Cremen viva i assassinen a la mare d’un xiquet amb autisme

L’assassinat de Luz Raquel Padilla ha sigut l’últim feminicidi a sacsejar a la societat mexicana. Dissabte passat 16 de juliol, un grup de persones va decidir cremar viva a Luz Raquel Padilla en l’estat mexicà de Jalisco. Després de ruixar-la amb dos pots d’alcohol i calar-li foc a la meitat del carrer, els atacants van fugir i van deixar agonitzant a la jove de 35 anys.

Les amenaces que va denunciar la mateixa Luz Raquel Padilla

Minuts més tard, Luz Raquel Padilla va ser traslladada a un centre mèdic en el qual va haver de ser ingressada en tindre el 90% del seu cos cremat. Tres dies més tard, la dona i mare d’un fill amb autisme i epilèpsia moria al no suportar les ferides i les seqüeles del despietat atac.

El brutal assassinat de la jove ha causat indignació entre les associacions i col·lectius feministes, ja que el maig de 2022 era la mateixa Luz Raquel Padilla la que denunciava en les seues xarxes socials estar rebent amenaces de mort per part d’un veí.

Pel que sembla, la jove va denunciar davant la Policia les contínues amenaces que estava rebent. No obstant això, els agents i la justícia li van fer cas omís i no van investigar els fets.

Va ser ella mateixa la que va decidir compartir a través dels seus perfils socials les pintades que li havia deixat en el replà del seu portal el seu assetjador. En aquests grafitis es podien llegir frases tan esgarrifoses com “Et moriràs matxorra” o “Et cremaré viva”.

“Fins quan hauré de viure amb por que em puga passar alguna cosa i a la meua família i el meu agressor segueix tranquil per la ciutat amb el perill de continuar fent mal”, denunciava la dona de 35 anys.

La investigació del brutal assassinat

Dos mesos més tard, Luz Raquel Padilla moria assassinada després de ser cremada visca com prometia les amenaces que li va deixar el seu assetjador. Segons han informat diferents mitjans mexicans com a ‘Comerç’, aquests missatges aterridors provenien d’un veí al qual no li agradaven els sorolls del fill de Luz Raquel Padilla amb autisme i que té esquizofrènia.

Per això, el fiscal de Jalisco encarregat del cas, Luis Joaquín Méndez Ruiz, ha revelat que aquest mateix veí anomenat Sergio N. ha sigut cridat a declarar. “Aquest subjecte, va recordar el fiscal, tenia una ordre de restricció, per la qual cosa no podia acostar-se a la denunciant“, informa el mitjà de comunicació mexicà.

Ara, els agents investiguen el brutal assassinat de Luz Raquel Padilla sota la indignació de la societat i dels col·lectius feministes mexicans que acusen les administracions d’haver fet cas omís a les amenaces que va denunciar la dona abans de ser brutalment assassinada.

Anuncios
Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive
Anuncios

Últimes notícies

Un regidor de Vox a Montserrat dimitix després de ser denunciat per maltractaments i tindre una orde d’allunyament

El regidor de Vox a Montserrat, Carlos Martínez Salvador, ha entregat la seua acta després de fer-se pública una orde d'allunyament dictada per un jutjat per una denúncia de maltractaments de la seua parella, que ell nega.

Cel buidat i lleuger descens de les màximes a l’interior d’Alacant

La Comunitat Valenciana espera un dijous amb cel poc nuvolós o buidat, mínimes a l'alça i un lleuger descens de les màximes a l'interior d'Alacant, mentres que la resta a penes presentarà canvis.

El tècnic que va adjudicar una vivenda pública a la seua parella admet l’error davant la jutgessa

El funcionari que va tramitar les VPP de la promoció Els Naus a la Platja de Sant Joan va reconéixer davant un superior que va adjudicar una vivenda a la seua parella i va assumir tota la responsabilitat, en un cas que ha desfermat una forta tempesta política a Alacant.

La Comunitat Valenciana tanca 2025 amb la llista d’espera quirúrgica més baixa d’Espanya

La Comunitat Valenciana va acabar 2025 amb 51.600 persones en llista d'espera quirúrgica, la taxa més baixa del país i una demora mitjana de 88 dies, per davall de la mitjana nacional.

Awa Fam, número 3 del draft WNBA, viu la seua elecció com un somni complit

Awa Fam, pivot de 19 anys del València Basket, va ser triada número 3 del draft WNBA per Seattle Storm i assegura que només assumirà el reeixit quan estiga en la pista a Seattle.

El Open Internacional de Taekwondo reunix a La Nucia a 1.600 competidors de 60 països

La Nucia alberga del 17 al 19 d'abril el XXIII Open Internacional d'Espanya de Taekwondo G1-E1, amb 1.600 esportistes de 60 països i punts en joc per al rànquing olímpic.

Juan Luis Gandia assumix el Rectorat de la UV i apel·la a una universitat d’oportunitats i pensament crític

Juan Luis Gandia pren possessió com a nou rector de la Universitat de València amb un equip que supera la paritat i un projecte centrat en la igualtat d'oportunitats i el pensament crític.

El TSJCV demana prorrogar sis mesos el reforç del jutjat que investiga la dana de 2024

La Sala de Govern del TSJCV proposa al CGPJ estendre altres sis mesos el reforç judicial del jutjat de Catarroja que investiga la gestió de la dana de 2024, amb l'objectiu de garantir una instrucció exclusiva i sense interrupcions.