Cas Samuel: La Fiscalia vol imputar per assassinat i robatori amb violència als acusats

 

Aquest dijous, els quatre detinguts pel crim de Samuel Luiz, de 23 anys, han sigut citats per la jutgessa titular del Jutjat d’Instrucció número 8 de la Corunya, per a decidir el tipus de delicte que se’ls imputa com investigats. En el dia de hui s estaven citats els majors d’edat i les parts personades en el cas.

 

Actualment, hi ha tres homes a la presó provisional i l’única dona detinguda ha sigut posada en llibertat amb mesures cautelars. Tots ells han sigut acusats d’assassinat, a dos d’ells se’ls atribueix un delicte d’odi i al tercer un altre delicte de robatori amb violència.

 

A la seua arribada al Jutjat, els quatre acusats per l’assassinat de Samuel Luiz han sigut increpats per un grup de persones que els van rebre a crits. «Assassins, assassins!», clamaven els amics de la víctima. Els tres investigats han arribat a la seu dels jutjats a les 09.00 del matí a bord d’un transport de la Guàrdia Civil procedent de la presó de Teixeiro. El quart imputat va descendir del vehicle a la vista de tots. 

 

Pocs minuts abans, va entrar en el Jutjat de la Corunya la dona detinguda com a encobridora, que també està acusada d’assassinat. Segons la investigació, els participants en el crim de Samuel es van reunir, almenys en dues ocasions, per a eliminar proves.

 

Les proves d’ADN impliquen els agressors «directament»

En el cas dels dos majors d’edat que romanen a la presó, la Policia va confirmar que les proves d’ADN, practicades en el cos de la víctima, a la seua roba i en una botella que, s’hauria usat contra Samuel, els impliquen directament en els fets.  A més, haurien anomenat «marieta» al jove durant l’agressió

 

D’altra banda, a tots els detinguts, amb edats entre els 16 i els 25 anys, se’ls consideren autors d’un delicte contra la integritat física consumat i un altre en grau de temptativa, per l’agressió patida en aquest cas per Ibrahima, el senegalés que va tractar d’auxiliar al jove mort. 

Últimes notícies

El Govern central confirma que seguix avant la nova Comandància de la Guàrdia Civil a Alacant

La delegada del Govern assegura que la nova Comandància de la Guàrdia Civil d'Alacant continuarà la seua tramitació en figurar en el Pla d'Infraestructures Estratègiques i comptar ja amb terrenys.

El PSPV suspén la seua reunió amb Mompó després del pacte pressupostari entre PP i Vox

El PSPV de la Diputació de València cancel·la la reunió amb Vicent Mompó en considerar que el pacte pressupostari entre PP i Vox compromet els comptes provincials i exigix explicacions per la gestió de la dana en lHorta.

El Congrés cita a María José Catalá i Virginia Barcones per la riuada de la dana

La comissió de la dana en el Congrés interrogarà el 15 de juny a l'alcaldessa de València, María José Catalá, i a la responsable de Protecció Civil, Virginia Barcones, per la riuada del 29 d'octubre de 2024.

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus després de donar suport a la proposta d’Educació

ANPE i CSIF denuncien pintades, amenaces i danys en les seues seus de Castelló després de recolzar la proposta salarial de la Conselleria d'Educació en plena vaga indefinida del professorat.

La jutgessa de la DANA torna a citar com a testimoni a Vicent Mompó

La jutgessa que investiga la gestió de la DANA torna a citar com a testimoni al president de la Diputació de València, Vicent Mompó, després de la declaració de l'alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado.

Educació garantix una PAU amb normalitat malgrat la vaga del professorat

La Conselleria d'Educació assegura que les PAU se celebraran amb normalitat en la Comunitat Valenciana, avança la constitució de tribunals i recorda que els correctors voluntaris han de complir el seu compromís.

Compromís porta al Tribunal de Comptes el finançament a col·legis que segreguen per sexe

Compromís denuncia davant el Tribunal de Comptes el finançament de 72,6 milions d'euros a col·legis vinculats a l'Opus Dei que segreguen per sexe i demana que es depuren responsabilitats i es retornen els fons.

Bernabé acusa a Pérez Llorca d’aplicar el dividix i venceràs amb els sindicats docents

Pilar Bernabé critica que el Consell negocie per separat amb els sindicats docents que sostenen la vaga i acusa a Juanfran Pérez Llorca de dividir al col·lectiu del professorat.