Bombers cremen un ninot amb la cara d’un directiu del Consorci de València

 

Els bombers de València s’han manifestat aquest dimarts davant la seu de la Diputació convocats per tots els sindicats, i han cremat un ninot amb una foto de la cara del director tècnic del Consorci Provincial de Bombers, José Miguel Basset, per a reclamar la seua destitució i més dotacions en el cos.

  

En la concentració, a la qual ha acudit més d’un centenar de bombers vestits amb l’uniforme reglamentari, casc i jupetí groc, també s’han utilitzat bengales amb fum de diferents colors, sirenes, i una mànega amb espuma que ha inundat part de la plaça Manises de València, on es troba la seu principal de la Diputació provincial.

    

Entre els reclams, a més de la destitució de Basset, han exigit la dimissió del president del Consorci, Josep Bort; han reclamat «dotacions completes» i han dit «ja n’hi ha prou de precarietat», i han preguntat al president de la Diputació de València, Toni Gaspar, «fins quan aquesta situació».

 

Convocada per tots els sindicats de bombers

 

La manifestació ha sigut convocada «per primera vegada» per tots els sindicats de bombers del Consorci i és la primera d’una sèrie de mobilitzacions que es faran «fins a aconseguir els objectius», segons van informar en un comunicat conjunt els sindicats UGT, CCOO, STAS-Intersindical Valenciana i el Sindicat Valencià Republicà (SVR).

  

Ian García, delegat de STAS-IntersindicalValenciana, ha explicat que demanen la dimissió de Basset perquè dilluns passat, durant una concentració, «va alçar la mà i va fer una ‘pinta’ amb les dos mans diverses vegades a la seua pròpia plantilla», alguna cosa que «un càrrec així no pot fer» i que «demostra que no li importa la seua plantilla».

    

García també ha subratllat que cada parc d’Alacant «té més -recursos- que la nostra central», en la qual «quan un vehicle s’avaria, ens posen un de fa vint anys que no ha passat ni la ITV».

  

«Per exemple -ha indicat-, en l’incendi de Llutxent d’aquest estiu, el segon dia, el Consorci d’Alacant ens va enviar cinc vehicles amb cinc bombers en cadascun», i això «nosaltres no ho podem fer no ja a Alacant, sinó als nostres propis incendis. No estem dimensionats adequadament».

 

Últimes notícies

Pedro Martínez fa història com a tècnic amb més partits al València Basket

Pedro Martínez es convertix en l'entrenador amb més partits dirigits del València Basket en l'ACB i completa una nit de rècords per al club taronja en la Lliga Endesa.

El València Basket reforça el seu domini a Espanya amb set dels últims nou títols

El València Basket conquista la Copa de la Reina davant el Hozono Global Jairis i confirma un cicle guanyador amb set dels últims nou títols nacionals disputats en tres temporades.

El València Basket prolonga el seu domini amb una altra Copa de la Reina

El València Basket conquista la Copa de la Reina després de véncer al Hozono Global Jairis i reforça una etapa de domini en el bàsquet espanyol amb set dels últims nou títols nacionals.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de remuntar al Hozono Global Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada després de remuntar 14 punts al Hozono Global Jairis i véncer 70-65 en una final de ratxes i màxima tensió.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina després de superar al Hozono Jairis

El València Basket es proclama campió de la Copa de la Reina per segona vegada en imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final igualada.

València Basket firma una sòlida victòria a Burgos després d’un gran tercer quart

València Basket es va imposar al Sant Pau Burgos per 74-79 després de trencar el partit en el tercer quart i controlar la reacció final del conjunt local.

El València Basket conquesta la seua segona Copa de la Reina en véncer al Hozono Jairis

El València Basket s'adjudica per segona vegada la Copa de la Reina després d'imposar-se al Hozono Jairis per 70-65 en una final ajustada en la qual el vigent campió no va poder revalidar el títol.

El vent provoca un accident per la caiguda d’un arbre entre La Barona i les Useres

El fort vent obliga els bombers de Castelló i València a efectuar més d'un centenar d'intervencions, inclosa un accident de trànsit per la caiguda d'un arbre entre La Barona i les Useres.