14.9 C
València
Diumenge, 8 febrer, 2026

Condemnen l’exalcalde de l’Alcora a huit anys per abusar de dos xiquetes menors d’edat

L'exalcalde del municipi de l'Alcora, a l'Alcalatén, ha sigut condemnat a huit anys de presó per dos delictes d'abusos sexuals continuats a dos menors, germanes de nou i deu anys d'edat. L'exalcalde de l'Alcora Francisco Javier Tomás Puchol, de 54 anys d'edat, ha sigut condemnat per l'Audiència Provincial i a més de la pena de presó, deurà complir cinc anys de llibertat vigilada i abonar a les víctimes una indemnització de 16.000 euros.

Els fets es consideren provats pel tribunal. Es remunten a 2016 quan l'exalcalde (Alcalde de 1995 a 2003) va depsullar a una de les manudes en el seu despatx professional a Castelló, li va practicar tocaments i es va fregar amb ella aprofitant que tenia accés a la menuda per la relació d'amistat que l'unia a sa mare i el seu iaio. Els jutges consideren també acreditat que a l'altra germana li va realitzar tocaments, clavant-li les mans pel pantaló diverses vegades i dient-li que no contara res a ningú. El judici oral es va celebrar el passat mes de novembre en absència de les dos afectades que viuen en Romania junt a sa mare i no han pogut ser localitzades.

La secretària va llegir les declaracions de les dos menors en la seu judicial quan va començar la instrucció. Encara que l'interrogatori d'elles no es va poder realitzar, els forenses van explorar les dos menors durant el procés penal i van donar «total credibilitat» a les seues manifestacions. Les menudes van dir que havien patit abusos per part d'un amic de la família i  van relatar aquestes pràctiques. 

Sostenen que l'agressor les tombava en el llit i els deia que no digueren res, i que per altra banda en l'oficina els llevava la roba i les tocava; «va passar almenys deu vegades», va declarar la menuda. Javier Tomás Puchol, l'agressor va negar el relat i va dir que era «rotundament fals». Va dir que les menors pertanyien a una família en risc d'exclusió i que ell va haver d'intervindre en una de les cases on van viure, de la qual les va desnonar per impagament. L'agressor sosté que «Les xiquetes diuen això en boca de sa mare, estic segur». La treballadora social que va imposar la denúncia després de rebre l'alerta de la mare va dir en el seu moment que la mare va acudir a ella «molt alterada, plorant i cridant que havien abusat de les xiquetes». Els jutges consideren que hi ha prova de càrrec suficient i han dictat sentència condemnatòria.

Últimes notícies

Vila-real i Espanyol se citen per a trencar les seues ratxes i assegurar Europa

Vila-real i Espanyol tanquen la jornada 23 en La Ceràmica amb la necessitat de tornar a guanyar. Els separen huit punts i els dos es juguen les seues places europees.

Espanya cau 2-3 davant Països Baixos: Telgenkamp decidix al final

Espanya va remuntar del 0-2 al 2-2, però un gol de Duco Telgenkamp en el 58 va donar la victòria a Països Baixos en la quarta jornada de la Pro League a València. És la tercera derrota seguida malgrat l'empenyiment després del descans i el bon paper de Revilla.

Marcelino alerta: l’Espanyol és un rival competitiu capaç de sorprendre a qualsevol

Marcelino va valorar a l'Espanyol com un rival directe, competitiu i difícil malgrat la seua mala ratxa. Va reclamar màxim nivell en La Ceràmica per a obrir bretxa en la taula.

Bombers revisen les façanes de la plaça de l’Ajuntament per a les mascletaes

El Servici de Bombers de València ha iniciat la inspecció dels 29 edificis que envolten la plaça de l'Ajuntament per a previndre despreniments durant les mascletaes. Els treballs es prolongaran fins al 22 de febrer i permetran esmenar xicotets desperfectes abans de l'inici de les Falles l'1 de març.

La Policia Nacional deté a un pres escapolit de l’Hospital General de València

La Policia Nacional ha detingut a un intern que s'havia escapolit mitja hora abans de l'Hospital General de València, on havia sigut portat des de Picassent. Va ser localitzat en l'Estació del Nord després d'un dispositiu activat amb avís de la Guàrdia Civil.

La Fe realitza el primer trasplantament renal robòtic de donant viu en la Comunitat Valenciana

La Fe ha realitzat el primer trasplantament renal de donant viu amb el sistema Da Vinci en la Comunitat Valenciana. La pacient, de 37 anys, es va recuperar amb rapidesa i la donant, la seua mare, va rebre l'alta en dia i mig.

Sense sequeres, moment de planificar l’aigua a Espanya, segons un expert

Les últimes borrasques han assegurat recursos per a almenys un any i, en algunes regions, per a dos. Jorge Olcina ha demanat aprofitar esta finestra per a acordar una política estatal de l'aigua.

Tres detinguts per traficar amb drogues des d’un pis de Benidorm i repartir-les en la zona anglesa

La Policia Nacional ha detingut a Benidorm a dos hòmens i una dona per vendre marihuana i cocaïna des de la seua vivenda. Distribuïen en la zona anglesa i usaven un patinet elèctric.