9.2 C
València
Dimarts, 30 desembre, 2025

Investigat el autor d’un incendi que va arrasar dos hectàrees de massa forestal

La Guàrdia Civil d'Alacant ha investigat a un home per un delicte d'incendi forestal per imprudència greu, que va calcinar dos hectàrees de massa forestal en una partida rural de Tibi el mes d'abril passat.

En el matí del passat 1 d'abril, la Guàrdia Civil d'Alacant va tindre coneixement de l'inici d'un incendi en una zona rural del terme municipal de Tibi. A causa de les circumstàncies meteorològiques, en poques hores el foc es va propagar per diverses parcel·les confrontants. Quan es va aconseguir extingir, ja havia quedat completament calcinada una superfície forestal de dos hectàrees.

La Patrulla de Protecció de la Naturalesa de Monòver, que s'havia desplaçat fins al lloc dels fets tan prompte com es va tindre coneixement de l'inici, va realitzar les primeres indagacions, i va instruir unes primeres diligències des del Lloc de Castalla.

Posteriorment, l'informe emés per l'agent mediambiental de la Generalitat València, va determinar que l'incendi, de naturalesa forestal, s'havia iniciat per un presumpte abocament en combustió que, en ser llançat sobre la vegetació, va provocar que esta s'inflamara.

Per este motiu, l'Equip d'Investigació del Servei de Protecció de la Naturalesa d'Alacant, unitat dedicada a la investigació dels delictes mediambientals, es va fer càrrec de la instrucció de l'operació, a fi d'esclarir l'origen de l'incendi i localitzar al possible autor.

Els agents del SEPRONA van esbrinar que el residu que va iniciar el conat, probablement brases i cendres encara candents, havien sigut abocades per l'habitant d'un habitatge pròxim, sense intenció de provocar el mal. La determinació de les causes, es va realitzar amb la col·laboració de la Brigada d'Investigació d'Incendis Forestals (BIIF) de la Conselleria d'Agricultura, Desenvolupament Rural, Emergència Climàtica i Transició Ecològica de la Generalitat Valenciana.

També és de ressenyar la importància que ha tingut en esta àrdua investigació, que ha durat diversos mesos, la inestimable col·laboració ciutadana.

Per estos fets, ha sigut investigat un home de 61 anys de nacionalitat neerlandesa, com a suposat autor d'un delicte d'incendi forestal per imprudència greu.

Les diligències han sigut posades a la disposició del Jutjat d'Instrucció d'Ibi, que entén de la causa.
El delicte d'incendi d'una muntanya o massa forestal, està castigat segons l'article 352 del vigent Codi Penal amb penes de presó d'un a cinc anys i multa de 12 a 18 mesos.

 

Si bé l'article 358 estableix una pena inferior en grau per al qual per imprudència greu provoque el delicte d'incendi forestal, si s'haguera posat en perill la vida o la integritat física de les persones, podria ser castigat amb la pena de deu a vint anys de presó, conforme al que s'estableix en l'article 351.

El treball realitzat pel Servei de Protecció de la Naturalesa de la Guàrdia Civil entorn dels incendis té com a finalitats fonamentals, a més de la de repressió del delicte, la important labor preventiva. Durant els mesos considerats d'especial risc d'incendi, el servei de les diferents unitats del SEPRONA es planifica tenint especialment en compte esta labor.

Des de la Guàrdia Civil es fa una crida als ciutadans, perquè la seua col·laboració és fonamental en la lluita contra el foc. És molt important estar atents als períodes de major risc. En cas d'observar un possible conat, o alguna conducta sospitosa de causar-lo, se'ls recomana que el comuniquen al més prompte possible.

Últimes notícies

Héctor Fort serà baixa a l’Elx després de ser operat del muscle

El lateral cedit pel Barcelona es perdrà els pròxims partits després d'una intervenció exitosa en el muscle esquerre. El termini dependrà de la seua evolució.

El temporal ha deixat almenys 23.000 hectàrees de cultiu afectades i 80 intervencions a València

La Diputació xifra de manera provisional més de 23.000 hectàrees de cultiu afectades i el Consorci de Bombers ha gestionat 306 avisos, amb 80 intervencions. Tretze de les 14 carreteres tallades ja han reobert i es preveu l'obertura de la CV-543 entre hui i demà.

El Consell exigix al Govern obres hidràuliques i anuncia mesures d’urgència després de les pluges

Els vicepresidents del Consell han recorregut municipis de València per a avaluar els efectes del temporal i reclamar infraestructures que reduïsquen els riscos. També han avançat actuacions transitòries mentres la CHJ definix solucions definitives.

Queralt Casas, primera a arribar a 300 partits amb el València Basket

La capitana taronja s'ha convertit en la primera jugadora a firmar 300 partits amb el València Basket. El registre va arribar en la jornada 13 davant el Joventut.

El Vila-real oficialitza l’eixida d’Adrià Altimira amb carta de llibertat

El lateral s'ha desvinculat del club i queda lliure per a firmar en el mercat hivernal després de tres temporades. Esta campanya només ha disputat tres partits de Copa i un de Lliga.

La Generalitat defén que la simplificació administrativa generarà ocupació i riquesa

El Consell ha defés el seu decret de simplificació per a accelerar projectes i atraure inversió, mentres Govern i Compromís alerten de menys controls i riscos ambientals. El debat s'ha intensificat malgrat que la norma encara no s'ha publicat oficialment.

El PSOE avisa que Feijóo oferirà racisme i masclisme institucional si governa

Diana Morant ha vinculat el projecte del PP als seus pactes amb Vox i ha denunciat exemples de 'racisme institucional' i 'masclisme institucional' en diverses autonomies. També ha acusat a Feijóo de mancar de projecte propi, de normalitzar a Vox i ha defés que el PSOE ha expulsat als qui van incórrer en conductes reprotxables.

Pérez Llorca exigix canvis normatius per a accelerar obres de protecció davant danes

Pérez Llorca ha reclamat canvis legislatius per a tramitar per urgència obres en llits i barrancs després de pluges que han superat els 200 l/m². Ha demanat agilitzar projectes com el Pedrís, la Saleta o el Magre i ha avançat un balanç de danys, amb la taronja afectada en plena temporada.