Condemnats a 11 anys de presó per la mort de la valenciana Nathaly Salazar en el Perú

Nathaly Salazar en el seu viatge a Perú

Nathaly va morir practicant un deport de risc sense les mesures legals de seguretat | Twitter

 

Un jutjat de Machupicchu ha condemnat a dos homes a la pena d’11 anys de presó per la mort de la valenciana d’origen equatorià Nathaly Salazar, que va desaparéixer en Cusco en 2018, encara que el seu cadàver encara no ha sigut trobat.

 

D’esta forma consta en la sentència, en la que es condemna a estos dos hòmens, que van reconéixer els fets, per un delicte contra la vida, en la seua modalitat d’homicidi; un altre contra el patrimoni, en la seua modalitat de furt; i un delicte contra l’administració de justícia.

 

Segons arreplega la sentència, la víctima va viatjar al Perú per a fer turisme en setembre de 2017. El 2 de gener de 2018 va eixir d’un hostalatge de la ciutat de Cusco amb direcció al districte de Maras-Urumbaba per a conéixer la zona-

 

Va morir fent un deport de risc

Quan va arribar al ‘Ramal de Maras’, va agarrar el taxi d’un dels condemnats. En el trajecte, la xica li va preguntar pel deport d’aventura Zip Line —desplaçament de persones sobre un  cable suspés en un pendent al que s’uneixen una corriola i un arnés per a poder desplaçar-se— i el condemnat es va comunicar amb l’altre acusat per a que la víctima poguera practicar-lo.

  

L’activitat s’anava a fer en el sector denominat Ayamucco-Kcallaraccay-Maras. El condemnat que s’anava a encarregar del desplaçament de la víctima no tenia experiència ni cap capacitació sobre el maneig i funcionament del Zip Line. A pesar d’això, els dos van creuar sense problemes diferents trams.

 

En un d’ells, amb una distància de recorregut de 1.138 metres, i mentres plovia fortament, es va desplaçar en primer lloc la jove i, després d’ella, el condemnat. Es van accelerar a una velocitat major a la permesa, sense poder frenar, i la xica va impactar contra la base de l’eix lateral de la plataforma de la torrassa de recepció. Com a conseqüència, va patir lesions greus i, per falta d’atenció immediata, va morir.

 

Després d’això, els condemnats van planejar desfer-se del cos sense vida de la jove i, per a això, el van ficar en el maleter del cotxe i el van portar fins a una torre elèctrica des d’on el van tirar al Riu Vilcanota.

 

D’esta manera, els dos es van encobrir i van dificultar l’acció de la justícia al no determinar-se les causes de la mort de la jove i la ubicació del seu cadàver. A demés, van furtar els objectes personals de la víctima —un telèfon mòbil, documents personals, un moneder, una càmera fotogràfica, un pal selfie i una casaca rosada— per a obtindre profit.

 

Homicidi dolós, no imprudent

La família de Nathaly Salazar ha valorat la sentència i ha afirmat que pensa recórrer-la perquè la condemna als dos acusats siga per homicidi dolós i no imprudent. En este sentit, continuarà lluitant fins que es trobe el cadàver.

 

La germana de Nathaly s’ha preguntat: «Si fora un homicidi imprudent… per què van ocultar les proves i el cos de la meua germana, obstruint a la justícia?». «Recorrerem perquè la tipificació siga canviada a homicidi dolós amb les poques proves que tenim, ja que la investigació ha sigut deficient», ha lamentat.

Últimes notícies

De la Font reivindica als golejadors d’Espanya després del 3-0 a Sèrbia

Luis de la Font defén que a Espanya no li falten golejadors després del 3-0 a Sèrbia i destaca el doblet de Oyarzabal, l'estrena golejadora de Víctor Muñoz i l'alt nivell dels seus porters.

Louzán insistix que Espanya ha d’acollir la final del Mundial 2030

Rafael Louzán celebra el bon nivell de la selecció espanyola davant Sèrbia i defén que la final del Mundial 2030 es dispute a Espanya, encara que recorda que la decisió correspon a la FIFA.

Víctor Muñoz i Christian Mosquera celebren un debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz marca en la seua estrena amb la selecció absoluta i destaca el suport del vestuari, mentres Christian Mosquera celebra un debut molt especial prop de casa en el 3-0 a Sèrbia.

Víctor Muñoz celebra el seu debut somiat amb Espanya davant Sèrbia

Víctor Muñoz debuta amb la selecció espanyola marcant en el 3-0 a Sèrbia i destaca el suport dels seus companys i la confiança del seleccionador en ple camí cap al Mundial 2026.

Espanya s’exhibix davant Sèrbia amb un 3-0 i encarrila el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un convincent 3-0 davant Sèrbia a Vila-real amb doblet de Oyarzabal i estrena golejadora de Víctor Muñoz, reforçant les seues sensacions abans del Mundial.

Les pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

El València Basket malgasta diversos avantatges de fins a deu i dotze punts en la pista del Partizan i cedix 110-104 en la segona pròrroga, frenant la seua baralla pel play in de l'Eurolliga.

Espanya es lluïx davant Sèrbia amb un 3-0 i consolida el seu camí cap al Mundial

La selecció espanyola va firmar un sòlid 3-0 davant Sèrbia en un amistós que De la Font va plantejar com a part del Mundial, amb doblet de Oyarzabal i debut golejador de Víctor Muñoz.

Les 22 pèrdues condemnen al València Basket en la segona pròrroga davant el Partizan

Les 22 pèrdues de pilota impedixen al València Basket tancar un dol que va dominar durant molts minuts i acaba perdent 110-104 davant el Partizan en la segona pròrroga.