Catorze xiquets ingressats per bronquiolitis, un d’ells en la UCI, en la província d’Alacant

Hospital General Universitari d’Alacant | Arxiu

 

Catorze xiquets estan ingressats per bronquiolitis en els hospitals generals d’Alacant, Elx i Sant Joan d’Alacant. A part d’estos, s’ha de sumar l’elevat número de menors que continuen atenent en els servicis d’urgències dels hospitals. Un d’estos xiquets està en la Unitat de Cures Intensives (UCI) del centre sanitari alacantí.

 

Esta setmana, segons avança el diari ‘Información’, la infecció de la bronquiolitis, també conegut com el virus respiratori sincicial, està arribant a la seua major incidència en la província i es preveu que continue almenys sis setmanes més. Ara mateixa estan ingressats els xiquets de curta edat, que han nascut de manera prematura o que patixen patologies cardíaques i respiratòries. La majoria dels xiquets se’n van a les seues cases, a on la malaltia es pot controlar fàcilment.

 

La bronquiolitis és una infecció respiratòria aguda de les vies inferiors que afecta a xiquets que tenen dos anys. De fet, este virus és la causa més freqüent de l’hospitalització pediàtrica. Esta malaltia es dóna normalment abans de la grip, i quan esta última apareix, la bronquiolitis desapareix. Este és el cicle habitual de les patologies respiratòries d’hivern per als més menuts.

 

Els símptomes són: tos, mucositat nasal, febre i dificultat respiratòria que pot durar entre dos i tres setmanes. Davant d’esta malaltia contagiosa, la Societat Espanyola d’Urgències de Pediatria recorda que les mesures més eficaces per a combatre-la són aquelles que «incrementen el confort del xiquet, com la neteja de les secrecions nasals i l’administració d’antitèrmics quan hi ha febre». De mitjana, la cura de la bronquiolitis es produïx entre dos i tres setmanes. 

 

També pots llegir…

 

 

 

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

79-108. València va atropellar a un Baskonia en ressaca copera

València Basket va firmar una primera part devastadora i va véncer 79-108 a un Baskonia desbordat després de la ressaca de la Copa. Pedro Martínez va demanar calma i Galbiati va confirmar la baixa de Sedekerskis per al que resta de curs.

València Basket atropella al Baskonia amb un festival de triples: 79-108 en Eurolliga

València Basket es va imposar 79-108 en el Buesa Arena després d'una primera part quasi perfecta, amb 11 triples al descans i un 35-68 que va deixar el xoc vist per a sentència. Pedro Martínez va demanar cautela i va reconéixer que el títol coper va condicionar al rival.

79-108: València Basket atropella a un Baskonia sense resposta després de la Copa

València Basket va véncer 79-108 amb una primera part quasi perfecta, 11 triples al descans i un 35-68 que va sentenciar el xoc. Baskonia va acusar la ressaca copera i les baixes.

Acomiaden a Antonio Tejero en la intimitat abans del trasllat de les seues cendres a Màlaga

Familiars i afins han celebrat una missa a Xàtiva i han incinerat al exmilitar. Les cendres es traslladaran a Torre de la Mar, amb l'acte sense declaracions.

La Generalitat impulsa l’alvocat valencià amb una campanya de 20 milions i una marca pròpia

La Generalitat ha presentat la Marca Alvocat Valencià i ha anunciat una campanya de 20 milions per a reforçar qualitat, competitivitat i seguretat. El pla de l'IVIA abasta noves varietats, reg eficient i millores en postcollita.

Dos detinguts pel robatori de 100 quilos de coure en les vies d’alta velocitat a Algemesí

La Policia Local d'Algemesí ha detingut a dos veïns de Silla per sostraure 100 quilos de coure del cablejat d'alta velocitat. Van ser interceptats de matinada amb una maleta i cisalles i van guiar als agents fins al punt del robatori.

El Congrés insta el Govern a invertir 1.500 milions en la Rodalia de la Comunitat Valenciana

El Congrés ha aprovat sis de huit punts d'una moció per a reforçar la Rodalia en la Comunitat Valenciana, inclòs un pla 2026-2030 de 1.500 milions. La transferència del servici a la Generalitat no ha tirat avant.

Sindicats convoquen manifestacions i vaga educativa per falta de compromisos de la Conselleria

STEPV-Iv, CSIF, CCOO i UGT han cridat a manifestar-se este dissabte a València, Alacant i Castelló i han fixat una vaga educativa el 31 de març per la falta d'avanços.