Condemnats a 11 anys de presó per la mort de la valenciana Nathaly Salazar en el Perú

Nathaly Salazar en el seu viatge a Perú

Nathaly va morir practicant un deport de risc sense les mesures legals de seguretat | Twitter

 

Un jutjat de Machupicchu ha condemnat a dos homes a la pena d’11 anys de presó per la mort de la valenciana d’origen equatorià Nathaly Salazar, que va desaparéixer en Cusco en 2018, encara que el seu cadàver encara no ha sigut trobat.

 

D’esta forma consta en la sentència, en la que es condemna a estos dos hòmens, que van reconéixer els fets, per un delicte contra la vida, en la seua modalitat d’homicidi; un altre contra el patrimoni, en la seua modalitat de furt; i un delicte contra l’administració de justícia.

 

Segons arreplega la sentència, la víctima va viatjar al Perú per a fer turisme en setembre de 2017. El 2 de gener de 2018 va eixir d’un hostalatge de la ciutat de Cusco amb direcció al districte de Maras-Urumbaba per a conéixer la zona-

 

Va morir fent un deport de risc

Quan va arribar al ‘Ramal de Maras’, va agarrar el taxi d’un dels condemnats. En el trajecte, la xica li va preguntar pel deport d’aventura Zip Line —desplaçament de persones sobre un  cable suspés en un pendent al que s’uneixen una corriola i un arnés per a poder desplaçar-se— i el condemnat es va comunicar amb l’altre acusat per a que la víctima poguera practicar-lo.

  

L’activitat s’anava a fer en el sector denominat Ayamucco-Kcallaraccay-Maras. El condemnat que s’anava a encarregar del desplaçament de la víctima no tenia experiència ni cap capacitació sobre el maneig i funcionament del Zip Line. A pesar d’això, els dos van creuar sense problemes diferents trams.

 

En un d’ells, amb una distància de recorregut de 1.138 metres, i mentres plovia fortament, es va desplaçar en primer lloc la jove i, després d’ella, el condemnat. Es van accelerar a una velocitat major a la permesa, sense poder frenar, i la xica va impactar contra la base de l’eix lateral de la plataforma de la torrassa de recepció. Com a conseqüència, va patir lesions greus i, per falta d’atenció immediata, va morir.

 

Després d’això, els condemnats van planejar desfer-se del cos sense vida de la jove i, per a això, el van ficar en el maleter del cotxe i el van portar fins a una torre elèctrica des d’on el van tirar al Riu Vilcanota.

 

D’esta manera, els dos es van encobrir i van dificultar l’acció de la justícia al no determinar-se les causes de la mort de la jove i la ubicació del seu cadàver. A demés, van furtar els objectes personals de la víctima —un telèfon mòbil, documents personals, un moneder, una càmera fotogràfica, un pal selfie i una casaca rosada— per a obtindre profit.

 

Homicidi dolós, no imprudent

La família de Nathaly Salazar ha valorat la sentència i ha afirmat que pensa recórrer-la perquè la condemna als dos acusats siga per homicidi dolós i no imprudent. En este sentit, continuarà lluitant fins que es trobe el cadàver.

 

La germana de Nathaly s’ha preguntat: «Si fora un homicidi imprudent… per què van ocultar les proves i el cos de la meua germana, obstruint a la justícia?». «Recorrerem perquè la tipificació siga canviada a homicidi dolós amb les poques proves que tenim, ja que la investigació ha sigut deficient», ha lamentat.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.