Un camioner va provocar un accident i es va donar a la fugida

Camioner acorralat per la Guàrdia Civil | Guàrdia Civil

La Guàrdia Civil d’Alacant i València, en el marc de l’Operació Especial de Trànsit del Pont de la Constitució, han detingut a un conductor d’un tràiler de nacionalitat alemanya i de 48 anys d’edat, com a presumpte autor dels delictes contra la seguretat viària per conducció sota la influència de begudes alcohòliques, conducció temerària i resistència i desobediència greu. El conductor, que va provocar un accident a Alacant i es va donar a la fugida, va ser detingut a Alzira (València), superant en més de 5 vegades la taxa legalment permesa per a un conductor professional. El detingut ha estat presentat davant el Jutjat de Guàrdia d’Alzira, quedant el mateix en llibertat provisional amb mesures cautelars.

Els fets van començar el divendres passat al voltant de les 17.05 hores, a l’altura del punt quilomètric 16 de l’autovia A70, concretament en el terme municipal d’Alacant, quan el conductor d’un camió tipus tràiler amb un pes superior a 40 tones, va causar un accident, donant-se a la fugida immediatament. El camioner suposadament va colpejar la part posterior d’un vehicle mixt, impactant este al seu torn amb un turisme.

cotxe accident | Guàrdia Civil

Este accident va ser presenciat per un agent de la Guàrdia Civil anés de servei. L’agent franc de servei circulava darrere del camioner i es va adonar de la seua fugida després de l’accident, i col·laborant amb una patrulla del Subsector de Trànsit d’Alacant, van interceptar a l’escapolit a l’altura de la sortida del Campello. El conductor, lluny d’atendre les indicacions dels agents, va continuar la seua fugida per l’AP-7 direcció València.

El seguiment policial al camioner es va prolongar durant 150 quilòmetres, ja que este en tot moment ignorava els senyals dels agents, a més la seua conducció era temerària i arriscada, per la qual cosa es van decidir adoptar mesures preventives de seguretat per a evitar incidències majors. Davant la gravetat dels fets, una de les decisions preses va ser la de tallar l’accés a l’autopista a altres usuaris d’esta, utilitzant per a això patrulles de Seguretat Ciutadana i prenent les mesures oportunes a fi d’evitar col·lisions davant les retencions que es pogueren ocasionar.

Finalment, cap a les 21.00 hores, a l’altura de l’antic peatge de l’AP7 a l’altura de la localitat de Silla (València), els agents de la Guàrdia Civil, gràcies a la col·laboració i conducció de dos camioners, van aconseguir detenir al camió. La maniobra per a parar el vehicle escapolit no va ser fàcil, ja que el mateix en tot moment intentava continuar amb la fugida, però un dels camioners col·laboradors amb els agents, va bloquejar el pas a l’escapolit, no quedant-li a este últim més eixida que parar.

Ja in situ en el lloc, van procedir a la detenció del camioner, tractant-se d’un ciutadà alemany de 48 anys d’edat, el qual realitzava un transport d’hortalisses. Al mateix se li van realitzar les proves d’alcohol i drogues, llançant una taxa d’alcohol que superava en més de 5 vegades la legalment permesa per a un conductor professional.

Al detingut se li imputen els delictes de conducció sota la influència de les begudes alcohòliques, resistència i desobediència greu als agents de l’autoritat, i conducció temerària. A més, al mateix se li han formulat dos denúncies per sengles infraccions administratives.

El cap tractor del tràiler ha estat intervinguda pels agents i posada a la disposició de l’autoritat judicial competent.

El detingut en el matí d’ahir va ser posat a disposició judicial, i el Jutjat de Guàrdia d’Alzira ha decretat la seua llibertat provisional després de prendre-li declaració. L’autoritat judicial ha establert, com a mesures cautelars, l’obligació de comparéixer davant jutjat, la prohibició de sortir de territori nacional i la retirada cautelar del permís de conduir.

