Controlat l’incendi d’una fàbrica de la Vall d’Alba

 

Els bombers han donat per controlat cap a les 22.00 hores d’este diumenge l’incendi que es va registrar de matinada en una fàbrica de la Vall d’Alba, en la comarca de la Plana Alta (Castelló), segons han informat el Centre de Coordinació d’Emergències i el Consorci Provincial de Bombers de Castelló.

 

Durant la nit han estat treballant tres dotacions de bombers per a continuar amb les faenes d’extinció d’este incendi, que no ha causat cap ferit i que s’ha declarat cap a les 6.00 hores de la matinada, en el magatzem d’una empresa de tractament de fusta. L’incendi s’ha confinat i estabilitzat i l’estructura de la nau ha col·lapsat.

 

A l’arribada dels bombers, l’incendi estava totalment desenvolupat i afectava pràcticament a tota la zona de magatzem de l’empresa. L’estructura de les naus va començar a col·lapsar, pel que els bombers han hagut de fer les faenes d’extinció des de fora, ha detallat el Consorci en un comunicat.

 

 

Fins al lloc s’han mobilitzat en un principi sis dotacions de bombers del Consorci, que després s’han incrementat fins a completar un dispositiu total de 12 dotacions amb 55 efectius entre bombers i unitats de comandament.

 

Dins del dispositiu global mobilitzat pel departament de Bombers de la Diputació de Castelló, s’ha comptat amb el reforç de dos dotacions dels bombers de l’Ajuntament de Castelló i la col·laboració de mitjans sanitaris i Guàrdia Civil.

 

 

Els treballs d’extinció s’han fet per sectors i s’ha mobilitzat un helicòpter d’extinció per a intervindre en la zona central de l’incendi, ja que era inaccessible des de terra. Des del primer moment s’ha treballat a confinar l’incendi i evitar que el foc afectara a les instal·lacions de producció de l’empresa.

 

Finalment, a les 11.00 hores s’ha conseguit donar per estabilitzat l’incendi, amb uns 7.000 metres quadrats del magatzem afectats, i s’ha conseguit evitar que es vera afectada la zona de producció.

 

També s’han presentat en el lloc comandaments de la Guàrdia Civil, l’alcaldessa de Vall d’Alba, Marta Barrachina, i el diputat provincial de Bombers, Abel Ibáñez.

 

Últimes notícies

El València Basket es classifica per a la seua primera Final a Quatre després d’atropellar al Panathinaikos

El València Basket va derrotar amb autoritat al Panathinaikos en el quint partit de quarts d'Eurolliga (81-64) i es va classificar per primera vegada per a la Final a Quatre.

El Sevilla remunta un 2-0 inicial i arranca un valuós empat a Vila-real

El Vila-real es va avançar 2-0 amb punts de Gerard Moreno i Georges Mikautadze, però el Sevilla va reaccionar abans del descans i va rescatar un empat amb els gols d'Os i Kike Salas.

Sis mesos de presó per apropiar-se d’un cotxe encarregat per a la seua recollida i revendre’l

L'Audiència d'Alacant condemna a sis mesos de presó a un home que es va quedar amb un cotxe que havia d'arreplegar per a la seua propietària i el va registrar a nom d'una afí que ho va vendre a un tercer.

Educació eleva al 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga docent en la Comunitat

La Conselleria d'Educació situa en el 27,26% el seguiment de la tercera jornada de vaga indefinida del professorat no universitari, mentres sindicats mantenen la pressió i acudixen a una nova taula de negociació.

Roca Rei, Morante i Manzanares encapçalen la fira de Fogueres d’Alacant 2026

La fira de Fogueres d'Alacant 2026 programa deu festejos taurins entre el 19 i el 27 de juny, amb Roca Rey, Morante de la Pobla i José María Manzanares com a grans reclams.

Importaco activa el seu pla de continuïtat després de l’incendi en la seua planta d’ametles a Castelló

Importaco manté actiu el seu pla de continuïtat després de l'incendi en la seua planta de processament d'ametles a la Vall d'Alba i garantix el subministrament als seus clients mentres treballa en la recuperació productiva.

Marciano Gómez resta importància a la denúncia del PSPV davant la Fiscalia per la circular sobre migrants

Marciano Gómez defén que la circular vigent de Sanitat facilita la regularització de migrants i minimitza la denúncia del PSPV davant la Fiscalia, que considera possible amb qualsevol document.

La Generalitat impulsa materials d’emergència accessibles per a persones amb discapacitat

La Generalitat ha presentat nous materials d'informació preventiva i d'autoprotecció davant inundacions i nevades adaptats a persones amb discapacitat, majors i col·lectius vulnerables.