Controlat l’incendi d’una fàbrica de la Vall d’Alba

 

Els bombers han donat per controlat cap a les 22.00 hores d’este diumenge l’incendi que es va registrar de matinada en una fàbrica de la Vall d’Alba, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), segons han informat el Centre de Coordinació d’Emergències i el Consorci Provincial de Bombers de Castelló.

 

Durant la nit han estat treballant tres dotacions de bombers per a continuar amb les faenes d’extinció d’este incendi, que no ha causat cap ferit i que s’ha declarat cap a les 6.00 hores de la matinada, en el magatzem d’una empresa de tractament de fusta. L’incendi s’ha confinat i estabilitzat i l’estructura de la nau ha col·lapsat.

 

A l’arribada dels bombers, l’incendi estava totalment desenvolupat i afectava pràcticament a tota la zona de magatzem de l’empresa. L’estructura de les naus va començar a col·lapsar, pel que els bombers han hagut de fer les faenes d’extinció des de fora, ha detallat el Consorci en un comunicat.

 

 

Fins al lloc s’han mobilitzat en un principi sis dotacions de bombers del Consorci, que després s’han incrementat fins a completar un dispositiu total de 12 dotacions amb 55 efectius entre bombers i unitats de comandament.

 

Dins del dispositiu global mobilitzat pel departament de Bombers de la Diputació de Castelló, s’ha comptat amb el reforç de dos dotacions dels bombers de l’Ajuntament de Castelló i la col·laboració de mitjans sanitaris i Guàrdia Civil.

 

 

Els treballs d’extinció s’han fet per sectors i s’ha mobilitzat un helicòpter d’extinció per a intervindre en la zona central de l’incendi, ja que era inaccessible des de terra. Des del primer moment s’ha treballat a confinar l’incendi i evitar que el foc afectara a les instal·lacions de producció de l’empresa.

 

Finalment, a les 11.00 hores s’ha conseguit donar per estabilitzat l’incendi, amb uns 7.000 metres quadrats del magatzem afectats, i s’ha conseguit evitar que es vera afectada la zona de producció.

 

També s’han presentat en el lloc comandaments de la Guàrdia Civil, l’alcaldessa de Vall d’Alba, Marta Barrachina, i el diputat provincial de Bombers, Abel Ibáñez.

 

Últimes notícies

TJ Shorts arriba al València Basket amb la mirada posada en un títol

TJ Shorts ja s'ha incorporat al València Basket i assegura que el seu objectiu és guanyar el màxim i tindre opcions reals de lluitar per un títol a final de temporada.

Docents i sindicats acumulen 14 multes per accions durant la vaga educativa

La Coordinadora d'Asemblees Docents ha denunciat 14 expedients sancionadors, per més de 8.600 euros, relacionats amb la vaga del professorat iniciada en maig.

L’interior de València s’enfila per damunt dels 41 graus en plena onada de calor

Les màximes han superat els 41 graus en diversos punts de l’interior de la província de València, amb 41,5 graus a Requena (Casas del Río), segons l’Associació Valenciana de Meteorologia.

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.