19.8 C
València
Dijous, 5 febrer, 2026

Condemnen a vora 2 anys de presó a l’home que va intentar endur-se a una xiqueta en Alacant

Acusat de segrest de la pl. dels Estels d'Alacant

L’acusat de l’intent de segrest en la plaça dels Estels d’Alacant durant el juí | Agències

 

La Secció Tercera de l’Audiència d’Alacant ha condemnat a un any i nou mesos de presó per coaccions a un home que es va acostar a una mare i a la seua filla en la plaça d’Estels, en el centre d’Alacant, i dient-li a la xiqueta «vine, guapa, que et compraré una coseta» va estirar de la caputxa de la menor. Eixe intent va motivar un forcejament entre l’home i la mare que va ser observat per diferents testimonis que es trobaven en el carrer i que van avisar a la Policia.

 

D’altra part, l’home ha sigut condemnat a un any i mig de presó i una multa de 10.000 euros per un delicte de tràfic de drogues, pel quilo de marihuana localitzada durant el registre de la caravana en la que residia en el barri alacantí del Palamó.

 

En la sentència, la sala entén que, a diferència del que sol·licitava la Fiscalia, els fets no són constitutius d’una detenció il·legal, és a dir un segrest, ja que per a que es done eixe supòsit ha d’existir privació de llibertat. «No concorre la detenció il·legal en la mera immobilització momentània d’una persona», concreta la sala que sí que observa el delicte de coaccions que plantejava la Fiscalia.

 

La sala, que li prohibix acostar-se a la menor a 500 metres durant cinc anys, té en compte, en el moment d’imposar la pena, l’agreujant de disfressa ja que l’acusat ocultava la seua cara amb una bufanda, ulleres i una gorra.

 

Igualment, sobre el delicte de tràfic de drogues, el jutjat indica que se li va localitzar un quilo de cànnabis amb una puresa del 8,2%, cosa que haguera tingut en el mercat negre un valor de més de 5.000 euros. Més d’un quilo de marihuana que considera que és una quantitat de droga «notablement» superior al que un consumidor mitjà pot guardar durant cinc dies.

 

El tribunal ressalta que no existix informació que acredite «drogoaddicció» en l’home i, per tant, «es desprén necessàriament» un «indici clar» que estava destinada al tràfic. A més, sobre el revòlver detonador que tenia en la caravana i pel que la Fiscalia sol·licitava, pràcticament, quatre anys de presó per tinença d’armes prohibides, la sala l’absol perquè en eixa data l’arma «no estava prohibida».

 

  

També pots llegir…

Últimes notícies

Gourlay ratifica la seua plena confiança en Corberán i assumix la responsabilitat

El director general de futbol del València va recolzar sense matisos a Carlos Corberán, va assumir la responsabilitat pels resultats i va demanar estabilitat per a remuntar.

El risc de pobresa en la Comunitat creix 0,8 punts i aconseguix al 30,7% de la població

El 30,7% de la població de la Comunitat Valenciana està en risc de pobresa o exclusió social, cinc punts per damunt de la mitjana. La taxa empitjora 0,8 punts enfront de 2024.

El Govern cancel·la la junta de València Parc Central davant el veto a Bernabé com a consellera

Transports ha suspés la junta general i ha ajornat sense data el consell d'administració després de l'intent de veto a la designació de Pilar Bernabé. El Govern ha qualificat la situació d'inèdita i de crisi de confiança entre els socis.

Tunde se centra en ser ell mateix, ser valent i treballar per a l’equip

L'extrem del Llevant es va assentar en l'onze després d'arrancar en el filial i va admetre que el salt a Primera li va arribar abans de l'esperat. Va reivindicar valentia, treball i la confiança del tècnic.

El València fitxa el central Justin de Haas i ho incorporarà a l’estiu

El València ha fitxat el central neerlandés Justin de Haas i ha fixat la seua incorporació per a l'estiu. El club treballa en un altre reforç avançat, segons la seua adreça esportiva.

Urtasun: la democràcia espanyola no cedix davant amenaces de tecno-oligarques

El ministre de Cultura ha reivindicat que les institucions triades marquen les regles i ha advertit que no permetrà ingerències de tecno-oligarques. Les seues paraules arriben després de les crítiques de Pável Dúrov i Elon Musk per l'anunci de restringir les xarxes socials a menors de 16 anys.

Urtasun supedita la col·laboració del Ministeri als detalls de l’acord per les obres de Sorolla

Urtasun ha dit que esperaran a conéixer els detalls de l'acord per a l'arribada a València d'obres de Sorolla de la Hispanic Society abans de concretar si el Ministeri col·laborarà. També ha valorat la recuperació policial de 'La Camusa'.

El Govern recorrerà la llei valenciana d’acompanyament en considerar que retalla drets LGTBI

El Govern ha anunciat que recorrerà la llei valenciana d'acompanyament per considerar que retalla drets LGTBI. El recurs es presentarà abans que acabe febrer.