9.6 C
València
Dissabte, 17 gener, 2026

Condemnat a 12 anys un pederasta que va abusar i violar la seua fillastra menor fins deixar-la embarassada a València

La secció quarta de l'Audiència Provincial de València ha condemnat a 12 anys de presó per un delicte d'abús sexual a un home que va forçar durant uns dos anys i va deixar embarassada a la filla de la seua parella sentimental quan la menor, amb la qual havia conviscut des que tenia onze mesos, era una adolescent de 15. El condemnat, de 37 anys en el moment dels fets, amenaçava a la xiqueta amb fer mal als seus gossos als quals tenia un «profund afecte», i haurà d'indemnitzar a la menor amb 10.000 euros pels danys morals que li va causar i no podrà comunicar-se ni contactar amb ella durant deu anys a una distància inferior a 500 metres.

Els fets van succeir entre els anys 2015 a 2017 quan el pederasta, que mantenia una relació sentimental de més de 15 anys amb la mare de la menor, aprofitava que la xiqueta dormia sola en una habitació de l'habitatge familiar, per a portar-la al balcó on col·locava mantes per a evitar ser vistos i, mitjançant amenaces, sotmetre-la a tocaments i posteriorment a violacions.Segons explica la sentència, els abusos es van produir des que la xiqueta tenia 15 anys, fins que va complir 17, quan va quedar embarassada del condemnat, que l'amenaçava assegurant que anava a causar dany als seus dos gossos i a colpejar-los «sent conscient del profund afecte que tenia la menor als animals, o que contaria coses a la seua mare per a posar-la en contra seua». La mare i la menor van denunciar en setembre de 2017 els abusos i les violacions. La sala ha considerat que, malgrat la versió de l'acusat que les relacions van ser consentides, va haver-hi abusos sexuals sense consentiment i amb el subtipus agreujat de revelliment i parentiu, en haver admés el padrastre parcialment els fets davant l'evidència de l'embaràs i els testimonis i proves pericials que «posen en relleu la veracitat del relatat en evidenciar els escassos escrúpols de violar una menor (…) que ha tractat com una filla des que era un bebé i eixe caràcter violent que es desplega en les actuacions».

Últimes notícies

Pluges a Castelló i la Marina Alta i descens de màximes este dissabte

El dissabte serà molt nuvolós en la Comunitat Valenciana, amb pluges a Castelló i la Marina Alta i tempestes en el litoral nord castellonenc. Les màximes descendiran i el vent bufarà fluix de l'oest.

Desmantellat un punt de venda de droga en la zona nord d’Alacant amb tres detinguts

La Policia Nacional ha desarticulat un punt de venda d'estupefaents en la zona nord d'Alacant i ha detingut a tres persones. En el registre es van confiscar haixix, diners en efectiu i un matxet, i es van intervindre un camaleó protegit i una tortuga invasora sense documentació

Rescatat un home ferit després d’un accident de parapent a Calp

Un home ha sigut rescatat després de resultar ferit mentres practicava parapent prop del Morro de Toix, a Calp. L'operatiu es va prolongar més de dos hores i va acabar amb la seua evacuació en helicòpter al Penyal de Ifach.

Agroalimentació espanyola davant l’acord UE-Mercosur: protestes del camp i plans de negoci

El sector agroalimentari rep el pacte UE-Mercosur entre tractoradas i ajustos d'estratègia exportadora. La firma prevista el dissabte obri finestres per a begudes, vins, oli, xocolate i lactis, mentres el camp reclama reciprocitat i tem competència deslleial.

La Comunitat Valenciana acumula més de 10.300 atemptats contra l’autoritat en cinc anys

La Comunitat Valenciana ha registrat 10.347 infraccions per atemptat contra l'autoritat en l'últim lustre. A Espanya, el total supera les 44.600 i la tendència es manté estable.

Alliberat un octogenari explotat per una xarxa criminal de Bizkaia per a estafes per internet

La Guàrdia Civil ha alliberat un home de més de 80 anys utilitzat per una xarxa assentada en Bizkaia per a estafes en línia i mendicitat. Hi ha 19 detinguts, 3 investigats i 121 víctimes identificades.

Juan Romero, pioner de les fotocòpies a València, tanca la seua botiga després de més de 50 anys

Als 91 anys, Juan Romero Alonso ha tancat la botiga amb la qual va introduir la primera fotocopiadora a València. El seu local, referent per a milers d'estudiants, va marcar una època en la zona universitària.

82-79: la defensa del Fenerbahçe frena al València malgrat el arreón final

El Fenerbahçe es va imposar 82-79 gràcies al seu defensa de canvis, que va col·lapsar al València. Jean Montero va forçar un final atapeït, però els tirs per a empatar no van entrar