Continuen les tasques d’extinció en l’incendi de la planta de reciclatge a Sollana

Ahir a la vesprada es va iniciar un incendi en una planta de reciclatge de fusta abandonada a Sollana, a la comarca de la Ribera Baixa, segons informa el Consorci Provincial de Bombers de València. L’aparatós incendi d’esta planta ha provocat una enorme columna de fum que és visible des de diversos quilòmetres de distància. Aquesta planta de reciclatge abandonada ja es va veure afectada per un altre incendi un temps arrere. Fins al lloc s’han desplaçat 18 bombers de Silla, Cullera, Catarroja, Torrent, Alzira i un oficial de guàrdia per a treballar en l’extinció de les flames. Es desconeixen de moment les causes que han pogut originar les flames.

Les flames han cremat arbustos i matolls que es trobaven propers a la fàbrica

Les flames han cremat arbustos i matolls que es trobaven propers a la fàbrica | Consorci Provincial de Bombers de València

 

Les flames han cremat arbustos i matolls que es trobaven propers a la fàbrica

Les flames han cremat arbustos i matolls que es trobaven propers a la fàbrica | Consorci Provincial de Bombers de València

 

Com es pot apreciar en les imatges l’incendi s’ha magnificat i s’ha estés amb rapidesa pel voltant de la fàbrica, afectant a restes inflamables, matolls secs, plantes o arbustos que han convertit la zona es una piscina de foc d’unes dimensions massa grans. Segons sembla, el combustible que s’emmagatzemava en la nau ha sigut el responsable de dificultar les tasques d’extinció, com ja va ocórrer fa sis mesos en el primer incendi. Tant és així que a primera hora del matí continuaven les flames actives, segons ha informat el Consorci, encara que amb una  imatge més tranquil·la respecte a les imatges d’ahir a la nit. Quan el passat estiu va patir de nou un incendi, els efectius de bombers van tardar quasi 20 dies en extingir les flames, degut, segons el Consorci al fet que es tracta d’una empresa que acumula tons de residus i que actualment es troba en un concurs de creditors i sense un control massa exhaustiu.

Les flames han cremat arbustos i matolls que es trobaven propers a la fàbrica

Les flames han cremat arbustos i matolls que es trobaven propers a la fàbrica | Consorci Provincial de Bombers de València

 

Les flames han cremat arbustos i matolls que es trobaven propers a la fàbrica

Les flames han cremat arbustos i matolls que es trobaven propers a la fàbrica | Consorci Provincial de Bombers de València

 

Els bombers van rebre l’alerta al voltant de les 17.30 hores d’ahir a la vesprada. Sembla que de moment no afecta a la població ni al parc natural de l’Albufera, encara que es troba molt proper. Per aquest motiu, expliquen, s’intenta utilitzar la quantitat justa d’aigua perquè aquesta pot derivar en la zona natural protegida i contaminar-la.

 

L'incendi està controlat a hores d'ara però no està extingit del tot

L’incendi està controlat a hores d’ara però no està extingit del tot | Consorci Provincial de Bombers de València

 

Este matí continuen les tasques d'extinció

Este matí continuen les tasques d’extinció | Consorci Provincial de Bombers de València

 

Últimes notícies

Funzo encén les Fogueres dAlacant amb un pregó que reclama als jóvens mantindre la festa viva

El cantant alacantí Funzo pronuncia el pregó de les Fogueres de Sant Joan 2026 i apel·la als jóvens a assumir la responsabilitat de mantindre vives les tradicions, combinant identitat i modernitat.

Educació i sindicats reprendran dilluns les negociacions per la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació i els principals sindicats es tornaran a reunir dilluns per a continuar negociant després d'una trobada de més de sis hores este divendres sobre una proposta d'inversions de més de 3.300 milions d'euros.

El Valencia Basket passa per damunt del Surne Bilbao (71-88) i es planta en semifinals de la Lliga Endesa

El Valencia Basket guanya amb autoritat el Surne Bilbao Basket a Miribilla (71-88), tanca l’eliminatòria per la via ràpida i es convertix en el primer semifinalista de la Lliga Endesa.

El professorat valencià torna als carrers mentres es reobrin les negociacions amb Educació

Centenars de docents valencians tornen a manifestar-se al centre de València en el marc de la vaga indefinida iniciada l’11 de maig, coincidint amb la reobertura de la taula de negociacio amb la Conselleria d’Educacio.

Arresten a Benidorm un home per intentar ofegar una jove en l’aigua i un xiquet en l’arena

Un home està en presó provisional després d’intentar ofegar una jove en l’aigua i, minuts després, un xiquet en l’arena de la platja de Ponent de Benidorm. Diverses persones, entre elles el cap de socorristes, el van reduir fins a l’arribada de la Policia Local de Platges.

El Barça i el Bidasoa Irún obrin les semifinals de la Copa del Rei a Alacant

El Barça, vigent campió, goleja el Recoletas Atlético Valladolid i el Bidasoa Irún supera el Bathco Torrelavega per a convertir-se en els primers semifinalistes de la Copa del Rei d handbol al Centre de Tecnificació d Alacant.

Investiguen si uns ossos trobats en Dénia són d’un jove assassinat pel seu pare el 1994

La Policia Nacional analitza uns ossos humans localitzats baix el sòl d’una vivenda de Dénia per a comprovar si pertanyen a un jove desaparegut el 1994 després de la confessió en el llit de mort del seu pare.

Detingut un aficionat pels greus desordres previs al València-Barça a Mestalla

La Policia Nacional ha detingut a València un home identificat com un dels aficionats més actius en els greus desordres públics previs al partit València-Barcelona disputat a Mestalla el passat 23 de maig.