Condemnen l’exalcalde de l’Alcora a huit anys per abusar de dos xiquetes menors d’edat

L'exalcalde del municipi de l'Alcora, a l'Alcalatén, ha sigut condemnat a huit anys de presó per dos delictes d'abusos sexuals continuats a dos menors, germanes de nou i deu anys d'edat. L'exalcalde de l'Alcora Francisco Javier Tomás Puchol, de 54 anys d'edat, ha sigut condemnat per l'Audiència Provincial i a més de la pena de presó, deurà complir cinc anys de llibertat vigilada i abonar a les víctimes una indemnització de 16.000 euros.

Els fets es consideren provats pel tribunal. Es remunten a 2016 quan l'exalcalde (Alcalde de 1995 a 2003) va depsullar a una de les manudes en el seu despatx professional a Castelló, li va practicar tocaments i es va fregar amb ella aprofitant que tenia accés a la menuda per la relació d'amistat que l'unia a sa mare i el seu iaio. Els jutges consideren també acreditat que a l'altra germana li va realitzar tocaments, clavant-li les mans pel pantaló diverses vegades i dient-li que no contara res a ningú. El judici oral es va celebrar el passat mes de novembre en absència de les dos afectades que viuen en Romania junt a sa mare i no han pogut ser localitzades.

La secretària va llegir les declaracions de les dos menors en la seu judicial quan va començar la instrucció. Encara que l'interrogatori d'elles no es va poder realitzar, els forenses van explorar les dos menors durant el procés penal i van donar «total credibilitat» a les seues manifestacions. Les menudes van dir que havien patit abusos per part d'un amic de la família i  van relatar aquestes pràctiques. 

Sostenen que l'agressor les tombava en el llit i els deia que no digueren res, i que per altra banda en l'oficina els llevava la roba i les tocava; «va passar almenys deu vegades», va declarar la menuda. Javier Tomás Puchol, l'agressor va negar el relat i va dir que era «rotundament fals». Va dir que les menors pertanyien a una família en risc d'exclusió i que ell va haver d'intervindre en una de les cases on van viure, de la qual les va desnonar per impagament. L'agressor sosté que «Les xiquetes diuen això en boca de sa mare, estic segur». La treballadora social que va imposar la denúncia després de rebre l'alerta de la mare va dir en el seu moment que la mare va acudir a ella «molt alterada, plorant i cridant que havien abusat de les xiquetes». Els jutges consideren que hi ha prova de càrrec suficient i han dictat sentència condemnatòria.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

La Generalitat oferix suport a Benidorm per a complir la sentència de la serra Gelada

La Generalitat Valenciana ha oferit suport i ajuda a l'Ajuntament de Benidorm per a complir la sentència que li imposa 350 milions per la serra Gelada. El Consell ha garantit col·laboració per a executar la fallada i ha desvinculat a l'actual govern local de l'origen del conflicte

Catalá critica que Renfe no habilite autobusos des d’Albal durant la mascletà

L'alcaldessa de València ha enlletgit a Renfe que no preveja autobusos llançadora des d'Albal durant les hores de la mascletà. La Delegació del Govern defén la mesura per seguretat i l'atribuïx a instruccions municipals.

La Fiscalia no veu indicis per a imputar a Mazón per la DANA i demana retornar la causa

La Fiscalia Superior valenciana sosté que, ara com ara, no hi ha base sòlida per a imputar a Carlos Mazón per la DANA i sol·licita que el cas torne al Jutjat 3 de Catarroja. El Ministeri Públic deixa oberta la possibilitat de revalorar-lo si la instrucció aporta nous elements.

El Consell insta el Govern a intervindre en totes les platges danyades i ampliar les obres després dels temporals

El Consell ha demanat al Govern ampliar l'abast de les obres d'emergència per a reparar els danys dels últims temporals i actuar en totes les platges afectades. La resolució estatal contempla 12 municipis a Castelló i València, amb terminis d'execució de fins a nou mesos.

Els brigadistes del Consorci de València obtenen el reconeixement de bombers forestals

El Consorci Provincial de Bombers de València ha firmat un marc laboral que regula de manera integral a bombers i brigades. L'acord reconeix als brigadistes com a bombers forestals i ordena jornada, torns, permisos, condicions econòmiques, formació i carrera professional

La degradació dels boscos secs tropicals reduïx la diversitat de carronyers i accelera el consum de carronya

Un estudi liderat per la Universitat d'Alacant revela que la degradació dels boscos secs tropicals simplifica les comunitats de carronyers i accelera la desaparició de les carronyes. Els autors advertixen que esta eficiència en àrees alterades no implica resiliència i reforcen la necessitat de conservar boscos ben estructurats.

La jutgessa de la DANA torna a rebutjar investigar per què no es van tallar les principals carreteres

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA ha reiterat la seua negativa a indagar per què no es van tallar les principals carreteres el 29 d'octubre de 2024. Rebutja demanar a la DGT gravacions i registres de la A-3, en considerar clau que l'alerta de protecció civil no es va emetre fins a les 20.11 hores.

El PP exigix mesures per a desbloquejar l’embós de 45.000 valencians en el permís de conduir

El PP en Les Corts ha registrat una iniciativa per a instar el Govern a augmentar examinadors, reforçar Trànsit i llançar un pla de xoc. Denúncia un repartiment desequilibrat i advertix que la llista creix en mil jóvens al mes.