La presentadora Clara Castelló ha denunciat l’assetjament que ha viscut en un autobús de l’EMT

 

Els llocs públics són els espais en els que moltes persones aprofiten per a exercir violència. I és que l’assetjament en llocs públics, ja siga o pel carrer o dins de mitjans de transports públics, continua sent un greu problema en molts països, especialment per a les dones. Les formes que adopta l’agressor per atacar a la seua víctima són molt variades: ofenses verbals, assetjament físic o exhibicionisme.

 

En este sentit, el diari ‘Levante-EMV’ ha explicat que esta mateixa situació és amb la que s’ha hagut d’enfrontar una popular presentadora de la televisió valenciana, ‘À Punt’. Es tracta de Clara Castelló, la periodista que conduïx el magazín ‘El Matí À Punt’, qui ha comptat a través del seu perfil en la xarxa social Twitter, l’assetjament patit en un autobús de l’EMT de València quan un home de mitjana-avançada edat es va asseure al seu costat i va començar a fer-li tocaments de forma dissimulada.

 

«Sis de la vesprada. Principis d’any. Vaig en un dels molts autobusos de l’EMT que connecten la ciutat de València…» així comença l’explicació de Clara Castelló. «En una de les parades puja un passatger de mitjana-avançada edat. Se senta al meu costat. El mire de reüll, recelosa perquè hi ha seients buits». És evident la sensació d’incomoditat que envaeix a la periodista, encara que com ella mateixa narra, «no li replica perquè l’autobús comença a omplir-se».

 

La versió de la periodista

De sobte, la presentadora valenciana es va donar compte que este passatger va posar el seu colze contra la seua cuixa, encara que al principi va pensar que era només un contratemps fortuit. No obstant això, Castelló es va fixar ràpidament que l’home tractava de buscar el contacte de formen persistent.

 

Davant l’assetjament d’este home, Clara Castelló afirma que va acabar alçant-se del seu seient i va decidir canviar de lloc. Això sí, fent-li saber al presumpte agressor sexual que s’havia donat compte de les seues intencions. «M’enfada no tindre la valentia suficient per a cridar. Per a posar-ho en evidència» i és que és molt habitual que les víctimes d’este tipus d’assetjament se senten avergonyides i no planten cara als assetjadors.

 

«És descoratjador comprovar que ni la pandèmia, ni els bons propòsits de l’any nou poden amb determinades actituds repulsives, menyspreables i masclistes», diu la presentadora.

 

Últimes notícies

El PSOE reclama al Suprem que agilite el recurs contra l’absolució de Camps

El PSOE ha demanat al Tribunal Suprem que done un impuls processal al recurs presentat contra la sentència que va absoldre Francisco Camps en l’últim serrell del cas Gürtel, després de més de díhuit mesos sense resolució sobre l’admissió.

El macrojudici per Grand Coral arranca amb acords de conformitat de diversos acusats

El judici per l’operació Grand Coral a Mèxic, que hauria causat un perjuí de 750 milions, ha arrancat amb acords de conformitat de diversos acusats, entre ells l’exconseller delegat de Banco de Valencia i els principals promotors del projecte.

CSIF reclama protocols contra el suïcidi en les policies locals valencianes

El sindicat CSIF ha traslladat als ajuntaments de la Comunitat Valenciana una proposta de protocol per a previndre conductes suïcides en les policies locals i protegir la salut mental dels agents.

Així lidera Alacant el lloguer per a estrangers junt amb Balears

Alacant i Balears concentren el 26 % de les cerques d’estrangers que volen llogar vivenda a Espanya, segons Idealista. València destaca tant a nivell provincial com com a capital entre els principals mercats internacionals.

Pérez Llorca defensa que ja havia pujat les hores de matemàtiques abans del Pisa

Juanfran Pérez Llorca assegura a Crevillent que el seu Consell ja havia incrementat les hores de matemàtiques i limitat l’ús de mòbils abans de conéixer els resultats de l’informe Pisa, i anuncia 3 milions per a acabar el teatre Chapí. El president defensa també un pla per a millorar les condicions del professorat i reforçar l’educació especial, la FP i la climatització dels centres.

Noves ajudes de fins a 20.000 euros per a negocis en municipis afectats per la dana

La Generalitat ha obert la segona convocatòria EMDANA, amb 3,26 milions en ajudes de fins a 20.000 euros per a autònoms i pimes que inicien negocis en municipis afectats per la dana.

Braulio Vázquez deixa Osasuna i assumix el repte de fitxar pel València

Braulio Vázquez s’ha acomiadat d’Osasuna després de set anys al càrrec de director esportiu per a incorporar-se al València, club que definix com ‘alguna cosa diferent’. José Antonio Prieto ‘Cata’ assumirà ara la direcció esportiva del club navarrés.

685.000 euros per a recuperar la zona cremada de la Serra Calderona

La Generalitat ha iniciat la primera fase de recuperació de les àrees afectades per lincendi de la Serra Calderona, amb una inversió de 684.594 euros i un termini dexecució de sis mesos, centrada en la vegetació cremada i els camins forestals.