Alliberen un home que estava segrestat a Nàquera

 

Agents de la Guàrdia Civil han alliberat una persona que estava segrestada i sotmesa a tortures per part de presumptes narcotraficants en un xalet de Nàquera. El rescat es va produir després de l’avís d’una altra persona que havia estat captiva i va aconseguir escapar.

 

A més, s’ha detingut per aquests fets a sis homes com a presumptes autors de delictes de detenció il·legal, organització criminal, cultiu de marihuana, tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i falsedat documental, segons ha informat la Benemèrita en un comunicat. En aquesta operació batejada com ‘Encadenats‘ s’ha desarticulat una suposada organització criminal dedicada al cultiu i distribució de marihuana.

 

La investigació va començar el mes de setembre passat de 2020, quan agents de la Guàrdia Civil van auxiliar a un home que presentava lesions de diferent gravetat. El ferit va fer saber als agents que havia sigut víctima d’un segrest i va aconseguir escapar-se dels seus raptors, que el tenien retingut en un xalet de Nàquera. A més, l’home va revelar que no era l’únic que havia sigut portat a la força a la casa.

 

Les víctimes coneixien als segrestadors

Per això, els investigadors van desplegar un operatiu policial en el qual van aconseguir alliberar el segon home. Ho van trobar en una habitació de la casa, aïllat, lligat a una cadira i amb clars signes d’haver sigut torturat. En l’habitatge, els agents també van trobar indicis d’una plantació marihuana.

 

Segons informa la Guàrdia Civil, les víctimes coneixien les identitats dels seus segrestadors, encara que es van negar al llarg de tota la investigació a facilitar els seus noms. No obstant això, fruit de les investigacions i malgrat la manifesta falta de col·laboració per part dels dos individus segrestats, l’els agents de la Guàrdia Civil van aconseguir identificar finalment als presumptes autors dels fets.

 

Registres en diversos municipis

El 14 de juliol, investigadors de l’Equip de Delictes contra el Patrimoni, juntament amb agents del Grup de Reserva i Seguretat i del Servei Cinológico de la Guàrdia Civil, en un ampli operatiu i desplegament de mitjans, van realitzar sis registres domiciliaris en els municipis valencians de Nàquera, Massamagrell, Quart de Poblet, Burjassot i en la localitat murciana d’Alcantarilla.
Finalment, l’operació es va saldar amb la detenció d’un total de sis homes, d’entre 30 i 50 anys, per delictes de detenció il·legal, organització criminal, cultiu de marihuana, tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i falsedat documental.

 

A més, la Guàrdia Civil ha intervingut un vehicle d’alta gamma, un inhibidor de freqüència, diferents documents nacionals d’identitat falsificats, 43 quilos de cabdells de marihuana envasats al buit i preparats per a la seua venda, 1.100 plantes de marihuana i més de 148.000 euros en metàl·lic.

 

Les víctimes del segrest són ambdues de nacionalitat albanesa, mentre que els arrestats són de nacionalitats marroquina, colombiana i albanesa. Tots ells, menys un, han ingressat a la presó. Actualment, l’operació continua oberta i no es descarten noves detencions. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria.

Últimes notícies

Diego López el seu lesiona el lligament creuat i s’acomiada de l’inici de la pròxima temporada

Diego López patix una lesió en el lligament creuat anterior del genoll dret i el València perdrà al seu davanter per a l'inici de la pròxima temporada.

Un tribunal d’Indonèsia dictarà el dilluns sentencia pel naufragi del KM Putri Sakinah

Un tribunal indonesi fixarà este dilluns la sentència contra el capità i el cap de màquines del KM Putri Sakinah, afonat en Komodo, on van morir quatre membres d'una família valenciana i només van sobreviure una mare i la seua filla.

Rescaten a dos persones després de caure el seu cotxe al riu Millars a Vila-real

Dos persones han sigut rescatades del llit del riu Millars a Vila-real després d'eixir-se de la via el seu vehicle en el Camí Vora Riu. Els dos van ser evacuats a l'Hospital de la Plana.

Compromís denuncia més de dos anys de retard en la restauració del tritó de Ponzanelli

Compromís acusa el govern municipal de València de mantindre bloquejada des de fa més de dos anys la restauració del tritó de Ponzanelli i les dos rèpliques previstes.

La biotecnologia obri una nova via per a controlar el cotonet de Sud-àfrica en cítrics

Un estudi de l'IVIA i el IBMCP-CSIC demostra que la tecnologia RNAi pot silenciar gens essencials del cotonet de Sud-àfrica i reduir de manera notable la seua supervivència en cítrics.

La UMH impulsa a Uganda nous ingressos agrícoles amb residus de platanera

La Universitat Miguel Hernández i l'ONG Rafiki Àfrica transformen troncs de platanera en fibra per a artesania, creant una font d'ingressos extra per a més de cent famílies ugandeses.

L’Elx firma la seua millor puntuació històrica en Primera Divisió amb 43 punts

L'Elx ha tancat la temporada amb 43 punts després d'empatar davant el Girona, el seu millor registre històric en Primera Divisió, que li assegura una permanència folgada.

Luís Castro i Carlos Espí, els pilars de la salvació del Llevant

Luís Castro i Carlos Espí passen de quasi desconeguts a grans referents del Llevant després de firmar una remuntada històrica que assegura la permanència en Primera Divisió.