Demanen obligar a la Guàrdia Civil a compartir l’ADN del presumpte assassí de Marta Calvo

Jorge Ignacio Palma

Jorge Ignacio P.J entrant al Jutjat número 6 d’Alzira | EFE

 

La Fiscalia ha demanat ajuda judicial per a fer una prova d’ADN en el cas de la mort de Lady Marcela Vargas, una xica de nacionalitat colombiana de 26 anys i que va ser localitzada sense vida en un pis de l’avinguda de la Plata de València el 15 de juny de 2019.

 

I tot, segons explica ‘Levante-EMV’, per la falta de col·laboració entre els agents de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional des de les primeres setmanes que van seguir la pista de la desapareguda Marta Calvo.

 

Este cas està sent investigat junt amb un altre per la Policia Nacional, a banda de la investigació que porta la Guàrdia Civil en el cas de Marta Calvo. Relacionar esta mort amb Jorge Ignacio P.J. no havia sigut possible fins que no se va saber la seua presumpta implicació en el crim de Marta Calvo, igual que amb la mort d’Arliene Ramos –una altra víctima de l’acusat–, que va morir en una casa de cites.

 

D’este últim cas es va encarregar la Policia Nacional, que el va tractar com un homicidi des de l’inici. Per això, es van arreplegar diferents mostres en el pis, però no hi havia cap coincidència una volta el laboratori d’ADN de la Direcció Superior de Policia de València va ficar els perfils en la base nacional d’ADN, comú a la Policia i a la Guàrdia Civil.

 

No va ser en eixe moment, ja que no es tenia l’ADN del presumpte assassí perque encara no s’havia produït el crim de Marta Calvo, ni tampoc ara, que se suposa que l’ADN de Jorge Ignacio P.J ja hauria d’estar dins de la base de dades.

 

A pesar d’això, ara els agents de la Policia Nacional tenen possibles indicis que incriminen al detingut amb la mort de Lady després de l’anàlisi del seu telèfon. Segons pareix, Jorge Ignacio P.J va quedar amb ella en València via Whatsapp i ho va fer des de la casa que té en l’Olleria, en la comarca de la Vall d’Albaida (València). Més tard, l’estudi dels repetidors el situa en l’avinguda de la Plata, lloc a on van quedar i es va produir la mort de la xica.

 

Però el perfil genètic anònim que s’ha conseguit en l’habitació de Lady seguia sense donar coincidències, a pesar de què en eixe moment ja se disposa de l’ADN de Jorge Ignacio P.J. Per tant, davant de la possibilitat de què l’ADN del presumpte assassí no estiga en la base de dades, els investigadors de la Policia Nacional han demanat al jutge d’Instrucció núm. 20 de València que els autoritze a extraure una nova mostra biològica al detingut.

 

Petició a la jutgessa que porta el cas de Marta Calvo

D’esta manera, el fiscal ha demanat a la jutgessa d’Instrucció número 6 d’Alzira, que porta el cas de Marta, que inste a la Guàrdia Civil a que «incorpore a la base de dades les mostres d’ADN del presumpte autor dels fets».

 

A demés, afirma que, en cas de què no hi haguera cap classe de col·laboració entre les dos forces policials, seria necessari que el jutge d’Instrucció núm. 20 de València autoritzara a la Policia Nacional anar fins a la presó de Picassent per a registrar una nova mostra biològica de Jorge Ignacio P.J.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Audiència de València reobri la causa contra José María Ángel pel títol amb el què va promocionar com a funcionari

La Audiència de València revoca l’arxivament i ordena instruir la causa contra José María Ángel pel presumpte ús d’un títol fals.

La Fundació Oceanogràfic impulsa un projecte per a protegir les mantelines en la costa valenciana

La Fundació Oceanogràfic posa en marxa un projecte per a protegir les mantelines i millorar-ne el seguiment en la costa valenciana.

La jutgessa de la dana manté la prova cal·ligràfica sobre les notes amb avisos a la població del 29 d’octubre

La jutgessa rebutja el recurs de Salomé Pradas i manté la pericial sobre unes notes amb instruccions d’alerta a la població el 29-O.

Vox diu que no negocia amb el PP els pressupostos de la Generalitat i l’oposició alerta de més cessions

Vox assegura que no hi ha contactes amb el PP pels pressupostos i l’oposició avisa que el termini s’esgota abans de l’estiu.

Bombai presentarà el seu nou single al Centre del Carme amb un concert acústic gratuït a València

Bombai presentarà el 17 d’abril al Centre del Carme el seu nou single amb una xarrada i un concert acústic gratuït amb reserva prèvia.

Vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant: SEMAF convoca cinc jornades de parades en abril

SEMAF convoca cinc dies de vaga en Metrovalència i TRAM d’Alacant durant abril per discrepàncies amb FGV sobre seguretat i conveni.

Compromís alerta que creix un 8 % la població en assentaments i infravivenda a València

Compromís denuncia que 1.342 persones viuen en assentaments i infravivenda a València i acusa el govern local d’inacció.

Claudia Montes nega al Suprem que Ábalos li confirmara cap endoll en Logirail

Claudia Montes assegura al Suprem que Ábalos mai li va dir que haguera intervingut per a col·locar-la en Logirail.