13 C
València
Dilluns, 2 febrer, 2026

Demanen obligar a la Guàrdia Civil a compartir l’ADN del presumpte assassí de Marta Calvo

Jorge Ignacio Palma

Jorge Ignacio P.J entrant al Jutjat número 6 d’Alzira | EFE

 

La Fiscalia ha demanat ajuda judicial per a fer una prova d’ADN en el cas de la mort de Lady Marcela Vargas, una xica de nacionalitat colombiana de 26 anys i que va ser localitzada sense vida en un pis de l’avinguda de la Plata de València el 15 de juny de 2019.

 

I tot, segons explica ‘Levante-EMV’, per la falta de col·laboració entre els agents de la Guàrdia Civil i la Policia Nacional des de les primeres setmanes que van seguir la pista de la desapareguda Marta Calvo.

 

Este cas està sent investigat junt amb un altre per la Policia Nacional, a banda de la investigació que porta la Guàrdia Civil en el cas de Marta Calvo. Relacionar esta mort amb Jorge Ignacio P.J. no havia sigut possible fins que no se va saber la seua presumpta implicació en el crim de Marta Calvo, igual que amb la mort d’Arliene Ramos –una altra víctima de l’acusat–, que va morir en una casa de cites.

 

D’este últim cas es va encarregar la Policia Nacional, que el va tractar com un homicidi des de l’inici. Per això, es van arreplegar diferents mostres en el pis, però no hi havia cap coincidència una volta el laboratori d’ADN de la Direcció Superior de Policia de València va ficar els perfils en la base nacional d’ADN, comú a la Policia i a la Guàrdia Civil.

 

No va ser en eixe moment, ja que no es tenia l’ADN del presumpte assassí perque encara no s’havia produït el crim de Marta Calvo, ni tampoc ara, que se suposa que l’ADN de Jorge Ignacio P.J ja hauria d’estar dins de la base de dades.

 

A pesar d’això, ara els agents de la Policia Nacional tenen possibles indicis que incriminen al detingut amb la mort de Lady després de l’anàlisi del seu telèfon. Segons pareix, Jorge Ignacio P.J va quedar amb ella en València via Whatsapp i ho va fer des de la casa que té en l’Olleria, en la comarca de la Vall d’Albaida (València). Més tard, l’estudi dels repetidors el situa en l’avinguda de la Plata, lloc a on van quedar i es va produir la mort de la xica.

 

Però el perfil genètic anònim que s’ha conseguit en l’habitació de Lady seguia sense donar coincidències, a pesar de què en eixe moment ja se disposa de l’ADN de Jorge Ignacio P.J. Per tant, davant de la possibilitat de què l’ADN del presumpte assassí no estiga en la base de dades, els investigadors de la Policia Nacional han demanat al jutge d’Instrucció núm. 20 de València que els autoritze a extraure una nova mostra biològica al detingut.

 

Petició a la jutgessa que porta el cas de Marta Calvo

D’esta manera, el fiscal ha demanat a la jutgessa d’Instrucció número 6 d’Alzira, que porta el cas de Marta, que inste a la Guàrdia Civil a que «incorpore a la base de dades les mostres d’ADN del presumpte autor dels fets».

 

A demés, afirma que, en cas de què no hi haguera cap classe de col·laboració entre les dos forces policials, seria necessari que el jutge d’Instrucció núm. 20 de València autoritzara a la Policia Nacional anar fins a la presó de Picassent per a registrar una nova mostra biològica de Jorge Ignacio P.J.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

La regidora que va insultar a Sánchez ha demanat disculpes i assumix la seua responsabilitat

Belén Navarro, regidora del PP a Vallanca, ha demanat disculpes després d'insultar a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol i ha assumit la seua responsabilitat. Ha admés que les seues paraules no van estar a l'altura del respecte degut en el debat polític.

El PSPV denuncia que la dona expulsada per insultar a Sánchez en un míting és regidora del PP

El PSPV-PSOE ha assenyalat que l'assistent que va anomenar 'fill de puta' a Pedro Sánchez a l'inici d'un míting a Terol és una edil del PP de Vallanca. Els socialistes reclamen una condemna immediata i mesures al Partit Popular.

Un home es puja al sostre d’un avió a Manises i retarda dos hores un vol a Amsterdam

Un jove de 24 anys es va pujar al sostre d'un avió de Vueling en l'aeroport de Manises. L'aeronau, amb destinació Amsterdam, va enlairar dos hores més tard.

Fernando Esteso serà vetlat demà a València i l’enterrament serà a Saragossa

La capella ardent s'obrirà el dilluns a les 11.00 en el tanatori Mémora de València. L'enterrament serà a Saragossa en la més estricta intimitat, a petició de la família.

Fornals decidix en el 88 i el Betis venç 2-1 al València en La Cartoixa

El migcampista, que va entrar després del descans, va culminar una carrera de Deossa per a segellar un triomf que semblava escapar-se. La victòria col·loca als verd-i-blancs en la quinta posició.

Fornals decidix en el 88 i dona al Betis un triomf clau davant el València

El Betis va véncer 2-1 al València en La Cartoixa amb un gol de Pablo Fornals en el minut 88, després d'una cavalcada de Deossa, i es va ajudar a pujar a la quinta plaça.

Luis Rioja lamenta la derrota davant el Betis després del seu gol inicial

L'extrem del València va lamentar la derrota 2-1 en el camp del Betis malgrat obrir el marcador. Va destacar que l'equip va competir bé i va demanar quedar-se amb el positiu.

101-65: el València Basket va arrasar al Hiopos Lleida amb una pluja primerenca de triples

El València Basket va firmar 12 triples al descans (55%) i va deixar el partit vist per a sentència abans de l'intermedi. El Lleida, sense Diagne en la segona part, va claudicar.