Cremen viva i assassinen a la mare d’un xiquet amb autisme

L’assassinat de Luz Raquel Padilla ha sigut l’últim feminicidi a sacsejar a la societat mexicana. Dissabte passat 16 de juliol, un grup de persones va decidir cremar viva a Luz Raquel Padilla en l’estat mexicà de Jalisco. Després de ruixar-la amb dos pots d’alcohol i calar-li foc a la meitat del carrer, els atacants van fugir i van deixar agonitzant a la jove de 35 anys.

Les amenaces que va denunciar la mateixa Luz Raquel Padilla

Minuts més tard, Luz Raquel Padilla va ser traslladada a un centre mèdic en el qual va haver de ser ingressada en tindre el 90% del seu cos cremat. Tres dies més tard, la dona i mare d’un fill amb autisme i epilèpsia moria al no suportar les ferides i les seqüeles del despietat atac.

El brutal assassinat de la jove ha causat indignació entre les associacions i col·lectius feministes, ja que el maig de 2022 era la mateixa Luz Raquel Padilla la que denunciava en les seues xarxes socials estar rebent amenaces de mort per part d’un veí.

Pel que sembla, la jove va denunciar davant la Policia les contínues amenaces que estava rebent. No obstant això, els agents i la justícia li van fer cas omís i no van investigar els fets.

Va ser ella mateixa la que va decidir compartir a través dels seus perfils socials les pintades que li havia deixat en el replà del seu portal el seu assetjador. En aquests grafitis es podien llegir frases tan esgarrifoses com “Et moriràs matxorra” o “Et cremaré viva”.

“Fins quan hauré de viure amb por que em puga passar alguna cosa i a la meua família i el meu agressor segueix tranquil per la ciutat amb el perill de continuar fent mal”, denunciava la dona de 35 anys.

La investigació del brutal assassinat

Dos mesos més tard, Luz Raquel Padilla moria assassinada després de ser cremada visca com prometia les amenaces que li va deixar el seu assetjador. Segons han informat diferents mitjans mexicans com a ‘Comerç’, aquests missatges aterridors provenien d’un veí al qual no li agradaven els sorolls del fill de Luz Raquel Padilla amb autisme i que té esquizofrènia.

Per això, el fiscal de Jalisco encarregat del cas, Luis Joaquín Méndez Ruiz, ha revelat que aquest mateix veí anomenat Sergio N. ha sigut cridat a declarar. “Aquest subjecte, va recordar el fiscal, tenia una ordre de restricció, per la qual cosa no podia acostar-se a la denunciant“, informa el mitjà de comunicació mexicà.

Ara, els agents investiguen el brutal assassinat de Luz Raquel Padilla sota la indignació de la societat i dels col·lectius feministes mexicans que acusen les administracions d’haver fet cas omís a les amenaces que va denunciar la dona abans de ser brutalment assassinada.

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSPV obri expedient a l’alcalde d’Almussafes per amenaça vetlada a Diana Morant

El Comité d'Ètica del PSPV ha obert expedient a Toni González per una amenaça vetlada a Diana Morant i deslleialtat. L'alcalde nega assetjament i denúncia una guerra interna.

Set anys i mig de presó per a un septuagenari per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys

L'Audiència d'Alacant ha condemnat a un home a set anys, sis mesos i un dia per agredir sexualment a la seua neta de quatre anys a San Miguel de Salinas. La sentència es recolza en testimonis, agents i restes biològiques, i imposa a més allunyament i llibertat vigilada.

Aena destina 402,1 milions a l’aeroport de València entre 2027 i 2031

Aena preveu invertir 402,1 milions en l'aeroport de València entre 2027 i 2031, molt per damunt dels 60,1 milions de 2022-2026. El pla amplia terminal, seguretat i accessos i contempla una pujada mitjana de tarifes de 35 cèntims.

Sarabia no estarà davant l’Espanyol: tercera absència del curs per sanció

L'entrenador de l'Elx va ser castigat amb un partit després d'acumular cinc grogues i no podrà asseure's davant l'Espanyol. És la seua tercera absència del curs per sanció.

Mouriño confia en el contraatac del Vila-real per a assaltar el camp del Barcelona

Santiago Mouriño fixa l'objectiu del Vila-real: guanyar al líder per a reduir els 10 punts de diferència i tallar la seua ratxa perfecta a casa amb un pla de contraatac.

Rescatada una embarassada a terme en una pastera amb 15 migrants enfront d’Alacant

Salvament Marítim ha rescatat enfront d'Alacant a una dona embarassada a terme que viatjava en una pastera amb altres 14 persones. Per protocol mèdic ha sigut traslladada a l'hospital i és la segona pastera en poc més de 24 hores.

València reunirà l’elit del Optimist en la Optiorange 2026

La Optiorange 2026 se celebrarà en el Real Club Nàutic de València amb 412 regatistes de 30 països i quatre jornades que decidiran la Optimist Excellence Cup.

Carlos Espí avisa: venen quatre finals per al Llevant

Carlos Espí va assegurar que el Llevant, penúltim a set punts de la permanència, es juga quatre finals, tres d'elles a casa. Va valorar la seua renovació fins a 2028 i va demanar el suport de l'afició.