Condemnen a vora 2 anys de presó a l’home que va intentar endur-se a una xiqueta en Alacant

Acusat de segrest de la pl. dels Estels d'Alacant

L’acusat de l’intent de segrest en la plaça dels Estels d’Alacant durant el juí | Agències

 

La Secció Tercera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a un any i nou mesos de presó per coaccions a un home que es va acostar a una mare i a la seua filla en la plaça d’Estels, en el centre d’Alacant, i dient-li a la xiqueta «vine, guapa, que et compraré una coseta» va estirar de la caputxa de la menor. Eixe intent va motivar un forcejament entre l’home i la mare que va ser observat per diferents testimonis que es trobaven en el carrer i que van avisar a la Policia.

 

D’altra part, l’home ha sigut condemnat a un any i mig de presó i una multa de 10.000 euros per un delicte de tràfic de drogues, pel quilo de marihuana localitzada durant el registre de la caravana en la que residia en el barri alacantí del Palamó.

 

En la sentència, la sala entén que, a diferència del que sol·licitava la Fiscalia, els fets no són constitutius d’una detenció il·legal, és a dir un segrest, ja que per a que es done eixe supòsit ha d’existir privació de llibertat. «No concorre la detenció il·legal en la mera immobilització momentània d’una persona», concreta la sala que sí que observa el delicte de coaccions que plantejava la Fiscalia.

 

La sala, que li prohibix acostar-se a la menor a 500 metres durant cinc anys, té en compte, en el moment d’imposar la pena, l’agreujant de disfressa ja que l’acusat ocultava la seua cara amb una bufanda, ulleres i una gorra.

 

Igualment, sobre el delicte de tràfic de drogues, el jutjat indica que se li va localitzar un quilo de cànnabis amb una puresa del 8,2%, cosa que haguera tingut en el mercat negre un valor de més de 5.000 euros. Més d’un quilo de marihuana que considera que és una quantitat de droga «notablement» superior al que un consumidor mitjà pot guardar durant cinc dies.

 

El tribunal ressalta que no existix informació que acredite «drogoaddicció» en l’home i, per tant, «es desprén necessàriament» un «indici clar» que estava destinada al tràfic. A més, sobre el revòlver detonador que tenia en la caravana i pel que la Fiscalia sol·licitava, pràcticament, quatre anys de presó per tinença d’armes prohibides, la sala l’absol perquè en eixa data l’arma «no estava prohibida».

 

  

També pots llegir…

Últimes notícies

La foguera infantil d Ángeles-Felipe Bergé triomfa a Alacant amb el primer premi Especial

El monument infantil d Ángeles-Felipe Bergé, amb el lema Mediterránea i obra d Ausiàs Estrugo, ha aconseguit el primer premi de la categoria Especial infantil de les Fogueres de Sant Joan 2026 a Alacant, per davant de Mercado Central i Foguerer Carolinas.

Una mascletà de Pirotècnia Turís aplega als 125 decibels en la plaça dels Luceros

La mascletà de Pirotècnia Turís ha assolit un pic de 125 decibels i més de cinc minuts i mig de duració en el segon dispar del concurs oficial de les Fogueres de Sant Joan a la plaça dels Luceros dAlacant.

Anselmi vol revifar la tradició dels tècnics argentins en l’Elx

Martín Anselmi, nou tècnic argentí de l’Elx, arriba sense experiència en Europa amb l’objectiu de recuperar el protagonisme dels entrenadors del seu país al club il·licità després d’uns anys discrets.

El PSPV acusa Feijóo de no avalar Juanfran Pérez Llorca en la seua visita a Sueca

El síndic socialista José Muñoz assegura que la visita d’Alberto Núñez Feijóo a la Comunitat Valenciana ha evidenciat la falta de suport explícit a Juanfran Pérez Llorca i denuncia també el silenci entorn de l’expresident Carlos Mazón.

Feijóo promet acabar amb la discriminació financera de la Comunitat Valenciana

Alberto Núñez Feijóo ha promés en un acte a Sueca impulsar un nou model de finançament just per a la Comunitat Valenciana i acabar amb la seua discriminació, mentres Juanfran Pérez Llorca ha garantit el suport del PPCV perquè arribe a la Moncloa.

Mes de maig rècord al TRAM d’Alacant amb més d’1,6 milions de viatgers

La xarxa del TRAM d’Alacant ha transportat 1.654.238 persones en maig, una xifra molt similar a la de 2025, amb la Línia 2 com la més utilitzada i un creixement destacat a la Línia 9.

Un jove quasi quadruplica la taxa d’alcohol mentre circulava amb patinet elèctric a Gandia

La Guàrdia Civil ha denunciat un jove de 25 anys que circulava amb un patinet elèctric al Grau de Gandia amb quasi quatre vegades la taxa d’alcohol permesa i sense haver inscrit el vehicle en el registre obligatori de la DGT.

Nous materials prefabricats sostenibles facilitaran la construcció a la Comunitat Valenciana

La Conselleria dIndustria ha finançat, a través dIvace+i Innovació i amb fons FEDER, el desenvolupament de nous materials ecosostenibles per a elements prefabricats que reduïxen ciment, àrids i petjada de carboni en la construcció.