Desarticulada una banda de robatori de coure a Alcàsser

La Guàrdia Civil, dins de l’operació “COLLOPY”, ha investigat a 4 persones per delicte de robatori amb força en les coses i una altra més per un delicte d’estafa en la localitat d’Alcàsser.

L’operació va començar el mes de juliol passat, arran d’uns robatoris comesos en un polígon industrial del terme municipal d’Alcàsser.

El 5 de maig, els autors, al principi, van forçar l’entrada de la parcel·la i van introduir un vehicle, situant-lo en una zona de poca il·luminació, amb la clara intenció de no ser descoberts. A continuació, van accedir a la secció dels transformadors i van tallar el cablejat elèctric dels generadors. Finalment, van obrir les arquetes que protegien les escomeses elèctriques i les van deixar preparades per a la seua ràpida extracció.

Causalment, el vehicle oficial de la Policia Local d’Alcàsser realitzava servei de prevenció de la seguretat ciutadana pel lloc i els autors, en visualitzar als uniformats, no van dubtar a fugir.

Els danys ocasionats es van elevar a un valor de més de 15.000 euros.

La nit del 4 de juliol, en la mateixa parcel·la ressenyada anteriorment, es va produir un altre nou robatori amb força. En aquesta ocasió, els autors van utilitzar el mateix modus operandi. Van aconseguir, novament, introduir un vehicle a l’interior de la parcel·la. Després d’aquest acte, van aconseguir extraure diversos metres de coure i van desarmar els transformadors per a poder accedir a més cablejat elèctric.

De nou, un altre equip de la Policia Local d’Alcàsser, que realitzava servei de prevenció, els va sorprendre. En la fugida van abandonar el cotxe que havien utilitzat per al fet delictiu, el qual va ser intervingut i situat en el dipositat municipal d’Alcàsser.

El total dels danys d’aquest segon fet va ascendir a més 12.463 euros.

Fruit d’aquestes investigacions, el 6 de juliol, agents de la Guàrdia Civil de Picassent van investigar a 4 persones, 2 dones de 19 i 33 anys i 2 homes de 24 i 33, tots de nacionalitat romanesa, per delicte de robatori amb força en les coses.

Dies més tard, un home de 67 anys, i de nacionalitat espanyola, es va personar en el dipòsit municipal d’Alcàsser amb un document de compra i venda falsificat a favor del vehicle intervingut en el robatori.

Posteriorment, el dia 16 de juliol, els agents van descobrir la falsedat del document i aquest home va ser investigat per un delicte d’estafa. Després de ser informat dels seus drets, va fer saber als investigadors que el vehicle era propietat d’un dels implicats en el robatori i que li havia pagat uns diners perquè recuperarà el cotxe.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

Últimes notícies

Policia i Guàrdia Civil reforcen amb les autonomies la seguretat als museus per l’onada de robatoris

Policia Nacional i Guàrdia Civil han compartit amb les comunitats autònomes informació clau per reforçar la seguretat als museus després de tres robatoris recents, un d’ells al Museu de Villena. La Generalitat critica que el Ministeri de Cultura no haja presentat encara un pla de treball concret.

Desmantellen a Figueres un gran arsenal d’armes amb enviaments des de la Comunitat Valenciana

La Policia Nacional ha intervingut 644 armes en un traster de Figueres que funcionava com a taller clandestí, amb enviaments continuats des de la Comunitat Valenciana. L’operació, encara oberta, ha acabat de moment amb set detinguts i la confiscació de prop de 400 armes detonadores i milers de cartutxos.

Capturats més de 5.300 porcs senglars en el pla de xoc contra la sobrepoblació

El pla de xoc de la Generalitat contra la sobrepoblació de porcs senglars ha permés capturar 5.337 exemplars a la Comunitat Valenciana, amb especial incidència a la província de València. El dispositiu combina batudes amb caçadors, gàbies de trampeig i ajudes econòmiques als participants.

Un estudi situa les primeres vinyes de la península fa 3.000 anys al Mediterrani oriental

Una investigació internacional liderada per la Universitat de València conclou que les primeres vides cultivades de la península ibèrica arribaren fa uns 3.000 anys del Mediterrani oriental i que el seu llinatge encara és present en varietats actuals com la passa valenciana.

Mor als 81 anys Artur Heras, referent de l’art contemporani valencià

L’artista Artur Heras, figura clau del nou realisme i el pop art valencià, ha mort als 81 anys. Xàtiva iniciarà els tràmits per a nomenar-lo fill predilecte.

Levante i Elx disparen el seu límit de gasto; Vila-real i València es mantenen

Levante i Elx han multiplicat el seu límit de cost de plantilla per a esta temporada, mentres Vila-real i València es mantenen en valors similars als del curs passat, segons les xifres fetes públiques per LaLiga.

La Conselleria de Cultura reclama al Ministeri un pla urgent contra els robatoris en museus

Educació, Cultura i Universitats ha tornat a exigir al Ministeri de Cultura un pla coordinat i una fulla de ruta per a reforçar la seguretat als museus després dels últims robatoris registrats a Espanya.

Extingit l’incendi forestal de Polop dos dies després de declarar-se

El Consorci Provincial de Bombers d’Alacant ha donat per extingit l’incendi forestal declarat dimarts en la partida de Bacorero, a Polop de la Marina, després de dos dies de treball intensiu. El foc ha afectat unes 36 hectàrees de terreny rural muntanyós.