Alliberen un home que estava segrestat a Nàquera

 

Agents de la Guàrdia Civil han alliberat una persona que estava segrestada i sotmesa a tortures per part de presumptes narcotraficants en un xalet de Nàquera. El rescat es va produir després de l’avís d’una altra persona que havia estat captiva i va aconseguir escapar.

 

A més, s’ha detingut per aquests fets a sis homes com a presumptes autors de delictes de detenció il·legal, organització criminal, cultiu de marihuana, tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i falsedat documental, segons ha informat la Benemèrita en un comunicat. En aquesta operació batejada com ‘Encadenats‘ s’ha desarticulat una suposada organització criminal dedicada al cultiu i distribució de marihuana.

 

La investigació va començar el mes de setembre passat de 2020, quan agents de la Guàrdia Civil van auxiliar a un home que presentava lesions de diferent gravetat. El ferit va fer saber als agents que havia sigut víctima d’un segrest i va aconseguir escapar-se dels seus raptors, que el tenien retingut en un xalet de Nàquera. A més, l’home va revelar que no era l’únic que havia sigut portat a la força a la casa.

 

Les víctimes coneixien als segrestadors

Per això, els investigadors van desplegar un operatiu policial en el qual van aconseguir alliberar el segon home. Ho van trobar en una habitació de la casa, aïllat, lligat a una cadira i amb clars signes d’haver sigut torturat. En l’habitatge, els agents també van trobar indicis d’una plantació marihuana.

 

Segons informa la Guàrdia Civil, les víctimes coneixien les identitats dels seus segrestadors, encara que es van negar al llarg de tota la investigació a facilitar els seus noms. No obstant això, fruit de les investigacions i malgrat la manifesta falta de col·laboració per part dels dos individus segrestats, l’els agents de la Guàrdia Civil van aconseguir identificar finalment als presumptes autors dels fets.

 

Registres en diversos municipis

El 14 de juliol, investigadors de l’Equip de Delictes contra el Patrimoni, juntament amb agents del Grup de Reserva i Seguretat i del Servei Cinológico de la Guàrdia Civil, en un ampli operatiu i desplegament de mitjans, van realitzar sis registres domiciliaris en els municipis valencians de Nàquera, Massamagrell, Quart de Poblet, Burjassot i en la localitat murciana d’Alcantarilla.
Finalment, l’operació es va saldar amb la detenció d’un total de sis homes, d’entre 30 i 50 anys, per delictes de detenció il·legal, organització criminal, cultiu de marihuana, tràfic de drogues, defraudació de fluid elèctric i falsedat documental.

 

A més, la Guàrdia Civil ha intervingut un vehicle d’alta gamma, un inhibidor de freqüència, diferents documents nacionals d’identitat falsificats, 43 quilos de cabdells de marihuana envasats al buit i preparats per a la seua venda, 1.100 plantes de marihuana i més de 148.000 euros en metàl·lic.

 

Les víctimes del segrest són ambdues de nacionalitat albanesa, mentre que els arrestats són de nacionalitats marroquina, colombiana i albanesa. Tots ells, menys un, han ingressat a la presó. Actualment, l’operació continua oberta i no es descarten noves detencions. Les diligències han passat a la disposició del Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Llíria.

Últimes notícies

Gata Kamsky liderarà el Festival Internacional d’Escacs de Benidorm

El gran mestre nord-americà Gata Kamsky participarà en el torneig principal del Festival Internacional d’Escacs Gran Hotel Bali de Benidorm i protagonitzarà una sessió de simultànies contra 24 rivals el 27 de novembre.

Tres mites de l’atletisme espanyol apadrinen la Subida al Santuario de Novelda

La 38a Carrera 12K Subida al Santuario de Novelda reunirà l’1 d’agost un miler de corredors i tindrà com a padrins Abel Antón, Martín Fiz i Fermín Cacho.

L’Open Malva XVI ompli la Malva-rosa amb 362 jugadors i 600 partits de vòlei platja

L’Open Malva XVI de vòlei platja ha tancat l’edició de 2026 a la platja de la Malva-rosa amb 362 participants, 600 partits i 12 podis repartits entre totes les categories.

Els desallotjats d’Artana pel foc de la Vall d’Uixó: ‘Fan ganes de plorar’

Veïns d’Artana desallotjats per l’incendi de la Vall d’Uixó expliquen el seu trasllat a l’alberg de Nules i el colp emocional en vore la serra cremada.

Tanquen el port de Sagunt per a carregar avions contra l’incendi de la Vall d’Uixó

El port de Sagunt ha tancat este dilluns el trànsit marítim per facilitar la càrrega dels avions que lluiten contra l’incendi forestal de la Vall d’Uixó, que ja ha cremat 6.500 hectàrees i manté actius importants mitjans aeris i terrestres.

Les marques xineses redibuixen el mapa de l’automoció a Espanya

L’arribada de Geely a la planta d’Almussafes consolida l’avenç de les marques xineses en la indústria de l’automòbil a Espanya, amb noves fàbriques i aliances que esquiven aranzels i reactiven plantes històriques.

Sangaré, Affengruber i Josan ja treballen en la pretemporada de l’Elx

Buba Sangaré, David Affengruber i Josan Ferrández s’han incorporat als entrenaments de pretemporada de l’Elx i ja estan a les ordres de Martín Anselmi.

València desactiva el protocol per contaminació en millorar la qualitat de l’aire

L’Ajuntament de València ha desactivat el protocol per contaminació atmosfèrica activat diumenge, després de reduir-se les partícules en l’aire. La millora seguix a l’episodi de pols sahariana i fum dels incendis pròxims, com el de La Vall d’Uixó.