15 C
València
Divendres, 23 gener, 2026

Bertín Osborne va fixar la seua residència a Luxemburg i va facturar a través de Panamà

 

El cantant i presentador Bertín Osborne va fixar la seua residència a Luxemburg i va cedir els seus drets de contractació a una societat instrumental panamenya per a esquivar a Hisenda. El presentador televisiu, suposadament va crear una estructura societària amb ramificacions en paradisos fiscals per a tractar d’eludir el pagament d’impostos i deutes pendents de l’Agència Tributària.

El Confidencial assegura haver tingut accés als documents que certifiquen aquests moviments i que estan ara en mans de l’Audiència Nacional, que investiga aquests i altres fets vinculats amb el gestor Joaquín  Arespacochaga Llópiz, presumpte capitost de la trama del PSOE que va desviar 14 milions d’euros de subvencions públiques per a reindustrialitzar Cadis.

En el marc d’aquest cas, conegut com a Badia Competitiva, la Policia Nacional va accedir en 2013 al despatx de l’assessor i va unir els arxius d’altres personalitats a la causa. No obstant això, el Jutjat número 4 de Cadis, ha remés la informació relacionada amb Bertín Osborne i la resta dels clients d’Arespacochaga al Jutjat Central d’Instrucció número 5 de l’Audiència Nacional.

La majoria dels arxius que afecten Bertín Osborne van ocórrer entre els anys 2000 i 2006 pel que els fets ja haurien prescrit, encara que estan sent analitzats per perits de l’Agència Tributària, que no descarten la troballa de noves irregularitats.

El propi Bertín Osborne, en converses amb El Confidencial, reconeix la veracitat de la història, que vincula als tripijocs d’Arespacochaga. “Aqueix va ser el major error de la meua vida, fa més de 20 anys: fiar-me d’un assessor fiscal mentre jo vivia als Estats Units. Ja vaig pagar per aquell error més de cinc milions d’euros i va ser jutjat per això. Espere no haver de passar per un segon judici 20 anys després”, lamenta.

De fet, l’any 2000 Hisenda va arribar a embargar-li els salaris que percebia com a presentador de diversos programes d’Antena 3. Osborne va cedir llavors a una societat instrumental panamenya,

Canterbury Operations SA, els seus drets de “representació artística” perquè tots els seus ingressos professionals passaren per ací.

Últimes notícies

El Senat fixa per al 10 de febrer la compareixença del president de la Confederació Hidrogràfica del Xúquer

La comissió d'investigació de la dana al Senat ha citat per al 10 de febrer a Miguel Polo, després de reordenar el seu calendari per la suspensió de la sessió anterior.

Rescaten a un escalador polonés atrapat en els penya-segats de Toix a Calp

Un escalador polonés va ser rescatat de matinada en els penya-segats de Toix, a Calp. L'operació va durar més de quatre hores i va estar marcada per pluja i fred.

Una dona de 45 anys ha mort en l’incendi d’una vivenda a Vila-real

Una dona de 45 anys ha mort en l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. Bombers l'han rescatada, però el SAMU ha confirmat el decés

Nou menors detinguts per l’agressió a un jove al costat d’una discoteca d’Alacant

Un adolescent de 15 anys va ser arrestat per la seua implicació en l'agressió a un jove de 16 en Nit de cap d'any, elevant a nou els menors detinguts. Les primeres huit detencions es van practicar el 14 de gener i els arrestats tenen entre 14 i 16 anys.

Vint estreles Michelin se citen en la XXIV Trobada Gastronòmic Alfonso Mira a Aspe

El XXIV Alfonso Mira Experience reunirà cuiners amb 20 estreles Michelin del 21 de febrer a l'11 de març a Aspe, amb jornades temàtiques i aforament limitat.

Mor una dona en l’incendi d’un pis a Vila-real

Una dona de mitjana edat ha mort este divendres després de l'incendi d'una vivenda en l'avinguda Constitució de Vila-real. El foc s'ha iniciat en el saló-menjador i dos dotacions han intervingut.

El Consorci de Museus oferirà 36 exposicions en 2026 amb més de 100 artistes

L'organisme autonòmic va anunciar 36 exposicions per a 2026 amb més de 100 artistes, activitats en les tres províncies i un programa educatiu que aconseguirà a 400 centres.

València contractarà la gestió integral del Jardí del Túria per 35 milions durant cinc anys

València impulsarà un contracte de 35 milions i cinc anys per a la neteja, manteniment i reposició del Jardí del Túria. Inclourà guardaparques i respectarà les funcions del OAM.