Cau un grup criminal especialitzat en robar cotxes i comercialitzar-los en Alacant

 

Diferents agents de la Policia Nacional ha detingut en la ciutat d’Alacant a cinc persones d’edats compreses entre els 40 i 70 anys acusades d’una organització criminal presumptament especialitzada en robar vehicles i comercialitzar-los en cases de compravenda.

 

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, l’organització es dedicava a encobrir vehicles robats i, després de manipular els seus bastidors i plaques de matrícula, els portaven a cases de compravenda a on eren exposats per a la seua comercialització en les localitats d’Alacant i Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant).

 

Els agents van iniciar la investigació després que els arribara a la comissaria una informació en la que es posava en coneixement de la Policia Nacional que en un local de la ciutat d’Alacant hi havia diferents cotxes, dels que la seua procedència podria resultar il·lícita.

 

Una volta localitzat el local, els investigadors van anar fins al lloc dels fets i van fer una inspecció de tots els vehicles que es trobaven exposats i van observar un total de quatre vehicles els bastidors i les plaques de matrícula dels que havien sigut manipulats, de la mateixa manera que figurava una denúncia sobre dos d’ells per haver sigut robats.

 

Els cinc detinguts han quedat en llibertat

De la mateixa manera, tant els vehicles com les plaques de matrícula manipulades van ser intervingudes pels agents i, una volta en dependències policials, es va dur a terme una Inspecció Ocular Tècnic Policial per part de la Brigada Provincial de Policia Científica.

 

Per això, els efectius van descobrir que es tractava d’un entramat criminal que es dedicava a encobrir vehicles robats i, després de manipular els seus bastidors o plaques de matrícula, els portaven a establiments de compravenda de vehicles usats, a on eren exposats per a la seua comercialització.

 

L’operatiu ha culminat amb la detenció de cinc persones, entre elles, el propietari d’un dels locals de compravenda de vehicles, als que se’ls atribuïx diferents delictes de robatoris de vehicle, falsedat documental i encobriment. Tots han quedat en llibertat després de prestar declaració en dependències policials, a l’espera de ser cridats a declarar en seu judicial.

Últimes notícies

Rebuig veïnal a Tavernes de la Valldigna per les agressions racistes a dos jóvens

Uns 200 veïns de Tavernes de la Valldigna s’han concentrat davant l’Ajuntament per condemnar dues agressions racistes del cap de setmana passat contra un jove magribí i un altre senegalés, que han sigut gravades i difoses a xarxes socials.

Un avió de Swiss Air aterra d’emergència a Manises i provoca 5 desviaments

Un avió A-320 de Swiss Air procedent de Zúrich ha aterrat d’emergència este divendres a l’aeroport de Manises i ha obligat a desviar cinc vols mentre la pista romania bloquejada. Aena ha confirmat que, resolta la incidència, l’aeroport ha représ la seua operativa amb normalitat.

Un jutjat d’Alacant obliga el Sabadell a tornar 6,5 milions a la Fundació Mediterráneo

Un tribunal d’Alacant ha condemnat el Banco Sabadell a restituir prop de 6,5 milions d’euros a la Fundació Mediterráneo per les quantitats abonades a afectats per les quotes participatives de la CAM, després de quasi 14 anys de litigi.

Cinc anys de presó per retindre i pegar a un menor que va aconseguir escapar i demanar ajuda

Dos hòmens han sigut condemnats a cinc anys de presó per segrestar i agredir un xic de 14 anys en un domicili de la Zona Nord d’Alacant. El menor va aprofitar que dormien per fugir, acudir a una tenda 24 hores i alertar la Policia.

Els Moros i Cristians d’Elda i Calp ja són Festa d’Interés Turístic Internacional

Indústria ha reconegut 16 noves festes d’interés turístic nacional i internacional, entre elles els Moros i Cristians d’Elda i de Calp. El ministeri destaca la participació ciutadana, la sostenibilitat i la diversitat cultural com a criteris clau.

El CCCC es transforma en el gran aparador de José Segrelles amb 155 obres úniques

El Centre del Carme Cultura Contemporània ha obert la major exposició dedicada a José Segrelles, amb 155 pintures originals de fantasia, 60 d’elles inèdites, oberta fins a gener de 2027. La mostra destaca la projecció internacional del pintor d’Albaida i el seu llegat en el cinema i la il·lustració actuals.

Tres viatges diaris tot l’any entre Tabarca i la península, en negociació amb les navilieres

La Generalitat i els ajuntaments d’Alacant i Santa Pola negocien amb huit navilieres per garantir tres connexions diàries tot l’any entre Tabarca i la península, a més de millores al port i a l’estació marítima.

La futura base logística de l’Exèrcit a Còrdova oferirà servicis a altres països aliats

La Base Logística de l’Exèrcit de Terra que es construïx a Còrdova es dissenya com un centre obert a països amb sistemes de defensa similars al d’Espanya i amb un alt component de digitalització i manteniment predictiu. Empresaris de la Comunitat Valenciana han conegut el projecte, que preveu ser operatiu en 2029 i generar 1.500 llocs de treball directes.