Condemnen l’exalcalde de l’Alcora a huit anys per abusar de dos xiquetes menors d’edat

Ejemplo de shortcode con estilo
L'exalcalde del municipi de l'Alcora, a l'Alcalatén, ha sigut condemnat a huit anys de presó per dos delictes d'abusos sexuals continuats a dos menors, germanes de nou i deu anys d'edat. L'exalcalde de l'Alcora Francisco Javier Tomás Puchol, de 54 anys d'edat, ha sigut condemnat per l'Audiència Provincial i a més de la pena de […]

L'exalcalde del municipi de l'Alcora, a l'Alcalatén, ha sigut condemnat a huit anys de presó per dos delictes d'abusos sexuals continuats a dos menors, germanes de nou i deu anys d'edat. L'exalcalde de l'Alcora Francisco Javier Tomás Puchol, de 54 anys d'edat, ha sigut condemnat per l'Audiència Provincial i a més de la pena de presó, deurà complir cinc anys de llibertat vigilada i abonar a les víctimes una indemnització de 16.000 euros.

Els fets es consideren provats pel tribunal. Es remunten a 2016 quan l'exalcalde (Alcalde de 1995 a 2003) va depsullar a una de les manudes en el seu despatx professional a Castelló, li va practicar tocaments i es va fregar amb ella aprofitant que tenia accés a la menuda per la relació d'amistat que l'unia a sa mare i el seu iaio. Els jutges consideren també acreditat que a l'altra germana li va realitzar tocaments, clavant-li les mans pel pantaló diverses vegades i dient-li que no contara res a ningú. El judici oral es va celebrar el passat mes de novembre en absència de les dos afectades que viuen en Romania junt a sa mare i no han pogut ser localitzades.

La secretària va llegir les declaracions de les dos menors en la seu judicial quan va començar la instrucció. Encara que l'interrogatori d'elles no es va poder realitzar, els forenses van explorar les dos menors durant el procés penal i van donar «total credibilitat» a les seues manifestacions. Les menudes van dir que havien patit abusos per part d'un amic de la família i  van relatar aquestes pràctiques. 

Sostenen que l'agressor les tombava en el llit i els deia que no digueren res, i que per altra banda en l'oficina els llevava la roba i les tocava; «va passar almenys deu vegades», va declarar la menuda. Javier Tomás Puchol, l'agressor va negar el relat i va dir que era «rotundament fals». Va dir que les menors pertanyien a una família en risc d'exclusió i que ell va haver d'intervindre en una de les cases on van viure, de la qual les va desnonar per impagament. L'agressor sosté que «Les xiquetes diuen això en boca de sa mare, estic segur». La treballadora social que va imposar la denúncia després de rebre l'alerta de la mare va dir en el seu moment que la mare va acudir a ella «molt alterada, plorant i cridant que havien abusat de les xiquetes». Els jutges consideren que hi ha prova de càrrec suficient i han dictat sentència condemnatòria.

Últimes notícies

Sis municipis de la ‘zona zero’ de la dana Adam suspenen les classes dimarts

Sis municipis del litoral sud de València i del nord d’Alacant, situats en la ‘zona zero’ de la dana Adam, han decidit suspendre les classes este dimarts 20 d’octubre per precaució. Afecta centres educatius de Miramar, Oliva, Bellreguard, Piles, El Verger i Els Poblets.

S’alcen els confinaments per la DANA i la UME es retira de la Comunitat

La Generalitat ha alçat el confinament als huit municipis de la Comunitat Valenciana on encara estava actiu per la DANA i ha anunciat la desmobilització de la UME davant la millora de l'oratge i del temporal marítim.

Morata defensa la força de l’economia valenciana davant la incertesa

El president de Cambra València, José Vicente Morata, reivindica els actius de l’economia valenciana per a afrontar la incertesa i reclama més suport a les pimes i a les infraestructures clau. La intervenció ha tingut lloc durant la Nit de l’Economia de Cambra València, on s’han entregat diversos premis empresarials.

Les pluges desallotgen 380 veïns d’Oliva: molts ho han perdut tot

Les inundacions provocades per la dana Adam han obligat a desallotjar 380 veïns d’Oliva, molts dels quals han perdut béns a les seues vivendes. El Centre Polivalent acull les persones evacuades, mentre Cruz Roja i els serveis d’emergència continuen l’assistència.

La dana obliga a rescats amb helicòpter i a suspendre les classes a la Marina Alta

La dana Adam ha deixat almenys 19 rescats en cases aïllades a la Marina Alta i 179 avisos als bombers, mentres El Verger suspén les classes i tota l’activitat cultural i esportiva per a este dimarts.

Aemet activa l’avís taronja per fortes pluges al litoral sud d’Alacant des de les 21.00

Aemet ha activat l’avís taronja per pluges intenses al litoral sud d’Alacant des de les 21.00 fins a les 3.00, amb fins a 40 litres per metre quadrat en una hora, i manté avisos grocs per pluja i tronades en tot el litoral alacantí.

Treballs en una desena de carreteres per reobrir el trànsit després de la dana Adam

Els equips de conservació de carreteres de la Generalitat treballen en una desena de vies, sobretot a la Safor i la Marina Alta, per restituir el trànsit després de les inundacions i despreniments causats per la dana Adam.

Torna la circulació dels Rodalies C1 i C2 després de les fortes pluges

Renfe ha restablit esta vesprada el servici a les línies de Rodalies C1 i C2, així com als trens de Llarga i Mitjana Distància afectats per les fortes pluges entre València i Alacant.