Condemnen l’exalcalde de l’Alcora a huit anys per abusar de dos xiquetes menors d’edat

L'exalcalde del municipi de l'Alcora, a l'Alcalatén, ha sigut condemnat a huit anys de presó per dos delictes d'abusos sexuals continuats a dos menors, germanes de nou i deu anys d'edat. L'exalcalde de l'Alcora Francisco Javier Tomás Puchol, de 54 anys d'edat, ha sigut condemnat per l'Audiència Provincial i a més de la pena de presó, deurà complir cinc anys de llibertat vigilada i abonar a les víctimes una indemnització de 16.000 euros.

Els fets es consideren provats pel tribunal. Es remunten a 2016 quan l'exalcalde (Alcalde de 1995 a 2003) va depsullar a una de les manudes en el seu despatx professional a Castelló, li va practicar tocaments i es va fregar amb ella aprofitant que tenia accés a la menuda per la relació d'amistat que l'unia a sa mare i el seu iaio. Els jutges consideren també acreditat que a l'altra germana li va realitzar tocaments, clavant-li les mans pel pantaló diverses vegades i dient-li que no contara res a ningú. El judici oral es va celebrar el passat mes de novembre en absència de les dos afectades que viuen en Romania junt a sa mare i no han pogut ser localitzades.

La secretària va llegir les declaracions de les dos menors en la seu judicial quan va començar la instrucció. Encara que l'interrogatori d'elles no es va poder realitzar, els forenses van explorar les dos menors durant el procés penal i van donar «total credibilitat» a les seues manifestacions. Les menudes van dir que havien patit abusos per part d'un amic de la família i  van relatar aquestes pràctiques. 

Sostenen que l'agressor les tombava en el llit i els deia que no digueren res, i que per altra banda en l'oficina els llevava la roba i les tocava; «va passar almenys deu vegades», va declarar la menuda. Javier Tomás Puchol, l'agressor va negar el relat i va dir que era «rotundament fals». Va dir que les menors pertanyien a una família en risc d'exclusió i que ell va haver d'intervindre en una de les cases on van viure, de la qual les va desnonar per impagament. L'agressor sosté que «Les xiquetes diuen això en boca de sa mare, estic segur». La treballadora social que va imposar la denúncia després de rebre l'alerta de la mare va dir en el seu moment que la mare va acudir a ella «molt alterada, plorant i cridant que havien abusat de les xiquetes». Els jutges consideren que hi ha prova de càrrec suficient i han dictat sentència condemnatòria.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Carlos Álvarez patix una lesió de turmell i perilla la seua final de Lliga amb el Llevant

Carlos Álvarez patix una lesió de sindesmosis en el turmell esquerre i podria perdre's els últims quatre partits de Lliga amb el Llevant, a l'espera de la seua evolució.

El València Basket patix davant un combatiu Ensino Lugo però assegura el passe a semifinals

El València Basket va remuntar en el Roig Arena per a imposar-se 73-70 al Durán Maquinaria Ensino Lugo i certificar el seu bitllet a semifinals de la Lliga Femenina Endesa, on es mesurarà al Spar Girona.

València Basket es jugarà el passe a la final davant Girona sense factor pista

València Basket s'enfrontarà al Spar Girona en les semifinals de la Lliga Femenina, una eliminatòria a doble partit en la qual el conjunt valencià no tindrà el factor pista a favor.

Tres ferits en una col·lisió frontal amb un cotxe en sentit contrari en l’A-7 a Tibi

Tres persones han resultat ferides en una col·lisió frontal en l'A-7, a l'altura de l'eixida de Tibi, després que un dels vehicles circulara en sentit contrari.

Controlat l’incendi en la campa exterior d’un desballestament d’Orihuela

El foc declarat en la campa exterior d'un desballestament a Orihuela ha quedat controlat este diumenge al migdia després dels treballs continuats del Consorci Provincial de Bombers d'Alacant.

Quatre persones moren ofegades, entre elles dos menors, en una platja d’Oliva

Quatre persones, inclosos dos menors d'11 i 14 anys, van morir ofegades a la platja Aigua Morta d'Oliva. Altres dos van ser evacuades a l'Hospital de Gandia amb símptomes d'ofegament.

Aspes guia al Celta a una victòria clau davant l’Elx

Iago Aspas lidera el triomf del Celta per 3-1 davant l'Elx, un resultat que impulsa les seues opcions europees i complica encara més la permanència il·licitana.

Obasohan lidera al Baxi Manresa en un agònic triomf davant el València Basket

El Baxi Manresa es va imposar per un ajustat 104-102 al València Basket en un partit decidit en l'últim minut, marcat pels 30 punts de Retin Obasohan i un desenllaç molt criticat per Pedro Martínez.