12.2 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Desarticulada una banda de robatori de coure a Alcàsser

La Guàrdia Civil, dins de l’operació “COLLOPY”, ha investigat a 4 persones per delicte de robatori amb força en les coses i una altra més per un delicte d’estafa en la localitat d’Alcàsser.

L’operació va començar el mes de juliol passat, arran d’uns robatoris comesos en un polígon industrial del terme municipal d’Alcàsser.

El 5 de maig, els autors, al principi, van forçar l’entrada de la parcel·la i van introduir un vehicle, situant-lo en una zona de poca il·luminació, amb la clara intenció de no ser descoberts. A continuació, van accedir a la secció dels transformadors i van tallar el cablejat elèctric dels generadors. Finalment, van obrir les arquetes que protegien les escomeses elèctriques i les van deixar preparades per a la seua ràpida extracció.

Causalment, el vehicle oficial de la Policia Local d’Alcàsser realitzava servei de prevenció de la seguretat ciutadana pel lloc i els autors, en visualitzar als uniformats, no van dubtar a fugir.

Els danys ocasionats es van elevar a un valor de més de 15.000 euros.

La nit del 4 de juliol, en la mateixa parcel·la ressenyada anteriorment, es va produir un altre nou robatori amb força. En aquesta ocasió, els autors van utilitzar el mateix modus operandi. Van aconseguir, novament, introduir un vehicle a l’interior de la parcel·la. Després d’aquest acte, van aconseguir extraure diversos metres de coure i van desarmar els transformadors per a poder accedir a més cablejat elèctric.

De nou, un altre equip de la Policia Local d’Alcàsser, que realitzava servei de prevenció, els va sorprendre. En la fugida van abandonar el cotxe que havien utilitzat per al fet delictiu, el qual va ser intervingut i situat en el dipositat municipal d’Alcàsser.

El total dels danys d’aquest segon fet va ascendir a més 12.463 euros.

Fruit d’aquestes investigacions, el 6 de juliol, agents de la Guàrdia Civil de Picassent van investigar a 4 persones, 2 dones de 19 i 33 anys i 2 homes de 24 i 33, tots de nacionalitat romanesa, per delicte de robatori amb força en les coses.

Dies més tard, un home de 67 anys, i de nacionalitat espanyola, es va personar en el dipòsit municipal d’Alcàsser amb un document de compra i venda falsificat a favor del vehicle intervingut en el robatori.

Posteriorment, el dia 16 de juliol, els agents van descobrir la falsedat del document i aquest home va ser investigat per un delicte d’estafa. Després de ser informat dels seus drets, va fer saber als investigadors que el vehicle era propietat d’un dels implicats en el robatori i que li havia pagat uns diners perquè recuperarà el cotxe.

Les diligències han sigut entregades en el Jutjat de Primera Instància i Instrucció número 2 de Picassent.

Últimes notícies

Reial Madrid 2-0 Llevant: triomf en el caos amb gols de Mbappé i Asencio

El Reial Madrid es va imposar 2-0 al Llevant després d'un primer temps de xiulets i dubtes. L'entrada de Güler i Mastantuono va canviar el guió i l'equip va reaccionar.

València atorgarà la Medalla d’Or a la Real Germanor de Sant Antoni Abad

L'Ajuntament concedirà la seua màxima distinció a la Real Germanor de Sant Antoni Abad. El lliurament serà el 9 d'Octubre, després de rebre el títol de 'Real' i a les portes del seu 75 aniversari.

Mor un jove de 19 anys en ennuegar-se amb un grilló de mandarina a Alacant

Un jove de 19 anys ha mort a la Platja de Sant Joan després d'ennuegar-se amb un grilló de mandarina mentres estava amb amics. Els equips d'emergència no han aconseguit reanimar-ho i s'ha ordenat l'autòpsia.

Corberán crida a rebel·lar-se en Lliga davant el Getafe

El tècnic del València apel·la a caràcter i determinació per a competir en el Coliseum després de menys de 72 hores de descans. Assenyala pilota parada, transicions i defensa com a claus.

Final per la supervivència: Getafe i València es juguen aire en el Coliseum

Getafe i València disputen un dol directe per la permanència. Els azulones arriben en mala ratxa i amb tres reforços, mentres els che busquen el seu primer triomf fora.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia. Hi ha 19 detinguts, 121 víctimes identificades i 57 comptes bloquejats.

Montero critica als barons del PP per parlar sense propostes sobre finançament autonòmic

La vicepresidenta primera ha retret al PP que convoque un cim per a debatre sense plantejar alternatives i ha defés una proposta de 21.000 milions.

La família del naufragi a Indonèsia s’acomiada entre dolor i pau i demana justícia

L'única supervivent adulta del naufragi a Indonèsia ha agraït el suport en el funeral a València i ha reclamat una justícia sense odi ni rancor. La família demana a la societat que no s'oblide i recorda que seguix desaparegut un xiquet.