Demanen que es reòbriga el cas de l’amputació de la cama d’un bebé en l’Hospital General de Castelló

Hospital General de Castelló

Els fets es van produir en 2013, però els pares no van denunciar fins a sis anys després | Google Maps

La Fiscalia de Castelló ha enviat al jutjat les diligències d’investigació penal obertes després de la denúncia del Defensor del Pacient pel cas del bebé a qui van amputar una cama en l’Hospital General de Castelló per una possible negligència, per a que procedisca a la investigació judicial per un presumpte delicte de lesions per imprudència.

 

El decret del fiscal en cap, José Luis Cuesta, indica que la investigació va començar arran de l’ofici de la Fiscalia de data 29 de maig de 2019, que feia referència a l’amputació d’una cama a un bebé en l’Hospital General de Castelló.

 

El fiscal instructor del cas va acordar prendre declaració als pares del menor, que van fer referència als possibles errors que s’haurien produït mentres el menor estava ingressat en la Unitat de Cures Intensives (UCI) Pediàtrica i es van referir a una possible equivocació que es podria haver produït respecte a la col·locació d’una via en la cama o la medicació que li administraven, que sostenen que estava caducada.

 

Un cas de fa 7 anys

Es va demanar la documentació a l’hospital i, després de rebre-la, es va acordar donar trasllat de l’assumpte al Jutjat d’Instrucció corresponent per a que procedira a la investigació judicial per un presumpte delicte de lesions per imprudència.

 

Tot i això, encara falta que es faça un informe sobre la documentació aportada que, per motius temporals, no es pot traslladar al jutjat, segons ha informat el fiscal en cap. Contra el decret de la Fiscalia, no es pot interposar cap recurs, segons arreplega la documentació aportada.

 

L’associació el Defensor del Pacient ha agraït públicament «l’interés» en este cas per a que «s’impartisca justícia i el xiquet i els pares tinguen els mitjans per a la millor qualitat de vida».

 

El cas es va produir en 2013 en l’Hospital General de Castelló i va ser sis anys després del succés quan els pares van decidir posar el seu cas en coneixement del Defensor del Pacient.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Mercalicante es reforça com a motor de distribució alimentària a Alacant

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha destacat en la seua visita a Mercalicante el paper clau de Mercasa i la Red de Mercas en la distribució d’aliments de proximitat i en l’economia estatal. La plataforma alacantina abasteix 1,9 milions d’habitants, concentra 110 empreses i genera 4.600 llocs de treball directes i indirectes.

Hacienda insta les autonomies del PP a pensar més en la ciutadania que en Feijóo

El ministre dHisenda, Arcadi Espanya, ha demanat als governs autonòmics del PP que anteposen els interessos dels seus ciutadans a lestratègia de bloqueig dAlberto Núñez Feijóo en la negociació del nou model de finançament i dels Pressupostos Generals de lEstat.

Pedregades i ratxes de fins a 149 km/h sacsegen la Ribera Alta

Un episodi de fortes tronades ha deixat pedra i ratxes de vent de fins a 149 km/h en municipis de la Ribera Alta, com Alzira i Sumacàrcer, i ha obligat els bombers a atendre diverses incidències.

Cansament i impotència a València després de la nit més calorosa

La nit més càlida registrada a València ha deixat veïns exhausts, amb mala qualitat de son i buscant ombra, aigua i espais climatitzats per suportar unes temperatures que molts qualifiquen d’horroroses.

Consells per a protegir-te de les fortes tempestes en la Comunitat Valenciana

La Generalitat ha demanat extremar la prudència per les fortes pluges, el vent i el granís previstos, amb avís taronja en el litoral i l’interior sud de València i l’interior d’Alacant, i nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis.

Mercadona estrena en Guadalajara la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa amb una inversió de 2,9 milions

Mercadona ha reformat un supermercat de Guadalajara amb 2,9 milions d’euros per convertir-lo en la primera ‘Tenda 9’ de Castella-la Manxa, amb més espai per a frescos i estalvi d’energia i aigua. La cadena preveu arribar a 60 establiments d’este nou model a Espanya abans que acabe 2026.

Josep Puerto rebaixa la pressió al València Basket: Les expectatives són cosa dels altres

El capità del València Basket, Josep Puerto, ha assegurat en l’inici dels entrenaments que l’equip se centra en treballar i competir, i que les expectatives pel triplet de la passada temporada corresponen a l’entorn.

Arcadi España insta el PP a revisar la jurisprudència del Suprem sobre l’expulsió de menors

El ministre d’Hisenda, Arcadi España, ha instat el PP a llegir la jurisprudència del Tribunal Suprem sobre expulsions de menors després del recurs presentat pels populars pel plant dels ministres al Senat. Ha defensat que el Govern actuarà dins de l’Estat de dret amb criteris humanitaris davant la crisi migratòria de Ceuta.