Confisquen una càrrega de mòbils falsificats en el Port d’Alacant

Confisquen una càrrega de mòbils falsificats en el Port d'Alacant

La Guàrdia Civil ha confiscat este matí la càrrega | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb l’Agència Tributària, ha detingut a un home, de 43 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la propietat industrial per a comercialitzar telèfons mòbils falsejats en el Port d’Alacant. Els mòbils imitaven models ja existents de marques de prestigi i havien arribat a Alacant des de Xina per a ser venuts en Algèria. 

 

La investigació va començar cap a finals de l’any passat quan van trobar una càrrega amb tres bultos en el mateix port i que va cridar l’atenció tant dels agents de l’Oficina d’Anàlisi i Investigació Fiscal (ODAIFI) de la Secció Fiscal de la Guàrdia Civil del Port d’Alacant, com de la Unitat d’Anàlisi de Risc (UAR) de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària en Alacant.

 

La Guàrdia Civil ha examinat este matí el contingut de les 3 caixes, en col·laboració amb el Servici de Vigilància Duanera d’Alacan , i ha trobat dins d’elles centenars de mòbils, de diferents marques, que eren pràcticament iguals que als originals.

La Guàrdia Civil d'Alacant ha confiscat centenars de mòbils falsificats en el Port d'Alacant

Centenars de mòbils falsificats han arribat este matí al Port d’Alacant | Guàrdia Civil d’Alacant
 

L’estafa està valorada en més de 90.000 euros

Davant esta situació, els agents van enviar un informe fotogràfic a cada una de les marques suposadament afectades per a comprovar si estos telèfons mòbils eren imitacions o falsificacions. Les empreses van confirmar que es tractaven de 525 mòbils falsificats i han valorat que la seua venda en el mercat negre seria d’uns 91.500 euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

200 milions per a climatitzar escoles: així es repartiran els fons a la Comunitat Valenciana

El Govern ha autoritzat 200 milions d’euros del Fons Nacional d’Eficiència Energètica per a climatitzar i fer més eficients els centres escolars, amb Andalusia, Catalunya, la Comunitat Valenciana i Madrid com a territoris principals beneficiats. Les actuacions hauran de garantir almenys un 10 % de millora en l’eficiència energètica.

València activa 100.000 euros d’ajuda urgent per a la catàstrofe de Veneçuela

L’Ajuntament de València ha autoritzat els primers 100.000 euros de la partida d’emergències humanitàries per a donar suport a Veneçuela després dels terratrémols de dimecres passat.

Quants menors migrants han d’acollir les comunitats: la Comunitat Valenciana arriba als 1.903

Un nou reial decret del Govern fixa en 1.903 els menors migrants no acompanyats que ha d’acollir la Comunitat Valenciana, el quart territori amb més places després d’Andalusia, Catalunya i Madrid.

L’equip de la UMH fa història en la Shell Eco-Marathon amb només 0,054 litres per 100 km

L’equip de la Universitat Miguel Hernández d’Elx ha aconseguit el subcampionat europeu i africà de prototips de combustió interna de la Shell Eco-Marathon amb el vehicle Dátil 26, que ha recorregut 1.829 km amb només un litre d’etanol.

Mazzolari diu que només va saber pel telenotícies que s’havia convocat el Cecopi

La diputada de Carreteres Reme Mazzolari ha declarat que va saber de la convocatòria del Cecopi per les notícies i nega haver parlat aquell dia amb l’exalcaldessa de Chiva, amb qui només va intercanviar missatges i àudios per Whatsapp.

La inversió de 36 milions en Hinojosa reforça l’ocupació i la indústria sostenible a l’Alqueria d’Asnar

La planta Hinojosa Paper Alqueria, a l’Alqueria d’Asnar, rep una inversió de més de 36 milions per augmentar un 20 % la producció de paper reciclat, impulsar l’ocupació local i avançar en descarbonització, en un context en què la Generalitat defensa una menor pressió fiscal i menys burocràcia per atraure empreses.

L’únic conductor detingut per l’accident mortal de Benicàssim queda en llibertat amb mesures cautelars

La jutgessa ha deixat en llibertat provisional, amb mesures cautelars estrictes, el jove de 19 anys detingut per l'accident de trànsit de Benicàssim, on van morir quatre persones i sis més van resultar ferides greus.

Més de 150 vivendes de lloguer assequible alleujaran el problema d’habitatge a l’Alfàs del Pi

La Generalitat ha anunciat la construcció de més de 150 vivendes de protecció pública de lloguer assequible a l’Alfàs del Pi, en una parcel·la municipal de més de 5.000 metres quadrats inclosa en el Pla Vive Comunitat Valenciana.