12.1 C
València
Dijous, 18 desembre, 2025

Confisquen un enviament de 100 quilos de marihuana d’Alacant a Lleida

 

La Guàrdia Civil ha interceptat el transport de prop de 100 quilos de marihuana entre Alacant i Lleida, que viatjaven en un vehicle camuflats dins de caixes retolades en l’exterior amb l’etiqueta de ‘flors’, i que cultivava una empresa amb l’«excusa» de plantar cànem industrial, encara que el THC era el superior al permés per a esta classe de plantacions.

 

A conseqüència d’esta actuació, la Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens i investiga a altres dos, de 44, 60, 35 i un altre de 35 anys, com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues, pel cultiu i elaboració de marihuana, segons ha informat l’institut armat.

 

Una patrulla de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil de Villena, en l’Alt Vinalopó (Alacant), va donar l’alt el mes d’agost passat a un vehicle en l’autovia A-31 per haver comés una infracció a la Llei de Seguretat Viària. Quan van procedir a verificar la càrrega que transportava, van vore bosses i caixes del que pareixia ser marihuana, a pesar de tindre el rètol de ‘flors fresques’ en les etiquetes.

 

Enviament el carregament a Lleida

El conductor va al·legar que es tractava de cànem «per a finalitats industrials», però davant de les seues «contradiccions» i baix de la sospita que realment ocultava droga, es va decidir passar el cas a l’equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Novelda.

 

Els agents van sol·licitar una anàlisi de laboratori els resultats del que van confirmar que la substància era efectivament cànnabis, fins a un total de 98,700 quilos, amb un THC (el principal constituent psicoactiu) superior al permés. Immediatament, es va detindre al conductor del vehicle, un home de 44 anys, com a presumpte autor d’un delicte de tràfic de drogues.

 

L’operació va continuar per a conseguir conéixer l’origen de la marihuana, el que els va portar fins a un segon home, de 60 anys, presumptament dedicat al cultiu i a la venda de flors a l’engròs en la província d’Alacant, però també a la collita de cànnabis.

 

Després d’una nova detenció, pel mateix delicte que la primera, als agents els quedava per identificar als destinataris de l’enviament, una empresa de Lleida que rebia la marihuana processada, per encàrrec, camuflada dins de caixes de flors per mitjà del transport terrestre, qui han sigut identificats esta setmana.

Últimes notícies

La Diputació de València inaugura en el MuVIM l’exposició de Luis Vidal Corella

La Diputació de València ha inaugurat en el MuVIM una gran mostra dedicada a Luis Vidal Corella amb 200 imatges, 80 inèdites, sobre guerra i postguerra. L'exposició s'estructura en tres seccions i incorpora objectes originals, i podrà visitar-se fins al 29 de març de 2026.

El Racing tomba al Vila-real i es fica en octaus (2-1)

El Racing de Santander va véncer 2-1 al Vila-real en El Sardiner amb un doblet d'Arana i va segellar el seu passe a octaus de la Copa del Rei. Ayoze va retallar al final sense premi.

Emergències entrega a la jutgessa el primer esborrany del Es-Alert del dia de la DANA

La Subdirecció d'Emergències va remetre al jutjat l'esborrany del Es-Alert del 29 d'octubre de 2024, amb fitxa tècnica i mapa. L'avís final es va difondre a les 20.11 després del debat en el Cecopi.

1-0: la Cultural torna a octaus cinc anys després després d’eliminar al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa va superar al Llevant per 1-0 i tornarà als octaus de final cinc anys després. Un gol de Rafa Tresaco i la falta d'encert granota van decidir.

De Mònaco a Granada: la Volta 2026 combina alta muntanya i una crono llarga

La ronda es disputarà del 22 d'agost al 13 de setembre, amb eixida a Mònaco i arribada a Granada. Hi haurà set finals enlaire i una crono de 32 km.

El Racing elimina al Vila-real amb un doblet d’Arana (2-1)

El Racing de Santander va superar al Vila-real per 2-1 i va avançar a octaus de la Copa del Rei gràcies a dos gols d'Arana. El conjunt groc va quedar fora després d'un arreón final insuficient.

La Cultural torna a octaus cinc anys després amb un 1-0 al Llevant

La Cultural i Esportiva Lleonesa tornarà als octaus de la Copa del Rei cinc anys després després del 1-0 al Llevant. Bañuz va sostindre el triomf i el rival va perdonar.

Martínez Mus fixa 2026 per a tindre en marxa el 100% del Pla Endavant postdana

El vicepresident tercer ha assegurat que en el primer semestre de 2026 estaran iniciades totes les actuacions del Pla Endavant després de la dana de 2024. Ha detallat inversions en depuració, transport i medi ambient i ha obert un encreuament de retrets amb l'oposició en Les Corts.