13.8 C
València
Dissabte, 13 desembre, 2025

Un camioner va provocar un accident i es va donar a la fugida

Camioner acorralat per la Guàrdia Civil | Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil d’Alacant i València, en el marc de l’Operació Especial de Trànsit del Pont de la Constitució, han detingut a un conductor d’un tràiler de nacionalitat alemanya i de 48 anys d’edat, com a presumpte autor dels delictes contra la seguretat viària per conducció sota la influència de begudes alcohòliques, conducció temerària i resistència i desobediència greu. El conductor, que va provocar un accident a Alacant i es va donar a la fugida, va ser detingut a Alzira (València), superant en més de 5 vegades la taxa legalment permesa per a un conductor professional. El detingut ha estat presentat davant el Jutjat de Guàrdia d’Alzira, quedant el mateix en llibertat provisional amb mesures cautelars.

Els fets van començar el divendres passat al voltant de les 17.05 hores, a l’altura del punt quilomètric 16 de l’autovia A70, concretament en el terme municipal d’Alacant, quan el conductor d’un camió tipus tràiler amb un pes superior a 40 tones, va causar un accident, donant-se a la fugida immediatament. El camioner suposadament va colpejar la part posterior d’un vehicle mixt, impactant este al seu torn amb un turisme.

cotxe accident | Guàrdia Civil

Este accident va ser presenciat per un agent de la Guàrdia Civil anés de servei. L’agent franc de servei circulava darrere del camioner i es va adonar de la seua fugida després de l’accident, i col·laborant amb una patrulla del Subsector de Trànsit d’Alacant, van interceptar a l’escapolit a l’altura de la sortida del Campello. El conductor, lluny d’atendre les indicacions dels agents, va continuar la seua fugida per l’AP-7 direcció València.

El seguiment policial al camioner es va prolongar durant 150 quilòmetres, ja que este en tot moment ignorava els senyals dels agents, a més la seua conducció era temerària i arriscada, per la qual cosa es van decidir adoptar mesures preventives de seguretat per a evitar incidències majors. Davant la gravetat dels fets, una de les decisions preses va ser la de tallar l’accés a l’autopista a altres usuaris d’esta, utilitzant per a això patrulles de Seguretat Ciutadana i prenent les mesures oportunes a fi d’evitar col·lisions davant les retencions que es pogueren ocasionar.

Finalment, cap a les 21.00 hores, a l’altura de l’antic peatge de l’AP7 a l’altura de la localitat de Silla (València), els agents de la Guàrdia Civil, gràcies a la col·laboració i conducció de dos camioners, van aconseguir detenir al camió. La maniobra per a parar el vehicle escapolit no va ser fàcil, ja que el mateix en tot moment intentava continuar amb la fugida, però un dels camioners col·laboradors amb els agents, va bloquejar el pas a l’escapolit, no quedant-li a este últim més eixida que parar.

Ja in situ en el lloc, van procedir a la detenció del camioner, tractant-se d’un ciutadà alemany de 48 anys d’edat, el qual realitzava un transport d’hortalisses. Al mateix se li van realitzar les proves d’alcohol i drogues, llançant una taxa d’alcohol que superava en més de 5 vegades la legalment permesa per a un conductor professional.

Al detingut se li imputen els delictes de conducció sota la influència de les begudes alcohòliques, resistència i desobediència greu als agents de l’autoritat, i conducció temerària. A més, al mateix se li han formulat dos denúncies per sengles infraccions administratives.

El cap tractor del tràiler ha estat intervinguda pels agents i posada a la disposició de l’autoritat judicial competent.

El detingut en el matí d’ahir va ser posat a disposició judicial, i el Jutjat de Guàrdia d’Alzira ha decretat la seua llibertat provisional després de prendre-li declaració. L’autoritat judicial ha establert, com a mesures cautelars, l’obligació de comparéixer davant jutjat, la prohibició de sortir de territori nacional i la retirada cautelar del permís de conduir.

