Condemnen a vora 2 anys de presó a l’home que va intentar endur-se a una xiqueta en Alacant

Acusat de segrest de la pl. dels Estels d'Alacant

L’acusat de l’intent de segrest en la plaça dels Estels d’Alacant durant el juí | Agències

 

La Secció Tercera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a un any i nou mesos de presó per coaccions a un home que es va acostar a una mare i a la seua filla en la plaça d’Estels, en el centre d’Alacant, i dient-li a la xiqueta «vine, guapa, que et compraré una coseta» va estirar de la caputxa de la menor. Eixe intent va motivar un forcejament entre l’home i la mare que va ser observat per diferents testimonis que es trobaven en el carrer i que van avisar a la Policia.

 

D’altra part, l’home ha sigut condemnat a un any i mig de presó i una multa de 10.000 euros per un delicte de tràfic de drogues, pel quilo de marihuana localitzada durant el registre de la caravana en la que residia en el barri alacantí del Palamó.

 

En la sentència, la sala entén que, a diferència del que sol·licitava la Fiscalia, els fets no són constitutius d’una detenció il·legal, és a dir un segrest, ja que per a que es done eixe supòsit ha d’existir privació de llibertat. «No concorre la detenció il·legal en la mera immobilització momentània d’una persona», concreta la sala que sí que observa el delicte de coaccions que plantejava la Fiscalia.

 

La sala, que li prohibix acostar-se a la menor a 500 metres durant cinc anys, té en compte, en el moment d’imposar la pena, l’agreujant de disfressa ja que l’acusat ocultava la seua cara amb una bufanda, ulleres i una gorra.

 

Igualment, sobre el delicte de tràfic de drogues, el jutjat indica que se li va localitzar un quilo de cànnabis amb una puresa del 8,2%, cosa que haguera tingut en el mercat negre un valor de més de 5.000 euros. Més d’un quilo de marihuana que considera que és una quantitat de droga «notablement» superior al que un consumidor mitjà pot guardar durant cinc dies.

 

El tribunal ressalta que no existix informació que acredite «drogoaddicció» en l’home i, per tant, «es desprén necessàriament» un «indici clar» que estava destinada al tràfic. A més, sobre el revòlver detonador que tenia en la caravana i pel que la Fiscalia sol·licitava, pràcticament, quatre anys de presó per tinença d’armes prohibides, la sala l’absol perquè en eixa data l’arma «no estava prohibida».

 

  

També pots llegir…

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

La Comunitat Valenciana farà obligatòria la formació en emergències en tots els centres educatius des de 2026-2027

La Conselleria d'Educació implantarà un pla obligatori de formació en emergències de protecció civil en tots els centres educatius no universitaris de la Comunitat Valenciana a partir del curs 2026-2027, amb hores mínimes anuals per a l'alumnat i un ampli programa de capacitació docent.

El València Basket blinda a Brancou Badio amb un nou contracte fins a 2029

El València Basket ha millorat i ampliat el contracte de l'escorta senegalés Brancou Badio fins a 2029, consolidant-li com a peça clau del projecte i jugador amb el vincle més llarg del club.

Un tècnic municipal qüestiona la rapidesa i canvis en la promoció pública Els Naus a Alacant

Un tècnic jurídic jubilat de l'Ajuntament d'Alacant ha mostrat la seua sorpresa per la rapidesa amb la qual l'empresa adjudicatària va presentar la seua oferta per a les vivendes públiques Els Naus i per les diferències entre els plecs publicats i els inicials.

Adif designa a Joan Calabuig com a nou coordinador del Corredor Mediterrani

Adif ha nomenat a Joan Calabuig nou coordinador del Corredor Mediterrani, un lloc clau per a impulsar l'execució, el seguiment i la interlocució institucional d'esta infraestructura estratègica.

El Palau de les Arts estrena el drama coreogràfic Les filles de Bernarda el 17 d’abril

El Palau de les Arts acollirà el 17 d'abril l'estrena absoluta de Les filles de Bernarda, una coproducció de dansa que reinterpreta l'univers de Bernarda Alba des de la coreografia, la música en directe i el llenguatge documental.

Dansa València alça el teló amb Ultimàtum de Led Silhouette en el Teatre Principal

Dansa València inaugura la seua nova edició en el Teatre Principal amb Ultimàtum de Led Silhouette i una jornada que combina estrenes, flamenc contemporani, pensament i divulgació.

Pradas recorre la prova cal·ligràfica sobre la nota del missatge És-Alert

La defensa de Salomé Pradas apel·la la decisió judicial de mantindre una prova cal·ligràfica sobre una nota manuscrita amb indicacions per al missatge És-Alert durant la DANA.

Catalá, investigada per prevaricació, defén la legalitat de l’actuació de l’Ajuntament de València

María José Catalá assegura que l'actuació de l'Ajuntament de València va ser legal i transparent després de conéixer-se que Anticorrupció la investiga per presumpta prevaricació i tràfic d'influències en la recol·locació de personal.