Un camioner va provocar un accident i es va donar a la fugida

Camioner acorralat per la Guàrdia Civil | Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil d’Alacant i València, en el marc de l’Operació Especial de Trànsit del Pont de la Constitució, han detingut a un conductor d’un tràiler de nacionalitat alemanya i de 48 anys d’edat, com a presumpte autor dels delictes contra la seguretat viària per conducció sota la influència de begudes alcohòliques, conducció temerària i resistència i desobediència greu. El conductor, que va provocar un accident a Alacant i es va donar a la fugida, va ser detingut a Alzira (València), superant en més de 5 vegades la taxa legalment permesa per a un conductor professional. El detingut ha estat presentat davant el Jutjat de Guàrdia d’Alzira, quedant el mateix en llibertat provisional amb mesures cautelars.

Els fets van començar el divendres passat al voltant de les 17.05 hores, a l’altura del punt quilomètric 16 de l’autovia A70, concretament en el terme municipal d’Alacant, quan el conductor d’un camió tipus tràiler amb un pes superior a 40 tones, va causar un accident, donant-se a la fugida immediatament. El camioner suposadament va colpejar la part posterior d’un vehicle mixt, impactant este al seu torn amb un turisme.

cotxe accident | Guàrdia Civil

Este accident va ser presenciat per un agent de la Guàrdia Civil anés de servei. L’agent franc de servei circulava darrere del camioner i es va adonar de la seua fugida després de l’accident, i col·laborant amb una patrulla del Subsector de Trànsit d’Alacant, van interceptar a l’escapolit a l’altura de la sortida del Campello. El conductor, lluny d’atendre les indicacions dels agents, va continuar la seua fugida per l’AP-7 direcció València.

El seguiment policial al camioner es va prolongar durant 150 quilòmetres, ja que este en tot moment ignorava els senyals dels agents, a més la seua conducció era temerària i arriscada, per la qual cosa es van decidir adoptar mesures preventives de seguretat per a evitar incidències majors. Davant la gravetat dels fets, una de les decisions preses va ser la de tallar l’accés a l’autopista a altres usuaris d’esta, utilitzant per a això patrulles de Seguretat Ciutadana i prenent les mesures oportunes a fi d’evitar col·lisions davant les retencions que es pogueren ocasionar.

Finalment, cap a les 21.00 hores, a l’altura de l’antic peatge de l’AP7 a l’altura de la localitat de Silla (València), els agents de la Guàrdia Civil, gràcies a la col·laboració i conducció de dos camioners, van aconseguir detenir al camió. La maniobra per a parar el vehicle escapolit no va ser fàcil, ja que el mateix en tot moment intentava continuar amb la fugida, però un dels camioners col·laboradors amb els agents, va bloquejar el pas a l’escapolit, no quedant-li a este últim més eixida que parar.

Ja in situ en el lloc, van procedir a la detenció del camioner, tractant-se d’un ciutadà alemany de 48 anys d’edat, el qual realitzava un transport d’hortalisses. Al mateix se li van realitzar les proves d’alcohol i drogues, llançant una taxa d’alcohol que superava en més de 5 vegades la legalment permesa per a un conductor professional.

Al detingut se li imputen els delictes de conducció sota la influència de les begudes alcohòliques, resistència i desobediència greu als agents de l’autoritat, i conducció temerària. A més, al mateix se li han formulat dos denúncies per sengles infraccions administratives.

El cap tractor del tràiler ha estat intervinguda pels agents i posada a la disposició de l’autoritat judicial competent.

El detingut en el matí d’ahir va ser posat a disposició judicial, i el Jutjat de Guàrdia d’Alzira ha decretat la seua llibertat provisional després de prendre-li declaració. L’autoritat judicial ha establert, com a mesures cautelars, l’obligació de comparéixer davant jutjat, la prohibició de sortir de territori nacional i la retirada cautelar del permís de conduir.

Així mateix, els dos ocupants del turisme accidentat en la col·lisió que va produir el camioner van ser traslladats a l’Hospital Universitari de Sant Joan, al principi amb lesions de caràcter lleu.

