Condemnats a 11 anys de presó per la mort de la valenciana Nathaly Salazar en el Perú

Nathaly Salazar en el seu viatge a Perú

Nathaly va morir practicant un deport de risc sense les mesures legals de seguretat | Twitter

 

Un jutjat de Machupicchu ha condemnat a dos homes a la pena d’11 anys de presó per la mort de la valenciana d’origen equatorià Nathaly Salazar, que va desaparéixer en Cusco en 2018, encara que el seu cadàver encara no ha sigut trobat.

 

D’esta forma consta en la sentència, en la que es condemna a estos dos hòmens, que van reconéixer els fets, per un delicte contra la vida, en la seua modalitat d’homicidi; un altre contra el patrimoni, en la seua modalitat de furt; i un delicte contra l’administració de justícia.

 

Segons arreplega la sentència, la víctima va viatjar al Perú per a fer turisme en setembre de 2017. El 2 de gener de 2018 va eixir d’un hostalatge de la ciutat de Cusco amb direcció al districte de Maras-Urumbaba per a conéixer la zona-

 

Va morir fent un deport de risc

Quan va arribar al ‘Ramal de Maras’, va agarrar el taxi d’un dels condemnats. En el trajecte, la xica li va preguntar pel deport d’aventura Zip Line —desplaçament de persones sobre un  cable suspés en un pendent al que s’uneixen una corriola i un arnés per a poder desplaçar-se— i el condemnat es va comunicar amb l’altre acusat per a que la víctima poguera practicar-lo.

  

L’activitat s’anava a fer en el sector denominat Ayamucco-Kcallaraccay-Maras. El condemnat que s’anava a encarregar del desplaçament de la víctima no tenia experiència ni cap capacitació sobre el maneig i funcionament del Zip Line. A pesar d’això, els dos van creuar sense problemes diferents trams.

 

En un d’ells, amb una distància de recorregut de 1.138 metres, i mentres plovia fortament, es va desplaçar en primer lloc la jove i, després d’ella, el condemnat. Es van accelerar a una velocitat major a la permesa, sense poder frenar, i la xica va impactar contra la base de l’eix lateral de la plataforma de la torrassa de recepció. Com a conseqüència, va patir lesions greus i, per falta d’atenció immediata, va morir.

 

Després d’això, els condemnats van planejar desfer-se del cos sense vida de la jove i, per a això, el van ficar en el maleter del cotxe i el van portar fins a una torre elèctrica des d’on el van tirar al Riu Vilcanota.

 

D’esta manera, els dos es van encobrir i van dificultar l’acció de la justícia al no determinar-se les causes de la mort de la jove i la ubicació del seu cadàver. A demés, van furtar els objectes personals de la víctima —un telèfon mòbil, documents personals, un moneder, una càmera fotogràfica, un pal selfie i una casaca rosada— per a obtindre profit.

 

Homicidi dolós, no imprudent

La família de Nathaly Salazar ha valorat la sentència i ha afirmat que pensa recórrer-la perquè la condemna als dos acusats siga per homicidi dolós i no imprudent. En este sentit, continuarà lluitant fins que es trobe el cadàver.

 

La germana de Nathaly s’ha preguntat: «Si fora un homicidi imprudent… per què van ocultar les proves i el cos de la meua germana, obstruint a la justícia?». «Recorrerem perquè la tipificació siga canviada a homicidi dolós amb les poques proves que tenim, ja que la investigació ha sigut deficient», ha lamentat.

Últimes notícies

L’Espanyol goleja el Llevant en l’estrena de la Lliga 2026-27

L’Espanyol ha debutat en la Lliga 2026-27 amb un contundent 3-0 contra el Llevant al RCDE Stadium, amb doblet de Roberto Fernández i un gol final de Dolan. El partit també ha deixat el debut del jove Marc Santos, que amb 15 anys s’ha convertit en el futbolista més jove de la història del club granota.

Fortes tempestes deixen fins a 62 l/m² a Castellfort en poques hores

Les fortes tempestes d’este diumenge han deixat fins a 62 litres per metre quadrat a Castellfort i han activat l’avís taronja a l’interior nord de Castelló per intensitat de pluja, calamarsa i ratxes fortes de vent.

Compte arrere de 200 dies per a l’Europeu de pista curta a València

La fi de l’Europeu de Birmingham dona pas a un compte arrere de 200 dies per al Campionat d’Europa de pista curta de 2027 al Velòdrom Lluís Puig, que l’Ajuntament de València ja està adaptant amb obres i millores tècniques.

Corbalán afronta la Euroliga amb el València Basket com el gran repte de la seua carrera

L’escorta argentí Gonzalo Corbalán ha arribat a València per a incorporar-se al València Basket i ha assegurat que jugar la Euroliga i defensar el títol de la Lliga ACB és un repte molt gran en la seua trajectòria professional.

Arriaga es queda fora de la llista del Llevant i obri la porta a Bardeli i Manu Sánchez

Kevin Arriaga s ha quedat fora de la llista del Llevant davant l Espanyol i podria eixir prompte cap a l AEK d Atenes, fet que ha obert plaça per a Manu Sánchez i Enzo Bardeli.

Altea encapçala les màximes amb 38,3 graus en un diumenge de calor intensa

Altea ha registrat este diumenge la temperatura més alta de la Comunitat Valenciana, amb 38,3 graus, seguida per Callosa d'en Sarrià i diverses localitats de València i Castelló. Les capitals de província s'han mantingut per davall dels 34 graus, segons Avamet i Aemet.

Jóvens amb discapacitat intel·lectual d’Alacant i Castelló tindran formació per a l’ocupació a la universitat

Les universitats d’Alacant i Castelló participaran en un programa de la Fundació ONCE i el Fons Social Europeu Plus per a formar jóvens amb discapacitat intel·lectual i millorar-ne l’ocupabilitat de cara al curs 2025-26.

Metrovalencia guanya usuaris en juliol mentre el TRAM d’Alacant retrocedix

Metrovalencia ha transportat 6,6 milions de persones en juliol, un 6,22 % més que en 2025, mentres que el TRAM d’Alacant ha baixat fins a 1,7 milions, un 2,48 % menys. El TRAM de Castelló ha crescut un 9,63 % fins als 242.180 viatgers.