Cremen viva i assassinen a la mare d’un xiquet amb autisme

L’assassinat de Luz Raquel Padilla ha sigut l’últim feminicidi a sacsejar a la societat mexicana. Dissabte passat 16 de juliol, un grup de persones va decidir cremar viva a Luz Raquel Padilla en l’estat mexicà de Jalisco. Després de ruixar-la amb dos pots d’alcohol i calar-li foc a la meitat del carrer, els atacants van fugir i van deixar agonitzant a la jove de 35 anys.

Les amenaces que va denunciar la mateixa Luz Raquel Padilla

Minuts més tard, Luz Raquel Padilla va ser traslladada a un centre mèdic en el qual va haver de ser ingressada en tindre el 90% del seu cos cremat. Tres dies més tard, la dona i mare d’un fill amb autisme i epilèpsia moria al no suportar les ferides i les seqüeles del despietat atac.

El brutal assassinat de la jove ha causat indignació entre les associacions i col·lectius feministes, ja que el maig de 2022 era la mateixa Luz Raquel Padilla la que denunciava en les seues xarxes socials estar rebent amenaces de mort per part d’un veí.

Pel que sembla, la jove va denunciar davant la Policia les contínues amenaces que estava rebent. No obstant això, els agents i la justícia li van fer cas omís i no van investigar els fets.

Va ser ella mateixa la que va decidir compartir a través dels seus perfils socials les pintades que li havia deixat en el replà del seu portal el seu assetjador. En aquests grafitis es podien llegir frases tan esgarrifoses com “Et moriràs matxorra” o “Et cremaré viva”.

«Fins quan hauré de viure amb por que em puga passar alguna cosa i a la meua família i el meu agressor segueix tranquil per la ciutat amb el perill de continuar fent mal», denunciava la dona de 35 anys.

La investigació del brutal assassinat

Dos mesos més tard, Luz Raquel Padilla moria assassinada després de ser cremada visca com prometia les amenaces que li va deixar el seu assetjador. Segons han informat diferents mitjans mexicans com a ‘Comerç’, aquests missatges aterridors provenien d’un veí al qual no li agradaven els sorolls del fill de Luz Raquel Padilla amb autisme i que té esquizofrènia.

Per això, el fiscal de Jalisco encarregat del cas, Luis Joaquín Méndez Ruiz, ha revelat que aquest mateix veí anomenat Sergio N. ha sigut cridat a declarar. «Aquest subjecte, va recordar el fiscal, tenia una ordre de restricció, per la qual cosa no podia acostar-se a la denunciant«, informa el mitjà de comunicació mexicà.

Ara, els agents investiguen el brutal assassinat de Luz Raquel Padilla sota la indignació de la societat i dels col·lectius feministes mexicans que acusen les administracions d’haver fet cas omís a les amenaces que va denunciar la dona abans de ser brutalment assassinada.

Últimes notícies

El PP d’Elx trenca amb Vox i rebutja la seua moció contra la regularització de migrants

El PP d'Elx vota en contra de la moció del seu soci de govern Vox per a frenar la regularització de migrants i s'alinea amb PSOE i Compromís en un ple de forta tensió política.

Desmantellada una xarxa internacional que robava cotxes de gamma mitjana-alta a la Marina Baixa

La Policia Nacional i la Guàrdia Civil detenen a nou persones i recuperen nou cotxes sostrets després de desarticular una xarxa que robava vehicles de gamma mitjana-alta per a revendre'ls amb documentació falsificada.

Justícia manté el mateix reforç en el jutjat de Catarroja malgrat les crítiques de l’oposició

La consellera de Justícia defén que el jutjat de Catarroja continuarà comptant amb el mateix nombre d'efectius de reforç i sosté que el procés de canvi de personal ha sigut transparent i basat en criteris objectius.

Felipe González defén eleccions generals enguany i reivindica un lideratge no mercenari

Felipe González considera que hauria d'haver-hi eleccions generals este 2026 i vincula la crisi oberta pel cas Plus ultra amb la necessitat d'un lideratge no mercenari, centrat en el benefici de la població.

Bernabé es declara sorpresa i avergonyida pel tancament de la Conselleria al professorat en vaga

Pilar Bernabé retrau a la Generalitat que mantinguera tancades les portes de la Conselleria d'Educació durant la nova jornada de vaga docent i després de setmanes de protestes pacífiques.

Pérez Llorca urgix al PSOE a convocar eleccions generals si vol parlar de moralitat

Juanfran Pérez Llorca considera molt lletja i molt trista la investigació judicial sobre José Luis Rodríguez Zapatero i reclama al PSOE que convoque eleccions generals si vol parlar de moralitat.

Hugo Duro entra en el club històric de golejadors del València després de tres Lligues seguides al capdavant

Hugo Duro tanca la temporada com a màxim golejador del València per tercera Lliga consecutiva i s'unix a una llista reduïda de llegendes que van dominar la taula anotadora del club.

El València Basket posa a prova la ressaca europea a Saragossa per a afermar-se com a segon de l’ACB

El València Basket visita a un Casademont Zaragoza en dificultats en un partit ajornat clau per a consolidar la segona plaça de la Lliga Endesa i comprovar l'efecte del seu recent Final Four de l'Eurolliga.