7.5 C
València
Dilluns, 5 gener, 2026

Bertín Osborne va fixar la seua residència a Luxemburg i va facturar a través de Panamà

 

El cantant i presentador Bertín Osborne va fixar la seua residència a Luxemburg i va cedir els seus drets de contractació a una societat instrumental panamenya per a esquivar a Hisenda. El presentador televisiu, suposadament va crear una estructura societària amb ramificacions en paradisos fiscals per a tractar d’eludir el pagament d’impostos i deutes pendents de l’Agència Tributària.

El Confidencial assegura haver tingut accés als documents que certifiquen aquests moviments i que estan ara en mans de l’Audiència Nacional, que investiga aquests i altres fets vinculats amb el gestor Joaquín  Arespacochaga Llópiz, presumpte capitost de la trama del PSOE que va desviar 14 milions d’euros de subvencions públiques per a reindustrialitzar Cadis.

En el marc d’aquest cas, conegut com a Badia Competitiva, la Policia Nacional va accedir en 2013 al despatx de l’assessor i va unir els arxius d’altres personalitats a la causa. No obstant això, el Jutjat número 4 de Cadis, ha remés la informació relacionada amb Bertín Osborne i la resta dels clients d’Arespacochaga al Jutjat Central d’Instrucció número 5 de l’Audiència Nacional.

La majoria dels arxius que afecten Bertín Osborne van ocórrer entre els anys 2000 i 2006 pel que els fets ja haurien prescrit, encara que estan sent analitzats per perits de l’Agència Tributària, que no descarten la troballa de noves irregularitats.

El propi Bertín Osborne, en converses amb El Confidencial, reconeix la veracitat de la història, que vincula als tripijocs d’Arespacochaga. “Aqueix va ser el major error de la meua vida, fa més de 20 anys: fiar-me d’un assessor fiscal mentre jo vivia als Estats Units. Ja vaig pagar per aquell error més de cinc milions d’euros i va ser jutjat per això. Espere no haver de passar per un segon judici 20 anys després”, lamenta.

De fet, l’any 2000 Hisenda va arribar a embargar-li els salaris que percebia com a presentador de diversos programes d’Antena 3. Osborne va cedir llavors a una societat instrumental panamenya,

Canterbury Operations SA, els seus drets de “representació artística” perquè tots els seus ingressos professionals passaren per ací.

Últimes notícies

El Consell celebra la caiguda de l’atur en 2025 i CEV i sindicats reclamen estabilitat i ocupació de qualitat

L'atur registrat va baixar en 25.560 persones en 2025 (-8,10%) i l'afiliació va sumar 80.612 fins a 2.265.284 ocupats. El Consell ho valora i CEV i sindicats demanen estabilitat i qualitat laboral.

El València s’estrena líder en l’exigent pista de l’Estrella Roja

El València Basket visita a l'Estrella Roja en l'inici de la segona volta com a líder per primera vegada després de guanyar al Partizan. Belgrad mesurarà la seua solidesa en un tram exigent.

Detingut a Cox un home buscat després d’ocultar-se diversos dies en una vivenda

La Guàrdia Civil ha detingut a Cox a un home de 40 anys amb una orde de busca, detenció i ingrés a la presó dictada a Orihuela. Va ser localitzat en una vivenda on s'ocultava des de feia diversos dies i el jutjat ha decretat el seu ingrés a la presó.

Kambwala retorna al grup del Vila-real cinc mesos després i Partey es reincorpora

Kambwala ha tornat a entrenar amb el Vila-real després de cinc mesos de baixa per una lesió muscular. Partey també s'ha exercitat després de quasi un mes fora.

Els llevaneus de la Generalitat actuen en huit rutes de Castelló per la borrasca Francis

En plena borrasca Francis, la Generalitat ja va activar el pla de serveis viaris hivernals i este dilluns se centra en huit de les 28 rutes de Castelló. València i Alacant romanen en prealerta per a desplegar mitjans si feren falta.

El PSPV alerta d’una escalada històrica de queixes per brutícia i soroll a València al tancament de 2025

El PSPV ha advertit d'un augment rècord de queixes veïnals per falta de neteja i contaminació acústica a València durant 2025 i acusa el govern municipal d'inacció.

Incertesa per a les empreses valencianes per la situació a Veneçuela

Cambra València considera que la intervenció dels EUA i la captura de Nicolás Maduro obri un període d'incertesa. Veneçuela és sèptim mercat client en la zona i dotzé proveïdor de la Comunitat.

Trobats més restes del vaixell afonat en Komodo, sense rastre dels dos xiquets valencians

Els equips de rescat van trobar nous fragments del KM Putri Sakinah, però seguixen sense localitzar als dos menors de 9 i 10 anys desapareguts. L'operatiu, amb 153 persones i 17 embarcacions, es va ampliar fins al dimecres en una zona de forts corrents.