La nova anàlisi del mòbil de Jorge Ignacio P. revelarà què va fer amb el cos de Marta Calvo

El cas sobre l’assassinat de Marta Calvo, la jove d’Estivella, en el Camp de Morvedre (València), desapareguda el passat 7 de novembre en Manuel, en la comarca de la Ribera (València), continua sent una incògnita a dia de hui i cada volta els investigadors dubten més sobre si la versió de l’acusat, Jorge Ignacio P., és certa o no.

 

Segons informa ‘Levante-EMV’ i han afimat els mateixos investigadors de la Unitat Central Operativa (UCO) de la Guàrdia Civil, la versió de Jorge Ignacio és pròpia de qui pretén amagar proves o «entorpir l’acció policial i/o judicial». Per esta mateixa raó, la Guàrdia Civil ha demanat ara a la jutgessa d’Alzira que porta el cas fer un nou estudi tècnic d’un dels telèfons mòbils de l’acusat, empresonat en Picassent.

 

Jorge Ignacio P. utilitzava un sistema d’encriptat, propi dels traficants de droga, com ell, però això no ha impedit als investigadors poder conéixer la geolocalització del telèfon mòbil. Per això, els experts en telecomunicacions del Grup de Suport Tècnic Operatiu (GATO) de l’UCO faran un mapa molt més precís de la localització de l’acusat entre les 20 hores del 6 de novembre, unes hores abans de quedar amb Marta Calvo, i les 22 hores del 8 de novembre, just quan arribà la mare de l’acusat des de Mallorca per a celebrar l’aniversari del seu fill.

 

La versió de l’acusat, en dubte

La versió de l’acusat, tal com va declarar quan es va entregar en la caserna de la Guàrdia Civil de Carcaixent, és que Marta Calvo va morir per una sobredosi de cocaïna, pel que va decidir trossejar el cos en sa casa de Manuel i, després, va tirar les restes en diferents contenidors d’Alzira i Silla.

 

A pesar de què les càmeres de seguretat i els tiquets de compra corroborarien que Jorge Ignacio P. va comprar guants, bosses de fem, dos serres, un desembossador i amoníac, els investigadors no s’acaben de creure esta versió, que Jorge Ignacio P. podria haver donat per a entorpir la investigació i que no es trobe el cos de Marta Calvo, ja que no s’ha pogut obtindre ADN de cap de les mostres arreplegades en la casa de Manuel.

 

A pesar d’això, la Guàrdia Civil continua buscant les restes de Marta Calvo en l’abocador de Dos Aguas, en la Foia de Bunyol, que és fins a on els han portat la versió de Jorge Ignacio P. i les corroboracions de la mateixa.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.

La Nau revisa la paradoxa del bikini i el turisme franquista 80 anys després

El Centre Cultural La Nau acull fins al 6 de setembre una mostra que analitza la paradoxa del bikini en ple franquisme i el paper de Benidorm com a símbol del turisme de masses.

Quinze anys de presó a un home per agredir sexualment dos xiquets d’11 i 14 anys

L’Audiència de València ha condemnat un home a quinze anys de presó per agressions sexuals a dos menors d’11 i 14 anys, i li ha imposat ordres d’allunyament, indemnitzacions i inhabilitació per a treballar amb xiquets.

Els agricultors de la Vall d’Uixó i Àvila comencen a tramitar sinistres per l’onada d’incendis

Agroseguro ha començat a rebre parts de sinistre per danys en explotacions agrícoles i ramaderes afectades pels grans incendis a la província d'Àvila, la Vall d'Uixó i La Mierla (Guadalajara). L'entitat recorda que no hi ha urgència per comunicar els danys i garantix la cobertura de produccions i ramat assegurat.

Sis detinguts per robar més de 33.000 euros en salons de joc de la Vega Baixa

Quatre hòmens i dues dones han sigut detinguts per sostraure més de 33.000 euros en dos salons de joc de Callosa de Segura i Rojales, després d’una investigació de la Guàrdia Civil.

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC renuncia a opositar a una plaça fixa

La directora adjunta d’Arts Escèniques de l’IVC, María José Hernández Mora, ha renunciat a continuar en un procés selectiu al mateix organisme després de les crítiques del PSPV-PSOE, que li havia demanat triar entre opositar o deixar el càrrec. La responsable defensa que la seua candidatura era legal però no vol més polèmica al voltant del seu treball i del de la institució.

Nou auditori, aparcament i vivendes al gran solar d’El Almendro de Xixona

L’Ajuntament de Xixona ha rebut gratuïtament de la Sareb més de 19.000 metres quadrats del solar d’El Almendro i d’una finca annexa, on preveu un auditori, vivendes, aparcament i millores de mobilitat a l’accés sud del municipi.

L’Arenal Sound arranca a Borriana pendent del gran incendi de la Vall d’Uixó

L’Arenal Sound comença dijous a Borriana amb quatre dies de música urbana, pop i electrònica i 150.000 assistents previstos, mentre les autoritats reforcen la seguretat per l’incendi de la Vall d’Uixó.
FILMOTECA D'ESTIU