Anuncios

Condemnen a un capellà a set anys de presó per abusar d’un xiquet

L’Audiència Provincial de Múrcia ha condemnat a set anys i nou mesos de presó i cinc de llibertat vigilada a un sacerdot que va abusar durant mesos de forma continuada d’un menor en les dos poblacions murcianes en les quals va exercir.

Va ser un bisbe el que va posar en coneixement de la fiscalia els fets.

Anuncios

Segons ‘La Opinión de Murcia’ sobre l’acusat pesaven dos denúncies per abús sexual i una per agressió sexual.

 En aquests casos, la Fiscalia demanava cinc anys de presó en un dels casos i dos penes de quatre i sis anys en l’altre (ja que, presumptament, va abusar de dos menors que tenien algun tipus de relació entre ells). Quant a l’agressió sexual, que inclou un intent de penetració al menor, la Fiscalia sol·licitava 12 anys de presó.

Sentència

La sentència assenyala que els primers abusos, bàsicament carícies, besos i tocaments, es van produir en la població on el sacerdot va estar destinat set anys i van continuar amb posterioritat quan va ser traslladat a una altra parròquia en una segona localitat.

Assenyala la sala que l’acusat va abusar de la relació d’amistat que va nàixer entre ell i els pares del menor en el seu primer destí, que va arribar a ser quasi familiar, fins al punt que el rector disposava d’un dormitori en el domicili del menor.

Quan l’acusat va canviar de destí, va rebre en diverses ocasions la visita del menor i es van repetir els abusos. Afig la sentència que, per a mantindre la seua ascendència amb el xiquet, li solia fer regals de diferent classe.

Diu la sala que a conseqüència dels abusos, el menor ha vist afectat el seu rendiment acadèmic i el seu comportament anímic, afectiu i psicològic.

La sentència, que no és ferma, ja que pot ser recorreguda en el termini de deu dies davant el Tribunal Superior de Justícia de la Regió de Múrcia, li imposa una ordre d’allunyament de 500 metres del xic durant cinc anys i una indemnització de 30.000 euros.

Coneguda la sentència, el bisbat de Cartagena ha mostrat el seu total rebuig i enèrgica repulsa per aqueixos fets i la seua proximitat al menor i a la seua família. En un comunicat, afig que continua oferint a aquesta la seua ajuda a través de la Delegació Episcopal per a la Protecció del Menor i dels Adults Vulnerables i que el rector segueix suspés mentre conclou un procés penal canònic en curs.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Elx i Alabés firmen un empat patit que deixa el descens encara obert

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit tibant marcat per la pluja i la por de fallar, un resultat que a penes millora la seua situació en la lluita per la permanència.

Elx i Alabés firmen un empat tibant que no buida el fantasma del descens

Elx i Esportiu Alabés empaten 1-1 en un partit marcat per la tensió i la necessitat de punts, un resultat que manté als dos equips molt prop del descens.

Corberán apel·la a la necessitat del València per a aconseguir el seu millor rendiment en la lluita per la salvació

Carlos Corberán insistix que el València ha de transformar la pressió per la permanència en motivació, defén la seua planificació d'entrenaments i analitza el repte davant l'Athletic.

Athletic i València es juguen Europa i la salvació en San Mamés

Athletic i València es mesuren en San Mamés en un dol clau: els bilbaïns apuren les seues opcions europees i els valencianistes busquen allunyar-se del descens.

Esquerra Unida recolza per unanimitat la vaga educativa indefinida en la Comunitat Valenciana

El Consell Polític Nacional d'Esquerra Unida del País Valencià aprova per unanimitat una resolució de suport a la vaga educativa indefinida de l'11 de maig i al professorat valencià, i responsabilitza al govern del PP i Vox de la deterioració del sistema.

Les pluges deixen més de 35 litres per metre quadrat a Navarrés i obliguen a 21 intervencions de bombers en la Comunitat

Les pluges d'este dissabte en la Comunitat Valenciana han deixat fins a 35,3 litres per metre quadrat a Navarrés i han obligat a 21 intervencions de bombers a València i Alacant.

Castelló arranca el repartiment d’ulleres per a veure l’eclipsi total del 12 d’agost

Castelló ha començat en el Planetari el repartiment de més de 12.000 ulleres homologades per la UE per a observar amb seguretat l'eclipsi total de sol del 12 d'agost de 2026, dins d'una programació especial d'activitats divulgatives.

Sis ferits en bolcar una furgoneta a Moncofa i un patinet en un altre accident a Castelló

Sis persones han resultat ferides de diversa consideració en bolcar la furgoneta en la qual viatjaven a Moncofa, mentres que un home de 41 anys ha patit politraumatismes en un altre accident entre un cotxe i un patinet a Castelló.
Anuncios