Bertín Osborne va fixar la seua residència a Luxemburg i va facturar a través de Panamà

 

El cantant i presentador Bertín Osborne va fixar la seua residència a Luxemburg i va cedir els seus drets de contractació a una societat instrumental panamenya per a esquivar a Hisenda. El presentador televisiu, suposadament va crear una estructura societària amb ramificacions en paradisos fiscals per a tractar d’eludir el pagament d’impostos i deutes pendents de l’Agència Tributària.

El Confidencial assegura haver tingut accés als documents que certifiquen aquests moviments i que estan ara en mans de l’Audiència Nacional, que investiga aquests i altres fets vinculats amb el gestor Joaquín  Arespacochaga Llópiz, presumpte capitost de la trama del PSOE que va desviar 14 milions d’euros de subvencions públiques per a reindustrialitzar Cadis.

En el marc d’aquest cas, conegut com a Badia Competitiva, la Policia Nacional va accedir en 2013 al despatx de l’assessor i va unir els arxius d’altres personalitats a la causa. No obstant això, el Jutjat número 4 de Cadis, ha remés la informació relacionada amb Bertín Osborne i la resta dels clients d’Arespacochaga al Jutjat Central d’Instrucció número 5 de l’Audiència Nacional.

La majoria dels arxius que afecten Bertín Osborne van ocórrer entre els anys 2000 i 2006 pel que els fets ja haurien prescrit, encara que estan sent analitzats per perits de l’Agència Tributària, que no descarten la troballa de noves irregularitats.

El propi Bertín Osborne, en converses amb El Confidencial, reconeix la veracitat de la història, que vincula als tripijocs d’Arespacochaga. «Aqueix va ser el major error de la meua vida, fa més de 20 anys: fiar-me d’un assessor fiscal mentre jo vivia als Estats Units. Ja vaig pagar per aquell error més de cinc milions d’euros i va ser jutjat per això. Espere no haver de passar per un segon judici 20 anys després», lamenta.

De fet, l’any 2000 Hisenda va arribar a embargar-li els salaris que percebia com a presentador de diversos programes d’Antena 3. Osborne va cedir llavors a una societat instrumental panamenya,

Canterbury Operations SA, els seus drets de «representació artística» perquè tots els seus ingressos professionals passaren per ací.

Últimes notícies

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges en zones de València i Castelló

Aemet ha activat per a esta vesprada l’avís taronja per pluges de fins a 40 l/m2 en una hora en gran part de la província de València i a l’interior sud de Castelló, amb possibles tempestes amb calamarsa. La resta de zones de València i Castelló es mantenen en avís groc per aiguats menys intensos.

Poca visibilitat i aire degradat per fum a la zona de l’incendi de Tuéjar

Aemet alerta que les inversions tèrmiques poden confinar el fum de l’incendi de Tuéjar a prop del sòl durant diverses hores, amb visibilitat reduïda i pitjor qualitat de l’aire.

Vesprada de ruixats i tronades molt fortes a València i sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes de vent molt intenses. Les temperatures màximes baixaran de forma notable i el cel s’ennuvolarà a partir de migdia.

Una nit en vela a Tuéjar per un incendi que arrasa mil hectàrees a l’Alt Túria

L’incendi forestal declarat dimarts a Tuéjar ha cremat unes 1.000 hectàrees en la reserva de la biosfera de l’Alt Túria, encara actiu però sense risc per als veïns. L’alcalde reclama més inversió en prevenció i gestió forestal.

Vesprada de ruixats i tronades fortes a València i al sud de Castelló

Aemet preveu per a esta vesprada ruixats i tronades fortes o molt fortes a València i al sud de Castelló, amb granís i ratxes molt fortes de vent.

Més de 700 efectius combaten l’incendi forestal de Tuéjar amb 11 mitjans aeris i la UME

L’incendi declarat a Tuéjar ha calcinat ja 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar unes 25 persones, mentres 11 mitjans aeris i la UME reforcen hui l’extinció.

Osorio lamenta la derrota de l’Elx però destaca que van ser superiors per moments al Real Madrid

El davanter argentí de l’Elx Abiel Osorio ha lamentat la derrota per 2-3 davant el Real Madrid amb un gol en el descompte, però ha ressaltat que l’equip ha competit d’igual a igual i fins i tot ha sigut superior en alguns trams.

Dos bombers ferits lleus en l’incendi de Tuéjar, que ja ha arrasat 690 hectàrees

Dos bombers forestals han resultat ferits lleus en l’incendi declarat esta vesprada a Tuéjar, que ja ha cremat 690 hectàrees i ha obligat a desallotjar veïns i turistes. El foc continua actiu, amb uns 200 efectius i la UME treballant sobre el terreny.