Demanen que es reòbriga el cas de l’amputació de la cama d’un bebé en l’Hospital General de Castelló

Hospital General de Castelló

Els fets es van produir en 2013, però els pares no van denunciar fins a sis anys després | Google Maps

La Fiscalia de Castelló ha enviat al jutjat les diligències d’investigació penal obertes després de la denúncia del Defensor del Pacient pel cas del bebé a qui van amputar una cama en l’Hospital General de Castelló per una possible negligència, per a que procedisca a la investigació judicial per un presumpte delicte de lesions per imprudència.

 

El decret del fiscal en cap, José Luis Cuesta, indica que la investigació va començar arran de l’ofici de la Fiscalia de data 29 de maig de 2019, que feia referència a l’amputació d’una cama a un bebé en l’Hospital General de Castelló.

 

El fiscal instructor del cas va acordar prendre declaració als pares del menor, que van fer referència als possibles errors que s’haurien produït mentres el menor estava ingressat en la Unitat de Cures Intensives (UCI) Pediàtrica i es van referir a una possible equivocació que es podria haver produït respecte a la col·locació d’una via en la cama o la medicació que li administraven, que sostenen que estava caducada.

 

Un cas de fa 7 anys

Es va demanar la documentació a l’hospital i, després de rebre-la, es va acordar donar trasllat de l’assumpte al Jutjat d’Instrucció corresponent per a que procedira a la investigació judicial per un presumpte delicte de lesions per imprudència.

 

Tot i això, encara falta que es faça un informe sobre la documentació aportada que, per motius temporals, no es pot traslladar al jutjat, segons ha informat el fiscal en cap. Contra el decret de la Fiscalia, no es pot interposar cap recurs, segons arreplega la documentació aportada.

 

L’associació el Defensor del Pacient ha agraït públicament «l’interés» en este cas per a que «s’impartisca justícia i el xiquet i els pares tinguen els mitjans per a la millor qualitat de vida».

 

El cas es va produir en 2013 en l’Hospital General de Castelló i va ser sis anys després del succés quan els pares van decidir posar el seu cas en coneixement del Defensor del Pacient.

 

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.

Evita la presó després d’admetre que va agredir sexualment al seu fill per Nadal

Un home és condemnat a dos anys de presó per agredir sexualment al seu fill de 8 anys el dia de Nadal de 2022, però evita entrar en la presó en reconéixer-se els fets i aplicar-se l'eximent incompleta d'embriaguesa.

La Policia Local de Sagunt evita el robatori d’una furgoneta de repartiment carregada de paquets

La Policia Local de Sagunt va frustrar el robatori d'una furgoneta de repartiment amb desenes de paquets, va perseguir el vehicle sospitós i va identificar i va detindre al presumpte conductor implicat.

Presó provisional per a un dels dos germans detinguts per una violació a València

El Jutjat de Violència sobre la Dona número 1 de València reobri la causa per una presumpta agressió sexual en un cotxe i ordena presó provisional per a un dels dos germans investigats després de la denúncia de la víctima.

El funcionari que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la justícia

El funcionari responsable de tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer haver adjudicat una vivenda pública a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, mentres la justícia investiga un possible colador en la normativa.

Alacant mobilitza a 1.300 persones per a garantir la romeria de la Santa Faç

L'Ajuntament d'Alacant desplega un dispositiu de 1.300 persones per a assegurar la romeria de la Santa Faç, amb reforç de seguretat, neteja i transport.

Caixaforum València obri una gran immersió en els mons d’Alicia

Caixaforum València acull fins al 12 d'octubre la major exposició dedicada a Alicia, un recorregut immersiu per l'obra de Lewis Carroll amb art, teatre, tallers i experiències participatives.