Alliberen un home que estava segrestat a Nàquera

 

Agents de la Guàrdia Civil han alliberat una persona que estava segrestada i sotmesa a tortures per part de presumptes narcotraficants en un xalet de Nàquera. El rescat es va produir després de l’avís d’una altra persona que havia estat captiva i va aconseguir escapar.

 

A més, s’ha detingut per aquests fets a sis homes com a presumptes autors de delictes de detenció il·legal, organització criminal, cultiu de marihuana, tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i falsedat documental, segons ha informat la Benemèrita en un comunicat. En aquesta operació batejada com ‘Encadenats‘ s’ha desarticulat una suposada organització criminal dedicada al cultiu i distribució de marihuana.

 

La investigació va començar el mes de setembre passat de 2020, quan agents de la Guàrdia Civil van auxiliar a un home que presentava lesions de diferent gravetat. El ferit va fer saber als agents que havia sigut víctima d’un segrest i va aconseguir escapar-se dels seus raptors, que el tenien retingut en un xalet de Nàquera. A més, l’home va revelar que no era l’únic que havia sigut portat a la força a la casa.

 

Les víctimes coneixien als segrestadors

Per això, els investigadors van desplegar un operatiu policial en el qual van aconseguir alliberar el segon home. Ho van trobar en una habitació de la casa, aïllat, lligat a una cadira i amb clars signes d’haver sigut torturat. En l’habitatge, els agents també van trobar indicis d’una plantació marihuana.

 

Segons informa la Guàrdia Civil, les víctimes coneixien les identitats dels seus segrestadors, encara que es van negar al llarg de tota la investigació a facilitar els seus noms. No obstant això, fruit de les investigacions i malgrat la manifesta falta de col·laboració per part dels dos individus segrestats, l’els agents de la Guàrdia Civil van aconseguir identificar finalment als presumptes autors dels fets.

 

Registres en diversos municipis

El 14 de juliol, investigadors de l’Equip de Delictes contra el Patrimoni, juntament amb agents del Grup de Reserva i Seguretat i del Servei Cinológico de la Guàrdia Civil, en un ampli operatiu i desplegament de mitjans, van realitzar sis registres domiciliaris en els municipis valencians de Nàquera, Massamagrell, Quart de Poblet, Burjassot i en la localitat murciana d’Alcantarilla.
Finalment, l’operació es va saldar amb la detenció d’un total de sis homes, d’entre 30 i 50 anys, per delictes de detenció il·legal, organització criminal, cultiu de marihuana, tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i falsedat documental.

 

A més, la Guàrdia Civil ha intervingut un vehicle d’alta gamma, un inhibidor de freqüència, diferents documents nacionals d’identitat falsificats, 43 quilos de cabdells de marihuana envasats al buit i preparats per a la seua venda, 1.100 plantes de marihuana i més de 148.000 euros en metàl·lic.

 

Les víctimes del segrest són ambdues de nacionalitat albanesa, mentre que els arrestats són de nacionalitats marroquina, colombiana i albanesa. Tots ells, menys un, han ingressat a la presó. Actualment, l’operació continua oberta i no es descarten noves detencions. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria.

Últimes notícies

Alicant tanca parcs per vent fort i activa el CAUS per alerta roja per calor extrema

L'Ajuntament d'Alacant tancarà este dijous parcs, Castillo de Santa Bárbara, veladors i instal·lacions esportives a l'aire lliure per fortes ratxes de vent i calor extrema, i obrirà el CAUS per atendre persones vulnerables.

La jutgessa de la DANA rebutja obtindre els missatges de Bernabé i sí que demanarà els de Polo

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha negat recaptar les comunicacions de la delegada del Govern, Pilar Bernabé, i en canvi ha autoritzat sol·licitar de forma voluntària el registre de trucades i missatges del president de la CHJ, Miguel Polo.

López assegura que Óscar Puente pot encapçalar qualsevol candidatura i anima la Comunitat a no frenar la condonació del deute

Óscar López defensa que Óscar Puente podria liderar qualsevol llista, alhora que reclama que la Comunitat Valenciana no bloquege la condonació del deute ni la reforma del finançament.

Ayala desitja que el València torne a mirar cap a dalt en LaLiga

Roberto Fabián Ayala ha expressat el seu desig que el València CF deixe arrere les temporades de patiment i torne a lluitar per posicions altes en LaLiga. L’excentral argentí també ha elogiat l’afició de Mestalla i la trajectòria del valencià Ferran Torres.

Pérez Llorca defensa que el PP no es plega i vincula els pressupostos a garanties de futur per a la Comunitat

El president Juanfran Pérez Llorca defensa que el PP no es plega davant ningú, reivindica els pressupostos de la Generalitat per a 2026 i nega discriminacions en matèria d’immigració, mentres marca distàncies amb Vox i critica Compromís.

Óscar López defensa que el rescat de Plus Ultra ha complit tots els requisits legals

Óscar López assegura a Alacant que el préstec públic a Plus Ultra ha superat tots els informes i filtres exigits i qualifica l’operació de correcta, també en relació amb el paper de José Luis Rodríguez Zapatero.

Més de 300 professionals treballen en el primer rodatge de Good Films a la Ciutat de la Llum

El primer rodatge de Good Films Studios Spain a la Ciutat de la Llum d’Alacant compta amb més de 300 professionals, el 60 % dels quals són de la Comunitat Valenciana, i preveu un fort impacte econòmic i laboral.

Morant acusa a Pérez Llorca de fer “apartheid en llei” amb els pressupostos de 2026

Diana Morant ha acusat Juanfran Pérez Llorca de convertir l’apartheid en llei amb els pressupostos de la Generalitat de 2026, que el PP ha aprovat amb el suport de Vox, i que qualifica de retallades i racistes.