11.1 C
València
Dimecres, 26 novembre, 2025

Confiscada una partida de 175 quilos de cocaïna en el port de València

 

En el marc de les actuacions de la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana Marítima de València, composta per membres de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i del Resguard Fiscal de la Guàrdia Civil, s’ha produït l’aprehensió de 175 quilos de cocaïna que estaven ocults a l’interior d’un contenidor.

Este equipament havia arribat al Port de València en la matinada del passat dilluns dia 17 procedent d’Amèrica Central. La substància estupefaent havia sigut carregada en origen en diverses motxilles amb l’objectiu que estes foren rescatades a la seua arribada al Port en el qual es coneix com a ganxo perdut o ‘rip-off’.

Este és el huité incident d’esta naturalesa que es registra en el Port de València, on, des del passat un de gener i fins hui, s’han confiscat un total de 1.988 quilos de substància estupefaent.

Pels fets esdevinguts no s’ha produït de moment cap detenció, encara que les investigacions segueixen el seu curs i no es descarta que puguen produir-se en un futur immediat.

L’Operació es realitza en el marc de les actuacions sobre riscos i seguretat en el trànsit internacional de mercaderies que habitualment desenvolupa la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana Marítima de València.

El Port de València ocupa una posició estratègica en les rutes comercials marítimes que arriben des de Sud i Centreamèrica, a més el seu nivell d’operacions li situa com a primer port nacional en nombre de contenidors d’importació i quart de la Unió Europea, per la qual cosa des de fa anys s’enfronta a esta mena de tràfic il·lícit, sent una porta natural d’entrada d’esta mena de substàncies als països europeus.

Este tipus de remeses de drogues estupefaents que arriben als ports europeus, sota la modalitat denominada ‘rip-off’ o ganxo perdut, es caracteritzen perquè el contenidor afectat forma part del trànsit comercial internacional, que el seu importador és alié a l’operació il·lícita, fins i tot l’expedidor en origen la major part de les vegades. Després, l’organització criminal, ja en el port de destinació, organitza el rescat d’aqueixa substància aprofitant l’operativa habitual de les terminals i del transport.

Últimes notícies

Ciutadans demana a la jutgessa de la DANA tornar a citar a la periodista que va menjar amb Mazón el 29-O

L'acusació popular de Ciutadans ha sol·licitat una nova declaració de Maribel Vilaplana en detectar contradiccions sobre el reservat i el temps que va passar amb Carlos Mazón el 29 d'octubre.

Dos detinguts i tres investigats per robar coure en obres del canal d’accés a València

La Guàrdia Civil ha detingut a dos persones i ha investigat a altres tres per sostraure coure de catenària en les obres del canal d'accés ferroviari a València. Els implicats, treballadors de la UTE, han venut material per 23.000 euros i han usat documentació aliena per a ocultar la seua identitat.

Parkiduo aterra a Madrid amb el seu model de lloguer compartit de garatges

La plataforma Parkiduo ha fet el salt a Madrid amb un sistema que permet compartir una mateixa plaça de garatge per franges horàries. El model reduïx costos per a conductors i augmenta els ingressos dels propietaris mentres optimitza l'ús de l'espai.

Un incendi al costat de les vies retarda 30 minuts la línia C-6 entre Sagunt i Almenara

Un incendi pròxim a les vies està provocant retards mitjans d'uns 30 minuts en la línia C-6 entre València Nord i Castelló. La circulació es manté per una sola via entre Sagunt i Almenara.

Cel buidat, temperatures en descens i vent fort en zones de Castelló i Alacant

Este dimecres hi haurà cel poc nuvolós o buidat, baixaran les temperatures i s'esperen ratxes molt fortes del nord-oest en el nord de Castelló i en el litoral d'Alacant, que amainaran a la vesprada. El dijous seguiran els cels buidats, amb mínimes més baixes i màximes en lleuger ascens.

Alerta groga per vent a Castelló i temporal marítim a Castelló i nord d’Alacant

S'ha establit l'alerta groga per vent en tota la província de Castelló, amb ratxes de fins a 80 km/h, i per fenòmens costaners a Castelló i el nord d'Alacant.

Mor el policia agredit a Vinalesa quan va intentar impedir un robatori

L'agent de 41 anys, veí de Vinalesa, ha mort després de setmanes ingressat per l'agressió patida el 8 de novembre. Hi ha un detingut a la presó provisional i un menor en llibertat sense mesures.

4-0 en Dortmund: el Vila-real es desfigura i queda a la vora del KO europeu

El Vila-real s'ha quedat sense marge d'error després d'un 4-0 en el camp del Borussia Dortmund. Un gol en el descompte i una expulsió amb penal van encadenar la solsida.