11.6 C
València
Dilluns, 1 desembre, 2025

Condemna de 15 anys i mig de presó al ‘caníbal de las Ventas

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de Madrid ha condemnat al ‘caníbal de la Ventas’ a 15 anys i cinc mesos de presó per matar a la seua mare, esquarterar-la i alimentar-se d’ella durant almenys 15 dies en 2019.

L’Audiència Provincial de Madrid considera que l’autor no tenia anul·lades les seues facultats mentals quan es van produir els fets i condemna al ‘caníbal de las Ventas’ per un delicte d’homicidi i un altre de profanació de cadàvers, tots dos amb agreujant de parentiu.

L’autor de l’assassinat complirà la sentència de 15 anys i 5 mesos en un centre penitenciari, 15 anys pel delicte d’homicidi i 5 mesos pel de profanació del cadàver de la seua mare.

“Ni per les proves documentals obrants en actuacions, ni per les declaracions dels testimonis que han deposat en l’acte del judici oral, ha resultat provat que l’acusat patira una alteració psíquica que li dificultara el processament correcte de la informació”, diu part de la sentència.

L’homicida va declarar haver matat a la seua mare en sentir veus que li pressionaven a fer-ho.

No obstant això, els dos experts que van fer l’avaluació psiquiàtrica de l’autor de l’homicidi van concloure que no s’apreciava simptomatologia psicòtica i que podia distingir entre el que estava bé i el que estava mal.

La sentència va per la mateixa línia.

Últimes notícies

La Generalitat activa un pla per a reduir senglars i reforçar la vigilància davant la pesta porcina africana

La Generalitat ha posat en marxa un pla preventiu davant els primers casos de pesta porcina africana a Catalunya. El dispositiu reforça la vigilància i preveu reduir la població de senglars en zones de major risc, amb especial atenció a l'entorn de l'AP-7.

El cap de Gabinet de Mazón sosté que ningú va reclamar que el president acudira al Cecopi

José Manuel Cuenca ha defés en la comissió del Congrés sobre la DANA que el llavors president va estar informat i que des del Cecopi ningú ho va reclamar. L'oposició li ha retret no interrompre el menjar del 29 d'octubre i limitar les comunicacions en les hores crítiques.

Troben mort a un home de 75 anys en una vivenda de València després d’un incendi

Un home de 75 anys ha sigut trobat sense vida en un pis de València després de l'extinció d'un incendi. La Policia ha activat el protocol per a morts i manté oberta la investigació.

El cap de Gabinet de Mazón nega que es reclamara la presència del president en el Cecopi

José Manuel Cuenca va defendre davant la comissió del Congrés que el cap del Consell va estar informat durant la DANA i que ningú li va requerir acudir al Cecopi. L'oposició li va retraure no interrompre l'agenda d'eixe dia.

Arranca el juí del cas Aigües de Calp per anomalies en la xarxa d’aigua 21 anys després

L'Audiència d'Alacant ha iniciat la vista contra huit acusats per presumptes irregularitats en l'adjudicació i execució d'obres de l'aigua a Calp. El juí s'ha obert amb testimonis i les declaracions dels processaments s'han fixat per a mediats de setmana.

Rescaten el cadàver d’un home en el riu Segura a Orihuela

Bombers han recuperat el cos d'un home de 47 anys del riu Segura a Orihuela. La Policia Nacional ha obert una investigació sense signes aparents de violència.

Marcelino, nomenat millor entrenador de novembre en LaLiga

El tècnic del Vila-real ha sigut triat millor entrenador de novembre després d'un ple de victòries que ha impulsat a l'equip al tercer lloc, a dos punts del Barcelona. Es va imposar en la votació final a Simeone i Flic.

Salomé Pradas i Cayetano García compareixeran davant la comissió de la DANA el 15 de desembre

La Mesa de la comissió del Congrés ha fixat per al dia 15 les compareixences de Salomé Pradas (11.00) i Cayetano García (15.30) en la investigació sobre la DANA. Les sessions es desenrotllaran amb torns de preguntes de tots els grups.