Condemnats a 11 anys de presó per la mort de la valenciana Nathaly Salazar en el Perú

Nathaly Salazar en el seu viatge a Perú

Nathaly va morir practicant un deport de risc sense les mesures legals de seguretat | Twitter

 

Un jutjat de Machupicchu ha condemnat a dos homes a la pena d’11 anys de presó per la mort de la valenciana d’origen equatorià Nathaly Salazar, que va desaparéixer en Cusco en 2018, encara que el seu cadàver encara no ha sigut trobat.

 

D’esta forma consta en la sentència, en la que es condemna a estos dos hòmens, que van reconéixer els fets, per un delicte contra la vida, en la seua modalitat d’homicidi; un altre contra el patrimoni, en la seua modalitat de furt; i un delicte contra l’administració de justícia.

 

Segons arreplega la sentència, la víctima va viatjar al Perú per a fer turisme en setembre de 2017. El 2 de gener de 2018 va eixir d’un hostalatge de la ciutat de Cusco amb direcció al districte de Maras-Urumbaba per a conéixer la zona-

 

Va morir fent un deport de risc

Quan va arribar al ‘Ramal de Maras’, va agarrar el taxi d’un dels condemnats. En el trajecte, la xica li va preguntar pel deport d’aventura Zip Line —desplaçament de persones sobre un  cable suspés en un pendent al que s’uneixen una corriola i un arnés per a poder desplaçar-se— i el condemnat es va comunicar amb l’altre acusat per a que la víctima poguera practicar-lo.

  

L’activitat s’anava a fer en el sector denominat Ayamucco-Kcallaraccay-Maras. El condemnat que s’anava a encarregar del desplaçament de la víctima no tenia experiència ni cap capacitació sobre el maneig i funcionament del Zip Line. A pesar d’això, els dos van creuar sense problemes diferents trams.

 

En un d’ells, amb una distància de recorregut de 1.138 metres, i mentres plovia fortament, es va desplaçar en primer lloc la jove i, després d’ella, el condemnat. Es van accelerar a una velocitat major a la permesa, sense poder frenar, i la xica va impactar contra la base de l’eix lateral de la plataforma de la torrassa de recepció. Com a conseqüència, va patir lesions greus i, per falta d’atenció immediata, va morir.

 

Després d’això, els condemnats van planejar desfer-se del cos sense vida de la jove i, per a això, el van ficar en el maleter del cotxe i el van portar fins a una torre elèctrica des d’on el van tirar al Riu Vilcanota.

 

D’esta manera, els dos es van encobrir i van dificultar l’acció de la justícia al no determinar-se les causes de la mort de la jove i la ubicació del seu cadàver. A demés, van furtar els objectes personals de la víctima —un telèfon mòbil, documents personals, un moneder, una càmera fotogràfica, un pal selfie i una casaca rosada— per a obtindre profit.

 

Homicidi dolós, no imprudent

La família de Nathaly Salazar ha valorat la sentència i ha afirmat que pensa recórrer-la perquè la condemna als dos acusats siga per homicidi dolós i no imprudent. En este sentit, continuarà lluitant fins que es trobe el cadàver.

 

La germana de Nathaly s’ha preguntat: «Si fora un homicidi imprudent… per què van ocultar les proves i el cos de la meua germana, obstruint a la justícia?». «Recorrerem perquè la tipificació siga canviada a homicidi dolós amb les poques proves que tenim, ja que la investigació ha sigut deficient», ha lamentat.

Últimes notícies

Mor atropellat a l’A-70 a Alacant per un conductor begut i drogat en plena operació eixida

Una persona ha mort aquest divendres atropellada a l’A-70, a l’altura de Villafranqueza (Alacant), després d’una col·lisió per abast. El conductor que l’ha atropellat ha donat positiu en alcohol i drogues i s’enfronta a delictes greus contra la seguretat viària.

Així quedarà la setmana escolar de Falles 2027 a València: lliure des del 15 de març

El Consell Escolar Municipal de València ha proposat que els col·legis tinguen festa el dilluns 7 de desembre i tota la setmana de Falles 2027, a canvi de fer classe el 22 i 23 de desembre.

La Comunitat Valenciana s’enfronta a una nova onada de calor amb més de 40 graus al prelitoral

Aemet preveu a inicis de la pròxima setmana un nou episodi d’onada de calor a la Comunitat Valenciana, amb màximes per damunt dels 40 graus al prelitoral i més de 35 graus en punts del litoral, acompanyades de tempestes vespertines i un fort ambient de basca.

Cutanda reclama deixar treballar jutges i institucions en el cas de les VPP de Les Naus

La portaveu del govern d'Alacant, Cristina Cutanda (PP), reclama esperar les investigacions judicials i de les comissions sobre les VPP de Les Naus davant la petició de l'oposició de convocar una comissió municipal urgent amb la compareixença de l'alcalde Luis Barcala.

Citen com a testimoni el vicesecretari municipal d’Alacant pel cas de les vivendes públiques

La jutgessa que investiga l’adjudicació de vivendes públiques a la Platja de Sant Joan d’Alacant ha citat com a testimonis el vicesecretari municipal i el cap de Disciplina Urbanística, i ha reclamat tota la documentació sobre la venda de la parcel·la.

De l’eufòria a la polèmica: així han sigut els dos cicles de Pedro Martínez al Valencia Basket

L’eixida de Pedro Martínez del Valencia Basket per fitxar pel Real Madrid tanca una segona etapa idèntica a la primera: il·lusió, èxits esportius i un final carregat de tensió i decepció a la grada taronja.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa intensa al València Basket

Pedro Martínez ha decidit eixir del València Basket rumb al Real Madrid, després de repetir un cicle d’il·lusió, títols i eixida polèmica com ja va passar en la seua primera etapa.

Pedro Martínez se’n va al Real Madrid i tanca una segona etapa tan exitosa com polèmica al València Basket

La marxa de Pedro Martínez al Real Madrid trenca l’acord fins a 2028 amb el València Basket i reprodueix el patró d’il·lusió, títols i final polèmic de la seua primera etapa al club taronja.