Condemnats a 11 anys de presó per la mort de la valenciana Nathaly Salazar en el Perú

Nathaly Salazar en el seu viatge a Perú

Nathaly va morir practicant un deport de risc sense les mesures legals de seguretat | Twitter

 

Un jutjat de Machupicchu ha condemnat a dos homes a la pena d’11 anys de presó per la mort de la valenciana d’origen equatorià Nathaly Salazar, que va desaparéixer en Cusco en 2018, encara que el seu cadàver encara no ha sigut trobat.

 

D’esta forma consta en la sentència, en la que es condemna a estos dos hòmens, que van reconéixer els fets, per un delicte contra la vida, en la seua modalitat d’homicidi; un altre contra el patrimoni, en la seua modalitat de furt; i un delicte contra l’administració de justícia.

 

Segons arreplega la sentència, la víctima va viatjar al Perú per a fer turisme en setembre de 2017. El 2 de gener de 2018 va eixir d’un hostalatge de la ciutat de Cusco amb direcció al districte de Maras-Urumbaba per a conéixer la zona-

 

Va morir fent un deport de risc

Quan va arribar al ‘Ramal de Maras’, va agarrar el taxi d’un dels condemnats. En el trajecte, la xica li va preguntar pel deport d’aventura Zip Line —desplaçament de persones sobre un  cable suspés en un pendent al que s’uneixen una corriola i un arnés per a poder desplaçar-se— i el condemnat es va comunicar amb l’altre acusat per a que la víctima poguera practicar-lo.

  

L’activitat s’anava a fer en el sector denominat Ayamucco-Kcallaraccay-Maras. El condemnat que s’anava a encarregar del desplaçament de la víctima no tenia experiència ni cap capacitació sobre el maneig i funcionament del Zip Line. A pesar d’això, els dos van creuar sense problemes diferents trams.

 

En un d’ells, amb una distància de recorregut de 1.138 metres, i mentres plovia fortament, es va desplaçar en primer lloc la jove i, després d’ella, el condemnat. Es van accelerar a una velocitat major a la permesa, sense poder frenar, i la xica va impactar contra la base de l’eix lateral de la plataforma de la torrassa de recepció. Com a conseqüència, va patir lesions greus i, per falta d’atenció immediata, va morir.

 

Després d’això, els condemnats van planejar desfer-se del cos sense vida de la jove i, per a això, el van ficar en el maleter del cotxe i el van portar fins a una torre elèctrica des d’on el van tirar al Riu Vilcanota.

 

D’esta manera, els dos es van encobrir i van dificultar l’acció de la justícia al no determinar-se les causes de la mort de la jove i la ubicació del seu cadàver. A demés, van furtar els objectes personals de la víctima —un telèfon mòbil, documents personals, un moneder, una càmera fotogràfica, un pal selfie i una casaca rosada— per a obtindre profit.

 

Homicidi dolós, no imprudent

La família de Nathaly Salazar ha valorat la sentència i ha afirmat que pensa recórrer-la perquè la condemna als dos acusats siga per homicidi dolós i no imprudent. En este sentit, continuarà lluitant fins que es trobe el cadàver.

 

La germana de Nathaly s’ha preguntat: «Si fora un homicidi imprudent… per què van ocultar les proves i el cos de la meua germana, obstruint a la justícia?». «Recorrerem perquè la tipificació siga canviada a homicidi dolós amb les poques proves que tenim, ja que la investigació ha sigut deficient», ha lamentat.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Detingut a Alacant un fugitiu per apunyalar als seus exsuegros a Màlaga

La Policia Nacional va detindre a Alacant a un home de 43 anys buscat per apunyalar amb un matxet als pares de la seua exparella a Màlaga, després d'acumular diverses ordes judicials i policials.

Eray Cömert patix una lesió abdominal i sembra dubtes en la defensa del València

Eray Cömert patix una lesió en la musculatura abdominal després d'un colp davant l'Elx i s'unix a la baixa de Unai Núñez, deixant a César Tárrega com a únic central disponible del València.

El València aconseguirà els 3.000 partits en Primera enfront del Mallorca

El València CF arribarà als 3.000 partits en Primera Divisió en el seu pròxim dol de Lliga davant el Mallorca, una fita que consolida al club com un dels històrics del futbol espanyol.

Lucas Cepeda es reivindica amb un gol clau en el moment més delicat de l’Elx

El xilé Lucas Cepeda va firmar el seu primer gol en LaLiga amb l'Elx en un moment crític per a l'equip i es guanya pes en els plans de Eder Sarabia.

La Renda 2025 confirma que les ajudes per la dana queden exemptes d’IRPF

Les ajudes per la dana d'octubre de 2024 concedides pel Govern, la Generalitat i els ajuntaments no tributen en l'IRPF de la Renda 2025, segons l'Agència Tributària.

El futur Parc Central d’Alacant sumarà un gran pulmó verd sobre les vies del tren

El projecte del Parc Central d'Alacant preveu un corredor verd continu de 200.000 metres quadrats i 2.100 metres lineals sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions d'euros per a cosir els barris hui separats per la infraestructura ferroviària.

La defensa de Salomé Pradas recorre per a obtindre la transcripció literal del seu acarament amb Conca

La defensa de Salomé Pradas presenta un recurs de reposició per a aconseguir la transcripció literal de la seua declaració i de l'acarament amb José Manuel Cuenca, que el tribunal ha rebutjat en considerar suficient la gravació.

El Parc Central d’Alacant suma un gran pulmó verd sobre les vies del tren

El Parc Central d'Alacant incorporarà un corredor verd de 200.000 metres quadrats i 2.100 metres lineals sobre les vies del tren, amb una inversió pública de 420 milions per a cosir barris i transformar la mobilitat.