La presentadora Clara Castelló ha denunciat l’assetjament que ha viscut en un autobús de l’EMT

 

Els llocs públics són els espais en els que moltes persones aprofiten per a exercir violència. I és que l’assetjament en llocs públics, ja siga o pel carrer o dins de mitjans de transports públics, continua sent un greu problema en molts països, especialment per a les dones. Les formes que adopta l’agressor per atacar a la seua víctima són molt variades: ofenses verbals, assetjament físic o exhibicionisme.

 

En este sentit, el diari ‘Levante-EMV’ ha explicat que esta mateixa situació és amb la que s’ha hagut d’enfrontar una popular presentadora de la televisió valenciana, ‘À Punt’. Es tracta de Clara Castelló, la periodista que conduïx el magazín ‘El Matí À Punt’, qui ha comptat a través del seu perfil en la xarxa social Twitter, l’assetjament patit en un autobús de l’EMT de València quan un home de mitjana-avançada edat es va asseure al seu costat i va començar a fer-li tocaments de forma dissimulada.

 

«Sis de la vesprada. Principis d’any. Vaig en un dels molts autobusos de l’EMT que connecten la ciutat de València…» així comença l’explicació de Clara Castelló. «En una de les parades puja un passatger de mitjana-avançada edat. Se senta al meu costat. El mire de reüll, recelosa perquè hi ha seients buits». És evident la sensació d’incomoditat que envaeix a la periodista, encara que com ella mateixa narra, «no li replica perquè l’autobús comença a omplir-se».

 

La versió de la periodista

De sobte, la presentadora valenciana es va donar compte que este passatger va posar el seu colze contra la seua cuixa, encara que al principi va pensar que era només un contratemps fortuit. No obstant això, Castelló es va fixar ràpidament que l’home tractava de buscar el contacte de formen persistent.

 

Davant l’assetjament d’este home, Clara Castelló afirma que va acabar alçant-se del seu seient i va decidir canviar de lloc. Això sí, fent-li saber al presumpte agressor sexual que s’havia donat compte de les seues intencions. «M’enfada no tindre la valentia suficient per a cridar. Per a posar-ho en evidència» i és que és molt habitual que les víctimes d’este tipus d’assetjament se senten avergonyides i no planten cara als assetjadors.

 

«És descoratjador comprovar que ni la pandèmia, ni els bons propòsits de l’any nou poden amb determinades actituds repulsives, menyspreables i masclistes», diu la presentadora.

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez demana ambició i cautela abans del dol d’Eurolliga davant la Virtus

Pedro Martínez reclama al València Basket màxima ambició per a barallar pel top 4 de l'Eurolliga, però avisa que la igualtat pot deixar-los fins i tot fora del play in.

El PSPV exigix una comissió per a aclarir el contracte en la Diputació de la parella de Pérez Llorca

El PSPV reclama una comissió d'investigació en la Diputació de València per a esclarir la contractació en comissió de servicis de la parella de Juanfran Pérez Llorca, que consideren un possible cas de enchufismo.

Catalá insistix que els festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències han d’acatar la sentència de soroll

L'alcaldessa de València, María José Catalá, subratlla que la continuïtat dels festivals en la Ciutat de les Arts i les Ciències no és objecte de negociació política, sinó el compliment immediat d'una sentència judicial sobre soroll i dret al descans.

València eleva el pressupost de les falles municipals de 2027 i reforça la gestió de les festes

L'Ajuntament de València incrementa el pressupost de les falles municipals de 2027 fins a 284.000 euros i veïns reclamen revisar el model festiu pels problemes patits en les Falles de 2026.

El Vila-real torna al treball el divendres amb tots els seus internacionals disponibles

El Vila-real reprendrà els entrenaments este divendres amb la incorporació de tots els seus internacionals i la possible volta de Ayoze Pérez per a preparar el dol davant el Girona del dilluns.

València tindrà ús gratuït del Nou Mestalla i avança el Poliesportiu de Benicalap

L'Ajuntament de València aprova un conveni amb el València CF per a usar gratis el Nou Mestalla en grans esdeveniments esportius i activa la tramitació del Poliesportiu Benicalap.

El València de Corberán s’agarra a Mestalla per a prolongar la seua bona ratxa després de les aturades

El València de Carlos Corberán ha guanyat els dos partits disputats a Mestalla després d'una aturada de seleccions i busca davant el Celta reforçar el seu allunyament del descens i acostar-se a Europa.

Bernabé acusa a Mazón d’obstaculitzar la justícia i retrau al PP que el continue protegint

Pilar Bernabé acusa a Carlos Mazón de continuar entorpint la labor judicial en la causa per la gestió de la DANA i critica que el PP continue protegint-lo en lloc d'exigir-li l'acta de diputat.