Bombers cremen un ninot amb la cara d’un directiu del Consorci de València

 

Els bombers de València s’han manifestat aquest dimarts davant la seu de la Diputació convocats per tots els sindicats, i han cremat un ninot amb una foto de la cara del director tècnic del Consorci Provincial de Bombers, José Miguel Basset, per a reclamar la seua destitució i més dotacions en el cos.

  

En la concentració, a la qual ha acudit més d’un centenar de bombers vestits amb l’uniforme reglamentari, casc i jupetí groc, també s’han utilitzat bengales amb fum de diferents colors, sirenes, i una mànega amb espuma que ha inundat part de la plaça Manises de València, on es troba la seu principal de la Diputació provincial.

    

Entre els reclams, a més de la destitució de Basset, han exigit la dimissió del president del Consorci, Josep Bort; han reclamat «dotacions completes» i han dit «ja n’hi ha prou de precarietat», i han preguntat al president de la Diputació de València, Toni Gaspar, «fins quan aquesta situació».

 

Convocada per tots els sindicats de bombers

 

La manifestació ha sigut convocada «per primera vegada» per tots els sindicats de bombers del Consorci i és la primera d’una sèrie de mobilitzacions que es faran «fins a aconseguir els objectius», segons van informar en un comunicat conjunt els sindicats UGT, CCOO, STAS-Intersindical Valenciana i el Sindicat Valencià Republicà (SVR).

  

Ian García, delegat de STAS-IntersindicalValenciana, ha explicat que demanen la dimissió de Basset perquè dilluns passat, durant una concentració, «va alçar la mà i va fer una ‘pinta’ amb les dos mans diverses vegades a la seua pròpia plantilla», alguna cosa que «un càrrec així no pot fer» i que «demostra que no li importa la seua plantilla».

    

García també ha subratllat que cada parc d’Alacant «té més -recursos- que la nostra central», en la qual «quan un vehicle s’avaria, ens posen un de fa vint anys que no ha passat ni la ITV».

  

«Per exemple -ha indicat-, en l’incendi de Llutxent d’aquest estiu, el segon dia, el Consorci d’Alacant ens va enviar cinc vehicles amb cinc bombers en cadascun», i això «nosaltres no ho podem fer no ja a Alacant, sinó als nostres propis incendis. No estem dimensionats adequadament».

 

Últimes notícies

Dolores es bolca en un emotiu minut de silenci pel crim masclista en la caserna de la Guàrdia Civil

Centenars de veïns de Dolores es concentren davant l'ajuntament per a guardar un minut de silenci pel crim masclista ocorregut en una vivenda de la caserna de la Guàrdia Civil i mostrar el seu suport a la família.

El guàrdia civil acusat de matar a la seua dona i fill no tenia denúncies prèvies per maltractament

El guàrdia civil de 55 anys acusat d'assassinar a la seua esposa i al seu fill a la casa caserna de Dolores no constava en el sistema Viogén ni tenia denúncies prèvies per maltractament.

El professorat valencià intensifica la vaga amb noves manifestacions la setmana vinent

Els sindicats de docents de la Comunitat Valenciana han convocat una nova bateria de manifestacions i concentracions la setmana vinent dins de la vaga indefinida per a exigir millores en ràtios, plantilles, infraestructures, climatització, ensenyança en valencià i salaris.

Dos persones resulten ferides per l’explosió d’un fogó en un concurs de truites a la Vila Joiosa

Un home de 77 anys i una dona de 66 han patit cremades lleus en explotar la bombona d'un fogó de càmping gas durant un concurs de truites a la Vila Joiosa.

El pacient espanyol amb hantavirus evoluciona de manera favorable i continua estable

L'únic pacient espanyol amb hantavirus ingressat a l'hospital Gómez Ulla continua estable i millorant, mentres els seus 13 companys del vaixell Hondius i altres contactes continuen asimptomàtics.

Investiguen com a violència masclista les morts d’un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill a Dolores

La Delegacion del Govern contra la Violència de Genero investiga com a possible violència masclista la mort d'un guàrdia civil, la seua dona i el seu fill en una vivenda de la caserna de Dolores, on el municipi ha decretat tres dies de dol i un minut de silenci.

La Real acomiada a Elustondo davant un València que busca tancar la permanència

La Reial Societat es prepara per a acomiadar a Anoeta a Aritz Elustondo en un dol davant un València que aspira a certificar de manera matemàtica la seua permanència en Primera Divisió.

Llevant i Mallorca es juguen la vida en un dol directe per la permanència

Llevant i Mallorca arriben empatats a 39 punts i s'enfronten en el Ciutat de València en un partit decisiu, on la victòria acosta la salvació i la derrota pot sentenciar el descens.