Cas Samuel: La Fiscalia vol imputar per assassinat i robatori amb violència als acusats

 

Aquest dijous, els quatre detinguts pel crim de Samuel Luiz, de 23 anys, han sigut citats per la jutgessa titular del Jutjat d’Instrucció número 8 de la Corunya, per a decidir el tipus de delicte que se’ls imputa com investigats. En el dia de hui s estaven citats els majors d’edat i les parts personades en el cas.

 

Actualment, hi ha tres homes a la presó provisional i l’única dona detinguda ha sigut posada en llibertat amb mesures cautelars. Tots ells han sigut acusats d’assassinat, a dos d’ells se’ls atribueix un delicte d’odi i al tercer un altre delicte de robatori amb violència.

 

A la seua arribada al Jutjat, els quatre acusats per l’assassinat de Samuel Luiz han sigut increpats per un grup de persones que els van rebre a crits. «Assassins, assassins!», clamaven els amics de la víctima. Els tres investigats han arribat a la seu dels jutjats a les 09.00 del matí a bord d’un transport de la Guàrdia Civil procedent de la presó de Teixeiro. El quart imputat va descendir del vehicle a la vista de tots. 

 

Pocs minuts abans, va entrar en el Jutjat de la Corunya la dona detinguda com a encobridora, que també està acusada d’assassinat. Segons la investigació, els participants en el crim de Samuel es van reunir, almenys en dues ocasions, per a eliminar proves.

 

Les proves d’ADN impliquen els agressors «directament»

En el cas dels dos majors d’edat que romanen a la presó, la Policia va confirmar que les proves d’ADN, practicades en el cos de la víctima, a la seua roba i en una botella que, s’hauria usat contra Samuel, els impliquen directament en els fets.  A més, haurien anomenat «marieta» al jove durant l’agressió

 

D’altra banda, a tots els detinguts, amb edats entre els 16 i els 25 anys, se’ls consideren autors d’un delicte contra la integritat física consumat i un altre en grau de temptativa, per l’agressió patida en aquest cas per Ibrahima, el senegalés que va tractar d’auxiliar al jove mort. 

Últimes notícies

València obri els centres d’emergències socials i allarga l’horari de les piscines per l’onada de calor

L’Ajuntament de València ha activat refugis climàtics, ha obert centres d’emergències socials i ha retardat el tancament de les piscines municipals davant la previsió de temperatures extremes. També ha suspés activitats a l’aire lliure, ha tancat la Devesa i ha adaptat serveis municipals i obres.

Nivell 3 de preemergència per calor extrema i risc màxim d’incendis a la Comunitat Valenciana

Emergències ha activat el nivell 3 de preemergència per risc extrem d’incendis forestals fins al 21 d’agost i restringix l’accés a parcs naturals. A més, recomana adaptar els festejos de bous al carrer per a protegir els animals davant l’onada de calor.

Les exportacions valencianes creixen un 5 % i superen els 20.180 milions fins juny

Les exportacions de la Comunitat Valenciana han arribat a 20.180,3 milions d'euros en el primer semestre de 2026, un 5 % més que un any abans. València lidera les vendes a l'exterior, mentres la indústria agroalimentària i els béns d'equip trauen pit.

L’episodi de calor torna a calfar el Mediterrani fins als 30 graus

L’onada de calor que torna a afectar la Comunitat Valenciana ha mantingut el Mediterrani al voltant dels 30 graus, una situació que els experts qualifiquen de preocupant.

Xàtiva estrena 41 nous trens de Rodalia amb més capacitat i comoditats

El ministre de Transports, Óscar Puente, ha presentat a Xàtiva els primers 41 trens Civia 465 per a les línies C1, C2 i C6, amb un 30 % més de capacitat i millores de confort. Els combois començaran a circular des d’hui i s’aniran incorporant de forma progressiva fins a 2027.

La calor ofegant dispara la sensació tèrmica fins als 49 graus a Sumacàrcer

La Comunitat Valenciana ha patit fins primera hora de la vesprada màximes pròximes als 39 graus i sensacions tèrmiques de fins a 49 per la combinació de calor i una humitat que ha fregat el 90 % en diversos punts del territori.

El Tribunal Suprem fixa que un canvi de sexe no anul·la una condemna per violència masclista

El Tribunal Suprem ha establit que un canvi de sexe registral no pot anul·lar una condemna prèvia per violència masclista comesa quan l’autor era legalment un home. La resolució confirma una pena de presó imposada a Castelló per agressions a l’exparella i a la filla menor.

Extingit l’incendi en una empresa de palets d’Algar de Palància

El Consorci Provincial de Bombers de València ha donat per extingit este dimarts, a les 11.14 hores, l’incendi declarat dilluns en una empresa de palets d’Algar de Palància, que també va afectar una zona forestal. En l’extinció han treballat durant tota la nit bombers de València i Castelló, així com efectius de la Generalitat.