Assassinada una jove de 14 anys: un jove va telefonar al 112 confessant el crim

 

Una jove de 14 anys ha mort aquesta passada nit en el que sembla un assassinat masclista encara que caldrà esperar a la confirmació oficial per a determinar aquest extrem. La víctima, d’origen marroquí i catorze anys es va trobar morta amb signes de violència després de la crida d’un jove al 112 d’Andalusia reconeixent, en principi, l’assassinat.

 

El jove detingut va telefonar al 112 i va dir que havia matat a una xica

 

Els fets es van produir, anit, al voltant de les 21.30 hores quan una persona telefonava a Emergències 112 Andalusia i confirmava haver matat a una xica en la Fortalesa del Bri, en concret entorn de l’església de Santo Domingo de Silos a Alcalá La Real.

En aqueix moment es mobilitzava a serveis d’emergències de Policia Local, Guàrdia Civil i bombers, que en arribar a la zona trobaven, efectivament, el cos de la jove ja morta. Les primeres perquisicions assenyalen que el cos va poder ser trobat nu, al costat d’unes escales en un traster. El xic de 22 anys ha sigut de tingut i lloc a disposició judicial.

 

Van trobar el cos amb signes de violència en el traster del jove

 

Durant tota la nit un ampli dispositiu policial va estar en la zona prenent mostres i a l’espera de la comitiva judicial. Ja entrada la matinada, va arribar el jutge de guàrdia que va procedir a l’alçament del cadàver. Encara que els joves eren de nacionalitat extraguera, ell d’origen sud-americà, i ella d’origen marroquí, portaven asseguts en el municipi diversos anys.

Al llarg del dia de hui o demà se li practicarà l’autòpsia a la jove per a conéixer les causes de la mort que podria ser l’asfíxia. El jove va ser arrestat després que els bombers obriren el traster de la seua casa i trobaren dins el cos que mostrava també signes de violència.

 

Seria el segon assassinat masclista a una menor d’edat després del crim de Totana

 

El presumpte assassí ha sigut detingut i en aquests moments se li pren declaració. De moment es desconeix la relació entre el detingut i la víctima. La Subdelegació del Govern a Jaén i l’alcalde de la localitat, Marí Aguilera, han confirmat la troballa del cos de la jove i que s’estan investigant les causes de la seua mort.

El regidor ha lamentat els fets i la desolació de l’Ajuntament, ha manifestat que ha sigut «una nit terrible» per a les forces de seguretat i membres de la corporació que van estar en el lloc i ha indicat que al llarg del dia se celebrarà una junta de portaveus per a determinar les accions de condemna i dol.

En cas de confirmar-se la naturalesa masclista del crim, seria el segon assassinat a una menor d’edat en una setmana després que el passat 9 de febrer una dona apareguera acoltellada en el traster de la seua exparella a Totana, Múrcia.

 

El 016 atén a totes les víctimes de violència masclista les 24 hores del dia i en 52 idiomes diferents, igual que el correu 016-online@igualdad.gob.es. També es para atenció mitjançant WhatsApp a través del número 600000016.

Últimes notícies

Una persona mor i tres resulten ferides en eixir de la via un cotxe a Montesa

Una persona ha mort i tres han resultat ferides de diversa consideració en eixir de la carretera un cotxe a l’A-35, en el terme de Montesa, este dissabte de vesprada.

Les màximes baixen lleugerament a la Comunitat Valenciana però encara freguen els 40 graus a l’interior

Les temperatures màximes han descendit lleugerament a la Comunitat Valenciana este dissabte, però han continuat molt altes a l’interior, amb 39,2 graus a Ayora i ratxes de vent de fins a 100 km/h a Benissa.

Fugida d’un bou i diverses vaquetes durant els festejos taurins de Gátova

L’Ajuntament de Gátova ha informat que un bou s’ha escapat durant les festes taurines del municipi i continua en llibertat en la zona d’El Rodeno, mentres les vaquetes ja estan controlades a l’Alameda.

Quique Llopis es retira de la Liga Diamant de Londres per molèsties als isquios

L’atleta valencià Quique Llopis ha decidit no córrer els 110 metres tanques de la Liga Diamant de Londres per unes molèsties als isquios, a pocs dies del Campionat d’Espanya de Màlaga.

Rescatades onze persones en afonar-se un catamarà prop de l’illa de Tabarca

Onze persones han sigut rescatades il·leses després que un catamarà haja començat a afonar-se front a l’illa de Tabarca, a Santa Pola. Salvament Marítim i Bombers d’Alicante han coordinat un dispositiu amb vaixells i helicòpter.

Aemet activa avís taronja dilluns a l’interior nord de València per màximes de 39 graus

Aemet ha activat per a dilluns l’avís taronja a l’interior nord de València per màximes de 39 graus i manté també avisos grocs per calor i tempestes a diverses zones de la Comunitat Valenciana diumenge i dilluns.

Begoña Carrasco promet seguir fent de Castelló una terra d’oportunitats fins a 2027

L’alcaldessa de Castelló i candidata del PP a la reelecció en 2027, Begoña Carrasco, ha reafirmat el seu compromís de continuar transformant la ciutat en una terra d’oportunitats, amb menys impostos, més vivenda i millors servicis.

L’esclafit de Josele Ballester al British Open el col·loca en la lluita pels llocs capdavanters

El castellonenc Josele Ballester ha firmat -4 en la tercera ronda del British Open, és -3 en el total i aspira a ficar-se entre els vint primers en el seu segon Abiert Britànic, disputat a Royal Birkdale.