Catorze xiquets ingressats per bronquiolitis, un d’ells en la UCI, en la província d’Alacant

Hospital General Universitari d’Alacant | Arxiu

 

Catorze xiquets estan ingressats per bronquiolitis en els hospitals generals d’Alacant, Elx i Sant Joan d’Alacant. A part d’estos, s’ha de sumar l’elevat número de menors que continuen atenent en els servicis d’urgències dels hospitals. Un d’estos xiquets està en la Unitat de Cures Intensives (UCI) del centre sanitari alacantí.

 

Esta setmana, segons avança el diari ‘Información’, la infecció de la bronquiolitis, també conegut com el virus respiratori sincicial, està arribant a la seua major incidència en la província i es preveu que continue almenys sis setmanes més. Ara mateixa estan ingressats els xiquets de curta edat, que han nascut de manera prematura o que patixen patologies cardíaques i respiratòries. La majoria dels xiquets se’n van a les seues cases, a on la malaltia es pot controlar fàcilment.

 

La bronquiolitis és una infecció respiratòria aguda de les vies inferiors que afecta a xiquets que tenen dos anys. De fet, este virus és la causa més freqüent de l’hospitalització pediàtrica. Esta malaltia es dóna normalment abans de la grip, i quan esta última apareix, la bronquiolitis desapareix. Este és el cicle habitual de les patologies respiratòries d’hivern per als més menuts.

 

Els símptomes són: tos, mucositat nasal, febre i dificultat respiratòria que pot durar entre dos i tres setmanes. Davant d’esta malaltia contagiosa, la Societat Espanyola d’Urgències de Pediatria recorda que les mesures més eficaces per a combatre-la són aquelles que «incrementen el confort del xiquet, com la neteja de les secrecions nasals i l’administració d’antitèrmics quan hi ha febre». De mitjana, la cura de la bronquiolitis es produïx entre dos i tres setmanes. 

 

També pots llegir…

 

 

 

 

Últimes notícies

Un restaurant de Mèxic guanya el 65 Concurs Internacional de paella de Sueca

El restaurant Burguettos, d’Apizaco-Tlaxcala (Mèxic), s’ha imposat en el 65 Concurs Internacional de Paella Valenciana de Sueca davant 40 equips de tot el món. Locals de Sevilla, Llombai, Balears, la Comunitat Valenciana, Sueca i Estats Units completen el quadre de guanyadors.

Luís Castro destaca la reacció del Llevant tot i el 2-4 contra el Barça

L’entrenador del Llevant, Luís Castro, ha elogiat el seu equip malgrat la derrota per 2-4 contra el Barcelona, subratllant la identitat i l’ambició competitiva mostrades, fins i tot amb tres gols de desavantatge.

El Barça patix però derrota un gran Levante i manté el ple en LALIGA

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al camp del Levante UD en un partit boig al Ciutat de València i continua invicte amb cinc triomfs en cinc jornades. Els granotes han arribat a igualar un 0-3 en contra abans que Adeyemi certificara el triomf blaugrana en l'afegit.

Iñigo Pérez confia en el treball del Vila-real malgrat la mala ratxa

Iñigo Pérez assegura que el Vila-real està en el camí correcte malgrat no haver guanyat encara i preveu un duel obert davant el Betis en LaLiga EA Sports.

El Barça patix però remunta davant un Llevant combatiu i manté la ratxa immaculada

El FC Barcelona ha guanyat 2-4 al Llevant UD al Ciutat de València, en un partit sofrit malgrat arribar a manar de tres gols, i continua invicte en LaLiga EA Sports.

Detingut a Castelló amb quasi 43 quilos de marihuana al cotxe

La Policia Local de Castelló ha detingut un jove de 23 anys després de trobar quasi 43 quilos de marihuana en 31 bosses dins del cotxe que conduïa, amb matrícula francesa, a l’avinguda Pintor Oliet.

Braulio Vázquez torna al València com a nou director esportiu

El València ha contractat Braulio Vázquez com a nou director esportiu hores després de destituir Carlos Corberán i tota l’estructura esportiva anterior.

La Comunitat Valenciana lidera la recuperació de flora amenaçada amb dos de cada tres accions a Espanya

La Comunitat Valenciana concentra el 65,6 % de les actuacions de conservació de flora amenaçada documentades a Espanya, malgrat representar només el 4,6 % de la superfície estatal. El territori destaca també per la colonització assistida i per la seua aportació als bancs de germoplasma europeus.