9.2 C
València
Divendres, 19 desembre, 2025

Un camioner va provocar un accident i es va donar a la fugida

Camioner acorralat per la Guàrdia Civil | Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil d’Alacant i València, en el marc de l’Operació Especial de Trànsit del Pont de la Constitució, han detingut a un conductor d’un tràiler de nacionalitat alemanya i de 48 anys d’edat, com a presumpte autor dels delictes contra la seguretat viària per conducció sota la influència de begudes alcohòliques, conducció temerària i resistència i desobediència greu. El conductor, que va provocar un accident a Alacant i es va donar a la fugida, va ser detingut a Alzira (València), superant en més de 5 vegades la taxa legalment permesa per a un conductor professional. El detingut ha estat presentat davant el Jutjat de Guàrdia d’Alzira, quedant el mateix en llibertat provisional amb mesures cautelars.

Els fets van començar el divendres passat al voltant de les 17.05 hores, a l’altura del punt quilomètric 16 de l’autovia A70, concretament en el terme municipal d’Alacant, quan el conductor d’un camió tipus tràiler amb un pes superior a 40 tones, va causar un accident, donant-se a la fugida immediatament. El camioner suposadament va colpejar la part posterior d’un vehicle mixt, impactant este al seu torn amb un turisme.

cotxe accident | Guàrdia Civil

Este accident va ser presenciat per un agent de la Guàrdia Civil anés de servei. L’agent franc de servei circulava darrere del camioner i es va adonar de la seua fugida després de l’accident, i col·laborant amb una patrulla del Subsector de Trànsit d’Alacant, van interceptar a l’escapolit a l’altura de la sortida del Campello. El conductor, lluny d’atendre les indicacions dels agents, va continuar la seua fugida per l’AP-7 direcció València.

El seguiment policial al camioner es va prolongar durant 150 quilòmetres, ja que este en tot moment ignorava els senyals dels agents, a més la seua conducció era temerària i arriscada, per la qual cosa es van decidir adoptar mesures preventives de seguretat per a evitar incidències majors. Davant la gravetat dels fets, una de les decisions preses va ser la de tallar l’accés a l’autopista a altres usuaris d’esta, utilitzant per a això patrulles de Seguretat Ciutadana i prenent les mesures oportunes a fi d’evitar col·lisions davant les retencions que es pogueren ocasionar.

Finalment, cap a les 21.00 hores, a l’altura de l’antic peatge de l’AP7 a l’altura de la localitat de Silla (València), els agents de la Guàrdia Civil, gràcies a la col·laboració i conducció de dos camioners, van aconseguir detenir al camió. La maniobra per a parar el vehicle escapolit no va ser fàcil, ja que el mateix en tot moment intentava continuar amb la fugida, però un dels camioners col·laboradors amb els agents, va bloquejar el pas a l’escapolit, no quedant-li a este últim més eixida que parar.

Ja in situ en el lloc, van procedir a la detenció del camioner, tractant-se d’un ciutadà alemany de 48 anys d’edat, el qual realitzava un transport d’hortalisses. Al mateix se li van realitzar les proves d’alcohol i drogues, llançant una taxa d’alcohol que superava en més de 5 vegades la legalment permesa per a un conductor professional.

Al detingut se li imputen els delictes de conducció sota la influència de les begudes alcohòliques, resistència i desobediència greu als agents de l’autoritat, i conducció temerària. A més, al mateix se li han formulat dos denúncies per sengles infraccions administratives.

El cap tractor del tràiler ha estat intervinguda pels agents i posada a la disposició de l’autoritat judicial competent.

El detingut en el matí d’ahir va ser posat a disposició judicial, i el Jutjat de Guàrdia d’Alzira ha decretat la seua llibertat provisional després de prendre-li declaració. L’autoritat judicial ha establert, com a mesures cautelars, l’obligació de comparéixer davant jutjat, la prohibició de sortir de territori nacional i la retirada cautelar del permís de conduir.

