Cau un grup criminal especialitzat en robar cotxes i comercialitzar-los en Alacant

 

Diferents agents de la Policia Nacional ha detingut en la ciutat d’Alacant a cinc persones d’edats compreses entre els 40 i 70 anys acusades d’una organització criminal presumptament especialitzada en robar vehicles i comercialitzar-los en cases de compravenda.

 

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, l’organització es dedicava a encobrir vehicles robats i, després de manipular els seus bastidors i plaques de matrícula, els portaven a cases de compravenda a on eren exposats per a la seua comercialització en les localitats d’Alacant i Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant).

 

Els agents van iniciar la investigació després que els arribara a la comissaria una informació en la que es posava en coneixement de la Policia Nacional que en un local de la ciutat d’Alacant hi havia diferents cotxes, dels que la seua procedència podria resultar il·lícita.

 

Una volta localitzat el local, els investigadors van anar fins al lloc dels fets i van fer una inspecció de tots els vehicles que es trobaven exposats i van observar un total de quatre vehicles els bastidors i les plaques de matrícula dels que havien sigut manipulats, de la mateixa manera que figurava una denúncia sobre dos d’ells per haver sigut robats.

 

Els cinc detinguts han quedat en llibertat

De la mateixa manera, tant els vehicles com les plaques de matrícula manipulades van ser intervingudes pels agents i, una volta en dependències policials, es va dur a terme una Inspecció Ocular Tècnic Policial per part de la Brigada Provincial de Policia Científica.

 

Per això, els efectius van descobrir que es tractava d’un entramat criminal que es dedicava a encobrir vehicles robats i, després de manipular els seus bastidors o plaques de matrícula, els portaven a establiments de compravenda de vehicles usats, a on eren exposats per a la seua comercialització.

 

L’operatiu ha culminat amb la detenció de cinc persones, entre elles, el propietari d’un dels locals de compravenda de vehicles, als que se’ls atribuïx diferents delictes de robatoris de vehicle, falsedat documental i encobriment. Tots han quedat en llibertat després de prestar declaració en dependències policials, a l’espera de ser cridats a declarar en seu judicial.

Últimes notícies

Universitats reforcen la vigilància per a frenar el plagi amb IA en els exàmens

Les universitats espanyoles endurixen la vigilància en els exàmens amb detectors de radiofreqüència i més presència a les aules, mentres replantegen com avaluar en plena expansió de la IA generativa.

Controlat l’incendi en una empresa de processament d’ametla a Vall d’Alba

L'incendi declarat en una planta de processament d'ametla en un polígon de La Vall d'Alba ha sigut finalment controlat després d'arrasar una nau d'uns 10.000 metres quadrats i provocar el col·lapse de la seua estructura.

Ruixats i tempestes en el terç nord i vent molt fort a l’interior de Castelló

La Comunitat Valenciana afronta una jornada de cels poc nuvolosos però amb ruixats i tempestes en el terç nord i ratxes molt fortes de vent del nord-oest a l'interior de Castelló.

Neal Sako celebra una classificació històrica del València Basket per a la Final Four de l’Eurolliga

Neal Sako destaca el treball de tota la temporada i reconeix que, encara que la Final Four no era l'objectiu inicial, cada victòria va anar alimentant l'ambició del València Basket.

El Roig Arena es rendix al València Basket després d’aconseguir la seua primera Final Four de l’Eurolliga

El València Basket certifica la seua primera classificació per a una Final Four de l'Eurolliga davant el Panathinaikos, amb un Roig Arena ple i bolcat en la celebració.

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.