Un any sense rastre de Marta Calvo, la xica desapareguda en Manuel

 

Ha passat un any des que va començar el malson més «increïble i real» per a Marisol Burón Flores, la mare de Marta Calvo, la xica de 25 anys desapareguda el 7 de novembre de 2019 en la localitat de Manuel, en la comarca de la Ribera (València).

 

Segons ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, la xica va quedar en la matinada del 7 de novembre amb Jorge Ignacio P.J, el presumpte culpable de la seua desaparició. Des d’este dia, no se sap res de la xica valenciana.

 

Les alarmes botaven la segona setmana de novembre quan la Guàrdia Civil va començar un gran operatiu que es va estendre a 30 quilòmetres de la xicoteta localitat valenciana de Manuel per a poder trobar el cos de Marta Calvo.

 

La localització de la casa de Jorge, peça clau en la investigació

El rastre de la xica es va perdre en este municipi, després que quedarà amb el presumpte assassí i esta li enviarà la seua ubicació amb el mòbil a la seua mare. Per això, el principal sospitós ja era l’home de 37 anys de nacionalitat colombiana amb antecedents penals per tràfic de drogues i conducció temerària, identitat del qual no es coneixia encara.

 

Les autoritats, durant la investigació, van concloure, després de rastrejar la zona i trobar restes biològiques de Marta Calvo dins de la casa de Jorge Ignacio P.J, de què es podria tractar d’una mort violenta.

 

La declaració del presumpte assassí

En la matinada del 4 de desembre, el presumpte autor dels fets va confirmar esta hipòtesi i es va entregar eixe dia en les dependències de la Guàrdia Civil de Carcaixent.

 

Entre les seues declaracions, l’home va afirmar que, després de mantenir una relació sexual amb cocaïna, Marta es va morir i que, fruit de la pressió, no va saber com actuar i va decidir esquarterar el cos per a després distribuir-lo en diferents contenidors de la zona.

 

8 mesos de cerca sense èxit en l’abocador de Dos Aguas

La versió de l’acusat va portar a la Guàrdia Civil a l’abocador de Dos Aguas. El 12 de desembre els cossos especials van començar a examinar el fem per a trobar el cos de Marta Calvo.

 

El 7 d’agost, després de quasi huit mesos de cerca i de nou mil tones de fem, el cos de Marta no va ser trobat en la planta de Dos Aguas, fet que va confirmar la versió errònia de Palma. A partir d’este moment, la família de Marta Calvo va afirmar a través del seu portaveu que no tenien una altra que confiar en noves línies d’investigació.

 

Després d’un any, les incògnites del cas de Marta de Calvo seguixen en el mateix punt. Després de huit mesos buscant entre tones de fem, 16 possibles víctimes i tres presumptes assassinats, Jorge Ignacio Palma P.J. continua a la presó provisional. La família de la xica encara té l’esperança de trobar el cos.

 

Últimes notícies

Els EUA carreguen contra l’aliança de Ford amb Geely per la planta d’Almussafes

El secretari de Transport dels Estats Units, Sean P. Duffy, ha advertit a Ford per la seua aliança amb Geely per explotar conjuntament la fàbrica d’Almussafes i per l’ús de tecnologia xinesa, que vincula amb riscos per a la seguretat nacional.

València assumirà tot el cost de l’educació infantil de 0 a 6 anys per a facilitar la conciliació

L’Ajuntament de València finançarà per primera vegada tot el cicle d’educació infantil de 0 a 6 anys amb beques per a escolarització, menjador, escoles matinera i de juliol, amb un pressupost total de 7 milions d’euros.

Detingut a Alacant per robar en un hotel fent-se passar per un client britànic

La Policia Nacional ha detingut a Alacant un home de 36 anys acusat de robar en lhabitació dun hotel després de suplantar la identitat dun hoste britànic, al qual havia furtat abans una motxilla a la Explanada dEspanya.

Catalá veu en la sentència del TSJCV un aval jurídic a l’ampliació nord del port de València

La nova resolució del Tribunal Superior de Justícia de la Comunitat Valenciana rebutja el recurs d’Acció Ecologista Agró i, segons l’alcaldessa María José Catalá, reforça el suport jurídic a l’ampliació nord del port de València.

Cultura reunirà dijous les autonomies i la Policia per reforçar la seguretat als museus

El Ministeri de Cultura ha convocat per a este dijous una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per revisar la seguretat dels museus després dels robatoris a Badajoz, Albacete i Villena, que han obert una polèmica amb la Generalitat i han activat mesures a altres territoris.

Llorca insta els sindicats educatius a tindre voluntat de diàleg per a pactar millores

Juanfran Pérez Llorca reclama als sindicats educatius més voluntat de diàleg davant el nou pla de la Generalitat i defensa mesures com la gratuïtat de 0 a 3 anys i la reducció de ràtios en pobles menuts. El curs arranca amb menys alumnat però amb rècord de professorat i 28 nous centres entre els que obrin ara i els previstos enguany.

Detingut a Vinaròs per enviar 60 quilos de marihuana en paquets postals

La Guàrdia Civil i Vigilància Duanera han intervingut a Vinaròs més de 60 quilos de marihuana enviats en paquets postals i han detingut un home per contraban i delicte contra la salut pública.

Detinguts quatre hòmens per una agressió sexual múltiple a València a la víctima del seu excompany

La Policia Nacional ha detingut a València quatre hòmens d’entre 44 i 53 anys per una presumpta agressió sexual en grup a l’exparella sentimental d’un d’ells, a qui també s’atribueix un delicte de maltractaments en l’àmbit de la violència de gènere.