Així mateix, els dos ocupants del turisme accidentat en la col·lisió que va produir el camioner van ser traslladats a l’Hospital Universitari de Sant Joan, al principi amb lesions de caràcter lleu.

D’altra banda, agents de l’Agrupació de Trànsit especialitzats en normativa de transports estan realitzant un estudi exhaustiu dels temps de conducció i descans del conductor detingut, així com de les velocitats aconseguides pel vehicle i funcionament del tacògraf i limitador de velocitat del tracte-camió, per a complementar les diligències policials.

Per a portar a bon port esta actuació on la Guàrdia Civil va fer un seguiment del conductor de 150 quilòmetres i una durada de 4 hores, es va necessitar la participació d’un total de 30 agents, pertanyent estos a la Comandància d’Alacant, Comandància de València, Subsector de Trànsit d’Alacant, i dels destacaments de Trànsit d’Alacant, Benidorm i Gandia.

Gràcies a esta actuació de la Guàrdia Civil, es va evitar un gran perill per als ciutadans, doncs a la vista de l’actitud del detingut i el tipus de vehicle que conduïa, d’haver arribat a circular per les vies pròximes a l’àrea metropolitana de València, algunes d’elles congestionades i retingudes per ser Operació Especial de Trànsit del Pont de la Constitució, hauria pogut tenir un final tràgic molt diferent del que va tenir lloc.

La Guàrdia Civil recorda que hem de ser conscients de la importància que tenim a l’ésser el primer testimoni d’un accident, com a element indispensable per a activar de manera eficient els serveis d’emergència. A nivell europeu està establert com numero telèfon d’emergències el 112. És molt important donar l’avís de manera correcta i amb la màxima informació possible del lloc de l’incident.

Dispositiu de la Guàrdia Civil en carretera | Guàrdia Civil

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pedro Martínez ressalta la victòria coral del València Basket davant el Riu Breogán

Pedro Martínez celebra el triomf del València Basket davant el Riu Breogán com una victòria coral en la qual subratlla l'aportació defensiva d'Isaac Nogués i la bona faena de Yankuba Avenc i Kameron Taylor.

Montero lidera un València Basket coral per a doblegar al Riu Breogán (105-88)

València Basket s'imposa al Riu Breogán per 105-88 en el Roig Arena, en un triomf coral liderat pel dominicà Jean Montero i sustentat en la potència ofensiva local.

Mor als 78 anys Josep Piera, poeta i referent de la literatura valenciana

El poeta i narrador valencià Josep Piera, figura clau de la Generació dels 70 i autor àmpliament premiat, ha mort als 78 anys. Institucions i representants públics destaquen el seu llegat literari i el seu compromís amb la cultura valenciana.

Dos morts en la segona fase de l’operació de trànsit de Setmana Santa en la Comunitat Valenciana

La segona fase de l'operació especial de trànsit de Setmana Santa registra dos víctimes mortals a Vila-real i Calp i un alt volum de desplaçaments per carretera.

Remuntada del Celta a Mestalla per a afermar-se en llocs europeus

El Celta de Vigo remunta al València amb una espectacular segona part a Mestalla, s'aferra a la zona europea i deixa al conjunt local sense premi malgrat el doblet de Guido Rodríguez.

Les màximes freguen els 27 graus en una Jornada de Pasqua molt temperada en la Comunitat

La Comunitat Valenciana ha viscut un Diumenge de Pasqua molt temperat, amb màximes de fins a 27,5 graus en diversos municipis de l'interior i prelitoral, i valors una mica més moderats en les capitals de província.

El Celta remunta a Mestalla i consolida la seua plaça europea davant el València

El Celta de Vigo remunta al València amb una brillant segona part, s'imposa 2-3 a Mestalla i reforça la seua posició europea mentres el conjunt local deixa escapar una ocasió per a acostar-se a Europa.

Mor un ciclista de 57 anys en xocar amb un cotxe en la N-332 a Calp

Un ciclista de 57 anys ha mort després de col·lidir amb un cotxe en la N-332 al seu pas per Calp. Els servicis d'emergència van intentar reanimar-ho sense èxit.