16.9 C
València
Dimarts, 17 febrer, 2026

Confisquen un enviament de 100 quilos de marihuana d’Alacant a Lleida

 

La Guàrdia Civil ha interceptat el transport de prop de 100 quilos de marihuana entre Alacant i Lleida, que viatjaven en un vehicle camuflats dins de caixes retolades en l’exterior amb l’etiqueta de ‘flors’, i que cultivava una empresa amb l’«excusa» de plantar cànem industrial, encara que el THC era el superior al permés per a esta classe de plantacions.

 

A conseqüència d’esta actuació, la Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens i investiga a altres dos, de 44, 60, 35 i un altre de 35 anys, com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues, pel cultiu i elaboració de marihuana, segons ha informat l’institut armat.

 

Una patrulla de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil de Villena, en l’Alt Vinalopó (Alacant), va donar l’alt el mes d’agost passat a un vehicle en l’autovia A-31 per haver comés una infracció a la Llei de Seguretat Viària. Quan van procedir a verificar la càrrega que transportava, van vore bosses i caixes del que pareixia ser marihuana, a pesar de tindre el rètol de ‘flors fresques’ en les etiquetes.

 

Enviament el carregament a Lleida

El conductor va al·legar que es tractava de cànem «per a finalitats industrials», però davant de les seues «contradiccions» i baix de la sospita que realment ocultava droga, es va decidir passar el cas a l’equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Novelda.

 

Els agents van sol·licitar una anàlisi de laboratori els resultats del que van confirmar que la substància era efectivament cànnabis, fins a un total de 98,700 quilos, amb un THC (el principal constituent psicoactiu) superior al permés. Immediatament, es va detindre al conductor del vehicle, un home de 44 anys, com a presumpte autor d’un delicte de tràfic de drogues.

 

L’operació va continuar per a conseguir conéixer l’origen de la marihuana, el que els va portar fins a un segon home, de 60 anys, presumptament dedicat al cultiu i a la venda de flors a l’engròs en la província d’Alacant, però també a la collita de cànnabis.

 

Després d’una nova detenció, pel mateix delicte que la primera, als agents els quedava per identificar als destinataris de l’enviament, una empresa de Lleida que rebia la marihuana processada, per encàrrec, camuflada dins de caixes de flors per mitjà del transport terrestre, qui han sigut identificats esta setmana.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana María en el seu centre de salut

Una concentració enfront del centre de salut ha condemnat l'assassinat d'Ana María, de 64 anys, presumptament a les mans del seu exmarit. El centre roman tancat i la Guàrdia Civil investiga.

Concentració a Benicàssim condemna l’assassinat atroç d’Ana en el centre de salut

Dons Progressistes de Benicàssim ha reunit desenes de persones per a repudiar l'assassinat d'Ana María, infermera de 64 anys, apunyalada en el seu treball. El presumpte autor ha sigut detingut; la investigació continua oberta i el centre roman tancat amb suport psicològic al personal.

Benicàssim decreta dos dies de dol i convoca un minut de silenci per l’assassinat d’una infermera

L'Ajuntament de Benicàssim ha decretat dos dies de dol per l'assassinat d'una infermera de 64 anys i ha convocat un minut de silenci per a demà a les 12.00. La seua exparella, de 70 anys, ja ha sigut detingut.

Troben mort un rorcual comú de 9 metres en la bocana del Real Club Nàutic de València

Un rorcual comú de 9 metres i 6,5 tones ha sigut localitzat sense vida en un espigó de la bocana del Real Club Nàutic de València. La necropsia determinarà, en la mesura que siga possible, l'origen de la defunció.

Castelló registra 26,2 °C, la màxima de la península i del continent, segons Aemet

Un vent sec i càlid ha disparat les màximes en la Comunitat Valenciana. Castelló ha arribat a 26,2 °C, el valor més alt de la península i del continent.

La primera Comissió Mixta després de la dana es reunix el dimecres al castell de Riba-roja de Túria

La Comissió Mixta per a la reconstrucció després de la dana celebrarà la seua primera reunió este dimecres al castell de Riba-roja de Túria. La trobada activarà la coordinació entre administracions i definirà el treball immediat.

Castelló registra les ratxes de vent més forts amb 87 km/h a l’interior

La Pobla de Benifassà ha marcat 87 km/h, el valor més alt en les últimes quatre hores. Alacant ha aconseguit 79 km/h a Rojales i València 72 km/h a Manises.

Oriana deixa nous danys a La Pobla de Farnals i complica la recuperació després d’Harry

Ratxes de fins a 95 km/h provoquen caigudes de branques, danys en el poliesportiu i 14 intervencions policials el dissabte, sense ferits. Els desperfectes se sumen als d'Harry i el Consell demana declarar zona greument afectada.