Demanen que es reòbriga el cas de l’amputació de la cama d’un bebé en l’Hospital General de Castelló

Hospital General de Castelló

Els fets es van produir en 2013, però els pares no van denunciar fins a sis anys després | Google Maps

La Fiscalia de Castelló ha enviat al jutjat les diligències d’investigació penal obertes després de la denúncia del Defensor del Pacient pel cas del bebé a qui van amputar una cama en l’Hospital General de Castelló per una possible negligència, per a que procedisca a la investigació judicial per un presumpte delicte de lesions per imprudència.

 

El decret del fiscal en cap, José Luis Cuesta, indica que la investigació va començar arran de l’ofici de la Fiscalia de data 29 de maig de 2019, que feia referència a l’amputació d’una cama a un bebé en l’Hospital General de Castelló.

 

El fiscal instructor del cas va acordar prendre declaració als pares del menor, que van fer referència als possibles errors que s’haurien produït mentres el menor estava ingressat en la Unitat de Cures Intensives (UCI) Pediàtrica i es van referir a una possible equivocació que es podria haver produït respecte a la col·locació d’una via en la cama o la medicació que li administraven, que sostenen que estava caducada.

 

Un cas de fa 7 anys

Es va demanar la documentació a l’hospital i, després de rebre-la, es va acordar donar trasllat de l’assumpte al Jutjat d’Instrucció corresponent per a que procedira a la investigació judicial per un presumpte delicte de lesions per imprudència.

 

Tot i això, encara falta que es faça un informe sobre la documentació aportada que, per motius temporals, no es pot traslladar al jutjat, segons ha informat el fiscal en cap. Contra el decret de la Fiscalia, no es pot interposar cap recurs, segons arreplega la documentació aportada.

 

L’associació el Defensor del Pacient ha agraït públicament «l’interés» en este cas per a que «s’impartisca justícia i el xiquet i els pares tinguen els mitjans per a la millor qualitat de vida».

 

El cas es va produir en 2013 en l’Hospital General de Castelló i va ser sis anys després del succés quan els pares van decidir posar el seu cas en coneixement del Defensor del Pacient.

 

També pots llegir…

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les denunciants

El PSOE ha expulsat a l'alcalde d'Almussafes, Toni González, per les seues declaracions contra les dones que el van denunciar per assetjament sexual, en considerar-les una revictimització. La decisió arriba després de la seua suspensió de militància al desembre i un expedient obert al febrer.

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.