Condemna de 15 anys i mig de presó al ‘caníbal de las Ventas

 

La Secció Cinquena de l’Audiència Provincial de Madrid ha condemnat al ‘caníbal de la Ventas’ a 15 anys i cinc mesos de presó per matar a la seua mare, esquarterar-la i alimentar-se d’ella durant almenys 15 dies en 2019.

L’Audiència Provincial de Madrid considera que l’autor no tenia anul·lades les seues facultats mentals quan es van produir els fets i condemna al ‘caníbal de las Ventas’ per un delicte d’homicidi i un altre de profanació de cadàvers, tots dos amb agreujant de parentiu.

L’autor de l’assassinat complirà la sentència de 15 anys i 5 mesos en un centre penitenciari, 15 anys pel delicte d’homicidi i 5 mesos pel de profanació del cadàver de la seua mare.

“Ni per les proves documentals obrants en actuacions, ni per les declaracions dels testimonis que han deposat en l’acte del judici oral, ha resultat provat que l’acusat patira una alteració psíquica que li dificultara el processament correcte de la informació”, diu part de la sentència.

L’homicida va declarar haver matat a la seua mare en sentir veus que li pressionaven a fer-ho.

No obstant això, els dos experts que van fer l’avaluació psiquiàtrica de l’autor de l’homicidi van concloure que no s’apreciava simptomatologia psicòtica i que podia distingir entre el que estava bé i el que estava mal.

La sentència va per la mateixa línia.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Rescatada una dona després de desplomar-se el sòl d’una vivenda a Venta del Moro

Una dona de 55 anys ha sigut rescatada després de caure uns 2,5 metres en cedir el sòl d'una vivenda en el llogaret Els Marcs, a Venta del Moro, i traslladada a l'Hospital de Requena per policontusiones.

La cooptació dels acadèmics és nociva per al valencià

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana fa una crítica sobre com s’elegixen els acadèmics de l’AVL i una defensa d’un model més plural, transversal i representatiu de les diferents visions sobre el valencià

Bernabé critica la votació de la confraria de Sagunt per anar contra la igualtat de gènere

Pilar Bernabé considera que la negativa de la Confraria de la Puríssima Sang de Sagunt a permetre que les dones processionen per Setmana Santa és contrària a la igualtat i obri la porta a accions legals.

L’exdirectora de la residència de Paiporta afirma que no va rebre avisos de la DANA abans de la riuada

L'exdirectora de la residència Saba de Paiporta sosté davant la comissió del Congrés que no va haver-hi avisos directes de l'administració sobre la DANA i defén que tot l'equip va actuar per a salvar la vida dels majors.

Barcala descarta obrir ara el debat sobre la taxa turística en la Comunitat Valenciana

Luis Barcala insistix que no és el moment de parlar de la taxa turística en la Comunitat Valenciana, malgrat la pressió de PSPV i Compromís per a recuperar-la.

Barcala ultima amb el ministre Puente el projecte de soterrament del Parc Central

Luis Barcala afirma que ha tancat amb el ministre Óscar Puente la presentació imminent del projecte del Parc Central, que preveu soterrar les vies ferroviàries al seu pas per Alacant.

Barcala garantix transparència total en la comissió sobre les vivendes públiques de la Platja de Sant Joan

Luis Barcala defén que la comissió municipal aclarirà el paper de l'Ajuntament en l'adjudicació de 140 vivendes públiques a la Platja de Sant Joan i promet col·laboració màxima amb la Justícia.

La Generalitat impulsa un centenar d’activitats als parcs naturals per Pasqua

La Generalitat organitza més de cent activitats de 'Pasqua als parcs' en 22 parcs naturals i espais protegits, amb especial protagonisme per als municipis i els centres educatius.