Confisquen una càrrega de mòbils falsificats en el Port d’Alacant

Confisquen una càrrega de mòbils falsificats en el Port d'Alacant

La Guàrdia Civil ha confiscat este matí la càrrega | Guàrdia Civil d’Alacant

 

La Guàrdia Civil, en col·laboració amb l’Agència Tributària, ha detingut a un home, de 43 anys, com a presumpte autor d’un delicte contra la propietat industrial per a comercialitzar telèfons mòbils falsejats en el Port d’Alacant. Els mòbils imitaven models ja existents de marques de prestigi i havien arribat a Alacant des de Xina per a ser venuts en Algèria. 

 

La investigació va començar cap a finals de l’any passat quan van trobar una càrrega amb tres bultos en el mateix port i que va cridar l’atenció tant dels agents de l’Oficina d’Anàlisi i Investigació Fiscal (ODAIFI) de la Secció Fiscal de la Guàrdia Civil del Port d’Alacant, com de la Unitat d’Anàlisi de Risc (UAR) de Vigilància Duanera de l’Agència Tributària en Alacant.

 

La Guàrdia Civil ha examinat este matí el contingut de les 3 caixes, en col·laboració amb el Servici de Vigilància Duanera d’Alacan , i ha trobat dins d’elles centenars de mòbils, de diferents marques, que eren pràcticament iguals que als originals.

La Guàrdia Civil d'Alacant ha confiscat centenars de mòbils falsificats en el Port d'Alacant

Centenars de mòbils falsificats han arribat este matí al Port d’Alacant | Guàrdia Civil d’Alacant
 

L’estafa està valorada en més de 90.000 euros

Davant esta situació, els agents van enviar un informe fotogràfic a cada una de les marques suposadament afectades per a comprovar si estos telèfons mòbils eren imitacions o falsificacions. Les empreses van confirmar que es tractaven de 525 mòbils falsificats i han valorat que la seua venda en el mercat negre seria d’uns 91.500 euros.

 

També pots llegir…

Últimes notícies

Noves ajudes de 5,6 milions per a comprar més de 1.200 vehicles elèctrics

Ivace+i ha concedit 5,6 milions d’euros per a la compra de 1.249 vehicles elèctrics dins del programa Moves 2025, amb subvencions de fins a 7.000 euros per vehicle. La Conselleria d’Indústria destaca que el transport és el sector amb més consum d’energia a la Comunitat Valenciana.

Nou servici a Dénia per a controlar el dolor agut després de grans cirurgies

L’Hospital Universitari de Dénia ha posat en marxa una Unitat de Dolor Agut per a pacients hospitalitzats després de cirurgies majors, amb tècniques avançades de control del dolor i seguiment personalitzat durant l’ingrés.

El Castelló signa el millor inici lluny de Castalia en 104 anys

El CD Castellón ha guanyat els tres primers partits com a visitant en LaLiga Hypermotion, fita inèdita en els seus 104 anys, i es manté líder en solitari abans de rebre el Tenerife a Castalia.

Morcillo assegura que l’Elx competirà sense por davant el Madrid

Javier Morcillo, migcampista de l’Elx, garantix que l’equip competirà al màxim davant el Real Madrid este dimarts al Martínez Valero i agraïx el suport incondicional de l’afició franjiverda.

Rescaten amb helicòpter un cavall que havia caigut a un estany a Cullera

Els bombers han alçat amb un helicòpter un cavall que havia quedat atrapat en un estany del Brosquil, a Cullera, i no podia eixir pel seu propi peu. L’animal es troba en bon estat i ja ha sigut retornat al seu amo.

Diumenge assolellat i amb temperatures en lleu ascens a la Comunitat Valenciana

La Comunitat Valenciana viurà este diumenge una jornada majoritàriament assolellada, amb temperatures màximes en lleuger ascens i vent fluix que girarà a llevant a migdia.

Un incendi en una vivenda de Dénia obliga a evacuar un edifici de cinc altures

Un incendi declarat en una vivenda de l’avinguda Ramón Ortega de Dénia ha obligat a desallotjar un edifici de cinc altures. Una família ha sigut atesa per inhalació de fum, però els residents han pogut tornar després a casa.

Belén Segarra conta en un llibre com va passar de la depressió al ioga

La il·lustradora valenciana Belén Segarra presenta 'Mi libro de yoga', una obra on narra com el ioga va transformar la seua depressió en un nou camí de vida. El volum combina text i il·lustracions per a acostar esta pràctica a qualsevol persona, siga quina siga la seua edat o experiència.