Condemnen a un capellà a set anys de presó per abusar d’un xiquet

L’Audiència Provincial de Múrcia ha condemnat a set anys i nou mesos de presó i cinc de llibertat vigilada a un sacerdot que va abusar durant mesos de forma continuada d’un menor en les dos poblacions murcianes en les quals va exercir.

Va ser un bisbe el que va posar en coneixement de la fiscalia els fets.

Segons ‘La Opinión de Murcia’ sobre l’acusat pesaven dos denúncies per abús sexual i una per agressió sexual.

 En aquests casos, la Fiscalia demanava cinc anys de presó en un dels casos i dos penes de quatre i sis anys en l’altre (ja que, presumptament, va abusar de dos menors que tenien algun tipus de relació entre ells). Quant a l’agressió sexual, que inclou un intent de penetració al menor, la Fiscalia sol·licitava 12 anys de presó.

Sentència

La sentència assenyala que els primers abusos, bàsicament carícies, besos i tocaments, es van produir en la població on el sacerdot va estar destinat set anys i van continuar amb posterioritat quan va ser traslladat a una altra parròquia en una segona localitat.

Assenyala la sala que l’acusat va abusar de la relació d’amistat que va nàixer entre ell i els pares del menor en el seu primer destí, que va arribar a ser quasi familiar, fins al punt que el rector disposava d’un dormitori en el domicili del menor.

Quan l’acusat va canviar de destí, va rebre en diverses ocasions la visita del menor i es van repetir els abusos. Afig la sentència que, per a mantindre la seua ascendència amb el xiquet, li solia fer regals de diferent classe.

Diu la sala que a conseqüència dels abusos, el menor ha vist afectat el seu rendiment acadèmic i el seu comportament anímic, afectiu i psicològic.

La sentència, que no és ferma, ja que pot ser recorreguda en el termini de deu dies davant el Tribunal Superior de Justícia de la Regió de Múrcia, li imposa una ordre d’allunyament de 500 metres del xic durant cinc anys i una indemnització de 30.000 euros.

Coneguda la sentència, el bisbat de Cartagena ha mostrat el seu total rebuig i enèrgica repulsa per aqueixos fets i la seua proximitat al menor i a la seua família. En un comunicat, afig que continua oferint a aquesta la seua ajuda a través de la Delegació Episcopal per a la Protecció del Menor i dels Adults Vulnerables i que el rector segueix suspés mentre conclou un procés penal canònic en curs.

Últimes notícies

La ramaderia extensiva es reforça com a barrera contra incendis després del foc de Soneja

Miguel Barrachina defensa la ramaderia extensiva com a eina clau contra els incendis forestals després del foc de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees, i destaca les ajudes i incentius per a mantindre esta activitat en el món rural.

La ramaderia extensiva es reivindica com a clau contra els incendis després del foc de Soneja

El conseller Miguel Barrachina ha defensat la ramaderia extensiva com el cortafoc més eficaç després de l’incendi de Soneja, que ha cremat 183 hectàrees a l’Alt Palància.

Ecologistes porten a jutjat l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions mediambientals

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València i els dragats a València i Sagunt, que consideren il·legals per falta d’avaluació ambiental actualitzada.

El Marató València guarda les últimes estreles però assegura compromisos, no promeses

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, ha avançat que encara queden atletes d’elit per confirmar per a la carrera del 6 de desembre i ha defés que només anuncien acords tancats. També ha explicat les dificultats econòmiques actuals de l’atletisme i el nou patrocini amb el Valencia Club de Atletismo.

El Marató València guarda encara alguna estrella però només anuncia compromisos ferms

El director general del Marató València, Juan Manuel Botella, avança que queden atletes d’elit per confirmar el 6 de desembre i defensa una política d’anuncis basada en compromisos tancats, en un context de fortes dificultats econòmiques per a l’atletisme.

Ecologistes porten a judici l’ampliació nord del port de València per infringir la normativa ambiental

Ecologistes en Acció ha presentat un recurs contenciós-administratiu contra les obres de l’ampliació nord del port de València per presumptes infraccions ambientals en els dragats de València i Sagunt.

El Marató València assegura el futur del Valencia CA, que es bolca en la cantera

El Marató València Trinidad Alfonso Zurich ha tancat un acord de patrocini amb el Valencia Club de Atletismo que garantix la seua viabilitat econòmica i redirigix el projecte cap a la cantera, amb uns huit-cents jóvens esportistes.

Aagesen defensa que la condemna a David Sánchez es pot recórrer i apel·la a la presumpció d’innocència

Sara Aagesen ha defensat a València el seu respecte a la justícia i a la presumpció d’innocència i ha remarcat que la condemna a David Sánchez és recurrible, alhora que ha mostrat suport a Cristina Narbona i ha celebrat el triomf de la selecció espanyola.