Bertín Osborne va fixar la seua residència a Luxemburg i va facturar a través de Panamà

 

El cantant i presentador Bertín Osborne va fixar la seua residència a Luxemburg i va cedir els seus drets de contractació a una societat instrumental panamenya per a esquivar a Hisenda. El presentador televisiu, suposadament va crear una estructura societària amb ramificacions en paradisos fiscals per a tractar d’eludir el pagament d’impostos i deutes pendents de l’Agència Tributària.

El Confidencial assegura haver tingut accés als documents que certifiquen aquests moviments i que estan ara en mans de l’Audiència Nacional, que investiga aquests i altres fets vinculats amb el gestor Joaquín  Arespacochaga Llópiz, presumpte capitost de la trama del PSOE que va desviar 14 milions d’euros de subvencions públiques per a reindustrialitzar Cadis.

En el marc d’aquest cas, conegut com a Badia Competitiva, la Policia Nacional va accedir en 2013 al despatx de l’assessor i va unir els arxius d’altres personalitats a la causa. No obstant això, el Jutjat número 4 de Cadis, ha remés la informació relacionada amb Bertín Osborne i la resta dels clients d’Arespacochaga al Jutjat Central d’Instrucció número 5 de l’Audiència Nacional.

La majoria dels arxius que afecten Bertín Osborne van ocórrer entre els anys 2000 i 2006 pel que els fets ja haurien prescrit, encara que estan sent analitzats per perits de l’Agència Tributària, que no descarten la troballa de noves irregularitats.

El propi Bertín Osborne, en converses amb El Confidencial, reconeix la veracitat de la història, que vincula als tripijocs d’Arespacochaga. «Aqueix va ser el major error de la meua vida, fa més de 20 anys: fiar-me d’un assessor fiscal mentre jo vivia als Estats Units. Ja vaig pagar per aquell error més de cinc milions d’euros i va ser jutjat per això. Espere no haver de passar per un segon judici 20 anys després», lamenta.

De fet, l’any 2000 Hisenda va arribar a embargar-li els salaris que percebia com a presentador de diversos programes d’Antena 3. Osborne va cedir llavors a una societat instrumental panamenya,

Canterbury Operations SA, els seus drets de «representació artística» perquè tots els seus ingressos professionals passaren per ací.

Últimes notícies

El Globe de Londres es rendeix al flamenc amb una Shakesperare valenciana

El Shakespeare's Globe de Londres ha estrenat una versió flamenca de 'Trabajos de amor perdidos', dirigida per Indiana Lown-Collins, criada a Pinoso, amb un elenc on brillen diversos artistes espanyols. La proposta fusiona vers isabelí, cante i ball en una producció que ha entusiasmat el públic als primers passes.

Nou conveni del calcer fins 2029 amb pujades salarials i més drets laborals

El sector del calcer ha tancat un conveni col·lectiu per al període 2026-2029 amb pujades salarials anuals, reducció de jornada i nous avanços en igualtat i protecció de les persones treballadores.

València neteja les platges del sud de restes carbonitzades arrossegades per la mar

L'Ajuntament de València ha iniciat la retirada de restes carbonitzades aparegudes esta matinada a les platges del sud, probablement arrossegades per corrents marines des de zones d'incendis pròximes.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar citar de nou l’alcaldessa de València

La jutgessa que investiga la DANA a València ha desestimat una nova petició per a citar com a testimoni l’alcaldessa María José Catalá, en considerar que les proves sol·licitades no guarden relació directa amb els morts de La Torre.

L’alcaldessa de Godelleta admet que no va saber la gravetat de la DANA fins les 20.15 hores

Amparo Pardo ha declarat com a testimoni que no va ser conscient de la situació de la DANA del 29 d’octubre fins que la Policia Local la va anar a buscar a les 20.15 hores, després d’haver passat el dia sense cobertura ni llum a casa.

Rovira alerta que les entregues a compte no corregeixen la infrafinançació valenciana

El conseller José Antonio Rovira adverteix que l’augment de les entregues a compte per a 2027 no resol la infrafinançació històrica de la Comunitat Valenciana i reclama una reforma del model i un fons transitori de nivellació.

L’Audiència de València rebutja citar com a testimonis els consellers per la gestió de la DANA

L’Audiència de València ha confirmat que no declararan com a testimonis els aleshores consellers d’Educació i Agricultura en la causa penal per la gestió de la DANA d’octubre de 2024, en considerar que seria una diligència prospectiva.

Nits tòrrides a Alacant amb mínimes que no baixaran dels 26 graus

La nova ona de calor deixarà a Alacant mínimes per damunt dels 26 graus i una sensació tèrmica nocturna superior als 30, el que convertirà diverses nits en tòrrides i molt difícils de descansar.
FILMOTECA D'ESTIU