Bertín Osborne va fixar la seua residència a Luxemburg i va facturar a través de Panamà

 

El cantant i presentador Bertín Osborne va fixar la seua residència a Luxemburg i va cedir els seus drets de contractació a una societat instrumental panamenya per a esquivar a Hisenda. El presentador televisiu, suposadament va crear una estructura societària amb ramificacions en paradisos fiscals per a tractar d’eludir el pagament d’impostos i deutes pendents de l’Agència Tributària.

El Confidencial assegura haver tingut accés als documents que certifiquen aquests moviments i que estan ara en mans de l’Audiència Nacional, que investiga aquests i altres fets vinculats amb el gestor Joaquín  Arespacochaga Llópiz, presumpte capitost de la trama del PSOE que va desviar 14 milions d’euros de subvencions públiques per a reindustrialitzar Cadis.

En el marc d’aquest cas, conegut com a Badia Competitiva, la Policia Nacional va accedir en 2013 al despatx de l’assessor i va unir els arxius d’altres personalitats a la causa. No obstant això, el Jutjat número 4 de Cadis, ha remés la informació relacionada amb Bertín Osborne i la resta dels clients d’Arespacochaga al Jutjat Central d’Instrucció número 5 de l’Audiència Nacional.

La majoria dels arxius que afecten Bertín Osborne van ocórrer entre els anys 2000 i 2006 pel que els fets ja haurien prescrit, encara que estan sent analitzats per perits de l’Agència Tributària, que no descarten la troballa de noves irregularitats.

El propi Bertín Osborne, en converses amb El Confidencial, reconeix la veracitat de la història, que vincula als tripijocs d’Arespacochaga. «Aqueix va ser el major error de la meua vida, fa més de 20 anys: fiar-me d’un assessor fiscal mentre jo vivia als Estats Units. Ja vaig pagar per aquell error més de cinc milions d’euros i va ser jutjat per això. Espere no haver de passar per un segon judici 20 anys després», lamenta.

De fet, l’any 2000 Hisenda va arribar a embargar-li els salaris que percebia com a presentador de diversos programes d’Antena 3. Osborne va cedir llavors a una societat instrumental panamenya,

Canterbury Operations SA, els seus drets de «representació artística» perquè tots els seus ingressos professionals passaren per ací.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.