La família de Marta Calvo assegura que no tindrà pau fins que apareguen les restes

«Hi ha una grandíssima diferència, quant a la possibilitat de certa pau per a la família, entre trobar les restes i que no apareguen», ha recordat Mariano Navarro, psicòleg i portaveu de la mare de Marta Calvo, desapareguda fa més de tres mesos en mans de Jorge Ignacio P.J., sospitós del seu assassinat.

 

La Guàrdia Civil continua buscant el cos de la xica, de 25 anys, en l’abocador de la localitat de Dos Aguas, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), en el marc d’un operatiu que contempla la inspecció d’un ampli perímetre de fems semisoterrats.

 

Polèmica investigació

La busca es veu dificultada pel retard que va patir la investigació durant els primers dies. D’esta manera ho ha reconegut recentment el delegat del Govern en la Comunitat Valenciana en el moment dels fets, Juan Carlos Fulgencio, qui va assenyalar que «el sospitós va poder tindre temps per a fer desaparéixer pistes».

 

La família materna, a pesar d’això, fa costat a la Guàrdia Civil i a la Policia: «No sabem què va poder passar en eixa inicial i suposada descoordinació entre les forces de seguretat, però tenim clar que el més trist és saber que hi ha un subjecte en la presó preventiva que manté un patiment indescriptible per a una família, sense tindre en compte les seqüeles que esta situació els pot deixar», ha assenyalat el portaveu de la família materna en al·lusió al principal sospitós.

 

El temps continua passant

En tot cas, el temps continua passant sense que aparega el cos de Marta i això fa que les possibilitats d’arribar a conclusions sobre la causa de la mort es veja limitada per la degradació dels teixits blans, segons ha explicat un metge especialitzat en Antropologia Forense, que ha afegit que algunes conclusions, com l’ús de drogues, sí que podrien ser viables.

 

L’expert ha afegit que, encara que siga un treball desesperant i gegantesc, qualsevol resta que puga aparéixer pot llançar algunes conclusions, fonamentalment perquè a través de l’ADN es pot arribar a la identificació i, amb ella, a la certesa de la mort.

 

La família vol trobar qualsevol resta de Marta

D’esta manera, la trobada de qualsevol resta seria importantíssim per a la família, perquè la certesa de la mort de Marta faria possible tancar un capítol i començar un altre, molt dolorós, de dol, «enfront del risc del dol impossible que suposa tindre oberta una fantasia de trobada», ha explicat Navarro.

 

Per al psicòleg i portaveu de la família materna, l’acceptació de la mort, en ser dolorosa, i més en el cas d’un possible assassinat, és el començament de la sanació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Desmantellen a Alacant un laboratori de falsificació de documents per a tota Europa

La Policia Nacional desmantella a Alacant un laboratori de falsificació de documents d’identitat i viatge que operava a diversos països europeus i deté el principal responsable, ara en presó provisional.

Barrera (Vox) acusa el consens progre europeu de provocar la crisi migratòria

El president de Vox València, Vicente Barrera, responsabilitza els partits tradicionals europeus del creixement dels problemes migratoris i climàtics i defensa el paper dels partits sobiranistes i conservadors en un fòrum internacional a València.

Mónica Oltra i Gabriel Rufián compartiran un acte polític el 19 de juny al parc de Capçalera

L’exvicepresidenta del Consell i líder de Compromís, Mónica Oltra, i el portaveu d’ERC al Congrés, Gabriel Rufián, celebraran el 19 de juny un acte conjunt al parc de Capçalera, en ple debat intern sobre la candidatura d’Oltra a l’alcaldia de València.

Detenen a Alacant un fugit de França que es amagava amb diverses identitats falses

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un jove de 23 anys buscat per la Justícia de França per una agressió grupal amb arma blanca comesa el 2020 a Pantin, que es ocultava amb múltiples identitats falses.

A la presó dos hòmens detinguts en Dénia quan anaven a embarcar a Eivissa amb dos quilos de cocaïna

Dos hòmens de 24 i 30 anys ingressen a la presó provisional després de ser detinguts en el port de Dénia quan anaven a embarcar cap a Eivissa amb més de dos quilos de cocaïna amagats en una maleta.

‘El Apio’, l’assassí masclista confés de Callosa de Segura, acumulava un llarg historial delictiu

L’home de 48 anys conegut com ‘El Apio’, que ha confessat haver estrangulat la seua parella en Callosa de Segura, compta amb prop d’una vintena de detencions prèvies per robatoris violents i maltractaments anteriors.

El consum d’esperit uoses cau un 3,8 % en 2025 per canvis en els hàbits de beure

La venda de begudes espirituoses en Espanya baixa un 3,8 % en 2025, fins als 173 milions de litres, per un canvi en els hàbits de consum cap a menys freqüència i més qualitat, amb auge de productes de baixa o nul·la graduació i formats 'ready to drink'.

Mbappé i Lamine desbanquen Cristiano i Messi com a reis de les marques registrades

Kylian Mbappé lidera amb 15 marques registrades i un dibuix davant l’EUIPO d’Alacant, seguit de Lamine Yamal amb set, i desplaça Lionel Messi i Cristiano Ronaldo en explotació comercial del seu nom a Europa.