13.1 C
València
Divendres, 13 febrer, 2026

Confiscada una partida de 175 quilos de cocaïna en el port de València

 

En el marc de les actuacions de la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana Marítima de València, composta per membres de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i del Resguard Fiscal de la Guàrdia Civil, s’ha produït l’aprehensió de 175 quilos de cocaïna que estaven ocults a l’interior d’un contenidor.

Este equipament havia arribat al Port de València en la matinada del passat dilluns dia 17 procedent d’Amèrica Central. La substància estupefaent havia sigut carregada en origen en diverses motxilles amb l’objectiu que estes foren rescatades a la seua arribada al Port en el qual es coneix com a ganxo perdut o ‘rip-off’.

Este és el huité incident d’esta naturalesa que es registra en el Port de València, on, des del passat un de gener i fins hui, s’han confiscat un total de 1.988 quilos de substància estupefaent.

Pels fets esdevinguts no s’ha produït de moment cap detenció, encara que les investigacions segueixen el seu curs i no es descarta que puguen produir-se en un futur immediat.

L’Operació es realitza en el marc de les actuacions sobre riscos i seguretat en el trànsit internacional de mercaderies que habitualment desenvolupa la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana Marítima de València.

El Port de València ocupa una posició estratègica en les rutes comercials marítimes que arriben des de Sud i Centreamèrica, a més el seu nivell d’operacions li situa com a primer port nacional en nombre de contenidors d’importació i quart de la Unió Europea, per la qual cosa des de fa anys s’enfronta a esta mena de tràfic il·lícit, sent una porta natural d’entrada d’esta mena de substàncies als països europeus.

Este tipus de remeses de drogues estupefaents que arriben als ports europeus, sota la modalitat denominada ‘rip-off’ o ganxo perdut, es caracteritzen perquè el contenidor afectat forma part del trànsit comercial internacional, que el seu importador és alié a l’operació il·lícita, fins i tot l’expedidor en origen la major part de les vegades. Després, l’organització criminal, ja en el port de destinació, organitza el rescat d’aqueixa substància aprofitant l’operativa habitual de les terminals i del transport.

Últimes notícies

Més de 140 servicis de bombers per les ratxes de vent en la Comunitat Valenciana

Els bombers han atés més de 140 servicis en la Comunitat Valenciana pel vent, amb ratxes de fins a 60 km/h hui. El dissabte s'esperen pics de 100-120 km/h i ja hi ha mesures preventives.

Dos persones han mort i set han resultat ferides en l’incendi d’una vivenda a Xàbia

Una dona de 71 anys i un home de 42 han mort després de declarar-se un incendi en la segona planta d'un edifici de cinc altures a Xàbia. Unes 40 persones han sigut evacuades mentres s'investiguen les causes.

Vollering s’exhibix a Gandia i recupera el jersei taronja de líder

La campiona d'Europa es va imposar en solitari en l'obertura a Gandia després d'atacar a Barxeta. Defén el títol i arranca líder amb 52 segons.

La consellera de Cultura destaca la creativitat valenciana després de 40 nominacions als Goya 2026

Carmen Ortí ha posat en valor l'empenyiment de l'audiovisual valencià després d'una trobada amb els nominats. La Comunitat suma 40 nominacions i 18 produccions, 11 amb ajudes.

L’Elx busca frenar la seua caiguda davant un Osasuna en ratxa

L'Elx rep a Osasuna este divendres (21.00) amb l'obligació de tallar sis jornades sense guanyar i diverses baixes, davant un rival que suma 10 de 12 punts.

Incendi en un edifici de set plantes a Xàbia: els bombers treballen per a sufocar-ho

Els bombers intenten sufocar un incendi declarat en un edifici de set plantes a Xàbia. S'han evacuat veïns fins a la sexta planta i l'operatiu seguix actiu.

Thomas Partey, acusat de dos nous càrrecs de violació a Londres

Dos nous càrrecs de violació presentats a Londres amplien el cas contra el migcampista del Vila-real: ja suma set per tres dones i una agressió sexual. El jugador es va declarar no culpable de les acusacions inicials i haurà de comparéixer el 13 de març.

Sense rastre de Mariano García Calatayud quatre anys després de la seua detenció a Ucraïna

Quatre anys després de ser detingut per forces russes a Kherson, no hi ha notícies de Mariano García Calatayud. El seu entorn manté la busca i alerta per la seua salut.