Un any sense rastre de Marta Calvo, la xica desapareguda en Manuel

 

Ha passat un any des que va començar el malson més «increïble i real» per a Marisol Burón Flores, la mare de Marta Calvo, la xica de 25 anys desapareguda el 7 de novembre de 2019 en la localitat de Manuel, en la comarca de la Ribera (València).

 

Segons ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, la xica va quedar en la matinada del 7 de novembre amb Jorge Ignacio P.J, el presumpte culpable de la seua desaparició. Des d’este dia, no se sap res de la xica valenciana.

 

Les alarmes botaven la segona setmana de novembre quan la Guàrdia Civil va començar un gran operatiu que es va estendre a 30 quilòmetres de la xicoteta localitat valenciana de Manuel per a poder trobar el cos de Marta Calvo.

 

La localització de la casa de Jorge, peça clau en la investigació

El rastre de la xica es va perdre en este municipi, després que quedarà amb el presumpte assassí i esta li enviarà la seua ubicació amb el mòbil a la seua mare. Per això, el principal sospitós ja era l’home de 37 anys de nacionalitat colombiana amb antecedents penals per tràfic de drogues i conducció temerària, identitat del qual no es coneixia encara.

 

Les autoritats, durant la investigació, van concloure, després de rastrejar la zona i trobar restes biològiques de Marta Calvo dins de la casa de Jorge Ignacio P.J, de què es podria tractar d’una mort violenta.

 

La declaració del presumpte assassí

En la matinada del 4 de desembre, el presumpte autor dels fets va confirmar esta hipòtesi i es va entregar eixe dia en les dependències de la Guàrdia Civil de Carcaixent.

 

Entre les seues declaracions, l’home va afirmar que, després de mantenir una relació sexual amb cocaïna, Marta es va morir i que, fruit de la pressió, no va saber com actuar i va decidir esquarterar el cos per a després distribuir-lo en diferents contenidors de la zona.

 

8 mesos de cerca sense èxit en l’abocador de Dos Aguas

La versió de l’acusat va portar a la Guàrdia Civil a l’abocador de Dos Aguas. El 12 de desembre els cossos especials van començar a examinar el fem per a trobar el cos de Marta Calvo.

 

El 7 d’agost, després de quasi huit mesos de cerca i de nou mil tones de fem, el cos de Marta no va ser trobat en la planta de Dos Aguas, fet que va confirmar la versió errònia de Palma. A partir d’este moment, la família de Marta Calvo va afirmar a través del seu portaveu que no tenien una altra que confiar en noves línies d’investigació.

 

Després d’un any, les incògnites del cas de Marta de Calvo seguixen en el mateix punt. Després de huit mesos buscant entre tones de fem, 16 possibles víctimes i tres presumptes assassinats, Jorge Ignacio Palma P.J. continua a la presó provisional. La família de la xica encara té l’esperança de trobar el cos.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

1-1: Joel Roca empata en el 93 i frena el somni de permanència del Llevant

Un tret de Joel Roca, desviat i validat pel VAR, va evitar la victòria local en el Ciutat després del 1-0 de Carlos Espí. La roja a Olasagasti va canviar el guió.

Morant ha reclamat més feminisme i defensa dels drets de les dones enfront del feixisme

La líder del PSPV ha lligat el 8M amb una crida a frenar el masclisme institucional i la violència digital, i ha reivindicat al PSOE com a alternativa. També ha citat avanços com l'SMI i els permisos per a defendre que el feminisme es traduïx en drets

Pastor (PP) ha acusat a Morant de guerres internes i ha posat el focus a Almussafes

El síndic del PP en Les Corts ha arremés contra la líder del PSPV pel conflicte a Almussafes i per la seua gestió. També ha citat el CNIO i ha carregat contra el Govern de Sánchez.

Morant defén l’expulsió de l’alcalde d’Almussafes i afirma que en el PSOE no caben señoros ni puters

La líder del PSPV-PSOE ha recolzat l'expulsió de Toni González i ha recalcat que el partit se situa del costat de les víctimes. També ha assenyalat conductes que considera assetjament i ha marcat límits interns.

Pérez Llorca anuncia ajudes de 6.000 €/hectàrea per a replantar cultius permanents

La Generalitat llança una línia de 26,7 milions, a 6.000 euros per hectàrea, per a agricultors amb pèrdues per la DANA de 2024. Exigirà densitat mínima per cultiu i se suma a inversions en camins, canalitzacions i regadiu.

Activistes porten làpides en la plaça de bous de València per a denunciar el suport del Consell a la tauromàquia

Un centenar d'activistes de AnimaNaturalis i CAS ha protestat enfront de la plaça de bous de València amb làpides amb noms de bous morts. Han demanat la fi de les ajudes públiques i de les corregudes.

Corberán demana un València protagonista i avisa de l’empremta de Quique davant l’Alabés

Corberán va afrontar la visita de l'Alabés amb Quique en la banqueta subratllant la identitat del València. Busquen encadenar dos victòries; Beltrán és baixa i Saravia entra.

El València vol afermar la seua escalada davant un Alabés amb l’estrena de Quique a Mestalla

El València busca enllaçar la seua segona victòria per a prendre aire respecte al descens davant un Alabés que inicia etapa amb Quique Sánchez Flores. Les baixes i les possibles estrenes marquen un dol directe a Mestalla