Així mateix, els dos ocupants del turisme accidentat en la col·lisió que va produir el camioner van ser traslladats a l’Hospital Universitari de Sant Joan, al principi amb lesions de caràcter lleu.

D’altra banda, agents de l’Agrupació de Trànsit especialitzats en normativa de transports estan realitzant un estudi exhaustiu dels temps de conducció i descans del conductor detingut, així com de les velocitats aconseguides pel vehicle i funcionament del tacògraf i limitador de velocitat del tracte-camió, per a complementar les diligències policials.

Per a portar a bon port esta actuació on la Guàrdia Civil va fer un seguiment del conductor de 150 quilòmetres i una durada de 4 hores, es va necessitar la participació d’un total de 30 agents, pertanyent estos a la Comandància d’Alacant, Comandància de València, Subsector de Trànsit d’Alacant, i dels destacaments de Trànsit d’Alacant, Benidorm i Gandia.

Gràcies a esta actuació de la Guàrdia Civil, es va evitar un gran perill per als ciutadans, doncs a la vista de l’actitud del detingut i el tipus de vehicle que conduïa, d’haver arribat a circular per les vies pròximes a l’àrea metropolitana de València, algunes d’elles congestionades i retingudes per ser Operació Especial de Trànsit del Pont de la Constitució, hauria pogut tenir un final tràgic molt diferent del que va tenir lloc.

La Guàrdia Civil recorda que hem de ser conscients de la importància que tenim a l’ésser el primer testimoni d’un accident, com a element indispensable per a activar de manera eficient els serveis d’emergència. A nivell europeu està establert com numero telèfon d’emergències el 112. És molt important donar l’avís de manera correcta i amb la màxima informació possible del lloc de l’incident.

Dispositiu de la Guàrdia Civil en carretera | Guàrdia Civil

Últimes notícies

Ajornat el València Basket-Casademont Zaragoza per l’alerta de fortes pluges

La FEB ha ajornat el dol de Lliga Femenina previst en el Roig Arena per l'alerta meteorològica en la Comunitat. AEMET manté nivell roig per pluges.

Protecció Civil demana evitar desplaçaments per fortes pluges en el litoral de València

Un És-Alert remés a les 19.23 advertix de risc d'inundació des del diumenge al migdia en el litoral nord i sud de València. Aemet ha elevat l'avís a nivell roig.

Mascarell decidix amb un gol i una assistència i saca al Mallorca del descens: 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en el tram final van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i li van permetre eixir de la zona de descens. Muriqi va tancar el triomf amb una cabotada.

Aemet eleva a roig l’avís per pluges de 180 l/m² en 12 hores en el litoral de València

Aemet ha activat el nivell roig en el litoral nord i sud de València per acumulats de 180 l/m² en 12 hores. Es preveuen 36 hores molt adverses amb pluges persistents i localment torrencials.

Mascarell decidix al final i el Mallorca ix del descens amb un 3-1 a l’Elx

Un gol i una assistència d'Omar Mascarell en els minuts finals van donar al Mallorca un 3-1 davant l'Elx i oxigen en la taula. Els il·licitans van resistir amb un autogol de Maffeo però a penes van inquietar.

3-1: Omar Mascarell es vist d’heroi i saca al Mallorca de la zona de descens

Omar Mascarell va resoldre el partit amb un gol i una assistència en els minuts finals i va donar al Mallorca un 3-1 clau davant l'Elx. L'equip ix del descens i suma 17 punts.

El PSOE activa l’expedient per a suspendre de militància a l’alcalde d’Almussafes

La Secretaria d'Organització del PSOE ha iniciat l'expedient de suspensió de militància de Toni González després de les acusacions d'assetjament. El PSPV li va demanar l'acta i el partit va avalar una gestora en l'agrupació local.

València suspén les activitats nadalenques municipals per l’alerta taronja de pluges

L'Ajuntament ha ampliat mesures davant previsió de precipitacions intenses i ratxes de vent: suspén actes a l'aire lliure i recomana cancel·lar esdeveniments privats.