Confisquen un enviament de 100 quilos de marihuana d’Alacant a Lleida

 

La Guàrdia Civil ha interceptat el transport de prop de 100 quilos de marihuana entre Alacant i Lleida, que viatjaven en un vehicle camuflats dins de caixes retolades en l’exterior amb l’etiqueta de ‘flors’, i que cultivava una empresa amb l’«excusa» de plantar cànem industrial, encara que el THC era el superior al permés per a esta classe de plantacions.

 

A conseqüència d’esta actuació, la Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens i investiga a altres dos, de 44, 60, 35 i un altre de 35 anys, com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues, pel cultiu i elaboració de marihuana, segons ha informat l’institut armat.

 

Una patrulla de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil de Villena, en l’Alt Vinalopó (Alacant), va donar l’alt el mes d’agost passat a un vehicle en l’autovia A-31 per haver comés una infracció a la Llei de Seguretat Viària. Quan van procedir a verificar la càrrega que transportava, van vore bosses i caixes del que pareixia ser marihuana, a pesar de tindre el rètol de ‘flors fresques’ en les etiquetes.

 

Enviament el carregament a Lleida

El conductor va al·legar que es tractava de cànem «per a finalitats industrials», però davant de les seues «contradiccions» i baix de la sospita que realment ocultava droga, es va decidir passar el cas a l’equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Novelda.

 

Els agents van sol·licitar una anàlisi de laboratori els resultats del que van confirmar que la substància era efectivament cànnabis, fins a un total de 98,700 quilos, amb un THC (el principal constituent psicoactiu) superior al permés. Immediatament, es va detindre al conductor del vehicle, un home de 44 anys, com a presumpte autor d’un delicte de tràfic de drogues.

 

L’operació va continuar per a conseguir conéixer l’origen de la marihuana, el que els va portar fins a un segon home, de 60 anys, presumptament dedicat al cultiu i a la venda de flors a l’engròs en la província d’Alacant, però també a la collita de cànnabis.

 

Després d’una nova detenció, pel mateix delicte que la primera, als agents els quedava per identificar als destinataris de l’enviament, una empresa de Lleida que rebia la marihuana processada, per encàrrec, camuflada dins de caixes de flors per mitjà del transport terrestre, qui han sigut identificats esta setmana.

Últimes notícies

L’incendi de la Devesa de El Saler continua fora de control després de calcinar 31 hectàrees

L’incendi forestal declarat este dijous a la Devesa de El Saler continua actiu i sense control després de cremar 31,38 hectàrees. Més de 250 efectius, 12 mitjans aeris i 40 terrestres treballen en l’extinció, mentre s’han evacuat la pedania, càmpings i diversos recursos naturals.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims no podran tornar a casa esta nit perquè l’incendi continua actiu i amb risc per canvi de vent. 250 professionals treballen en l’extinció al parc natural de l’Albufera i les carreteres CV-500 i CV-421 continuen tallades.

Les persones desallotjades d’El Saler hauran de passar la nit fora per l’incendi encara actiu

Les persones desallotjades d’El Saler i dels càmpings pròxims per l’incendi forestal no podran tornar esta nit, ja que el foc continua actiu i treballen 250 efectius en l’extinció al parc natural de l’Albufera.

El canvi de vent complica l’incendi d’El Saler en una hora clau

L’incendi forestal declarat en la Devesa d’El Saler afronta des de les 19.00 hores una hora clau per un canvi de vent que pot portar el foc cap al mar o cap al nucli urbà. Tots els mitjans aeris disponibles i un pelotó complet de la UME treballen en el front principal del foc.

El Villarreal coneix els rivals en la fase lliga de la Champions

El Villarreal ha quedat encadrat en un exigent grup de la nova fase lliga de la Lliga de Campions, on s'enfrontarà a PSG, Liverpool, Borussia Dortmund, Manchester United, Nápoles, Fenerbahce, Sabah i Slavia Praga, segons ha determinat el sorteig celebrat a Mònaco.

L’incendi d’El Saler arrasa 48 hectàrees però no entra al nucli urbà

L’incendi forestal declarat a El Saler ha cremat 48 hectàrees i continua sense control, però no ha entrat al nucli urbà, evacuat de manera preventiva junt amb diversos càmpings.

Tunde deixa el Levante i fitxa pel West Brom per tres milions

El Levante ha venut l’extrem Kareem Tunde, de 21 anys i format en la pedrera granota, al West Bromwich Albion per una quantitat pròxima als tres milions d’euros.

Oriol Rey ressalta el canvi d’actitud del Llevant després del 3-0 contra l’Espanyol

El centrecampista del Llevant Oriol Rey ha posat en valor el canvi d’actitud de l’equip després del 3-0 encaixat davant l’Espanyol i ha destacat la unió del vestuari en el seu partit número cent com a granota.