Cau un grup criminal especialitzat en robar cotxes i comercialitzar-los en Alacant

 

Diferents agents de la Policia Nacional ha detingut en la ciutat d’Alacant a cinc persones d’edats compreses entre els 40 i 70 anys acusades d’una organització criminal presumptament especialitzada en robar vehicles i comercialitzar-los en cases de compravenda.

 

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, l’organització es dedicava a encobrir vehicles robats i, després de manipular els seus bastidors i plaques de matrícula, els portaven a cases de compravenda a on eren exposats per a la seua comercialització en les localitats d’Alacant i Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant).

 

Els agents van iniciar la investigació després que els arribara a la comissaria una informació en la que es posava en coneixement de la Policia Nacional que en un local de la ciutat d’Alacant hi havia diferents cotxes, dels que la seua procedència podria resultar il·lícita.

 

Una volta localitzat el local, els investigadors van anar fins al lloc dels fets i van fer una inspecció de tots els vehicles que es trobaven exposats i van observar un total de quatre vehicles els bastidors i les plaques de matrícula dels que havien sigut manipulats, de la mateixa manera que figurava una denúncia sobre dos d’ells per haver sigut robats.

 

Els cinc detinguts han quedat en llibertat

De la mateixa manera, tant els vehicles com les plaques de matrícula manipulades van ser intervingudes pels agents i, una volta en dependències policials, es va dur a terme una Inspecció Ocular Tècnic Policial per part de la Brigada Provincial de Policia Científica.

 

Per això, els efectius van descobrir que es tractava d’un entramat criminal que es dedicava a encobrir vehicles robats i, després de manipular els seus bastidors o plaques de matrícula, els portaven a establiments de compravenda de vehicles usats, a on eren exposats per a la seua comercialització.

 

L’operatiu ha culminat amb la detenció de cinc persones, entre elles, el propietari d’un dels locals de compravenda de vehicles, als que se’ls atribuïx diferents delictes de robatoris de vehicle, falsedat documental i encobriment. Tots han quedat en llibertat després de prestar declaració en dependències policials, a l’espera de ser cridats a declarar en seu judicial.

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana entra en risc màxim d’incendis fins al dijous

La Generalitat activa la preemergència 3 per les altes temperatures, el risc extrem i la possibilitat de tempestes seques a l’interior.

Els evacuats d’Azuébar passen la nit al Seminari de Sogorb amb monitors i projector per al Espanya‑Portugal

Quaranta-una persones d’Azuébar han passat la nit al Seminari de Sogorb per l’incendi de Soneja, amb aliments, llits, monitors per als xiquets i la previsió d’un projector per vore el partit Espanya‑Portugal si no poden tornar hui a casa.

Alicante obri els centres d’acollida davant l’episodi extrem de calor dilluns i dimarts

L’Ajuntament d’Alicante ha activat el Pla Territorial d’Emergència per l’ola de calor i habilita dilluns i dimarts els Centres d’Acollida i Urgències Socials, amb servei d’alimentació, hidratació i higiene per a persones sense llar.

Barcala es manté en silenci sobre Les Naus malgrat la citació de la comissió de vivenda

L alcalde d Alacant, Luis Barcala, ha reiterat que no farà cap declaració sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus, tot i que la comissió municipal d investigació l ha citat per al 24 de juliol a petició de tota l oposició.

Alerta per calor extrem: la Generalitat demana adaptar la faena per protegir la salut laboral

La Generalitat ha instat empreses, administracions i persones treballadores a reforçar la prevenció i reorganitzar la faena davant l’episodi de calor extrem anunciat a la Comunitat Valenciana.

Cinc ferits en un xoc entre una furgoneta i un autobús de l’EMT a El Saler

Cinc persones han resultat ferides en un accident entre un autobús de la línia 25 de l’EMT i una furgoneta a la CV-500, a l’altura d’El Saler, i han sigut traslladades a hospitals de València.

Continua ingressat l’home detingut per matar la seua dona i la filla a Alacant

L’home de 53 anys detingut per apunyalar mortalment la seua dona i una filla a la Cañada del Fenollar continua hospitalitzat sota custòdia policial i encara no ha declarat.

El alcalde d’Alacant haurà de donar explicacions per les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

La comissió municipal que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan ha citat l’alcalde d’Alacant, Luis Barcala, a comparéixer el 24 de juliol, després de la petició conjunta de tota l’oposició.