Bombers cremen un ninot amb la cara d’un directiu del Consorci de València

 

Els bombers de València s’han manifestat aquest dimarts davant la seu de la Diputació convocats per tots els sindicats, i han cremat un ninot amb una foto de la cara del director tècnic del Consorci Provincial de Bombers, José Miguel Basset, per a reclamar la seua destitució i més dotacions en el cos.

  

En la concentració, a la qual ha acudit més d’un centenar de bombers vestits amb l’uniforme reglamentari, casc i jupetí groc, també s’han utilitzat bengales amb fum de diferents colors, sirenes, i una mànega amb espuma que ha inundat part de la plaça Manises de València, on es troba la seu principal de la Diputació provincial.

    

Entre els reclams, a més de la destitució de Basset, han exigit la dimissió del president del Consorci, Josep Bort; han reclamat «dotacions completes» i han dit «ja n’hi ha prou de precarietat», i han preguntat al president de la Diputació de València, Toni Gaspar, «fins quan aquesta situació».

 

Convocada per tots els sindicats de bombers

 

La manifestació ha sigut convocada «per primera vegada» per tots els sindicats de bombers del Consorci i és la primera d’una sèrie de mobilitzacions que es faran «fins a aconseguir els objectius», segons van informar en un comunicat conjunt els sindicats UGT, CCOO, STAS-Intersindical Valenciana i el Sindicat Valencià Republicà (SVR).

  

Ian García, delegat de STAS-IntersindicalValenciana, ha explicat que demanen la dimissió de Basset perquè dilluns passat, durant una concentració, «va alçar la mà i va fer una ‘pinta’ amb les dos mans diverses vegades a la seua pròpia plantilla», alguna cosa que «un càrrec així no pot fer» i que «demostra que no li importa la seua plantilla».

    

García també ha subratllat que cada parc d’Alacant «té més -recursos- que la nostra central», en la qual «quan un vehicle s’avaria, ens posen un de fa vint anys que no ha passat ni la ITV».

  

«Per exemple -ha indicat-, en l’incendi de Llutxent d’aquest estiu, el segon dia, el Consorci d’Alacant ens va enviar cinc vehicles amb cinc bombers en cadascun», i això «nosaltres no ho podem fer no ja a Alacant, sinó als nostres propis incendis. No estem dimensionats adequadament».

 

Últimes notícies

Dos hòmens rescatats en helicòpter a Petrer per un colp de calor en plena ona de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de l'Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d'ells patira un colp de calor i quedara en estat greu.

Rescaten dos senderistes a Petrer per un colp de calor en plena onada de calor

Dos hòmens han sigut rescatats en helicòpter al barranc de la Escurina, al Paratge Caprala de Petrer, després que un d’ells patira un colp de calor greu en plena onada de calor.

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.