Confisquen un enviament de 100 quilos de marihuana d’Alacant a Lleida

 

La Guàrdia Civil ha interceptat el transport de prop de 100 quilos de marihuana entre Alacant i Lleida, que viatjaven en un vehicle camuflats dins de caixes retolades en l’exterior amb l’etiqueta de ‘flors’, i que cultivava una empresa amb l’«excusa» de plantar cànem industrial, encara que el THC era el superior al permés per a esta classe de plantacions.

 

A conseqüència d’esta actuació, la Guàrdia Civil d’Alacant ha detingut a dos hòmens i investiga a altres dos, de 44, 60, 35 i un altre de 35 anys, com a presumptes autors d’un delicte de tràfic de drogues, pel cultiu i elaboració de marihuana, segons ha informat l’institut armat.

 

Una patrulla de l’Agrupació de Trànsit de la Guàrdia Civil de Villena, en l’Alt Vinalopó (Alacant), va donar l’alt el mes d’agost passat a un vehicle en l’autovia A-31 per haver comés una infracció a la Llei de Seguretat Viària. Quan van procedir a verificar la càrrega que transportava, van vore bosses i caixes del que pareixia ser marihuana, a pesar de tindre el rètol de ‘flors fresques’ en les etiquetes.

 

Enviament el carregament a Lleida

El conductor va al·legar que es tractava de cànem «per a finalitats industrials», però davant de les seues «contradiccions» i baix de la sospita que realment ocultava droga, es va decidir passar el cas a l’equip de Policia Judicial de la Guàrdia Civil de Novelda.

 

Els agents van sol·licitar una anàlisi de laboratori els resultats del que van confirmar que la substància era efectivament cànnabis, fins a un total de 98,700 quilos, amb un THC (el principal constituent psicoactiu) superior al permés. Immediatament, es va detindre al conductor del vehicle, un home de 44 anys, com a presumpte autor d’un delicte de tràfic de drogues.

 

L’operació va continuar per a conseguir conéixer l’origen de la marihuana, el que els va portar fins a un segon home, de 60 anys, presumptament dedicat al cultiu i a la venda de flors a l’engròs en la província d’Alacant, però també a la collita de cànnabis.

 

Després d’una nova detenció, pel mateix delicte que la primera, als agents els quedava per identificar als destinataris de l’enviament, una empresa de Lleida que rebia la marihuana processada, per encàrrec, camuflada dins de caixes de flors per mitjà del transport terrestre, qui han sigut identificats esta setmana.

Últimes notícies

Cerquen un home desaparegut mentre es banyava en una platja d’Almassora

Equips de Bombers, Salvament Marítim, Guardia Civil i serveis sanitaris busquen des de primera hora de la vesprada un home que uns veïns han vist desaparèixer en l’aigua a la platja del Pla de la Torre d’Almassora.

Carlos Espí, millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports després del seu primer any en Primera

El davanter del Levante Carlos Espí, autor d’onze gols en la seua estrena en Primera Divisió amb només 20 anys, és reconegut com a millor jugador sub-23 de LaLiga EA Sports 2025-2026.

Xàtiva s’acosta als 40 graus i la Comunitat registra les màximes més altes d’Espanya

La Comunitat Valenciana ha marcat este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en diverses localitats de València i Alacant.

La Comunitat encapçala les temperatures d’Espanya amb quasi 40 graus a Xàtiva

La Comunitat Valenciana registra este dijous les temperatures màximes més altes d’Espanya, amb fins a 38,2 graus a Xàtiva i valors molt elevats en el prelitoral valencià.

El Valencia Basket fitxa l’alera internacional Helena Pueyo per a dos temporades

El Valencia Basket, vigent campió de Lliga i Copa de la Reina, incorpora l’alera internacional Helena Pueyo per a les pròximes dues temporades després de destacar al Casademont Zaragoza i amb la selecció espanyola.

Rovira defensa els pressupostos de 2026 com a útils i justos i reclama ajuda a Pedro Sánchez

El conseller d’Economia, Hisenda i Administració Pública, José Antonio Rovira, defensa que els pressupostos de la Generalitat per a 2026, de 33.305 milions, són útils i justos per als valencians i exigeix al Govern un fons de nivellació i el pagament del deute pendent en dependència i sanitat.

Detingut un home per la mort violenta d’un jove valencià a Casp

La Guàrdia Civil deté un home per la seua presumpta implicació en l’homicidi d’un jove valencià de 27 anys en una baralla a Casp (Saragossa), després d’un ampli dispositiu de busca per camins i zona de muntanya.

Una professora d’Alcoi agredida per impedir que un home sense autorització s’emportara un alumne

Una professora del CEIP El Romeral d’Alcoi ha sigut agredida presumptament per la parella de la mare d’un alumne en negar-se a entregar-li el xiquet sense l’autorització familiar requerida. El centre va activar el protocol d’agressió al professorat i el pla PREVI, i la comunitat educativa ha reaccionat amb una concentració de rebuig.