14.4 C
València
Divendres, 30 gener, 2026

Cremen viva i assassinen a la mare d’un xiquet amb autisme

L’assassinat de Luz Raquel Padilla ha sigut l’últim feminicidi a sacsejar a la societat mexicana. Dissabte passat 16 de juliol, un grup de persones va decidir cremar viva a Luz Raquel Padilla en l’estat mexicà de Jalisco. Després de ruixar-la amb dos pots d’alcohol i calar-li foc a la meitat del carrer, els atacants van fugir i van deixar agonitzant a la jove de 35 anys.

Les amenaces que va denunciar la mateixa Luz Raquel Padilla

Minuts més tard, Luz Raquel Padilla va ser traslladada a un centre mèdic en el qual va haver de ser ingressada en tindre el 90% del seu cos cremat. Tres dies més tard, la dona i mare d’un fill amb autisme i epilèpsia moria al no suportar les ferides i les seqüeles del despietat atac.

El brutal assassinat de la jove ha causat indignació entre les associacions i col·lectius feministes, ja que el maig de 2022 era la mateixa Luz Raquel Padilla la que denunciava en les seues xarxes socials estar rebent amenaces de mort per part d’un veí.

Pel que sembla, la jove va denunciar davant la Policia les contínues amenaces que estava rebent. No obstant això, els agents i la justícia li van fer cas omís i no van investigar els fets.

Va ser ella mateixa la que va decidir compartir a través dels seus perfils socials les pintades que li havia deixat en el replà del seu portal el seu assetjador. En aquests grafitis es podien llegir frases tan esgarrifoses com “Et moriràs matxorra” o “Et cremaré viva”.

“Fins quan hauré de viure amb por que em puga passar alguna cosa i a la meua família i el meu agressor segueix tranquil per la ciutat amb el perill de continuar fent mal”, denunciava la dona de 35 anys.

La investigació del brutal assassinat

Dos mesos més tard, Luz Raquel Padilla moria assassinada després de ser cremada visca com prometia les amenaces que li va deixar el seu assetjador. Segons han informat diferents mitjans mexicans com a ‘Comerç’, aquests missatges aterridors provenien d’un veí al qual no li agradaven els sorolls del fill de Luz Raquel Padilla amb autisme i que té esquizofrènia.

Per això, el fiscal de Jalisco encarregat del cas, Luis Joaquín Méndez Ruiz, ha revelat que aquest mateix veí anomenat Sergio N. ha sigut cridat a declarar. “Aquest subjecte, va recordar el fiscal, tenia una ordre de restricció, per la qual cosa no podia acostar-se a la denunciant“, informa el mitjà de comunicació mexicà.

Ara, els agents investiguen el brutal assassinat de Luz Raquel Padilla sota la indignació de la societat i dels col·lectius feministes mexicans que acusen les administracions d’haver fet cas omís a les amenaces que va denunciar la dona abans de ser brutalment assassinada.

Últimes notícies

València supera al Maccabi 94-83 amb un Taylor decisiu i el Roig Arena com a impuls

El València Basket es va imposar 94-83 al Maccabi amb Taylor clau en la remuntada i Sako dominant el rebot. La graderia del Roig Arena va impulsar el tancament del partit i l'equip va tornar al top 6.

Unes 150 persones reclamen a València l’expulsió d’Israel dels tornejos europeus

La concentració va coincidir amb el partit d'Eurolliga entre València Basket i Maccabi Tel Aviv i es va desenrotllar amb un ampli desplegament policial. És el primer dol de la temporada a Espanya enfront d'un equip israelià que es juga amb públic malgrat la recomanació de celebrar-ho a porta tancada.

Prop de 150 persones reclamen a València expulsar a Israel dels tornejos europeus

Unes 150 persones s'han concentrat al costat del Roig Arena durant el València Basket-Maccabi per a exigir l'expulsió d'Israel de les competicions europees. La protesta ha transcorregut amb consignes, pancartes i un ampli dispositiu policial.

Pérez Llorca ha reclamat una indemnització similar per a les víctimes de la DANA i del tren de Adamuz

El president valencià ha demanat equiparar les indemnitzacions de la DANA amb les de l'accident ferroviari de Adamuz i ha titllat de vergonyosa la diferència. Ha reclamat una rectificació i ha evitat entrar en una guerra de xifres.

Sarabia: ‘Davant el Barça cal ser valents i allunyar-los de la nostra porteria’

Eder Sarabia va assegurar que l'Elx ha de ser valent davant el Barcelona, superar la pressió i mantindre al rival lluny de l'àrea. Va confirmar les baixes d'Álvaro Núñez i Josan Ferrández, i no va descartar al nouvingut Lucas Cepeda.

Alberto Sant Joan rebrà el premi especial de l’XI Festival de Cinema de Paterna

L'actor serà homenatjat el 14 de febrer en el Gran Teatre Antonio Ferrandis amb una distinció que reconeix tres dècades de carrera. L'alcalde Juan Antonio Sagredo i familiars d'Antonio Ferrandis entregaran el guardó.

La Generalitat equipara les condicions laborals del professorat de religió a la resta de docents

Educació ha firmat el conveni col·lectiu que posa fi al tracte excepcional del professorat de religió. L'acord alinea drets, retribucions, permisos i llicències amb els de la resta de docents.

EUPV entrega 18.000 firmes en Les Corts per a demanar que es blinde la sanitat pública

EUPV ha presentat una ILP en Les Corts per a blindar la sanitat pública amb més de 18.000 firmes. La proposta demana més personal, inversió i revertir privatitzacions.