Un any sense rastre de Marta Calvo, la xica desapareguda en Manuel

 

Ha passat un any des que va començar el malson més «increïble i real» per a Marisol Burón Flores, la mare de Marta Calvo, la xica de 25 anys desapareguda el 7 de novembre de 2019 en la localitat de Manuel, en la comarca de la Ribera (València).

 

Segons ha publicat el diari ‘Levante-EMV’, la xica va quedar en la matinada del 7 de novembre amb Jorge Ignacio P.J, el presumpte culpable de la seua desaparició. Des d’este dia, no se sap res de la xica valenciana.

 

Les alarmes botaven la segona setmana de novembre quan la Guàrdia Civil va començar un gran operatiu que es va estendre a 30 quilòmetres de la xicoteta localitat valenciana de Manuel per a poder trobar el cos de Marta Calvo.

 

La localització de la casa de Jorge, peça clau en la investigació

El rastre de la xica es va perdre en este municipi, després que quedarà amb el presumpte assassí i esta li enviarà la seua ubicació amb el mòbil a la seua mare. Per això, el principal sospitós ja era l’home de 37 anys de nacionalitat colombiana amb antecedents penals per tràfic de drogues i conducció temerària, identitat del qual no es coneixia encara.

 

Les autoritats, durant la investigació, van concloure, després de rastrejar la zona i trobar restes biològiques de Marta Calvo dins de la casa de Jorge Ignacio P.J, de què es podria tractar d’una mort violenta.

 

La declaració del presumpte assassí

En la matinada del 4 de desembre, el presumpte autor dels fets va confirmar esta hipòtesi i es va entregar eixe dia en les dependències de la Guàrdia Civil de Carcaixent.

 

Entre les seues declaracions, l’home va afirmar que, després de mantenir una relació sexual amb cocaïna, Marta es va morir i que, fruit de la pressió, no va saber com actuar i va decidir esquarterar el cos per a després distribuir-lo en diferents contenidors de la zona.

 

8 mesos de cerca sense èxit en l’abocador de Dos Aguas

La versió de l’acusat va portar a la Guàrdia Civil a l’abocador de Dos Aguas. El 12 de desembre els cossos especials van començar a examinar el fem per a trobar el cos de Marta Calvo.

 

El 7 d’agost, després de quasi huit mesos de cerca i de nou mil tones de fem, el cos de Marta no va ser trobat en la planta de Dos Aguas, fet que va confirmar la versió errònia de Palma. A partir d’este moment, la família de Marta Calvo va afirmar a través del seu portaveu que no tenien una altra que confiar en noves línies d’investigació.

 

Després d’un any, les incògnites del cas de Marta de Calvo seguixen en el mateix punt. Després de huit mesos buscant entre tones de fem, 16 possibles víctimes i tres presumptes assassinats, Jorge Ignacio Palma P.J. continua a la presó provisional. La família de la xica encara té l’esperança de trobar el cos.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Rego, Oltra, Montero i Janja da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Rosângela Janja da Silva reclamen unió enfront de la violència política contra les dones i més presència femenina en els espais de decisió.

Rego, Oltra, Montero i Janja Da Silva criden a la unió de les dones enfront de la violència política

Sira Rego, Mónica Oltra, Irene Montero i Janja Da Silva reclamen a València que les dones s'unisquen enfront de la violència política i reforcen la seua presència en els espais de decisió.

Héctor Fort rep l’alta i es prepara per a tornar amb l’Elx davant l’Atlètic

Héctor Fort rep l'alta competitiva tres mesos després d'operar-se del muscle i es mostra amb ganes de tornar a jugar amb l'Elx en el dol davant l'Atlètic de Madrid.

Tunde reforça l’optimisme del Llevant: la permanència, cada vegada més a prop

Kareem Tunde es mostra convençut que el Llevant aconseguirà la permanència en Primera i crida a mantindre la unió del vestuari abans del dol clau davant el Sevilla.

Ernest Urtasun se suma a la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández el 24 d’abril

El ministre de Cultura, Ernest Urtasun, participarà el 24 d'abril en la inauguració de La Senda del Poeta de Miguel Hernández a Orihuela, garantida després del finançament del Ministeri de Cultura.

Ingressat a Maldives un jove metge alacantí després de l’atac d’un tauró

Un metge de 31 anys de l'Hospital General Doctor Balmis d'Alacant ha resultat greument ferit després de patir l'atac d'un tauró durant una excursió aquàtica en la seua lluna de mel a les illes Maldives.

El TSJCV tomba la suspensió de llicències de canvi d’ús per a pisos turístics a València

El TSJCV anul·la la decisió de l'Ajuntament de València de suspendre les llicències de canvi d'ús per a pisos turístics, però manté la moratòria sobre noves edificacions hoteleres.

Munilla equipara avortament i guerra i acusa la política de calcigar l’ètica

El bisbe d'Orihuela-Alacant, José Ignacio Munilla, equipara la condemna moral de l'avortament i de la guerra i critica que es pretenga blindar l'avortament en la Constitució en un context que definix com de politica que calciga l'ètica.