Cau un grup criminal especialitzat en robar cotxes i comercialitzar-los en Alacant

 

Diferents agents de la Policia Nacional ha detingut en la ciutat d’Alacant a cinc persones d’edats compreses entre els 40 i 70 anys acusades d’una organització criminal presumptament especialitzada en robar vehicles i comercialitzar-los en cases de compravenda.

 

Segons ha informat la Policia Nacional en un comunicat, l’organització es dedicava a encobrir vehicles robats i, després de manipular els seus bastidors i plaques de matrícula, els portaven a cases de compravenda a on eren exposats per a la seua comercialització en les localitats d’Alacant i Elx, en la comarca del Baix Vinalopó (Alacant).

 

Els agents van iniciar la investigació després que els arribara a la comissaria una informació en la que es posava en coneixement de la Policia Nacional que en un local de la ciutat d’Alacant hi havia diferents cotxes, dels que la seua procedència podria resultar il·lícita.

 

Una volta localitzat el local, els investigadors van anar fins al lloc dels fets i van fer una inspecció de tots els vehicles que es trobaven exposats i van observar un total de quatre vehicles els bastidors i les plaques de matrícula dels que havien sigut manipulats, de la mateixa manera que figurava una denúncia sobre dos d’ells per haver sigut robats.

 

Els cinc detinguts han quedat en llibertat

De la mateixa manera, tant els vehicles com les plaques de matrícula manipulades van ser intervingudes pels agents i, una volta en dependències policials, es va dur a terme una Inspecció Ocular Tècnic Policial per part de la Brigada Provincial de Policia Científica.

 

Per això, els efectius van descobrir que es tractava d’un entramat criminal que es dedicava a encobrir vehicles robats i, després de manipular els seus bastidors o plaques de matrícula, els portaven a establiments de compravenda de vehicles usats, a on eren exposats per a la seua comercialització.

 

L’operatiu ha culminat amb la detenció de cinc persones, entre elles, el propietari d’un dels locals de compravenda de vehicles, als que se’ls atribuïx diferents delictes de robatoris de vehicle, falsedat documental i encobriment. Tots han quedat en llibertat després de prestar declaració en dependències policials, a l’espera de ser cridats a declarar en seu judicial.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Un any i mig després de la dana encara queden 471 ascensors sense reparar a València

La dana d'octubre de 2024 va deixar inutilitzats 7.530 ascensors en vivendes de València i, any i mig després, encara queden 471 per reparar o substituir, molts bloquejats pel cost i la complexitat de les obres.

Domingo estable i solejat en la Comunitat Valenciana amb lleuger ascens de les temperatures

La Comunitat Valenciana viu un diumenge estable, amb intervals de núvols alts, temperatures a l'alça i vent fluix variable, que guanyarà component este i sud a la vesprada. El dilluns es mantindrà l'ambient tranquil, amb lleuger descens de les màximes a València i Castelló i canvis en el vent i l'estat de la mar.

Rescaten a una dona bloquejada en una via ferrata d’Argelita per una fallada en el mosquetó

Bombers del Consorci de Castelló han rescatat en la via ferrata d'Argelita a una dona que va quedar bloquejada a uns 20 metres d'altura per un problema amb el mosquetó dels seus caps d'ancoratge.

El SanSan 2026 tanca edició després de cancel·lar la seua primera jornada pel vent

El SanSan Festival 2026 conclou esta nit a Benicàssim després de reprogramar part dels concerts anul·lats el dijous per les fortes ratxes de vent i mantindre sense canvis el cartell del dissabte.

Queden en llibertat els dos germans detinguts per la presumpta violació d’una dona en un cotxe a València

La jutgessa de Violència sobre la Dona de València deixa en llibertat provisional als dos germans detinguts per una presumpta violació en un cotxe en el barri de Malilla al no existir denúncia de la víctima.

El major telescopi de la Comunitat ja observa el cel en l’Alt Túria

El Centre Astronòmic de l'Alt Túria estrena el telescopi més gran i avançat de la Comunitat Valenciana, un equip d'última generació clau per a la divulgació, la investigació i la defensa planetària.

Les màximes superen els 26 graus en un Dissabte Sant estable i quasi estiuenc

La Comunitat Valenciana viu un Dissabte Sant estable, amb cels buidats, vent fluix i màximes que superen els 26 graus en diversos municipis de l'interior de València. El diumenge continuarà l'ambient quasi estiuenc, amb temperatures en lleuger ascens i brises en el litoral.

La Reial Societat derrota al Llevant i es fica de ple en la baralla per la Champions

La Reial Societat va véncer 2-0 al Llevant amb gols de Jon Martín i Brais Méndez després d'un partit dominat d'inici a fi, i s'acosta als llocs de Lliga de Campions.