La presentadora Clara Castelló ha denunciat l’assetjament que ha viscut en un autobús de l’EMT

 

Els llocs públics són els espais en els que moltes persones aprofiten per a exercir violència. I és que l’assetjament en llocs públics, ja siga o pel carrer o dins de mitjans de transports públics, continua sent un greu problema en molts països, especialment per a les dones. Les formes que adopta l’agressor per atacar a la seua víctima són molt variades: ofenses verbals, assetjament físic o exhibicionisme.

 

En este sentit, el diari ‘Levante-EMV’ ha explicat que esta mateixa situació és amb la que s’ha hagut d’enfrontar una popular presentadora de la televisió valenciana, ‘À Punt’. Es tracta de Clara Castelló, la periodista que conduïx el magazín ‘El Matí À Punt’, qui ha comptat a través del seu perfil en la xarxa social Twitter, l’assetjament patit en un autobús de l’EMT de València quan un home de mitjana-avançada edat es va asseure al seu costat i va començar a fer-li tocaments de forma dissimulada.

 

«Sis de la vesprada. Principis d’any. Vaig en un dels molts autobusos de l’EMT que connecten la ciutat de València…» així comença l’explicació de Clara Castelló. «En una de les parades puja un passatger de mitjana-avançada edat. Se senta al meu costat. El mire de reüll, recelosa perquè hi ha seients buits». És evident la sensació d’incomoditat que envaeix a la periodista, encara que com ella mateixa narra, «no li replica perquè l’autobús comença a omplir-se».

 

La versió de la periodista

De sobte, la presentadora valenciana es va donar compte que este passatger va posar el seu colze contra la seua cuixa, encara que al principi va pensar que era només un contratemps fortuit. No obstant això, Castelló es va fixar ràpidament que l’home tractava de buscar el contacte de formen persistent.

 

Davant l’assetjament d’este home, Clara Castelló afirma que va acabar alçant-se del seu seient i va decidir canviar de lloc. Això sí, fent-li saber al presumpte agressor sexual que s’havia donat compte de les seues intencions. «M’enfada no tindre la valentia suficient per a cridar. Per a posar-ho en evidència» i és que és molt habitual que les víctimes d’este tipus d’assetjament se senten avergonyides i no planten cara als assetjadors.

 

«És descoratjador comprovar que ni la pandèmia, ni els bons propòsits de l’any nou poden amb determinades actituds repulsives, menyspreables i masclistes», diu la presentadora.

 

Últimes notícies

El PSPV porta al Constitucional el dictamen de la comissió de la dana a Les Corts

El PSPV-PSOE ha presentat un recurs d’empara davant del Tribunal Constitucional per deixar sense efecte el dictamen de la comissió d’investigació sobre la dana a Les Corts, aprovat només amb els vots de PP i Vox. Els socialistes denuncien vulneració de drets, irregularitats en la tramitació i un intent de blindar políticament les responsabilitats del president Mazón i del Consell del Ventorro.

Mutxamel acollirà el primer homenatge institucional a les víctimes del terrorisme

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar este dimecres, 16 de setembre, el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, en record de les 44 víctimes mortals i dels valencians assassinats fora del territori. La jornada buscarà mantindre viva la memòria de les víctimes i reforçar el compromís democràtic de la societat valenciana.

Mutxamel serà la seu del primer Dia de les Víctimes del Terrorisme a la Comunitat

La Generalitat ha triat Mutxamel per a celebrar el primer acte institucional del Dia de les Víctimes del Terrorisme en la Comunitat Valenciana, coincidint amb l’aniversari de l’atemptat més mortífer d’ETA al territori. La jornada, presidida per Juanfran Pérez Llorca, ret homenatge a les 44 víctimes mortals i als valencians assassinats fora de la Comunitat.

El Villarreal busca a la Ceràmica la primera victòria davant un Betis en ratxa

El Villarreal rep este dilluns un Betis en plena eufòria, després de tres derrotes seguides, sense poder fallar més en Lliga. El conjunt verd-i-blanc arriba amb molta moral després de batre el Real Madrid i el Lille en Champions.

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.