Un any sense rastre de Marta Calvo, la xica desapareguda en Manuel

 

Ha passat un any des que va començar el malson més «increïble i real» per a Marisol Burón Flores, la mare de Marta Calvo, la xica de 25 anys desapareguda el 7 de novembre de 2019 en la localitat de Manuel, en la comarca de la Ribera (València).

 

Segons ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, la xica va quedar en la matinada del 7 de novembre amb Jorge Ignacio P.J, el presumpte culpable de la seua desaparició. Des d’este dia, no se sap res de la xica valenciana.

 

Les alarmes botaven la segona setmana de novembre quan la Guàrdia Civil va començar un gran operatiu que es va estendre a 30 quilòmetres de la xicoteta localitat valenciana de Manuel per a poder trobar el cos de Marta Calvo.

 

La localització de la casa de Jorge, peça clau en la investigació

El rastre de la xica es va perdre en este municipi, després que quedarà amb el presumpte assassí i esta li enviarà la seua ubicació amb el mòbil a la seua mare. Per això, el principal sospitós ja era l’home de 37 anys de nacionalitat colombiana amb antecedents penals per tràfic de drogues i conducció temerària, identitat del qual no es coneixia encara.

 

Les autoritats, durant la investigació, van concloure, després de rastrejar la zona i trobar restes biològiques de Marta Calvo dins de la casa de Jorge Ignacio P.J, de què es podria tractar d’una mort violenta.

 

La declaració del presumpte assassí

En la matinada del 4 de desembre, el presumpte autor dels fets va confirmar esta hipòtesi i es va entregar eixe dia en les dependències de la Guàrdia Civil de Carcaixent.

 

Entre les seues declaracions, l’home va afirmar que, després de mantenir una relació sexual amb cocaïna, Marta es va morir i que, fruit de la pressió, no va saber com actuar i va decidir esquarterar el cos per a després distribuir-lo en diferents contenidors de la zona.

 

8 mesos de cerca sense èxit en l’abocador de Dos Aguas

La versió de l’acusat va portar a la Guàrdia Civil a l’abocador de Dos Aguas. El 12 de desembre els cossos especials van començar a examinar el fem per a trobar el cos de Marta Calvo.

 

El 7 d’agost, després de quasi huit mesos de cerca i de nou mil tones de fem, el cos de Marta no va ser trobat en la planta de Dos Aguas, fet que va confirmar la versió errònia de Palma. A partir d’este moment, la família de Marta Calvo va afirmar a través del seu portaveu que no tenien una altra que confiar en noves línies d’investigació.

 

Després d’un any, les incògnites del cas de Marta de Calvo seguixen en el mateix punt. Després de huit mesos buscant entre tones de fem, 16 possibles víctimes i tres presumptes assassinats, Jorge Ignacio Palma P.J. continua a la presó provisional. La família de la xica encara té l’esperança de trobar el cos.

 

Últimes notícies

Intervenen 1.500 caderneres ocultes en un cotxe que anava cap a Algèria des d’Alacant

La Guàrdia Civil ha descobert unes 1.500 caderneres amagades en 30 caixes xicotetes dins d’un cotxe que anava a embarcar en un ferri cap a Orà, a Algèria. El conductor, de 57 anys, ha sigut detingut per contraban, delicte contra la fauna silvestre, maltractament animal i resistència a l’autoritat.

Quatre detinguts a Borriana per vendre contractes falsos a estrangers per a empadronar-se

La Guàrdia Civil ha detingut tres hòmens i una dona a Borriana per un suposat entramat d’empadronaments il·legals d’estrangers mitjançant contractes de lloguer falsos, amb 36 delictes atribuïts i almenys 26 persones empadronades de manera irregular.

Pérez Llorca alerta que retallar el Tajo-Segura posa en risc el menjar a Espanya i Europa

El president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, defensa en el VIII Congrés Nacional de l’Aigua a Elx que el trasvasament Tajo-Segura és clau per a la seguretat alimentària d’Espanya i Europa i acusa el Govern central de posar en risc milers de llocs de treball amb els retalls.

La UPV acosta la ciència a la taula amb la gastronomia valenciana

La Universitat Politècnica de València ha llançat 'Un mos de Ciència', una iniciativa audiovisual que explica els secrets científics de plats i productes emblemàtics de la gastronomia valenciana, amb la col·laboració de Consum.

Pablo Ruz acusa Pedro Sánchez d’haver anat a Elx per a ‘amagar-se’

L’alcalde d’Elx, Pablo Ruz, ha qualificat de ‘un poc estranya’ la visita de Pedro Sánchez a la companyia aeroespacial PLD Space i ha insinuat que el president del Govern s’ha desplaçat a la ciutat ‘a amagar-se’. En contrast, ha elogiat la presència del president de la Generalitat, Juanfran Pérez Llorca, per a explicar una ‘inversió complitda’ i comprometre’s amb els regants sense aigua.

Els derbis de Buñol i Vila-real centren la segona jornada del grup VI

La segona jornada del grup VI de Tercera Federació estarà marcada pels derbis Levante B-Buñol i Villarreal C-Roda, amb diversos duels directes per l’estrena triomfal i la permanència.

Els servicis digitals ja impulsen les exportacions espanyoles per damunt del turisme

Les exportacions espanyoles de servicis digitals han crescut un 66,8 % des de 2019 i ja han superat les vendes turístiques, segons un informe de la Fundació BBVA i l’Ivie. Els servicis professionals i informàtics concentren la major part d’estes exportacions, amb Espanya guanyant lleugerament pes en el mercat mundial.

Cap de setmana estable i més calor a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana enceta este divendres un cap de setmana de temps estable, amb cels poc nuvolosos i temperatures en augment. El vent bufarà fluix, encara que es reforçarà en alguns trams del litoral de València i Castelló.