13.7 C
València
Dissabte, 3 gener, 2026

Condemnen a vora 2 anys de presó a l’home que va intentar endur-se a una xiqueta en Alacant

Acusat de segrest de la pl. dels Estels d'Alacant

L’acusat de l’intent de segrest en la plaça dels Estels d’Alacant durant el juí | Agències

 

La Secció Tercera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a un any i nou mesos de presó per coaccions a un home que es va acostar a una mare i a la seua filla en la plaça d’Estels, en el centre d’Alacant, i dient-li a la xiqueta «vine, guapa, que et compraré una coseta» va estirar de la caputxa de la menor. Eixe intent va motivar un forcejament entre l’home i la mare que va ser observat per diferents testimonis que es trobaven en el carrer i que van avisar a la Policia.

 

D’altra part, l’home ha sigut condemnat a un any i mig de presó i una multa de 10.000 euros per un delicte de tràfic de drogues, pel quilo de marihuana localitzada durant el registre de la caravana en la que residia en el barri alacantí del Palamó.

 

En la sentència, la sala entén que, a diferència del que sol·licitava la Fiscalia, els fets no són constitutius d’una detenció il·legal, és a dir un segrest, ja que per a que es done eixe supòsit ha d’existir privació de llibertat. «No concorre la detenció il·legal en la mera immobilització momentània d’una persona», concreta la sala que sí que observa el delicte de coaccions que plantejava la Fiscalia.

 

La sala, que li prohibix acostar-se a la menor a 500 metres durant cinc anys, té en compte, en el moment d’imposar la pena, l’agreujant de disfressa ja que l’acusat ocultava la seua cara amb una bufanda, ulleres i una gorra.

 

Igualment, sobre el delicte de tràfic de drogues, el jutjat indica que se li va localitzar un quilo de cànnabis amb una puresa del 8,2%, cosa que haguera tingut en el mercat negre un valor de més de 5.000 euros. Més d’un quilo de marihuana que considera que és una quantitat de droga «notablement» superior al que un consumidor mitjà pot guardar durant cinc dies.

 

El tribunal ressalta que no existix informació que acredite «drogoaddicció» en l’home i, per tant, «es desprén necessàriament» un «indici clar» que estava destinada al tràfic. A més, sobre el revòlver detonador que tenia en la caravana i pel que la Fiscalia sol·licitava, pràcticament, quatre anys de presó per tinença d’armes prohibides, la sala l’absol perquè en eixa data l’arma «no estava prohibida».

 

  

També pots llegir…

Últimes notícies

61 llevaneu i 6.785 tones de sal per a afrontar la neu en la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana activa un ampli dispositiu davant la borrasca Francis amb 61 llevaneu, més d'un milió de litres de salmorra i 6.785 tones de sal. Es preveuen reforços de Guàrdia Civil i possibles corts si la seguretat ho exigix.

Indonèsia treballarà fins a l’últim dia per a localitzar als tres valencians desapareguts

Indonèsia manté la busca després del naufragi del 26 de desembre amb equips de sonar i bussos. El diumenge s'avalua si s'amplia l'operatiu.

Els agricultors confien en 2026 per a facilitar el relleu generacional amb suport de la UE

El sector demana menys burocràcia, fiscalitat favorable en les transmissions i suport als jóvens. També reclama una PAC sense retallades i regles comercials en igualtat.

El tortell de Reis es reinventa sense perdre la tradició

El tortell de Reis suma farcits com a pastís de formatge o torró, encara que el de nata continua manant. L'alça de la mantega obliga a ajustar preus i grandàries.

Domingo amb pluja en el sud, nevades a cotes baixes i descens de temperatures

Aemet preveu un diumenge hivernal: més inestabilitat en el sud, ruixats forts en l'Estret i neu en cotes baixes per l'entrada d'aire àrtic. Les temperatures descendixen de forma generalitzada, amb gelades a l'interior i vent intens en litorals i Balears.

El Celta atropella al València (4-1) i deixa en el filferro a Corberán

El Celta va véncer 4-1 al València amb màxima eficàcia i aprofitant errors rivals. El resultat acosta als celestes a Europa i compromet a Corberán.

Pepelu admet errors repetits i demana més treball després de la derrota del València en Balaídos

El capità del València va fer autocrítica després de caure en Balaídos: va parlar d'errors que es repetixen i de la necessitat de treballar més. Va reconéixer un penal fallat en el minut 5 que va condicionar el partit.

El Celta atropella al València (4-1) i deixa tocat a Corberán

El Celta va castigar els errors del València amb un 4-1 en Balaídos i s'acosta a la zona europea. L'equip de Corberán seguix sense guanyar fora i augmenta la pressió.