D’altra banda, agents de l’Agrupació de Trànsit especialitzats en normativa de transports estan realitzant un estudi exhaustiu dels temps de conducció i descans del conductor detingut, així com de les velocitats aconseguides pel vehicle i funcionament del tacògraf i limitador de velocitat del tracte-camió, per a complementar les diligències policials.

Per a portar a bon port esta actuació on la Guàrdia Civil va fer un seguiment del conductor de 150 quilòmetres i una durada de 4 hores, es va necessitar la participació d’un total de 30 agents, pertanyent estos a la Comandància d’Alacant, Comandància de València, Subsector de Trànsit d’Alacant, i dels destacaments de Trànsit d’Alacant, Benidorm i Gandia.

Gràcies a esta actuació de la Guàrdia Civil, es va evitar un gran perill per als ciutadans, doncs a la vista de l’actitud del detingut i el tipus de vehicle que conduïa, d’haver arribat a circular per les vies pròximes a l’àrea metropolitana de València, algunes d’elles congestionades i retingudes per ser Operació Especial de Trànsit del Pont de la Constitució, hauria pogut tenir un final tràgic molt diferent del que va tenir lloc.

La Guàrdia Civil recorda que hem de ser conscients de la importància que tenim a l’ésser el primer testimoni d’un accident, com a element indispensable per a activar de manera eficient els serveis d’emergència. A nivell europeu està establert com numero telèfon d’emergències el 112. És molt important donar l’avís de manera correcta i amb la màxima informació possible del lloc de l’incident.

Dispositiu de la Guàrdia Civil en carretera | Guàrdia Civil

Últimes notícies

Dos treballadors d’un pub d’Alacant, detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor i a una jove

Dos treballadors d’un pub d’Alacant han sigut detinguts per una presumpta agressió sexual a una menor de 17 anys i a una jove de 18, segons la Policia Nacional.

Chiva tanca la piscina municipal per fems a l’aigua en plena onada de calor

L’Ajuntament de Chiva ha tancat dimecres i dijous la piscina municipal després de detectar fems flotant i revisa la qualitat de l’aigua abans de reobrir.

Elx es convertix en capital del curt amb 71 projeccions i un homenatge a Kiti Mánver

El Festival Internacional de Cine Independiente de Elche celebra del 10 al 17 de juliol la seua 49a edició amb 71 curtmetratges de 63 països i un homenatge a l’actriu Kiti Mánver, que rebrà la Palmera de Plata.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del València CF i número 15 a LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer futbolista japonés en el primer equip del València CF i el quinzé del seu país a jugar a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. La seua llarga vinculació contractual li pot permetre convertir-se en un dels nipons amb més partits en la lliga espanyola.

Ryunosuke Sato farà història com a primer japonés del Valencia i ja és el quinzé de LaLiga

Ryunosuke Sato serà el primer japonés a jugar al primer equip masculí del Valencia CF i el quinzé futbolista nipó a LaLiga, amb l’objectiu de seguir l’estela de Take Kubo. El club li ha fet un contracte per cinc temporades, fet que li pot permetre situar-se entre els japonesos amb més partits en la competició.

Catalá nega que ningú li comunicara el missatge d’alerta abans de la DANA a València

María José Catalá ha afirmat davant la jutgessa que investiga la DANA que ningú li va comunicar que s’estava preparant un missatge d’alerta a la població. La batlessa ha detallat les decisions que va prendre el 29 d’octubre de 2024 i la informació que va rebre d’Interior i de la Delegació del Govern.

Així és la tercera equipació del València CF: rosa i roig Torino per a la temporada 2026-27

El València CF ha presentat la tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny trencador que combina el color rosa amb el roig Torino, molt vinculat a la història del club.

Nova tercera equipació del Valencia CF: combinació atrevida de rosa i roig torino

El Valencia CF ha presentat la seua tercera equipació per a la temporada 2026-27, amb un disseny innovador que combina el rosa amb el roig torino, color històric del club.