Així mateix, els dos ocupants del turisme accidentat en la col·lisió que va produir el camioner van ser traslladats a l’Hospital Universitari de Sant Joan, al principi amb lesions de caràcter lleu.

D’altra banda, agents de l’Agrupació de Trànsit especialitzats en normativa de transports estan realitzant un estudi exhaustiu dels temps de conducció i descans del conductor detingut, així com de les velocitats aconseguides pel vehicle i funcionament del tacògraf i limitador de velocitat del tracte-camió, per a complementar les diligències policials.

Per a portar a bon port esta actuació on la Guàrdia Civil va fer un seguiment del conductor de 150 quilòmetres i una durada de 4 hores, es va necessitar la participació d’un total de 30 agents, pertanyent estos a la Comandància d’Alacant, Comandància de València, Subsector de Trànsit d’Alacant, i dels destacaments de Trànsit d’Alacant, Benidorm i Gandia.

Gràcies a esta actuació de la Guàrdia Civil, es va evitar un gran perill per als ciutadans, doncs a la vista de l’actitud del detingut i el tipus de vehicle que conduïa, d’haver arribat a circular per les vies pròximes a l’àrea metropolitana de València, algunes d’elles congestionades i retingudes per ser Operació Especial de Trànsit del Pont de la Constitució, hauria pogut tenir un final tràgic molt diferent del que va tenir lloc.

La Guàrdia Civil recorda que hem de ser conscients de la importància que tenim a l’ésser el primer testimoni d’un accident, com a element indispensable per a activar de manera eficient els serveis d’emergència. A nivell europeu està establert com numero telèfon d’emergències el 112. És molt important donar l’avís de manera correcta i amb la màxima informació possible del lloc de l’incident.

Dispositiu de la Guàrdia Civil en carretera | Guàrdia Civil

Últimes notícies

Centenars es manifesten a València pels drets dels migrants

Centenars de persones han recorregut València, des de la plaça de bous fins al CIE de Sapadors, per a denunciar exclusió i reclamar garanties per a la població migrant.

El PSPV presenta la proposta de gestora a Almussafes després de l’expulsió de l’alcalde per denúncies d’assetjament sexual

La direcció provincial del PSPV ha proposat una gestora per a l'agrupació d'Almussafes després de la denúncia per assetjament sexual contra l'alcalde, ja expulsat. La llista, amb Jorge Vidal al capdavant, queda a l'espera del vistiplau intern i federal.

Centenars es manifesten a València per a reclamar drets de les persones migrants

Centenars de persones han recorregut València per a exigir garanties efectives de drets per a la població migrant. La marxa va culminar davant el CIE de Sapadors.

Imputat l’alcalde de Jérica per agressió sexual a dos menors; el PP demana suspendre-li de militància

Un jutjat de Segorbe investiga a l'alcalde de Jérica per dos presumptes delictes d'agressió sexual a menors. El PP li cessa com a assessor en la Diputació i demana suspendre la seua militància, mentres el PSPV exigix la seua dimissió.

Broseta deixa la secretaria autonòmica de representació davant la UE amb una dimissió irrevocable

Pablo Broseta ha presentat la seua dimissió irrevocable com a secretari autonòmic de Representació davant la UE i les CCAA. Va anunciar la renúncia en X sense donar motius.

Morant demana als edils d’Almussafes respectar a la denunciant i acatar el decidit pel PSPV

Diana Morant ha reclamat al grup socialista d'Almussafes respecte a la denunciant d'assetjament i obediència a les mesures del partit, que ja ha actuat contra l'alcalde.

El Port d’Alacant rescindix el contracte de l’estructura en la bocana i activa concursos de fred i hidrogen

El consell ha resolt el contracte de l'estructura fixa en la bocana per incompliment del contractista i ha llançat concursos per a una nau frigorífica i una planta d'hidrogen verd.

Creu Roja distribuïx més de 1.800 jocs i joguets a famílies vulnerables d’Alacant

Creu Roja ha iniciat a Alacant el lliurament de més de 1.800 jocs i joguets per a famílies vulnerables per Nadal. Les donacions es classifiquen i arriben directament a les llars.