La presentadora Clara Castelló ha denunciat l’assetjament que ha viscut en un autobús de l’EMT

 

Els llocs públics són els espais en els que moltes persones aprofiten per a exercir violència. I és que l’assetjament en llocs públics, ja siga o pel carrer o dins de mitjans de transports públics, continua sent un greu problema en molts països, especialment per a les dones. Les formes que adopta l’agressor per atacar a la seua víctima són molt variades: ofenses verbals, assetjament físic o exhibicionisme.

 

En este sentit, el diari ‘Levante-EMV’ ha explicat que esta mateixa situació és amb la que s’ha hagut d’enfrontar una popular presentadora de la televisió valenciana, ‘À Punt’. Es tracta de Clara Castelló, la periodista que conduïx el magazín ‘El Matí À Punt’, qui ha comptat a través del seu perfil en la xarxa social Twitter, l’assetjament patit en un autobús de l’EMT de València quan un home de mitjana-avançada edat es va asseure al seu costat i va començar a fer-li tocaments de forma dissimulada.

 

«Sis de la vesprada. Principis d’any. Vaig en un dels molts autobusos de l’EMT que connecten la ciutat de València…» així comença l’explicació de Clara Castelló. «En una de les parades puja un passatger de mitjana-avançada edat. Se senta al meu costat. El mire de reüll, recelosa perquè hi ha seients buits». És evident la sensació d’incomoditat que envaeix a la periodista, encara que com ella mateixa narra, «no li replica perquè l’autobús comença a omplir-se».

 

La versió de la periodista

De sobte, la presentadora valenciana es va donar compte que este passatger va posar el seu colze contra la seua cuixa, encara que al principi va pensar que era només un contratemps fortuit. No obstant això, Castelló es va fixar ràpidament que l’home tractava de buscar el contacte de formen persistent.

 

Davant l’assetjament d’este home, Clara Castelló afirma que va acabar alçant-se del seu seient i va decidir canviar de lloc. Això sí, fent-li saber al presumpte agressor sexual que s’havia donat compte de les seues intencions. «M’enfada no tindre la valentia suficient per a cridar. Per a posar-ho en evidència» i és que és molt habitual que les víctimes d’este tipus d’assetjament se senten avergonyides i no planten cara als assetjadors.

 

«És descoratjador comprovar que ni la pandèmia, ni els bons propòsits de l’any nou poden amb determinades actituds repulsives, menyspreables i masclistes», diu la presentadora.

 

Últimes notícies

Les persones sordes exigixen que els seus drets siguen reals en el dia a dia

FESORD CV ha celebrat a València el Dia Internacional de les Persones Sordes 2026 i ha reclamat que els drets reconeguts passen a complir-se de manera efectiva. La jornada ha coincidit amb el centenari de lAssociació Valenciana de Persones Sordes i ha inclòs la suma al manifest de la CNSE.

Kempes aposta per Aguirre per a reactivar el València i unir el vestidor

Mario Alberto Kempes ha mostrat plena confiança en Javier Aguirre per a traure el València CF de la zona baixa i reforçar la unió del vestidor, tot i la delicada situació esportiva de l’equip en LaLiga EA Sports.

El Valencia Basket estrena el Roig Arena en la Lliga Endesa contra l’Ilerna Lleida

El Valencia Basket rep este diumenge l’Ilerna Lleida al Roig Arena en la primera jornada de la fase regular de la Lliga Endesa, en el primer partit del nou projecte ‘taronja’ davant la seua afició.

Presó per a un home per una violació i un robatori amb intimidació al Parc Central

Un home ha ingressat en presó preventiva acusat de violar un estudiant americà i robar amb intimidació al Parc Central de València, gràcies a un vídeo entregat a la Policia Nacional per diversos testimonis.

Oltra defensa que Compromís té més capacitat de govern que el bipartidisme

Mónica Oltra ha reivindicat en unes jornades municipalistes a Mislata que forces com Compromís tenen més capacitat de govern que el bipartidisme i ha instat el seu espai polític a preparar-se per a governar el 2027.

Quatre de cada deu parades del Mercat Central tornen a vendre després de l’incendi

Un 40 % de les 45 parades del Mercat Central de València afectades per l’incendi en un quadre elèctric ja han représ l’activitat aquest dissabte. La resta confia a recuperar el subministrament elèctric a partir de dilluns mentre continuen els treballs tècnics i de seguretat.

Bernabé alerta que les agressions de Tavernes ja es tracten com a delictes d’odi

La delegada del Govern, Pilar Bernabé, ha condemnat rotundament les agressions de Tavernes de la Valldigna i ha confirmat que la Guàrdia Civil les investiga com a delictes d’odi, advertint del paper dels discursos de l’odi en la violència al carrer.

El Saler recupera la normalitat un mes després de l’incendi forestal

La Devesa de El Saler mostra ja brots verds, terrasses plenes i ciclistes per la CV-500, un mes després de l’incendi que va cremar 37 hectàrees i va obligar a desallotjar 160 veïns i diversos càmpings.