Anuncios

Cremen viva i assassinen a la mare d’un xiquet amb autisme

L’assassinat de Luz Raquel Padilla ha sigut l’últim feminicidi a sacsejar a la societat mexicana. Dissabte passat 16 de juliol, un grup de persones va decidir cremar viva a Luz Raquel Padilla en l’estat mexicà de Jalisco. Després de ruixar-la amb dos pots d’alcohol i calar-li foc a la meitat del carrer, els atacants van fugir i van deixar agonitzant a la jove de 35 anys.

Les amenaces que va denunciar la mateixa Luz Raquel Padilla

Minuts més tard, Luz Raquel Padilla va ser traslladada a un centre mèdic en el qual va haver de ser ingressada en tindre el 90% del seu cos cremat. Tres dies més tard, la dona i mare d’un fill amb autisme i epilèpsia moria al no suportar les ferides i les seqüeles del despietat atac.

Anuncios

El brutal assassinat de la jove ha causat indignació entre les associacions i col·lectius feministes, ja que el maig de 2022 era la mateixa Luz Raquel Padilla la que denunciava en les seues xarxes socials estar rebent amenaces de mort per part d’un veí.

Pel que sembla, la jove va denunciar davant la Policia les contínues amenaces que estava rebent. No obstant això, els agents i la justícia li van fer cas omís i no van investigar els fets.

Va ser ella mateixa la que va decidir compartir a través dels seus perfils socials les pintades que li havia deixat en el replà del seu portal el seu assetjador. En aquests grafitis es podien llegir frases tan esgarrifoses com “Et moriràs matxorra” o “Et cremaré viva”.

“Fins quan hauré de viure amb por que em puga passar alguna cosa i a la meua família i el meu agressor segueix tranquil per la ciutat amb el perill de continuar fent mal”, denunciava la dona de 35 anys.

La investigació del brutal assassinat

Dos mesos més tard, Luz Raquel Padilla moria assassinada després de ser cremada visca com prometia les amenaces que li va deixar el seu assetjador. Segons han informat diferents mitjans mexicans com a ‘Comerç’, aquests missatges aterridors provenien d’un veí al qual no li agradaven els sorolls del fill de Luz Raquel Padilla amb autisme i que té esquizofrènia.

Per això, el fiscal de Jalisco encarregat del cas, Luis Joaquín Méndez Ruiz, ha revelat que aquest mateix veí anomenat Sergio N. ha sigut cridat a declarar. “Aquest subjecte, va recordar el fiscal, tenia una ordre de restricció, per la qual cosa no podia acostar-se a la denunciant“, informa el mitjà de comunicació mexicà.

Ara, els agents investiguen el brutal assassinat de Luz Raquel Padilla sota la indignació de la societat i dels col·lectius feministes mexicans que acusen les administracions d’haver fet cas omís a les amenaces que va denunciar la dona abans de ser brutalment assassinada.

Anuncios
Anuncios

Últimes notícies

Benavent reclama una caritat sincera i condemna les guerres en la festa de la Verge dels Desemparats

L'arquebisbe Enric Benavent condemna les guerres i demana una caritat sincera durant la Missa d'Infants de la Verge dels Desemparats, davant les principals autoritats valencianes.

Sanitat envia una segona mostra de la pacient ingressada a Alacant per possible hantavirus

Sanitat ha remés una segona mostra de la dona ingressada a Alacant per sospita de hantavirus al Centre Nacional de Microbiologia per a una nova PCR, després d'un primer resultat negatiu.

Arranca el desembarcament dels passatgers espanyols del creuer Hondius després del brot de hantavirus

Comença el desembarcament dels 14 passatgers espanyols del creuer Hondius, afectat per un brot de hantavirus, que seran traslladats a Madrid per a passar la quarantena.

Detinguda a València una parella per forçar el matrimoni de la seua filla de 16 anys

La Policia Nacional ha detingut a València a una parella acusada de tràfic d'éssers humans amb finalitats de matrimoni forçat per intentar enviar a la seua filla de 16 anys al seu país d'origen per a casar-la en contra de la seua voluntat.

Álvaro Rodríguez reforça la fe de l’Elx en la permanència

Álvaro Rodríguez assegura que el vestuari de l'Elx manté intacta la confiança a aconseguir la permanència en Primera Divisió i assumix els pròxims tres partits com a finals.

Residus de palmera per a fabricar taulers d’aglomerat sense cola

Una empresa vinculada a la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera que no necessiten coles químiques i poden reemplaçar a la fusta convencional.

El comissionat de la DANA autonòmic tanca les compareixences en Les Corts

La comissió d'investigació de Les Corts sobre la DANA del 29 d'octubre de 2024 celebra la seua última sessió de compareixences amb la intervenció del comissionat per a la recuperació i altres dos responsables implicats.

Una empresa alacantina patenta taulers d’aglomerat amb residus de palmera i sense coles

Una spin off de la Universitat Miguel Hernández ha patentat taulers d'aglomerat fabricats amb residus de palmera i sense coles, aprofitant milers de tones que hui acaben en abocadors.
Anuncios