Confiscada una partida de 175 quilos de cocaïna en el port de València

 

En el marc de les actuacions de la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana Marítima de València, composta per membres de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i del Resguard Fiscal de la Guàrdia Civil, s’ha produït l’aprehensió de 175 quilos de cocaïna que estaven ocults a l’interior d’un contenidor.

Este equipament havia arribat al Port de València en la matinada del passat dilluns dia 17 procedent d’Amèrica Central. La substància estupefaent havia sigut carregada en origen en diverses motxilles amb l’objectiu que estes foren rescatades a la seua arribada al Port en el qual es coneix com a ganxo perdut o ‘rip-off’.

Este és el huité incident d’esta naturalesa que es registra en el Port de València, on, des del passat un de gener i fins hui, s’han confiscat un total de 1.988 quilos de substància estupefaent.

Pels fets esdevinguts no s’ha produït de moment cap detenció, encara que les investigacions segueixen el seu curs i no es descarta que puguen produir-se en un futur immediat.

L’Operació es realitza en el marc de les actuacions sobre riscos i seguretat en el trànsit internacional de mercaderies que habitualment desenvolupa la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana Marítima de València.

El Port de València ocupa una posició estratègica en les rutes comercials marítimes que arriben des de Sud i Centreamèrica, a més el seu nivell d’operacions li situa com a primer port nacional en nombre de contenidors d’importació i quart de la Unió Europea, per la qual cosa des de fa anys s’enfronta a esta mena de tràfic il·lícit, sent una porta natural d’entrada d’esta mena de substàncies als països europeus.

Este tipus de remeses de drogues estupefaents que arriben als ports europeus, sota la modalitat denominada ‘rip-off’ o ganxo perdut, es caracteritzen perquè el contenidor afectat forma part del trànsit comercial internacional, que el seu importador és alié a l’operació il·lícita, fins i tot l’expedidor en origen la major part de les vegades. Després, l’organització criminal, ja en el port de destinació, organitza el rescat d’aqueixa substància aprofitant l’operativa habitual de les terminals i del transport.

Últimes notícies

Crida per a trobar familiars de represaliats soterrats a Bétera i Sant Pere de Ribes

La Diputació de València demana col·laboració ciutadana per localitzar familiars d’onze víctimes de la Guerra Civil soterrades a Bétera i Sant Pere de Ribes i poder així identificar-ne els restes.

Els rodatges deixen més de 4.000 pernoctacions en hotels d’Alacant en mig any

Els rodatges de pel·lícules, sèries, documentals i anuncis han generat 4.107 pernoctacions en hotels de quatre i cinc estrelles d’Alacant entre gener i juny de 2026, impulsats per grans produccions internacionals com ‘Enredados’ i ‘People of the book’. Alicante Film Office veu perspectives “prometedores” per al que resta d’any i destaca també l’impacte en promoció turística i formació de talent local.

L’aigua de Gàtova torna a ser apta per a beure després de l’incendi de Sogorb

El Centre de Salut Pública de València ha confirmat que l’aigua de l’aixeta de Gàtova torna a ser apta per al consum, després de diversos dies de restriccions arran de l’incendi forestal de Sogorb.

Quatre mitjans aeris lluiten contra un incendi forestal a Pina de Montalgrao

Quatre mitjans aeris i diversos efectius terrestres treballen este dimecres en l’extinció d’un incendi forestal declarat a Pina de Montalgrao, a la província de Castelló, segons el Centre de Coordinació d’Emergències de la Generalitat.

L’altra volta a les aules a València, o per què hi ha professionals que comencen setembre amb un MBA

Descobreix com els MBA estan transformant professionals experimentats a València en aquest inici de curs escolar.

Detinguts tres jóvens de 20 anys per una agressió sexual a una xica en una vivenda de Gandia

La Policia Nacional ha detingut tres jóvens de 20 anys després d’una agressió sexual a una xica, presumptament menor, en una vivenda de Gandia. Un d’ells està investigat com a autor material i els altres dos per omissió del deure de socors.

El ponent tornarà este dijous al litoral de València amb fins a 36 graus

Aemet ha activat per a este dijous l’avís groc per calor a tot el litoral de la província de València, on es poden assolir fins a 36 graus per l’entrada de vent de ponent. L’avís estarà vigent entre les 12 i les 20 hores amb una probabilitat estimada entre el 40 % i el 70 %.

Les Urgències del Doctor Peset guanyen un 21 % d’espai amb una inversió de 5,2 milions

El projecte de modernització de les Urgències de l’Hospital Universitari Doctor Peset de València reforma l’espai i l’amplia un 21 %, amb una inversió de 5,2 milions i quatre fases d’obres previstes fins al primer trimestre de l’any que ve. La primera fase ja està acabada i inclou una sala d’espera més gran, més espai per a pacients crítics i noves consultes d’especialitats.