16.6 C
València
Diumenge, 19 octubre, 2025

Un camioner va provocar un accident i es va donar a la fugida

Camioner acorralat per la Guàrdia Civil | Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil d’Alacant i València, en el marc de l’Operació Especial de Trànsit del Pont de la Constitució, han detingut a un conductor d’un tràiler de nacionalitat alemanya i de 48 anys d’edat, com a presumpte autor dels delictes contra la seguretat viària per conducció sota la influència de begudes alcohòliques, conducció temerària i resistència i desobediència greu. El conductor, que va provocar un accident a Alacant i es va donar a la fugida, va ser detingut a Alzira (València), superant en més de 5 vegades la taxa legalment permesa per a un conductor professional. El detingut ha estat presentat davant el Jutjat de Guàrdia d’Alzira, quedant el mateix en llibertat provisional amb mesures cautelars.

Els fets van començar el divendres passat al voltant de les 17.05 hores, a l’altura del punt quilomètric 16 de l’autovia A70, concretament en el terme municipal d’Alacant, quan el conductor d’un camió tipus tràiler amb un pes superior a 40 tones, va causar un accident, donant-se a la fugida immediatament. El camioner suposadament va colpejar la part posterior d’un vehicle mixt, impactant este al seu torn amb un turisme.

cotxe accident | Guàrdia Civil

Este accident va ser presenciat per un agent de la Guàrdia Civil anés de servei. L’agent franc de servei circulava darrere del camioner i es va adonar de la seua fugida després de l’accident, i col·laborant amb una patrulla del Subsector de Trànsit d’Alacant, van interceptar a l’escapolit a l’altura de la sortida del Campello. El conductor, lluny d’atendre les indicacions dels agents, va continuar la seua fugida per l’AP-7 direcció València.

El seguiment policial al camioner es va prolongar durant 150 quilòmetres, ja que este en tot moment ignorava els senyals dels agents, a més la seua conducció era temerària i arriscada, per la qual cosa es van decidir adoptar mesures preventives de seguretat per a evitar incidències majors. Davant la gravetat dels fets, una de les decisions preses va ser la de tallar l’accés a l’autopista a altres usuaris d’esta, utilitzant per a això patrulles de Seguretat Ciutadana i prenent les mesures oportunes a fi d’evitar col·lisions davant les retencions que es pogueren ocasionar.

Finalment, cap a les 21.00 hores, a l’altura de l’antic peatge de l’AP7 a l’altura de la localitat de Silla (València), els agents de la Guàrdia Civil, gràcies a la col·laboració i conducció de dos camioners, van aconseguir detenir al camió. La maniobra per a parar el vehicle escapolit no va ser fàcil, ja que el mateix en tot moment intentava continuar amb la fugida, però un dels camioners col·laboradors amb els agents, va bloquejar el pas a l’escapolit, no quedant-li a este últim més eixida que parar.

Ja in situ en el lloc, van procedir a la detenció del camioner, tractant-se d’un ciutadà alemany de 48 anys d’edat, el qual realitzava un transport d’hortalisses. Al mateix se li van realitzar les proves d’alcohol i drogues, llançant una taxa d’alcohol que superava en més de 5 vegades la legalment permesa per a un conductor professional.

Al detingut se li imputen els delictes de conducció sota la influència de les begudes alcohòliques, resistència i desobediència greu als agents de l’autoritat, i conducció temerària. A més, al mateix se li han formulat dos denúncies per sengles infraccions administratives.

El cap tractor del tràiler ha estat intervinguda pels agents i posada a la disposició de l’autoritat judicial competent.

El detingut en el matí d’ahir va ser posat a disposició judicial, i el Jutjat de Guàrdia d’Alzira ha decretat la seua llibertat provisional després de prendre-li declaració. L’autoritat judicial ha establert, com a mesures cautelars, l’obligació de comparéixer davant jutjat, la prohibició de sortir de territori nacional i la retirada cautelar del permís de conduir.

Així mateix, els dos ocupants del turisme accidentat en la col·lisió que va produir el camioner van ser traslladats a l’Hospital Universitari de Sant Joan, al principi amb lesions de caràcter lleu.

