13.9 C
València
Dilluns, 24 novembre, 2025

Catorze xiquets ingressats per bronquiolitis, un d’ells en la UCI, en la província d’Alacant

Hospital General Universitari d’Alacant | Arxiu

 

Catorze xiquets estan ingressats per bronquiolitis en els hospitals generals d’Alacant, Elx i Sant Joan d’Alacant. A part d’estos, s’ha de sumar l’elevat número de menors que continuen atenent en els servicis d’urgències dels hospitals. Un d’estos xiquets està en la Unitat de Cures Intensives (UCI) del centre sanitari alacantí.

 

Esta setmana, segons avança el diari ‘Información’, la infecció de la bronquiolitis, també conegut com el virus respiratori sincicial, està arribant a la seua major incidència en la província i es preveu que continue almenys sis setmanes més. Ara mateixa estan ingressats els xiquets de curta edat, que han nascut de manera prematura o que patixen patologies cardíaques i respiratòries. La majoria dels xiquets se’n van a les seues cases, a on la malaltia es pot controlar fàcilment.

 

La bronquiolitis és una infecció respiratòria aguda de les vies inferiors que afecta a xiquets que tenen dos anys. De fet, este virus és la causa més freqüent de l’hospitalització pediàtrica. Esta malaltia es dóna normalment abans de la grip, i quan esta última apareix, la bronquiolitis desapareix. Este és el cicle habitual de les patologies respiratòries d’hivern per als més menuts.

 

Els símptomes són: tos, mucositat nasal, febre i dificultat respiratòria que pot durar entre dos i tres setmanes. Davant d’esta malaltia contagiosa, la Societat Espanyola d’Urgències de Pediatria recorda que les mesures més eficaces per a combatre-la són aquelles que «incrementen el confort del xiquet, com la neteja de les secrecions nasals i l’administració d’antitèrmics quan hi ha febre». De mitjana, la cura de la bronquiolitis es produïx entre dos i tres setmanes. 

 

També pots llegir…

 

 

 

 

Últimes notícies

Dilluns amb intervals nuvolosos, pluges febles i ratxes molt fortes de vent en la Comunitat Valenciana

La setmana arranca amb nuvolositat variable, possibilitat de pluges febles en el nord de l'interior i ratxes molt fortes de vent en punts de València i Alacant. El dimarts tendirà a buidar amb descens de temperatures.

Avís groc per vents de 70 a 80 km/h a l’interior i litoral de València i Alacant

Aemet decretarà des de les 10 h l'avís groc per vent en interior i litoral de València i Alacant. L'alerta es prolongarà fins a les 21.59 h i la Vega Baixa quedarà fora.

Iñaki Peña assumix el colp de Vinícius com un llance del joc després del 2-2 davant el Reial Madrid

El porter de l'Elx va lamentar els dos punts que es van escapar davant el Reial Madrid i va evitar la polèmica pel contacte amb Vinícius en l'acció prèvia al 2-2.

L’Elx frena al Madrid: 2-2 i el líder va remar a contra corrent

Elx va mantindre el seu invicte en el Martínez Valero i va empatar 2-2 davant un Reial Madrid que sempre va ser a remolc. El líder va salvar un punt amb un gol de Bellingham.

Rodrygo i Trent tornen a l’onze del Reial Madrid; Vinicius, suplent, i Iñaki Peña titular a l’Elx

El Reial Madrid recupera a Rodrygo i Trent en l'alineació inicial i deixa a Vinicius en la banqueta. A l'Elx, Iñaki Peña torna a la porteria després de diversos canvis.

València atropella al Girona (98-72) i manté el lideratge de l’ACB

El València Basket va véncer 98-72 al Bàsquet Girona en el Roig Arena i es va mantindre líder de l'ACB, empatat amb el Reial Madrid. Badio (19) i Pradilla (13) van liderar un triomf coral.

Pedraza avisa: sabem el que ens juguem el dimarts en Dortmund

Alfonso Pedraza va subratllar la transcendència del dol de Champions del dimarts en Dortmund, clau perquè el Vila-real continue viu després de quatre jornades sense guanyar. La victòria 2-1 davant el Mallorca va reforçar a l'equip i el lateral va assegurar que recupera sensacions després de la seua llarga lesió.

Mónica Naranjo celebra 30 anys amb un repàs d’èxits davant 12.000 persones en el Roig Arena

L'artista va presentar a València la seua 'Greatest Hits Tour' amb una producció renovada, més de dos hores de repertori i la participació de Agoney i Nebulossa.