Un any sense rastre de Marta Calvo, la xica desapareguda en Manuel

 

Ha passat un any des que va començar el malson més «increïble i real» per a Marisol Burón Flores, la mare de Marta Calvo, la xica de 25 anys desapareguda el 7 de novembre de 2019 en la localitat de Manuel, en la comarca de la Ribera (València).

 

Segons ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, la xica va quedar en la matinada del 7 de novembre amb Jorge Ignacio P.J, el presumpte culpable de la seua desaparició. Des d’este dia, no se sap res de la xica valenciana.

 

Les alarmes botaven la segona setmana de novembre quan la Guàrdia Civil va començar un gran operatiu que es va estendre a 30 quilòmetres de la xicoteta localitat valenciana de Manuel per a poder trobar el cos de Marta Calvo.

 

La localització de la casa de Jorge, peça clau en la investigació

El rastre de la xica es va perdre en este municipi, després que quedarà amb el presumpte assassí i esta li enviarà la seua ubicació amb el mòbil a la seua mare. Per això, el principal sospitós ja era l’home de 37 anys de nacionalitat colombiana amb antecedents penals per tràfic de drogues i conducció temerària, identitat del qual no es coneixia encara.

 

Les autoritats, durant la investigació, van concloure, després de rastrejar la zona i trobar restes biològiques de Marta Calvo dins de la casa de Jorge Ignacio P.J, de què es podria tractar d’una mort violenta.

 

La declaració del presumpte assassí

En la matinada del 4 de desembre, el presumpte autor dels fets va confirmar esta hipòtesi i es va entregar eixe dia en les dependències de la Guàrdia Civil de Carcaixent.

 

Entre les seues declaracions, l’home va afirmar que, després de mantenir una relació sexual amb cocaïna, Marta es va morir i que, fruit de la pressió, no va saber com actuar i va decidir esquarterar el cos per a després distribuir-lo en diferents contenidors de la zona.

 

8 mesos de cerca sense èxit en l’abocador de Dos Aguas

La versió de l’acusat va portar a la Guàrdia Civil a l’abocador de Dos Aguas. El 12 de desembre els cossos especials van començar a examinar el fem per a trobar el cos de Marta Calvo.

 

El 7 d’agost, després de quasi huit mesos de cerca i de nou mil tones de fem, el cos de Marta no va ser trobat en la planta de Dos Aguas, fet que va confirmar la versió errònia de Palma. A partir d’este moment, la família de Marta Calvo va afirmar a través del seu portaveu que no tenien una altra que confiar en noves línies d’investigació.

 

Després d’un any, les incògnites del cas de Marta de Calvo seguixen en el mateix punt. Després de huit mesos buscant entre tones de fem, 16 possibles víctimes i tres presumptes assassinats, Jorge Ignacio Palma P.J. continua a la presó provisional. La família de la xica encara té l’esperança de trobar el cos.

 

Últimes notícies

L’onada de calor dispara les màximes fins als 39 graus a Ontinyent i per damunt dels 37 en mitja província

L’onada de calor ha portat les màximes a 38,8 graus a Ontinyent a migdia i ha deixat més de 37 graus en nombrosos municipis de la província de València, amb avís roig activat al litoral per temperatures extremes.

Ingressen en presó a Oriola per un laboratori de dolços adulterats amb droga

Un home i una dona de 24 i 26 anys han ingressat en presó provisional després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on elaboraven xocolatines i gominoles adulterades amb droga.

Enviats a presó a Oriola per fabricar dolços adulterats amb droga en un laboratori clandestí

Un home i una dona han ingressat a presó després que la Guàrdia Civil haja desmantellat a Oriola un laboratori clandestí on, segons la investigació, elaboraven i envasaven gominoles i xocolatines adulterades amb droga.

La vaga ferroviària no suprimix cap tren de Renfe a la Comunitat Valenciana

Renfe ha assegurat que la vaga convocada pel Sindicato Ferroviario no ha obligat a cancel·lar cap tren a la Comunitat Valenciana i que el seguiment a escala estatal ha sigut d’un 1,5 %. Al conjunt d’Espanya s’han suprimit 23 serveis, cap d’ells amb origen o destinació valenciana.

50 milions per a mantindre 354 km de carreteres de l’Estat a la Comunitat Valenciana

Transportes ha licitat 50,13 milions per a conservar 354 km de carreteres estatals a la Comunitat Valenciana, amb actuacions en vies d’Alacant i Castelló durant almenys tres anys.

El fotògraf de la ‘Mà de Déu’ perseguix als 85 anys una nova imatge eterna en la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, fotoperiodista italià afincat a Alacant i autor de la mítica imatge de la ‘Mà de Déu’ de Maradona, cobrirà als 85 anys la final del Mundial 2026 a Nova York buscant una nova fotografia per a la història.

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf de la ‘Mà de Déu’, busca una nova imatge eterna a la final del Mundial

Giuliano Bevilacqua, el fotògraf italià que va immortalitzar la ‘Mà de Déu’ de Maradona en Mèxic 1986, cobrix als 85 anys una nova final del Mundial a Nova York, des d’on tornarà a buscar una foto per a la història.

Millán Jiménez deixa el Valencia Basket després d’un acord de desvinculació

El Valencia Basket i l’aler riojà Millán Jiménez han acordat trencar el contracte que els vinculava fins a 2028, després de huit anys al club taronja i d’una cessió esta última temporada a l’Hiopos Lleida en la Liga Endesa.