Catorze xiquets ingressats per bronquiolitis, un d’ells en la UCI, en la província d’Alacant

Hospital General Universitari d’Alacant | Arxiu

 

Catorze xiquets estan ingressats per bronquiolitis en els hospitals generals d’Alacant, Elx i Sant Joan d’Alacant. A part d’estos, s’ha de sumar l’elevat número de menors que continuen atenent en els servicis d’urgències dels hospitals. Un d’estos xiquets està en la Unitat de Cures Intensives (UCI) del centre sanitari alacantí.

 

Esta setmana, segons avança el diari ‘Información’, la infecció de la bronquiolitis, també conegut com el virus respiratori sincicial, està arribant a la seua major incidència en la província i es preveu que continue almenys sis setmanes més. Ara mateixa estan ingressats els xiquets de curta edat, que han nascut de manera prematura o que patixen patologies cardíaques i respiratòries. La majoria dels xiquets se’n van a les seues cases, a on la malaltia es pot controlar fàcilment.

 

La bronquiolitis és una infecció respiratòria aguda de les vies inferiors que afecta a xiquets que tenen dos anys. De fet, este virus és la causa més freqüent de l’hospitalització pediàtrica. Esta malaltia es dóna normalment abans de la grip, i quan esta última apareix, la bronquiolitis desapareix. Este és el cicle habitual de les patologies respiratòries d’hivern per als més menuts.

 

Els símptomes són: tos, mucositat nasal, febre i dificultat respiratòria que pot durar entre dos i tres setmanes. Davant d’esta malaltia contagiosa, la Societat Espanyola d’Urgències de Pediatria recorda que les mesures més eficaces per a combatre-la són aquelles que «incrementen el confort del xiquet, com la neteja de les secrecions nasals i l’administració d’antitèrmics quan hi ha febre». De mitjana, la cura de la bronquiolitis es produïx entre dos i tres setmanes. 

 

També pots llegir…

 

 

 

 

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Ull Gargot transforma el dibuix en solitari en una comunitat creativa a l’aire lliure a València

Ull Gargot ha convertit l'acte íntim de dibuixar en una trobada mensual i gratuïta en espais públics de València, on professionals i aficionats compartixen quaderns, processos i idees a l'aire lliure.

Cel nuvolós i lleuger repunt de temperatures a l’interior per a tancar abril en la Comunitat

La Comunitat Valenciana afronta l'últim dissabte d'abril amb cel nuvolós, possibilitat de pluges en l'extrem sud, temperatures quasi sense canvis i vent fluix de component este.

La majoria del professorat valencià recolza una vaga indefinida des de l’11 de maig

Quasi deu mil docents valencians participen en una consulta sindical i s'inclinen majoritàriament per iniciar una vaga indefinida l'11 de maig, amb un ampli suport a mantindre-la el temps que siga necessari.

Diana Morant acusa a Pérez Llorca d’anteposar l’agenda de Vox a les prioritats dels valencians

Diana Morant critica que el Govern valencià de Juanfran Pérez Llorca seguix l'agenda pactada amb Vox, amb privatització de servicis públics i falta de celebració del 25 d’Abril.

TastArròs 2026 plena d’arròs i tradició la plaça de l’Ajuntament de València

La plaça de l'Ajuntament de València celebra la primera jornada de TastArròs 2026, una trobada popular que reivindica l'arròs amb propostes gastronòmiques, activitats culturals i tradició local.

El Real Oviedo s’agarra a la seua última opció davant un Elx encara sense guanyar fora de casa

El Real Oviedo, cuer de Primera Divisió, es juga gran part de les seues opcions de permanència davant un Elx que encara no ha guanyat a domicili però arriba llançat en resultats recents.

Bernabé contraposa la prioritat veïnal del PSPV a l’abandó de Catalá en Orriols

Pilar Bernabé reivindica en Orriols la prioritat veïnal del PSPV i acusa el govern de María José Catalá d'abandonar el barri i retallar inversions i servicis bàsics.

Màxim Quiles domina de nou a Jerez i passa a la Q2 amb el millor temps en Moto3

Màxim Quiles torna a marcar la referència en Moto3 en el Gran Premi d'Espanya, lidera la segona jornada de lliures a Jerez sobre asfalt mullat i accedix a la Q2 amb solvència.