Anuncios

Condemnen l’exalcalde de l’Alcora a huit anys per abusar de dos xiquetes menors d’edat

L'exalcalde del municipi de l'Alcora, a l'Alcalatén, ha sigut condemnat a huit anys de presó per dos delictes d'abusos sexuals continuats a dos menors, germanes de nou i deu anys d'edat. L'exalcalde de l'Alcora Francisco Javier Tomás Puchol, de 54 anys d'edat, ha sigut condemnat per l'Audiència Provincial i a més de la pena de presó, deurà complir cinc anys de llibertat vigilada i abonar a les víctimes una indemnització de 16.000 euros.

Els fets es consideren provats pel tribunal. Es remunten a 2016 quan l'exalcalde (Alcalde de 1995 a 2003) va depsullar a una de les manudes en el seu despatx professional a Castelló, li va practicar tocaments i es va fregar amb ella aprofitant que tenia accés a la menuda per la relació d'amistat que l'unia a sa mare i el seu iaio. Els jutges consideren també acreditat que a l'altra germana li va realitzar tocaments, clavant-li les mans pel pantaló diverses vegades i dient-li que no contara res a ningú. El judici oral es va celebrar el passat mes de novembre en absència de les dos afectades que viuen en Romania junt a sa mare i no han pogut ser localitzades.

Anuncios

La secretària va llegir les declaracions de les dos menors en la seu judicial quan va començar la instrucció. Encara que l'interrogatori d'elles no es va poder realitzar, els forenses van explorar les dos menors durant el procés penal i van donar «total credibilitat» a les seues manifestacions. Les menudes van dir que havien patit abusos per part d'un amic de la família i  van relatar aquestes pràctiques. 

Sostenen que l'agressor les tombava en el llit i els deia que no digueren res, i que per altra banda en l'oficina els llevava la roba i les tocava; «va passar almenys deu vegades», va declarar la menuda. Javier Tomás Puchol, l'agressor va negar el relat i va dir que era «rotundament fals». Va dir que les menors pertanyien a una família en risc d'exclusió i que ell va haver d'intervindre en una de les cases on van viure, de la qual les va desnonar per impagament. L'agressor sosté que «Les xiquetes diuen això en boca de sa mare, estic segur». La treballadora social que va imposar la denúncia després de rebre l'alerta de la mare va dir en el seu moment que la mare va acudir a ella «molt alterada, plorant i cridant que havien abusat de les xiquetes». Els jutges consideren que hi ha prova de càrrec suficient i han dictat sentència condemnatòria.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Cau part d’una banda que robava a ancians en aparcaments de supermercats

La Guàrdia Civil ha detingut a tres membres d'una organització criminal acusada de més de 50 furts i estafes a persones majors en aparcaments de supermercats de diverses províncies.

Alerta groga per pluges i tempestes en el nord de Castelló des de les 14 hores

Set comunitats del nord-est peninsular, inclosa la Comunitat Valenciana, activen avisos per pluges i tempestes, amb focus en el nord de Castelló des de les 14 hores.

Lleuger descens de les màximes i ruixats esta vesprada en el nord de Castelló

La Comunitat Valenciana viurà una jornada de cels buidats al matí i ruixats amb tempesta i possible graníssol a la vesprada en el nord de Castelló, amb canvis lleugers en les temperatures màximes i vent variable.

El Govern assigna 1.300 milions a la Comunitat Valenciana per la dana de 2024 i reforça el finançament autonòmic

L'Executiu aprova 1.300 milions per a la Comunitat Valenciana i 394 milions per a Extremadura per emergències meteorològiques, dins d'un paquet de 12.307 milions per a 2026.

Una startup valenciana d’IA mèdica entra en l’exclusiu programa novaiorqués NYC AI Landing Pad

L'empresa valenciana Quibim, especialitzada en intel·ligència artificial aplicada a la imatge mèdica, ha sigut seleccionada com a única firma espanyola en el programa estratègic d'IA NYC AI International Landing Pad de Nova York.

València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el supera per una dècima

Les màximes es disparen en la Comunitat Valenciana, on València iguala el seu rècord anual de 27,1 graus i Miramar el depassa amb 27,2, entre els valors més alts d'Espanya.

Educació demana als sindicats suspendre la vaga per a reprendre la negociació

La Conselleria d'Educació reclama als sindicats docents que paren la vaga indefinida i tornen a la taula de negociació, defenent que el diàleg és més eficaç sense pressió en els centres.

La Fiscalia recolza que s’investigue de manera indirecta a Mazón per la gestió de la dana

La Fiscalia Provincial de València recolza que el jutjat de Catarroja practique diligències que puguen aportar dades sobre l'actuació de Carlos Mazón en la gestió de la dana, malgrat la seua condició d'aforat.
Anuncios