Investigat el autor d’un incendi que va arrasar dos hectàrees de massa forestal

La Guàrdia Civil d'Alacant ha investigat a un home per un delicte d'incendi forestal per imprudència greu, que va calcinar dos hectàrees de massa forestal en una partida rural de Tibi el mes d'abril passat.

En el matí del passat 1 d'abril, la Guàrdia Civil d'Alacant va tindre coneixement de l'inici d'un incendi en una zona rural del terme municipal de Tibi. A causa de les circumstàncies meteorològiques, en poques hores el foc es va propagar per diverses parcel·les confrontants. Quan es va aconseguir extingir, ja havia quedat completament calcinada una superfície forestal de dos hectàrees.

La Patrulla de Protecció de la Naturalesa de Monòver, que s'havia desplaçat fins al lloc dels fets tan prompte com es va tindre coneixement de l'inici, va realitzar les primeres indagacions, i va instruir unes primeres diligències des del Lloc de Castalla.

Posteriorment, l'informe emés per l'agent mediambiental de la Generalitat València, va determinar que l'incendi, de naturalesa forestal, s'havia iniciat per un presumpte abocament en combustió que, en ser llançat sobre la vegetació, va provocar que esta s'inflamara.

Per este motiu, l'Equip d'Investigació del Servei de Protecció de la Naturalesa d'Alacant, unitat dedicada a la investigació dels delictes mediambientals, es va fer càrrec de la instrucció de l'operació, a fi d'esclarir l'origen de l'incendi i localitzar al possible autor.

Els agents del SEPRONA van esbrinar que el residu que va iniciar el conat, probablement brases i cendres encara candents, havien sigut abocades per l'habitant d'un habitatge pròxim, sense intenció de provocar el mal. La determinació de les causes, es va realitzar amb la col·laboració de la Brigada d'Investigació d'Incendis Forestals (BIIF) de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica de la Generalitat Valenciana.

També és de ressenyar la importància que ha tingut en esta àrdua investigació, que ha durat diversos mesos, la inestimable col·laboració ciutadana.

Per estos fets, ha sigut investigat un home de 61 anys de nacionalitat neerlandesa, com a suposat autor d'un delicte d'incendi forestal per imprudència greu.

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d'Instrucció d'Ibi, que entén de la causa.
El delicte d'incendi d'una muntanya o massa forestal, està castigat segons l'article 352 del vigent Codi Penal amb penes de presó d'un a cinc anys i multa de 12 a 18 mesos.

 

Si bé l'article 358 estableix una pena inferior en grau per al qual per imprudència greu provoque el delicte d'incendi forestal, si s'haguera posat en perill la vida o la integritat física de les persones, podria ser castigat amb la pena de deu a vint anys de presó, conforme al que s'estableix en l'article 351.

El treball realitzat pel Servei de Protecció de la Naturalesa de la Guàrdia Civil entorn dels incendis té com a finalitats fonamentals, a més de la de repressió del delicte, la important labor preventiva. Durant els mesos considerats d'especial risc d'incendi, el servei de les diferents unitats del SEPRONA es planifica tenint especialment en compte esta labor.

Des de la Guàrdia Civil es fa una crida als ciutadans, perquè la seua col·laboració és fonamental en la lluita contra el foc. És molt important estar atents als períodes de major risc. En cas d'observar un possible conat, o alguna conducta sospitosa de causar-lo, se'ls recomana que el comuniquen al més prompte possible.

Últimes notícies

Trobeu la documentació de la jove desapareguda a Sueca prop del cadàver localitzat a Llaurí

La Guàrdia Civil ha localitzat la documentació de la jove de 25 anys desapareguda a Sueca a escassa distància del cadàver trobat a Llaurí, encara pendent d’identificació oficial.

El calcer espanyol cau al 23é lloc mundial amb un 14,2 % menys de producció

El sector del calcer espanyol ha produït uns 60 milions de parells en 2025, un 14,2 % menys que en 2024, i baixa del 19é al 23é lloc del rànquing mundial, amb només el 0,24 % de la producció global.

Les compres de vivenda per estrangers es disparen un 31 % a la Comunitat Valenciana

La compravenda de vivendes per estrangers ha crescut un 31 % a la Comunitat Valenciana entre abril i juny, en un context de caiguda general del mercat i preus en màxims històrics a Espanya.

Mor ofegat un jove de 29 anys al riu Túria a Manises

Agents del GEO de la Policia Nacional han localitzat este matí el cos sense vida d’un home de 29 anys al riu Túria, al terme de Manises, després de desaparèixer ahir de vesprada quan es banyava en esta zona.

Ajudes de fins a 15.000 euros per a agricultors i ramaders afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó

Els afectats per l’incendi de la Vall d’Uixó rebran entre 4.000 i 6.000 euros per hectàrea agrícola, fins a 15.000 per explotació ramadera i compensacions per pèrdua d’animals i danys en equipament.

Porcelanosa redueix el benefici a 13 milions en 2025 per l’alça de l’Impost de Societats

Porcelanosa ha guanyat 13 milions d’euros en 2025, un 55 % menys que en 2024, per l’increment del tipus efectiu de l’Impost de Societats fins al 54 %. Tot i això, el grup ha mantingut la facturació entorn dels 863 milions i ha reforçat la seua expansió internacional.

André Almeida continua al marge mentre el València espera la seua decisió

André Almeida s ha tornat a entrenar dos dies seguits al marge del grup a Paterna mentre València CF i Swansea ja tenen un acord pel seu traspàs i esperen la decisió final del migcampista portugués.

CSIF exigix començar el curs amb totes les plantilles cobertes i aules condicionades

El sindicat CSIF insta Educació a garantir que l’1 de setembre tots els llocs docents estiguen coberts i que els centres educatius tinguen infraestructures i climatització en condicions adequades.
FILMOTECA D'ESTIU