13.3 C
València
Diumenge, 14 desembre, 2025

Condemnen a un capellà a set anys de presó per abusar d’un xiquet

L’Audiència Provincial de Múrcia ha condemnat a set anys i nou mesos de presó i cinc de llibertat vigilada a un sacerdot que va abusar durant mesos de forma continuada d’un menor en les dos poblacions murcianes en les quals va exercir.

Va ser un bisbe el que va posar en coneixement de la fiscalia els fets.

Segons ‘La Opinión de Murcia’ sobre l’acusat pesaven dos denúncies per abús sexual i una per agressió sexual.

 En aquests casos, la Fiscalia demanava cinc anys de presó en un dels casos i dos penes de quatre i sis anys en l’altre (ja que, presumptament, va abusar de dos menors que tenien algun tipus de relació entre ells). Quant a l’agressió sexual, que inclou un intent de penetració al menor, la Fiscalia sol·licitava 12 anys de presó.

Sentència

La sentència assenyala que els primers abusos, bàsicament carícies, besos i tocaments, es van produir en la població on el sacerdot va estar destinat set anys i van continuar amb posterioritat quan va ser traslladat a una altra parròquia en una segona localitat.

Assenyala la sala que l’acusat va abusar de la relació d’amistat que va nàixer entre ell i els pares del menor en el seu primer destí, que va arribar a ser quasi familiar, fins al punt que el rector disposava d’un dormitori en el domicili del menor.

Quan l’acusat va canviar de destí, va rebre en diverses ocasions la visita del menor i es van repetir els abusos. Afig la sentència que, per a mantindre la seua ascendència amb el xiquet, li solia fer regals de diferent classe.

Diu la sala que a conseqüència dels abusos, el menor ha vist afectat el seu rendiment acadèmic i el seu comportament anímic, afectiu i psicològic.

La sentència, que no és ferma, ja que pot ser recorreguda en el termini de deu dies davant el Tribunal Superior de Justícia de la Regió de Múrcia, li imposa una ordre d’allunyament de 500 metres del xic durant cinc anys i una indemnització de 30.000 euros.

Coneguda la sentència, el bisbat de Cartagena ha mostrat el seu total rebuig i enèrgica repulsa per aqueixos fets i la seua proximitat al menor i a la seua família. En un comunicat, afig que continua oferint a aquesta la seua ajuda a través de la Delegació Episcopal per a la Protecció del Menor i dels Adults Vulnerables i que el rector segueix suspés mentre conclou un procés penal canònic en curs.

Últimes notícies

Les últimes pluges deixen 45 litres per metre quadrat a Pego i fins a 26 al Camp de Morvedre

Les precipitacions de les últimes quatre hores han acumulat 45,4 l/m² a Pego i fins a 26 en punts del Camp de Morvedre. No s'han registrat incidències rellevants, excepte una per caiguda de rebles a Castelló.

Bernabé critica el carroñerismo polític i defén la resposta del PSOE davant les denúncies d’assetjament

Bernabé ha defés que el PSOE ha sigut contundent davant les denúncies d'assetjament i ha creat canals interns. També ha censurat el carroñerismo polític.

València actualitzarà a les 18 h les mesures per al dilluns, incloses les de col·legis

L'Ajuntament manté les mesures per l'alerta roja i comunicarà a partir de les 18 h les decisions per al dilluns, amb especial atenció als col·legis. Parcs i el jardí del Túria continuen tancats i els CAUS operen de forma continuada.

Aemet advertix de tempestes en terra esta vesprada i matinada en el litoral de València

Aemet preveu que el tram més advers de l'episodi arribe esta tarde-nit i la pròxima matinada, amb tempestes en terra en zones costaneres de València. Ja es registren ruixats intensos i acumulats destacats.

Bernabé qüestiona a Feijóo després de la seua citació i posa en dubte que estiguera tan informat

Pilar Bernabé ha posat en qüestió que Alberto Núñez Feijóo estiguera informat en temps real de la DANA després de ser citat com a testimoni. També ha exigit al PP depuració de responsabilitats i ha demanat a Pérez Llorca reclamar l'acta de diputat a Carlos Mazón.

Ajornat el Llevant-Vila-real per l’alerta roja a València

El partit de la jornada 16 de LaLiga EA Sports, previst a les 18.30 en el Ciutat de València, ha sigut ajornat per l'alerta roja. L'RFEF dona cinc dies per a proposar una nova data.

The Hives i Ultralleugera, noves confirmacions del Low Festival 2026 a Torrevieja

The Hives, Ultralleugera i altres sis bandes se sumen al Low Festival 2026, que se celebrarà el 31 de juliol i l'1 i 2 d'agost a Torrevieja. Els abonaments ja estan a la venda i hi ha descompte per a empadronats.

La acb ajorna el València Basket-Casademont Zaragoza per alerta roja

La acb ha comunicat l'ajornament del València Basket-Casademont Zaragoza, de la jornada 10, per l'alerta roja a la ciutat. Les entrades tindran validesa i el club retornarà l'import si no es pot assistir.