8.5 C
València
Dimecres, 24 desembre, 2025

Condemnen a vora 2 anys de presó a l’home que va intentar endur-se a una xiqueta en Alacant

Acusat de segrest de la pl. dels Estels d'Alacant

L’acusat de l’intent de segrest en la plaça dels Estels d’Alacant durant el juí | Agències

 

La Secció Tercera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a un any i nou mesos de presó per coaccions a un home que es va acostar a una mare i a la seua filla en la plaça d’Estels, en el centre d’Alacant, i dient-li a la xiqueta «vine, guapa, que et compraré una coseta» va estirar de la caputxa de la menor. Eixe intent va motivar un forcejament entre l’home i la mare que va ser observat per diferents testimonis que es trobaven en el carrer i que van avisar a la Policia.

 

D’altra part, l’home ha sigut condemnat a un any i mig de presó i una multa de 10.000 euros per un delicte de tràfic de drogues, pel quilo de marihuana localitzada durant el registre de la caravana en la que residia en el barri alacantí del Palamó.

 

En la sentència, la sala entén que, a diferència del que sol·licitava la Fiscalia, els fets no són constitutius d’una detenció il·legal, és a dir un segrest, ja que per a que es done eixe supòsit ha d’existir privació de llibertat. «No concorre la detenció il·legal en la mera immobilització momentània d’una persona», concreta la sala que sí que observa el delicte de coaccions que plantejava la Fiscalia.

 

La sala, que li prohibix acostar-se a la menor a 500 metres durant cinc anys, té en compte, en el moment d’imposar la pena, l’agreujant de disfressa ja que l’acusat ocultava la seua cara amb una bufanda, ulleres i una gorra.

 

Igualment, sobre el delicte de tràfic de drogues, el jutjat indica que se li va localitzar un quilo de cànnabis amb una puresa del 8,2%, cosa que haguera tingut en el mercat negre un valor de més de 5.000 euros. Més d’un quilo de marihuana que considera que és una quantitat de droga «notablement» superior al que un consumidor mitjà pot guardar durant cinc dies.

 

El tribunal ressalta que no existix informació que acredite «drogoaddicció» en l’home i, per tant, «es desprén necessàriament» un «indici clar» que estava destinada al tràfic. A més, sobre el revòlver detonador que tenia en la caravana i pel que la Fiscalia sol·licitava, pràcticament, quatre anys de presó per tinença d’armes prohibides, la sala l’absol perquè en eixa data l’arma «no estava prohibida».

 

  

També pots llegir…

Últimes notícies

91-81: Costello guia al València Basket en un dol de cames teses davant el Baskonia

València Basket es va imposar 91-81 a Baskonia en un partit marcat pel cansament i liderat per Matt Costello. Els taronja van gestionar millor el tram final.

Costello lidera al València Basket en un exigent 91-81 davant el Baskonia

L'equip taronja es va imposar 91-81 en un partit aspre i de cames pesades gràcies a la lectura de Matt Costello. La victòria va tallar dos derrotes seguides.

Detinguts dos hòmens atrinxerats a Elx després de matar a dos i ferir a un tercer

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de la Marina, a Elx, després de matar a dos i ferir greument a un tercer. El cas està sota secret i es descarta, ara com ara, un ajust de comptes.

Detinguts dos atrinxerats a Elx després de la mort de dos hòmens i un ferit greu

La Guàrdia Civil ha detingut a dos hòmens atrinxerats en una vivenda aïllada de la pedania de La Marina. Abans havien matat a dos hòmens i deixat ferit greu a un tercer.

El València preveu multiplicar per dotze els ingressos amb butaques especials del Nou Mestalla

El club espera multiplicar per dotze els ingressos de les zones amb servicis extra del nou estadi. Presenta un centre d'experiència per a comercialitzar 6.500 seients, una mica més del 9% de l'aforament.

L’assistència al Ciutat de València cau en el primer tram del curs

El Llevant tanca 2025 amb la pitjor entrada del curs en el Ciutat de València. De l'impuls inicial davant Barça i Madrid s'ha passat a 17.346 espectadors.

Marcelino convertix La Ceràmica en un fortí

El Vila-real ha patit només huit derrotes en 41 partits com a local des del retorn de Marcelino. En 2024 i 2025 l'equip només va cedir quatre vegades per any a casa.

La mort del valencianisme en que m’he format

Intentaré seguir treballant com a gramàtic, i mirar, buscar i ajudar a conformar un valencianisme social i polític que no tinga les idees errònies del valencianisme que, este dilluns, vaig vore morir.