Desarticulada una banda de robatori de coure a Alcàsser

La Guàrdia Civil, dins de l’operació “COLLOPY”, ha investigat a 4 persones per delicte de robatori amb força en les coses i una altra més per un delicte d’estafa en la localitat d’Alcàsser.

L’operació va començar el mes de juliol passat, arran d’uns robatoris comesos en un polígon industrial del terme municipal d’Alcàsser.

El 5 de maig, els autors, al principi, van forçar l’entrada de la parcel·la i van introduir un vehicle, situant-lo en una zona de poca il·luminació, amb la clara intenció de no ser descoberts. A continuació, van accedir a la secció dels transformadors i van tallar el cablejat elèctric dels generadors. Finalment, van obrir les arquetes que protegien les escomeses elèctriques i les van deixar preparades per a la seua ràpida extracció.

Causalment, el vehicle oficial de la Policia Local d’Alcàsser realitzava servei de prevenció de la seguretat ciutadana pel lloc i els autors, en visualitzar als uniformats, no van dubtar a fugir.

Els danys ocasionats es van elevar a un valor de més de 15.000 euros.

La nit del 4 de juliol, en la mateixa parcel·la ressenyada anteriorment, es va produir un altre nou robatori amb força. En aquesta ocasió, els autors van utilitzar el mateix modus operandi. Van aconseguir, novament, introduir un vehicle a l’interior de la parcel·la. Després d’aquest acte, van aconseguir extraure diversos metres de coure i van desarmar els transformadors per a poder accedir a més cablejat elèctric.

De nou, un altre equip de la Policia Local d’Alcàsser, que realitzava servei de prevenció, els va sorprendre. En la fugida van abandonar el cotxe que havien utilitzat per al fet delictiu, el qual va ser intervingut i situat en el dipositat municipal d’Alcàsser.

El total dels danys d’aquest segon fet va ascendir a més 12.463 euros.

Fruit d’aquestes investigacions, el 6 de juliol, agents de la Guàrdia Civil de Picassent van investigar a 4 persones, 2 dones de 19 i 33 anys i 2 homes de 24 i 33, tots de nacionalitat romanesa, per delicte de robatori amb força en les coses.

Dies més tard, un home de 67 anys, i de nacionalitat espanyola, es va personar en el dipòsit municipal d’Alcàsser amb un document de compra i venda falsificat a favor del vehicle intervingut en el robatori.

Posteriorment, el dia 16 de juliol, els agents van descobrir la falsedat del document i aquest home va ser investigat per un delicte d’estafa. Després de ser informat dels seus drets, va fer saber als investigadors que el vehicle era propietat d’un dels implicats en el robatori i que li havia pagat uns diners perquè recuperarà el cotxe.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

Últimes notícies

València ompli el Ciutat en una inauguració multitudinària dels Gay Games 2026

Els Gay Games XII València 2026 han arrancat al Ciutat de València amb més de 10.200 esportistes de 81 països, una desfilada de delegacions i actuacions musicals i de folklore valencià davant 13.500 persones.

La sàtira social ‘Filipiñana’ triomfa com a millor llargmetratge en Cinema Jove

La pel·lícula 'Filipiñana', de Rafael Manuel, s'ha endut el Luna de València a millor llargmetratge de Cinema Jove i també el guardó del Jurat Jove, en una edició que ha repartit premis entre films i sèries internacionals i produccions amb presència valenciana.

Pluges intenses i tronades este diumenge en zones d’Alacant i València sota avís groc

Aemet ha activat per a este diumenge l’avís groc per pluges de fins a 20 litres per metre quadrat en una hora i tronades amb granís i ratxes molt fortes de vent en distintes zones d’Alacant i València.

Diana Morant anuncia que vol optar a la Presidència de la Generalitat

Diana Morant ha avançat davant del Comité Federal del PSOE que es presentarà a les primàries del PSPV per a ser candidata a la Presidència de la Generalitat Valenciana tan prompte com s'òbriga el procés intern.

Oltra anima a frenar l’extrema dreta: si la gent no vol, no arribaran al poder

Mónica Oltra assegura en un acte a València que l’arribada de l’extrema dreta al poder no és inevitable i defensa que la democràcia ha de tornar a posar el poble al centre.

Baldoví reclama eleccions anticipades i acusa el Consell de no estar a l’alçada del poble valencià

El president del Consell Nacional de Més-Compromís, Joan Baldoví, ha demanat eleccions autonòmiques anticipades en considerar que el poble valencià és digne i mereix un govern decent. L’òrgan ha aprovat una resolució que reclama la dimissió del Consell del PP, sustentat per Vox, i la convocatòria immediata d’eleccions.

Confiscat un tonyina roig de 250 quilos de pesca furtiva davant la costa de la Vila Joiosa

La Guàrdia Civil ha intervingut un tonyina roig d’uns 250 quilos capturat presumptament de manera furtiva davant de la Vila Joiosa, el primer dia de la temporada, i ha tramitat cinc denúncies contra el patró.

El nou monoplaça híbrid de la UPV es prepara per a dominar la Formula Student europea

L’equip Formula Student de la Universitat Politècnica de València ha presentat el FSUPV-14, el seu primer monoplaça híbrid, amb tracció elèctrica davantera i nou paquet aerodinàmic, per a aspirar al número u mundial.