Desarticulada una banda de robatori de coure a Alcàsser

La Guàrdia Civil, dins de l’operació “COLLOPY”, ha investigat a 4 persones per delicte de robatori amb força en les coses i una altra més per un delicte d’estafa en la localitat d’Alcàsser.

L’operació va començar el mes de juliol passat, arran d’uns robatoris comesos en un polígon industrial del terme municipal d’Alcàsser.

El 5 de maig, els autors, al principi, van forçar l’entrada de la parcel·la i van introduir un vehicle, situant-lo en una zona de poca il·luminació, amb la clara intenció de no ser descoberts. A continuació, van accedir a la secció dels transformadors i van tallar el cablejat elèctric dels generadors. Finalment, van obrir les arquetes que protegien les escomeses elèctriques i les van deixar preparades per a la seua ràpida extracció.

Causalment, el vehicle oficial de la Policia Local d’Alcàsser realitzava servei de prevenció de la seguretat ciutadana pel lloc i els autors, en visualitzar als uniformats, no van dubtar a fugir.

Els danys ocasionats es van elevar a un valor de més de 15.000 euros.

La nit del 4 de juliol, en la mateixa parcel·la ressenyada anteriorment, es va produir un altre nou robatori amb força. En aquesta ocasió, els autors van utilitzar el mateix modus operandi. Van aconseguir, novament, introduir un vehicle a l’interior de la parcel·la. Després d’aquest acte, van aconseguir extraure diversos metres de coure i van desarmar els transformadors per a poder accedir a més cablejat elèctric.

De nou, un altre equip de la Policia Local d’Alcàsser, que realitzava servei de prevenció, els va sorprendre. En la fugida van abandonar el cotxe que havien utilitzat per al fet delictiu, el qual va ser intervingut i situat en el dipositat municipal d’Alcàsser.

El total dels danys d’aquest segon fet va ascendir a més 12.463 euros.

Fruit d’aquestes investigacions, el 6 de juliol, agents de la Guàrdia Civil de Picassent van investigar a 4 persones, 2 dones de 19 i 33 anys i 2 homes de 24 i 33, tots de nacionalitat romanesa, per delicte de robatori amb força en les coses.

Dies més tard, un home de 67 anys, i de nacionalitat espanyola, es va personar en el dipòsit municipal d’Alcàsser amb un document de compra i venda falsificat a favor del vehicle intervingut en el robatori.

Posteriorment, el dia 16 de juliol, els agents van descobrir la falsedat del document i aquest home va ser investigat per un delicte d’estafa. Després de ser informat dels seus drets, va fer saber als investigadors que el vehicle era propietat d’un dels implicats en el robatori i que li havia pagat uns diners perquè recuperarà el cotxe.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

Últimes notícies

Pérez Llorca alerta que els centres de menors estan al 200 % i veu difícil assumir més xiquets migrants

Juanfran Pérez Llorca adverteix que els centres de menors de la Comunitat Valenciana estan saturats, amb ocupacions del 200 %, i veu molt difícil acollir més xiquets migrants mentre no hi haja més espai i personal.

Els fills del matrimoni irlandés mort a Cullera ja estan amb familiars

Els dos fills del matrimoni irlandés trobat mort en un xalet de Cullera, de 14 i 15 anys i amb necessitats especials, ja estan sota la cura de tres familiars desplaçats des d’Irlanda aquesta matinada. L’Ajuntament ha mobilitzat suport psicològic i social des del moment en què els adolescents van trobar els cossos dels seus pares.

Buñol es tenyeix de roig amb 22.000 persones en una Tomatina de rècord

Buñol ha donat inici a la Tomatina 2026 amb l’aforament complet, 22.000 participants i 150 tones de tomata pera llançades pels carrers del municipi.

El Palau de Congressos incorpora realitat augmentada sense ulleres en un pla pilot

El Palau de Congressos de València ha posat en marxa un projecte pilot de realitat augmentada sense ulleres per a convertir conferències i presentacions en experiències immersives durant nou mesos de proves.

Deting el gerent d’una empresa per simular un robatori violent de 6.500 euros

La Policia Nacional ha detingut a Alacant el gerent d’una empresa nacional acusat de simular un robatori violent de 6.500 euros i de quedar-se amb diners de la mercantil. Les lesions que presentava eren superficials i compatibles amb autolesions, i ja s’havia produït un altre furt de 2.450 euros en la mateixa empresa.

Un detingut a Monòver per robar quatre motos i diversos objectes en una casa de camp

La Guàrdia Civil ha detingut un home a Monòver acusat de robar amb força quatre motocicletes i diversos objectes en una casa de camp. Tres de les motos i part del material sostret s’han recuperat i s’han tornat al propietari.

Detingut a Chiva amb drogues i dos boligrafs-pistola en plenes festes

La Guàrdia Civil ha detingut un home de 62 anys a Chiva durant les festes patronals per portar diverses drogues i dos bolígrafs-pistola, a més de munició, i resistir-se greument als agents.

Les víctimes de la DANA tornaran a omplir València per reclamar que Mazón perda l’aforament

Associacions de víctimes de la DANA del 29 d’octubre de 2024 i moviments socials han convocat este dissabte una concentració a València per exigir la fi de l’aforament de l’expresident de la Generalitat Carlos Mazón, quan es complixen 22 mesos de les inundacions que van causar 231 morts a la província de València.