Cau un grup criminal especialitzat en robar cotxes i comercialitzar-los en Alacant

 

Diferents agents de la Policia Nacional ha detingut en la ciutat d’Alacant a cinc persones d’edats compreses entre els 40 i 70 anys acusades d’una organització criminal presumptament especialitzada en robar vehicles i comercialitzar-los en cases de compravenda.

 

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, l’organització es dedicava a encobrir vehicles robats i, després de manipular els seus bastidors i plaques de matrícula, els portaven a cases de compravenda a on eren exposats per a la seua comercialització en les localitats d’Alacant i Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant).

 

Els agents van iniciar la investigació després que els arribara a la comissaria una informació en la que es posava en coneixement de la Policia Nacional que en un local de la ciutat d’Alacant hi havia diferents cotxes, dels que la seua procedència podria resultar il·lícita.

 

Una volta localitzat el local, els investigadors van anar fins al lloc dels fets i van fer una inspecció de tots els vehicles que es trobaven exposats i van observar un total de quatre vehicles els bastidors i les plaques de matrícula dels que havien sigut manipulats, de la mateixa manera que figurava una denúncia sobre dos d’ells per haver sigut robats.

 

Els cinc detinguts han quedat en llibertat

De la mateixa manera, tant els vehicles com les plaques de matrícula manipulades van ser intervingudes pels agents i, una volta en dependències policials, es va dur a terme una Inspecció Ocular Tècnic Policial per part de la Brigada Provincial de Policia Científica.

 

Per això, els efectius van descobrir que es tractava d’un entramat criminal que es dedicava a encobrir vehicles robats i, després de manipular els seus bastidors o plaques de matrícula, els portaven a establiments de compravenda de vehicles usats, a on eren exposats per a la seua comercialització.

 

L’operatiu ha culminat amb la detenció de cinc persones, entre elles, el propietari d’un dels locals de compravenda de vehicles, als que se’ls atribuïx diferents delictes de robatoris de vehicle, falsedat documental i encobriment. Tots han quedat en llibertat després de prestar declaració en dependències policials, a l’espera de ser cridats a declarar en seu judicial.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Pérez Llorca destaca en els seus 100 dies la recuperació de la normalitat en la Generalitat

El president ha reivindicat que estos primers 100 dies han retornat la normalitat i l'estabilitat, amb més de la mitat dels seus compromisos ja en marxa.

Oliu confirma que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l’OPA fallida del BBVA

Josep Oliu ha assegurat que Banc Sabadell ha eixit enfortit després de l'OPA fallida del BBVA i ha fixat com a repte seguir el ritme de la innovació i la IA. També ha defés que la independència preserva la competència per a les pimes i ha reclamat simplificació reguladora a Europa.

Avís groc este dimarts per pluges de fins a 20 l/m² en una hora en la Comunitat Valenciana

Aemet ha establit el nivell groc per precipitacions intenses. Alacant, Castelló i València activen l'avís amb diferents franges i acumulats.

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional