pública activa aïllament, vacunació i reforç de vigilància.

Cano defén un turisme de qualitat que impulse el talent femení

La consellera Marián Cano ha destacat este dijous l'aposta del Consell per un turisme de qualitat i una sostenibilitat social que impulsen el talent femení. El sector suposa entorn del 16% del PIB valencià, més de 300.000 ocupacions i 12,5 milions de visitants internacionals amb un gasto superior a 16.000 milions.

La consellera ha reclamat planificació per a garantir la cobertura de les noves places de jutges

La titular de Justícia ha reclamat al Ministeri una planificació seriosa i coherent que assegure la cobertura real de les noves places de jutges en la Comunitat Valenciana. Ha lligat l'ampliació de la planta a recursos, coordinació i estàndards d'accés exigents.

Felip VI i Pérez Llorca tracten el pla de recuperació, inversions i estabilitat política

El rei va rebre a la Zarzuela al president valencià per a revisar l'avanç del Pla Endavant després de la dana, les inversions previstes i l'estabilitat política. La reunió, de prop d'una hora, va incloure agenda cultural i esportiva i una anomenada als acords.

504 incidents per vent en 24 hores en la Comunitat Valenciana i criden a extremar la precaució

La Generalitat ha gestionat 504 incidències per vent en un dia, amb la majoria a la província de València. Seguixen actius avisos taronja i groc i el risc extrem d'incendis.

L’aeroport d’Alacant-Elx firma un gener històric amb 1,1 milions de passatgers

L'aeroport d'Alacant-Elx va registrar 1.106.689 passatgers al gener, un 4,7% més que en 2025. L'impuls internacional i l'augment de vols van sostindre l'alça.

Morant retrau a Guardiola haver presumit del 60% del vot a la dreta i d’afavorir a Vox

La ministra ha acusat a María Guardiola de 'irresponsable absoluta' per convocar eleccions i sosté que eixa decisió només ha reforçat a Vox. Ha recordat que en la nit electoral es va mostrar 'molt feliç' en destacar que el 60% del vot va ser a la dreta i que el PSOE s'havia 'afonat'.