12 C
València
Dimarts, 16 desembre, 2025

Confiscada una partida de 175 quilos de cocaïna en el port de València

 

En el marc de les actuacions de la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana Marítima de València, composta per membres de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i del Resguard Fiscal de la Guàrdia Civil, s’ha produït l’aprehensió de 175 quilos de cocaïna que estaven ocults a l’interior d’un contenidor.

Este equipament havia arribat al Port de València en la matinada del passat dilluns dia 17 procedent d’Amèrica Central. La substància estupefaent havia sigut carregada en origen en diverses motxilles amb l’objectiu que estes foren rescatades a la seua arribada al Port en el qual es coneix com a ganxo perdut o ‘rip-off’.

Este és el huité incident d’esta naturalesa que es registra en el Port de València, on, des del passat un de gener i fins hui, s’han confiscat un total de 1.988 quilos de substància estupefaent.

Pels fets esdevinguts no s’ha produït de moment cap detenció, encara que les investigacions segueixen el seu curs i no es descarta que puguen produir-se en un futur immediat.

L’Operació es realitza en el marc de les actuacions sobre riscos i seguretat en el trànsit internacional de mercaderies que habitualment desenvolupa la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana Marítima de València.

El Port de València ocupa una posició estratègica en les rutes comercials marítimes que arriben des de Sud i Centreamèrica, a més el seu nivell d’operacions li situa com a primer port nacional en nombre de contenidors d’importació i quart de la Unió Europea, per la qual cosa des de fa anys s’enfronta a esta mena de tràfic il·lícit, sent una porta natural d’entrada d’esta mena de substàncies als països europeus.

Este tipus de remeses de drogues estupefaents que arriben als ports europeus, sota la modalitat denominada ‘rip-off’ o ganxo perdut, es caracteritzen perquè el contenidor afectat forma part del trànsit comercial internacional, que el seu importador és alié a l’operació il·lícita, fins i tot l’expedidor en origen la major part de les vegades. Després, l’organització criminal, ja en el port de destinació, organitza el rescat d’aqueixa substància aprofitant l’operativa habitual de les terminals i del transport.

Últimes notícies

0-1 en Ipurua: l’Elx avança amb gol de Boayar i penal detingut per Dituro

L'Elx s'ha classificat per als octaus de la Copa del Rei després de véncer 0-1 a l'Eibar en Ipurua. Boayar va marcar en la primera part i Dituro va detindre un penal.

Un camió bolcat curta l’A-3 a Buñol sentit València i obliga a desviar per la N-3

La bolcada d'un camió ha tallat l'A-3 a Buñol en sentit València i ha obligat a desviar el trànsit per la N-3. A les 18.30 persistixen retencions en la zona.

Marcelino avisa: el Racing és un rival formidable i li guarda carinyo

Marcelino va enaltir al Racing abans de l'encreuament coper i va demanar màxima atenció pel seu lideratge en Segona i la seua ratxa a casa. Va confirmar la baixa de Gerard Moreno i el viatge de Parell.

Bernabé Zapata es retira del tenis professional als 28 anys

El valencià va anunciar el seu adeu en Instagram, va demanar 'perdó' i va admetre que ja no té 'gana i motivació'. marxa després d'aconseguir el 37 del món en 2023

Dansa València rep la Medalla d’Or de l’Acadèmia de les Arts Escèniques

El festival de la Conselleria de Cultura ha sigut distingit per unanimitat i consolida el seu model híbrid entre exhibició i mercat. El guardó reconeix la seua projecció amb la Spanish Danse Platform i el seu suport a les companyies valencianes.

Marsa Maroc adquirix el 45% de Boluda Maritime Terminals per 80 milions

Marsa Maroc, a través de MMIL, prendrà el 45% de BMT per 80 milions en una aliança amb Boluda, que conservarà la gestió. L'acord prioritza el corredor Marroc–Espanya.

Pérez Llorca destaca la recuperació total de la circulació entre l’Hospital de La Vila i Benidorm

El TRAM d'Alacant ha recuperat la circulació entre l'Hospital de La Vila i Benidorm després de duplicar via i electrificar 6,23 km, amb una inversió pròxima a 40 milions. L'obra millora capacitat, regularitat i accessibilitat i deixa llista la infraestructura per a augmentar freqüències.

Pérez Llorca reclama ajuda immediata al Govern per a finançament i inversions en la Comunitat

Pérez Llorca ha avançat que acudirà demà a reunir-se amb Sánchez per a exigir mesures urgents en finançament, inversions i grans infraestructures. També ha demanat coordinació per al bo de transport i ha recordat l'infrafinançament autonòmic.