La família de Marta Calvo assegura que no tindrà pau fins que apareguen les restes

«Hi ha una grandíssima diferència, quant a la possibilitat de certa pau per a la família, entre trobar les restes i que no apareguen», ha recordat Mariano Navarro, psicòleg i portaveu de la mare de Marta Calvo, desapareguda fa més de tres mesos en mans de Jorge Ignacio P.J., sospitós del seu assassinat.

 

La Guàrdia Civil continua buscant el cos de la xica, de 25 anys, en l’abocador de la localitat de Dos Aguas, en la comarca de la Foia de Bunyol (València), en el marc d’un operatiu que contempla la inspecció d’un ampli perímetre de fems semisoterrats.

 

Polèmica investigació

La busca es veu dificultada pel retard que va patir la investigació durant els primers dies. D’esta manera ho ha reconegut recentment el delegat del Govern en la Comunitat Valenciana en el moment dels fets, Juan Carlos Fulgencio, qui va assenyalar que «el sospitós va poder tindre temps per a fer desaparéixer pistes».

 

La família materna, a pesar d’això, fa costat a la Guàrdia Civil i a la Policia: «No sabem què va poder passar en eixa inicial i suposada descoordinació entre les forces de seguretat, però tenim clar que el més trist és saber que hi ha un subjecte en la presó preventiva que manté un patiment indescriptible per a una família, sense tindre en compte les seqüeles que esta situació els pot deixar», ha assenyalat el portaveu de la família materna en al·lusió al principal sospitós.

 

El temps continua passant

En tot cas, el temps continua passant sense que aparega el cos de Marta i això fa que les possibilitats d’arribar a conclusions sobre la causa de la mort es veja limitada per la degradació dels teixits blans, segons ha explicat un metge especialitzat en Antropologia Forense, que ha afegit que algunes conclusions, com l’ús de drogues, sí que podrien ser viables.

 

L’expert ha afegit que, encara que siga un treball desesperant i gegantesc, qualsevol resta que puga aparéixer pot llançar algunes conclusions, fonamentalment perquè a través de l’ADN es pot arribar a la identificació i, amb ella, a la certesa de la mort.

 

La família vol trobar qualsevol resta de Marta

D’esta manera, la trobada de qualsevol resta seria importantíssim per a la família, perquè la certesa de la mort de Marta faria possible tancar un capítol i començar un altre, molt dolorós, de dol, «enfront del risc del dol impossible que suposa tindre oberta una fantasia de trobada», ha explicat Navarro.

 

Per al psicòleg i portaveu de la família materna, l’acceptació de la mort, en ser dolorosa, i més en el cas d’un possible assassinat, és el començament de la sanació.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.

Del somni a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez cap al Real Madrid tanca una segona etapa al Valencia Basket marcada, com la primera, per l’eufòria inicial, els títols i una ruptura controvertida amb el club i l’afició.