12.5 C
València
Dijous, 15 gener, 2026

Confisquen un enviament de 100 quilos de marihuana d’Alacant a Lleida

 

La Guàrdia Civil ha interceptat el transport de prop de 100 quilos de marihuana entre Alacant i Lleida, que viatjaven en un vehicle camuflats dins de caixes retolades en l’exterior amb l’etiqueta de ‘flors’, i que cultivava una empresa amb l’«excusa» de plantar cànem industrial, encara que el THC era el superior al permés per a esta classe de plantacions.

 

A conseqüència d’esta actuació, la Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens i investiga a altres dos, de 44, 60, 35 i un altre de 35 anys, com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues, pel cultiu i elaboració de marihuana, segons ha informat l’institut armat.

 

Una patrulla de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil de Villena, en l’Alt Vinalopó (Alacant), va donar l’alt el mes d’agost passat a un vehicle en l’autovia A-31 per haver comés una infracció a la Llei de Seguretat Viària. Quan van procedir a verificar la càrrega que transportava, van vore bosses i caixes del que pareixia ser marihuana, a pesar de tindre el rètol de ‘flors fresques’ en les etiquetes.

 

Enviament el carregament a Lleida

El conductor va al·legar que es tractava de cànem «per a finalitats industrials», però davant de les seues «contradiccions» i baix de la sospita que realment ocultava droga, es va decidir passar el cas a l’equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Novelda.

 

Els agents van sol·licitar una anàlisi de laboratori els resultats del que van confirmar que la substància era efectivament cànnabis, fins a un total de 98,700 quilos, amb un THC (el principal constituent psicoactiu) superior al permés. Immediatament, es va detindre al conductor del vehicle, un home de 44 anys, com a presumpte autor d’un delicte de tràfic de drogues.

 

L’operació va continuar per a conseguir conéixer l’origen de la marihuana, el que els va portar fins a un segon home, de 60 anys, presumptament dedicat al cultiu i a la venda de flors a l’engròs en la província d’Alacant, però també a la collita de cànnabis.

 

Després d’una nova detenció, pel mateix delicte que la primera, als agents els quedava per identificar als destinataris de l’enviament, una empresa de Lleida que rebia la marihuana processada, per encàrrec, camuflada dins de caixes de flors per mitjà del transport terrestre, qui han sigut identificats esta setmana.

Últimes notícies

0-1: El València pren avantatge al descans a Burgos

El València s'ha anat al vestuari per davant gràcies a una cabotada de Rubén Iranzo als deu minuts. El Burgos va generar ocasions, però l'eficàcia visitant va marcar la diferència.

La federació veïnal demana reunir-se amb Catalá per a desbloquejar la ZBE a València

La federació veïnal sol·licita una reunió directa amb l'alcaldessa per a desbloquejar la Zona de Baixes Emissions, després de mesos sense acord malgrat la pròrroga estatal.

El pont de l’estació de Paiporta continuarà obert al trànsit durant la seua reconstrucció

El pont de l'estació de Paiporta es mantindrà obert amb dos carrils mentres s'intensifiquen les obres. Els treballs seran per fases i hi haurà talls puntuals comunicats amb antelació.

Jordi Sevilla demana al PSOE canviar el rumb i pactar amb grans partits, no amb Junts, ERC ni Podemos

Jordi Sevilla ha instat el PSOE a corregir el rumb i a buscar pactes amb grans partits per a afrontar vivenda i ocupació juvenil, no amb Junts, ERC ni Podemos. Emmarca el seu missatge en el manifest 'Socialdemocràcia 21' i ha demanat a PP i PSOE frenar la polarització.

Catarroja inicia la segona fase de les obres del clavegueram per via d’emergència

L'Ajuntament ha activat una nova actuació de rehabilitació del clavegueram per la via d'emergència després dels danys de la DANA d'octubre. Els treballs es repartixen en diversos punts, duraran huit mesos i compten amb 264.124,11 euros de pressupost.

Pérez Llorca veu el finançament com a ‘cartell electoral’ de Montero i demana una reunió amb presidents

Pérez Llorca sosté que la proposta del Govern manca de consens i la vincula a la candidatura de María Jesús Montero. Reclama una trobada amb tots els presidents autonòmics per a abordar un model real i urgent per a la Comunitat Valenciana.

Morant demana als presidents autonòmics no torpedinar un model de finançament sense perdedors

La ministra ha reclamat als presidents autonòmics que no bloquegen la reforma del finançament i ha defés que el model no resta a cap comunitat i millora de manera notable els recursos de la Comunitat Valenciana. Agents socials han avalat la proposta i han demanat acompanyar-la d'un fons transitori i de la condonació parcial del deute.

Montero descarta que Feijóo porte a Sánchez un model alternatiu de finançament

Montero ha sostingut que Feijóo no presentarà el dilluns una proposta pròpia de finançament autonòmic perquè no la té. Ha urgit a aprofitar l'oportunitat per a reformar el sistema.