Demanen que es reòbriga el cas de l’amputació de la cama d’un bebé en l’Hospital General de Castelló

Hospital General de Castelló

Els fets es van produir en 2013, però els pares no van denunciar fins a sis anys després | Google Maps

La Fiscalia de Castelló ha enviat al jutjat les diligències d’investigació penal obertes després de la denúncia del Defensor del Pacient pel cas del bebé a qui van amputar una cama en l’Hospital General de Castelló per una possible negligència, per a que procedisca a la investigació judicial per un presumpte delicte de lesions per imprudència.

 

El decret del fiscal en cap, José Luis Cuesta, indica que la investigació va començar arran de l’ofici de la Fiscalia de data 29 de maig de 2019, que feia referència a l’amputació d’una cama a un bebé en l’Hospital General de Castelló.

 

El fiscal instructor del cas va acordar prendre declaració als pares del menor, que van fer referència als possibles errors que s’haurien produït mentres el menor estava ingressat en la Unitat de Cures Intensives (UCI) Pediàtrica i es van referir a una possible equivocació que es podria haver produït respecte a la col·locació d’una via en la cama o la medicació que li administraven, que sostenen que estava caducada.

 

Un cas de fa 7 anys

Es va demanar la documentació a l’hospital i, després de rebre-la, es va acordar donar trasllat de l’assumpte al Jutjat d’Instrucció corresponent per a que procedira a la investigació judicial per un presumpte delicte de lesions per imprudència.

 

Tot i això, encara falta que es faça un informe sobre la documentació aportada que, per motius temporals, no es pot traslladar al jutjat, segons ha informat el fiscal en cap. Contra el decret de la Fiscalia, no es pot interposar cap recurs, segons arreplega la documentació aportada.

 

L’associació el Defensor del Pacient ha agraït públicament «l’interés» en este cas per a que «s’impartisca justícia i el xiquet i els pares tinguen els mitjans per a la millor qualitat de vida».

 

El cas es va produir en 2013 en l’Hospital General de Castelló i va ser sis anys després del succés quan els pares van decidir posar el seu cas en coneixement del Defensor del Pacient.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.