Demanen que es reòbriga el cas de l’amputació de la cama d’un bebé en l’Hospital General de Castelló

Hospital General de Castelló

Els fets es van produir en 2013, però els pares no van denunciar fins a sis anys després | Google Maps

La Fiscalia de Castelló ha enviat al jutjat les diligències d’investigació penal obertes després de la denúncia del Defensor del Pacient pel cas del bebé a qui van amputar una cama en l’Hospital General de Castelló per una possible negligència, per a que procedisca a la investigació judicial per un presumpte delicte de lesions per imprudència.

 

El decret del fiscal en cap, José Luis Cuesta, indica que la investigació va començar arran de l’ofici de la Fiscalia de data 29 de maig de 2019, que feia referència a l’amputació d’una cama a un bebé en l’Hospital General de Castelló.

 

El fiscal instructor del cas va acordar prendre declaració als pares del menor, que van fer referència als possibles errors que s’haurien produït mentres el menor estava ingressat en la Unitat de Cures Intensives (UCI) Pediàtrica i es van referir a una possible equivocació que es podria haver produït respecte a la col·locació d’una via en la cama o la medicació que li administraven, que sostenen que estava caducada.

 

Un cas de fa 7 anys

Es va demanar la documentació a l’hospital i, després de rebre-la, es va acordar donar trasllat de l’assumpte al Jutjat d’Instrucció corresponent per a que procedira a la investigació judicial per un presumpte delicte de lesions per imprudència.

 

Tot i això, encara falta que es faça un informe sobre la documentació aportada que, per motius temporals, no es pot traslladar al jutjat, segons ha informat el fiscal en cap. Contra el decret de la Fiscalia, no es pot interposar cap recurs, segons arreplega la documentació aportada.

 

L’associació el Defensor del Pacient ha agraït públicament «l’interés» en este cas per a que «s’impartisca justícia i el xiquet i els pares tinguen els mitjans per a la millor qualitat de vida».

 

El cas es va produir en 2013 en l’Hospital General de Castelló i va ser sis anys després del succés quan els pares van decidir posar el seu cas en coneixement del Defensor del Pacient.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha oferit tota la informació en temps real sobre la investigació de les vivendes públiques de Les Naus i retreta a l’esquerra les seues crítiques, comparant el cas amb l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa la gestió del PP en Les Naus i nega falta de transparència a Alacant

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern del PP està col·laborant i sent transparent en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta situació amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus a la Platja de San Juan

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar (PP), ha assegurat que el govern local està col·laborant amb total transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en lajornament de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat aquesta actitud amb el cas dalcoi.

Quatre excaps d’ETA es neguen a declarar pels atemptats de Santa Pola i Madrid

Quatre antics dirigents d’ETA s’han acollit al dret a no declarar davant l’Audiència Nacional per la seua presumpta responsabilitat en l’atemptat contra la caserna de la Guàrdia Civil de Santa Pola en 2002 i per l’assassinat del tinent coronel Pedro Antonio Blanco en 2000 a Madrid.

Avantatge de pista per al Valencia Basket davant un Joventut sense pressió en les semifinals de la Liga Endesa

Valencia Basket i Asisa Joventut obrin este dimecres al Roig Arena una semifinal de la Liga Endesa marcada per l’avantatge de pista taronja i el paper decisiu de Ricky Rubio. Pedro Martínez avisa del gran moment de forma de la Penya i afirma que l’eliminatòria està al 50%.

El Valencia Basket busca colpejar primer en la semifinal davant un Joventut sense pressió

El Valencia Basket arriba a la semifinal de la Lliga Endesa amb avantatge de pista i el paper de favorit davant un Asisa Joventut sense pressió, impulsat pel gran moment de Ricky Rubio i amb un Pedro Martínez que alerta del potencial verd-i-negre.