D’altra banda, agents de l’Agrupació de Trànsit especialitzats en normativa de transports estan realitzant un estudi exhaustiu dels temps de conducció i descans del conductor detingut, així com de les velocitats aconseguides pel vehicle i funcionament del tacògraf i limitador de velocitat del tracte-camió, per a complementar les diligències policials.

Per a portar a bon port esta actuació on la Guàrdia Civil va fer un seguiment del conductor de 150 quilòmetres i una durada de 4 hores, es va necessitar la participació d’un total de 30 agents, pertanyent estos a la Comandància d’Alacant, Comandància de València, Subsector de Trànsit d’Alacant, i dels destacaments de Trànsit d’Alacant, Benidorm i Gandia.

Gràcies a esta actuació de la Guàrdia Civil, es va evitar un gran perill per als ciutadans, doncs a la vista de l’actitud del detingut i el tipus de vehicle que conduïa, d’haver arribat a circular per les vies pròximes a l’àrea metropolitana de València, algunes d’elles congestionades i retingudes per ser Operació Especial de Trànsit del Pont de la Constitució, hauria pogut tenir un final tràgic molt diferent del que va tenir lloc.

La Guàrdia Civil recorda que hem de ser conscients de la importància que tenim a l’ésser el primer testimoni d’un accident, com a element indispensable per a activar de manera eficient els serveis d’emergència. A nivell europeu està establert com numero telèfon d’emergències el 112. És molt important donar l’avís de manera correcta i amb la màxima informació possible del lloc de l’incident.

Dispositiu de la Guàrdia Civil en carretera | Guàrdia Civil

Últimes notícies

Mor José Vicente González, referent empresarial i expresident de la CEV i Fira València

L'empresari metal·lúrgic José Vicente González mor als 83 anys. Va liderar FEMEVAL, la CEV i Fira València, on va ser l'últim president de perfil empresarial.

Antony rescata al Betis amb un doblet en el descompte davant el Vila-real

El Betis va neutralitzar un 2-0 amb dos gols d'Antony, l'últim en el 90+4, per a empatar en La Ceràmica. El Vila-real conserva la tercera plaça malgrat el colp final.

Antony rescata al Betis amb un doblet i sosté la baralla per la tercera plaça

El brasiler va marcar en el 66 i en el 94 per a igualar un 2-0 en La Ceràmica. El Betis va dominar el joc i el Vila-real manté la tercera plaça malgrat el colp final.

Antony rescata al Betis amb un doblet per a empatar 2-2 davant el Vila-real

Amb dos gols, el segon en el 94, Antony va remuntar un 2-0 per a firmar el 2-2 del Betis en La Ceràmica. El Vila-real conserva la tercera plaça en un dol directe per Europa.

Antony rescata al Betis amb un doblet davant el Vila-real (2-2)

Un doblet d'Antony, amb el segon en el temps afegit, va permetre al Betis empatar 2-2 en el camp del Vila-real. Els locals havien manat per dos gols.

Convertix un intent de robatori en xapes amb la cara desdibuixada i les esgota en hores

L'amo de la botiga Goatxa, a Benimaclet, va respondre amb humor a un intent de robatori: va convertir la imatge desdibuixada del merodeador en xapes d'un euro i les va esgotar en hores. La idea es va tornar viral i ja frega el mig miler d'unitats venudes

Espanya manté les mobilitzacions per a no oblidar-se de Palestina dos anys després

Organitzacions socials, sindicals i partits d'esquerra van convocar actes en diverses ciutats per a mantindre el focus a Gaza. Van reclamar no usar ports per a trànsit de material militar i van cridar a una gran marxa a Madrid.

Reanimen a un home de 34 anys després d’una parada cardíaca en l’avinguda Gaspar Aguilar de València

El SAMU va recuperar les constants d'un home de 34 anys després de patir una parada cardíaca en ple carrer en l'avinguda Gaspar Aguilar. El CICU va rebre l'avís a les 13.26 i va ser traslladat a l'Hospital Doctor Peset.