Condemnen a un capellà a set anys de presó per abusar d’un xiquet

L’Audiència Provincial de Múrcia ha condemnat a set anys i nou mesos de presó i cinc de llibertat vigilada a un sacerdot que va abusar durant mesos de forma continuada d’un menor en les dos poblacions murcianes en les quals va exercir.

Va ser un bisbe el que va posar en coneixement de la fiscalia els fets.

Segons ‘La Opinión de Murcia’ sobre l’acusat pesaven dos denúncies per abús sexual i una per agressió sexual.

 En aquests casos, la Fiscalia demanava cinc anys de presó en un dels casos i dos penes de quatre i sis anys en l’altre (ja que, presumptament, va abusar de dos menors que tenien algun tipus de relació entre ells). Quant a l’agressió sexual, que inclou un intent de penetració al menor, la Fiscalia sol·licitava 12 anys de presó.

Sentència

La sentència assenyala que els primers abusos, bàsicament carícies, besos i tocaments, es van produir en la població on el sacerdot va estar destinat set anys i van continuar amb posterioritat quan va ser traslladat a una altra parròquia en una segona localitat.

Assenyala la sala que l’acusat va abusar de la relació d’amistat que va nàixer entre ell i els pares del menor en el seu primer destí, que va arribar a ser quasi familiar, fins al punt que el rector disposava d’un dormitori en el domicili del menor.

Quan l’acusat va canviar de destí, va rebre en diverses ocasions la visita del menor i es van repetir els abusos. Afig la sentència que, per a mantindre la seua ascendència amb el xiquet, li solia fer regals de diferent classe.

Diu la sala que a conseqüència dels abusos, el menor ha vist afectat el seu rendiment acadèmic i el seu comportament anímic, afectiu i psicològic.

La sentència, que no és ferma, ja que pot ser recorreguda en el termini de deu dies davant el Tribunal Superior de Justícia de la Regió de Múrcia, li imposa una ordre d’allunyament de 500 metres del xic durant cinc anys i una indemnització de 30.000 euros.

Coneguda la sentència, el bisbat de Cartagena ha mostrat el seu total rebuig i enèrgica repulsa per aqueixos fets i la seua proximitat al menor i a la seua família. En un comunicat, afig que continua oferint a aquesta la seua ajuda a través de la Delegació Episcopal per a la Protecció del Menor i dels Adults Vulnerables i que el rector segueix suspés mentre conclou un procés penal canònic en curs.

Últimes notícies

Les víctimes de la dana de València envien un missatge de suport a Veneçuela pel terratrémol

Les principals associacions de víctimes de la dana de València han mostrat la seua solidaritat amb Veneçuela després del terratrémol, amb un manifest en què compartixen el dolor de les famílies i reclamen més ajuda humanitària internacional.

Mor un jove motorista de 20 anys en un accident a la CV-400 a Paiporta

Un jove de 20 anys ha mort després que el ciclomotor que conduïa ha col·lisionat per abast amb un turisme a la CV-400, a l’altura de Paiporta. El sinistre, ocorregut cap a les 16.40 hores, està sota investigació de la Guàrdia Civil.

Torres defensa Zapatero i reclama no interferir en les investigacions judicials

El ministre Angel Victor Torres assegura en Algemesi que, des que fa politica, no es fica ni prejuzga les investigacions judicials i reclama respectar la separacio de poders arran de la causa sobre les joies de José Luis Rodriguez Zapatero.

La Generalitat critica que els nous fons per a la dependència arriben tard i malament

La consellera de Serveis Socials, Elena Albalat, assegura que els 535 milions d’euros addicionals per a la dependència que rebrà la Comunitat Valenciana entre 2026 i 2027 són insuficients, arriben tard i no garantixen el finançament al 50 % que marca la llei.

Així canviarà el Batxillerat valencià per a adaptar-se a les PAU i a la norma estatal

El Consell ha modificat el currículum de Batxillerat per a harmonitzar-lo amb la normativa estatal i garantir la igualtat en les PAU, amb nous continguts i matèries i una aplicació progressiva a partir del curs 2026-2027.

Pérez Llorca replica que és incongruent exigir-li negociar un model de finançament rebutjat per 16 autonomies

Juanfran Pérez Llorca critica en Algemesí que Arcadi España li exigisca negociar un model de finançament autonòmic que, segons assegura, rebutgen 16 de les 17 autonomies.

El Suprem ratifica els quasi huit anys de presó per a Marcos Benavent en el primer juí d’Imelsa

El Tribunal Suprem ha confirmat la sentència de l’Audiència de València que imposa set anys i 10 mesos de presó a Marcos Benavent, l’autodenominat ‘yonqui del dinero’, en el primer juí del cas Imelsa, amb una reducció parcial només de costes i d’una de les penes als condemnats.

Els ajuntaments valencians esperen agilitzar 1.100 milions en obres posdana

El Govern d’Espanya ha validat 1.100 milions d’euros en obres municipals posdana de 2024, però el Consell reclama canvis normatius per a poder executar-les més ràpidament als ajuntaments valencians.