Catorze xiquets ingressats per bronquiolitis, un d’ells en la UCI, en la província d’Alacant

Hospital General Universitari d’Alacant | Arxiu

 

Catorze xiquets estan ingressats per bronquiolitis en els hospitals generals d’Alacant, Elx i Sant Joan d’Alacant. A part d’estos, s’ha de sumar l’elevat número de menors que continuen atenent en els servicis d’urgències dels hospitals. Un d’estos xiquets està en la Unitat de Cures Intensives (UCI) del centre sanitari alacantí.

 

Esta setmana, segons avança el diari ‘Información’, la infecció de la bronquiolitis, també conegut com el virus respiratori sincicial, està arribant a la seua major incidència en la província i es preveu que continue almenys sis setmanes més. Ara mateixa estan ingressats els xiquets de curta edat, que han nascut de manera prematura o que patixen patologies cardíaques i respiratòries. La majoria dels xiquets se’n van a les seues cases, a on la malaltia es pot controlar fàcilment.

 

La bronquiolitis és una infecció respiratòria aguda de les vies inferiors que afecta a xiquets que tenen dos anys. De fet, este virus és la causa més freqüent de l’hospitalització pediàtrica. Esta malaltia es dóna normalment abans de la grip, i quan esta última apareix, la bronquiolitis desapareix. Este és el cicle habitual de les patologies respiratòries d’hivern per als més menuts.

 

Els símptomes són: tos, mucositat nasal, febre i dificultat respiratòria que pot durar entre dos i tres setmanes. Davant d’esta malaltia contagiosa, la Societat Espanyola d’Urgències de Pediatria recorda que les mesures més eficaces per a combatre-la són aquelles que «incrementen el confort del xiquet, com la neteja de les secrecions nasals i l’administració d’antitèrmics quan hi ha febre». De mitjana, la cura de la bronquiolitis es produïx entre dos i tres setmanes. 

 

També pots llegir…

 

 

 

 

Últimes notícies

Mor un motorista en un avançament antireglamentari en la N-332 a Santa Pola

Un motorista de 61 anys ha mort esta matinada en la N-332, a Santa Pola, després d’un avançament antireglamentari i de ser atropellat per un segon vehicle. Els altres conductors han resultat il·lesos i tres acompanyants han patit ferides lleus.

Cultura reunirà les autonomies i la Policia per l’onada de robatoris en museus

Cultura ha convocat per a la setmana que ve una reunió amb les comunitats autònomes i la Policia Nacional per a abordar l’augment de robatoris en museus amb col·leccions d’or i metalls preciosos, després dels furts a Badajoz, Albacete i Villena.

‘Libre’, la comèdia romàntica que acosta l’univers de Nino Bravo a una nova generació

‘Libre’ és una comèdia romàntica de superació i tendresa que ret homenatge a Nino Bravo a través d’un jove perdut, la música i una història contemporània rodada a Alfafar, València, Madrid i Màlaga. El film, dirigit per David Serrano i amb Alberto San Juan com a ‘àngel de la guarda’, s’estrenarà en 2027.

Mor als 63 anys l’actor valencià i exagent local Paco Sarro

L’actor valencià Paco Sarro, conegut pel paper de Ferri en la sèrie 'L'Alqueria Blanca' i exagent de la Policia Local de València, ha mort als 63 anys.

Noves jornades de parada a Ford Almussafes en setembre i octubre

La comissio de seguiment de l ERTE-RED a Ford Almussafes ha fixat noves jornades de parada de la produccio en les plantes de motors i vehicles durant setembre i octubre. Sindicats i empresa tornaran a reunir-se per a negociar dimarts a la vesprada.

STEPV convoca per al 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27

El sindicat STEPV ha convocat per al dissabte 12 de setembre la primera manifestació educativa del curs 2026-27, amb marxes a Alacant, València i Castelló de la Plana com a continuïtat de les mobilitzacions del curs passat.

Presó per a un home que va maltractar i va tancar amb clau la seua nòvia menor a Manises

La Audiencia Provincial de Valencia ha imposat un any i nou mesos de presó a un home de 29 anys per maltractar, amenaçar i tancar amb clau la seua parella, una menor de 15 anys que vivia en un centre de menors. La jove, que va poder escapar una setmana després, pateix ara un síndrome ansioso depressiu i rep tractament psicològic i farmacològic.

Compromís exigeix saber quan es va avisar la Generalitat del risc de robatoris en museus

Àgueda Micó ha registrat al Congrés diverses preguntes per aclarir quan va rebre el Govern l alerta d Europol sobre robatoris en museus i quan la va traslladar a la Generalitat, arran del robatori del Tresor de Villena.