Confiscada una partida de 175 quilos de cocaïna en el port de València

 

En el marc de les actuacions de la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana Marítima de València, composta per membres de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària i del Resguard Fiscal de la Guàrdia Civil, s’ha produït l’aprehensió de 175 quilos de cocaïna que estaven ocults a l’interior d’un contenidor.

Este equipament havia arribat al Port de València en la matinada del passat dilluns dia 17 procedent d’Amèrica Central. La substància estupefaent havia sigut carregada en origen en diverses motxilles amb l’objectiu que estes foren rescatades a la seua arribada al Port en el qual es coneix com a ganxo perdut o ‘rip-off’.

Este és el huité incident d’esta naturalesa que es registra en el Port de València, on, des del passat un de gener i fins hui, s’han confiscat un total de 1.988 quilos de substància estupefaent.

Pels fets esdevinguts no s’ha produït de moment cap detenció, encara que les investigacions segueixen el seu curs i no es descarta que puguen produir-se en un futur immediat.

L’Operació es realitza en el marc de les actuacions sobre riscos i seguretat en el trànsit internacional de mercaderies que habitualment desenvolupa la Unitat d’Anàlisi de Riscos de la Duana Marítima de València.

El Port de València ocupa una posició estratègica en les rutes comercials marítimes que arriben des de Sud i Centreamèrica, a més el seu nivell d’operacions li situa com a primer port nacional en nombre de contenidors d’importació i quart de la Unió Europea, per la qual cosa des de fa anys s’enfronta a esta mena de tràfic il·lícit, sent una porta natural d’entrada d’esta mena de substàncies als països europeus.

Este tipus de remeses de drogues estupefaents que arriben als ports europeus, sota la modalitat denominada ‘rip-off’ o ganxo perdut, es caracteritzen perquè el contenidor afectat forma part del trànsit comercial internacional, que el seu importador és alié a l’operació il·lícita, fins i tot l’expedidor en origen la major part de les vegades. Després, l’organització criminal, ja en el port de destinació, organitza el rescat d’aqueixa substància aprofitant l’operativa habitual de les terminals i del transport.

Últimes notícies

Villar defensa que l’Ajuntament d’Alacant ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha aportat tota la informació sobre les vivendes públiques de Les Naus i critica la gestió del PSOE a Alcoi en un cas d’irregularitats administratives.

Villar defensa que a Alacant hi ha transparència en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP està col·laborant amb transparència en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de Sant Joan, i ha comparat esta actitud amb la del cas d'Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP ha sigut transparent en el cas de les vivendes de Les Naus

El vicealcalde dAlacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre el cas de les vivendes públiques de Les Naus i assenyala el PSOE dAlcoi per la gestió dun expedient disciplinari. El cas ha obert un enfrontament polític entre PP i esquerra al voltant de la transparència en ladministració local.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, ha defensat que el govern local del PP ha actuat amb transparència i col·laboració en la comissió municipal que investiga la promoció de vivendes públiques de Les Naus a la Platja de San Juan, i ha comparat esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la comissió sobre Les Naus

El vicealcalde d'Alacant Manuel Villar defensa que el govern del PP està aportant tota la informació en la comissió que investiga possibles irregularitats en l'adjudicació de vivendes públiques de la promoció Les Naus a la platja de San Juan, i compara esta actitud amb el cas d'Alcoi.

Villar defensa la transparència del govern del PP en la investigació de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha complit amb la transparència i la col·laboració en la comissió que investiga possibles irregularitats en l’adjudicació de vivendes públiques de la promoció de Les Naus a la Platja de San Juan, i compara esta actuació amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent en el cas de Les Naus

El vicealcalde d'Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la informació sobre Les Naus i critica el PSPV-PSOE per l'expedient a una tècnica a Alcoy.

Villar defensa que el govern del PP a Alacant ha sigut transparent amb el cas de Les Naus

El vicealcalde d’Alacant, Manuel Villar, assegura que el govern del PP ha facilitat tota la documentació sobre la promoció de Les Naus i rebutja les crítiques de falta de transparència, comparant la gestió amb el cas obert a l’Ajuntament d’Alcoi.