Bombers cremen un ninot amb la cara d’un directiu del Consorci de València

 

Els bombers de València s’han manifestat aquest dimarts davant la seu de la Diputació convocats per tots els sindicats, i han cremat un ninot amb una foto de la cara del director tècnic del Consorci Provincial de Bombers, José Miguel Basset, per a reclamar la seua destitució i més dotacions en el cos.

  

En la concentració, a la qual ha acudit més d’un centenar de bombers vestits amb l’uniforme reglamentari, casc i jupetí groc, també s’han utilitzat bengales amb fum de diferents colors, sirenes, i una mànega amb espuma que ha inundat part de la plaça Manises de València, on es troba la seu principal de la Diputació provincial.

    

Entre els reclams, a més de la destitució de Basset, han exigit la dimissió del president del Consorci, Josep Bort; han reclamat «dotacions completes» i han dit «ja n’hi ha prou de precarietat», i han preguntat al president de la Diputació de València, Toni Gaspar, «fins quan aquesta situació».

 

Convocada per tots els sindicats de bombers

 

La manifestació ha sigut convocada «per primera vegada» per tots els sindicats de bombers del Consorci i és la primera d’una sèrie de mobilitzacions que es faran «fins a aconseguir els objectius», segons van informar en un comunicat conjunt els sindicats UGT, CCOO, STAS-Intersindical Valenciana i el Sindicat Valencià Republicà (SVR).

  

Ian García, delegat de STAS-IntersindicalValenciana, ha explicat que demanen la dimissió de Basset perquè dilluns passat, durant una concentració, «va alçar la mà i va fer una ‘pinta’ amb les dos mans diverses vegades a la seua pròpia plantilla», alguna cosa que «un càrrec així no pot fer» i que «demostra que no li importa la seua plantilla».

    

García també ha subratllat que cada parc d’Alacant «té més -recursos- que la nostra central», en la qual «quan un vehicle s’avaria, ens posen un de fa vint anys que no ha passat ni la ITV».

  

«Per exemple -ha indicat-, en l’incendi de Llutxent d’aquest estiu, el segon dia, el Consorci d’Alacant ens va enviar cinc vehicles amb cinc bombers en cadascun», i això «nosaltres no ho podem fer no ja a Alacant, sinó als nostres propis incendis. No estem dimensionats adequadament».

 

Últimes notícies

Carlos Espí fitxa pel Real Madrid fins 2031 després de brillar al Levante

El davanter valencià Carlos Espí deixa el Levante UD i firma pel Real Madrid per cinc temporades, fins al 30 de juny de 2031, després d’una irrupció destacada en l’elit.

Carlos Espí, màxim golejador granota, fitxa pel Real Madrid

El Levante UD ha tancat amb el Real Madrid el traspàs del davanter Carlos Espí, màxima venda d’un jugador de la seua pedrera. El punta valencià, de 20 anys, s’acomiada com a màxim golejador granota de l’última temporada.

1.800 veïns poden tornar a casa pel bon avanç de l’incendi de la Vall d’Uixó

La millora en l’evolució de l’incendi forestal de la Vall d’Uixó ha permés el retorn de 1.800 persones a Alfondeguilla, Chóvar i Sueras, encara amb el foc sense estabilitzar i unes 5.200 persones desalojades.

L’abstenció de Vox frena la reprovació de Barcala pel cas dels pisos de Les Naus

L’abstenció dels quatre regidors de Vox en el ple d’Alacant ha impedit la reprovació de l’alcalde Luis Barcala, reclamada per l’esquerra per la seua negativa a declarar en la comissió sobre les vivendes públiques de Les Naus.

Veïns d’Ayódar reclamen més prevenció per a evitar nous incendis forestals

Els habitants d’Ayódar han tornat a les seues cases després de l’evacuació per l’incendi de la Vall d'Uixó i exigixen més prevenció per a evitar que es repetisquen focs com este.

El president de la CHJ admet que hi hagué “molt poc temps de maniobra” al barranc del Poyo

Miguel Polo ha detallat al jutjat els missatges que va enviar després de la DANA de 2024, admetent que al barranc del Poyo hi hagué molt poc temps de maniobra i incidint en l’impacte sobre l’abastiment d’aigua i les infraestructures.

El festival FRESCA! tanca la sisena edició amb un 90% d’ocupació

El festival FRESCA!, impulsat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Universitats i l’IVC, ha tancat la sisena edició a Alacant amb un 90% d’ocupació i un augment del 12% d’espectadors respecte a 2024. Cinc dels nou muntatges de gran format han esgotat entrades a Casa Mediterráneo, mentre que FRESCA! Al Carrer ha oferit dos espectacles gratuïts en els Jardins de la Diputació.

Quatre de cada deu conductors valencians no revisen la vista abans de conduir

El 42,3 % dels conductors de la Comunitat Valenciana no es fa revisions visuals periòdiques, malgrat que la vista és clau per a la seguretat viària. El COOCV recorda també la importància d’usar ulleres de sol adequades, sobretot amb lents polaritzades.
FILMOTECA D'ESTIU