Desarticulada una banda de robatori de coure a Alcàsser

La Guàrdia Civil, dins de l’operació “COLLOPY”, ha investigat a 4 persones per delicte de robatori amb força en les coses i una altra més per un delicte d’estafa en la localitat d’Alcàsser.

L’operació va començar el mes de juliol passat, arran d’uns robatoris comesos en un polígon industrial del terme municipal d’Alcàsser.

El 5 de maig, els autors, al principi, van forçar l’entrada de la parcel·la i van introduir un vehicle, situant-lo en una zona de poca il·luminació, amb la clara intenció de no ser descoberts. A continuació, van accedir a la secció dels transformadors i van tallar el cablejat elèctric dels generadors. Finalment, van obrir les arquetes que protegien les escomeses elèctriques i les van deixar preparades per a la seua ràpida extracció.

Causalment, el vehicle oficial de la Policia Local d’Alcàsser realitzava servei de prevenció de la seguretat ciutadana pel lloc i els autors, en visualitzar als uniformats, no van dubtar a fugir.

Els danys ocasionats es van elevar a un valor de més de 15.000 euros.

La nit del 4 de juliol, en la mateixa parcel·la ressenyada anteriorment, es va produir un altre nou robatori amb força. En aquesta ocasió, els autors van utilitzar el mateix modus operandi. Van aconseguir, novament, introduir un vehicle a l’interior de la parcel·la. Després d’aquest acte, van aconseguir extraure diversos metres de coure i van desarmar els transformadors per a poder accedir a més cablejat elèctric.

De nou, un altre equip de la Policia Local d’Alcàsser, que realitzava servei de prevenció, els va sorprendre. En la fugida van abandonar el cotxe que havien utilitzat per al fet delictiu, el qual va ser intervingut i situat en el dipositat municipal d’Alcàsser.

El total dels danys d’aquest segon fet va ascendir a més 12.463 euros.

Fruit d’aquestes investigacions, el 6 de juliol, agents de la Guàrdia Civil de Picassent van investigar a 4 persones, 2 dones de 19 i 33 anys i 2 homes de 24 i 33, tots de nacionalitat romanesa, per delicte de robatori amb força en les coses.

Dies més tard, un home de 67 anys, i de nacionalitat espanyola, es va personar en el dipòsit municipal d’Alcàsser amb un document de compra i venda falsificat a favor del vehicle intervingut en el robatori.

Posteriorment, el dia 16 de juliol, els agents van descobrir la falsedat del document i aquest home va ser investigat per un delicte d’estafa. Després de ser informat dels seus drets, va fer saber als investigadors que el vehicle era propietat d’un dels implicats en el robatori i que li havia pagat uns diners perquè recuperarà el cotxe.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

Últimes notícies

Empat sense gols entre Màlaga i Llevant amb penal errat

Màlaga i Llevant han empatat a zero en un partit amb poques idees en atac, en què els locals han fallat un penal. La primera part ha sigut malaguenya i la segona més igualada, però amb les millors ocasions per al Llevant.

Mor un home de 79 anys i una dona resulta ferida greu en un accident a Benidorm

Un home de 79 anys ha mort i una dona de 80 ha resultat ferida greu en un accident de trànsit a la N-332, a l’eixida cap a Terra Mítica, al terme municipal de Benidorm.

Quasi 2.000 valencianistes esclaten a Mestalla contra la gestió i els mals resultats

Quasi 2.000 aficionats del Valencia CF s’han concentrat fora de Mestalla després del 0-5 contra el Barcelona per a protestar per la gestió del club i la situació esportiva de l’equip, colista de LaLiga amb un punt en quatre jornades.

Corberán admet que el València està per davall del seu nivell després del 0-5 contra el Barça

Carlos Corberán admet que el València està rendint per davall del que pot oferir després del 0-5 del Barcelona a Mestalla, que deixa l’equip colista amb un punt en quatre jornades. L’entrenador assumix la responsabilitat, demana autocrítica i assegura que el vestidor buscarà solucions unit per remuntar.

Arnau admet la superioritat del Barça a Mestalla: ‘Ens han passat per damunt’

Arnau Martínez admet que el Barcelona ha sigut molt superior al Valencia a Mestalla i demana paciència a l’afició, convençut que l’equip remuntarà la situació.

Una eixida nefasta deixa Los Gallos sense final del SailGP de València

Los Gallos, líders del seu grup abans de l’última jornada del SailGP de València, han perdut el pas a la final per una mala eixida i el triomf de l’US SailGP Team en l’última mànega classificatòria.

Golejada del Barcelona a Mestalla i lideratge en solitari

El Barcelona ha passat per damunt del València a Mestalla amb un 0-5, amb doblet de Lamine Yamal, i se situa líder en solitari després del punxó del Real Madrid.

L’Elx busca la primera victòria davant una Reial que encara no puntua fora

L’Elx rep hui al Martínez Valero la Reial Societat necessitat de guanyar per estrenar el seu caseller, davant un rival que encara no ha puntuat com a visitant.