9.9 C
València
Dimarts, 20 gener, 2026

Cas Samuel: La Fiscalia vol imputar per assassinat i robatori amb violència als acusats

 

Aquest dijous, els quatre detinguts pel crim de Samuel Luiz, de 23 anys, han sigut citats per la jutgessa titular del Jutjat d’Instrucció número 8 de la Corunya, per a decidir el tipus de delicte que se’ls imputa com investigats. En el dia de hui s estaven citats els majors d’edat i les parts personades en el cas.

 

Actualment, hi ha tres homes a la presó provisional i l’única dona detinguda ha sigut posada en llibertat amb mesures cautelars. Tots ells han sigut acusats d’assassinat, a dos d’ells se’ls atribueix un delicte d’odi i al tercer un altre delicte de robatori amb violència.

 

A la seua arribada al Jutjat, els quatre acusats per l’assassinat de Samuel Luiz han sigut increpats per un grup de persones que els van rebre a crits. “Assassins, assassins!”, clamaven els amics de la víctima. Els tres investigats han arribat a la seu dels jutjats a les 09.00 del matí a bord d’un transport de la Guàrdia Civil procedent de la presó de Teixeiro. El quart imputat va descendir del vehicle a la vista de tots. 

 

Pocs minuts abans, va entrar en el Jutjat de la Corunya la dona detinguda com a encobridora, que també està acusada d’assassinat. Segons la investigació, els participants en el crim de Samuel es van reunir, almenys en dues ocasions, per a eliminar proves.

 

Les proves d’ADN impliquen els agressors “directament”

En el cas dels dos majors d’edat que romanen a la presó, la Policia va confirmar que les proves d’ADN, practicades en el cos de la víctima, a la seua roba i en una botella que, s’hauria usat contra Samuel, els impliquen directament en els fets.  A més, haurien anomenat “marieta” al jove durant l’agressió

 

D’altra banda, a tots els detinguts, amb edats entre els 16 i els 25 anys, se’ls consideren autors d’un delicte contra la integritat física consumat i un altre en grau de temptativa, per l’agressió patida en aquest cas per Ibrahima, el senegalés que va tractar d’auxiliar al jove mort. 

Últimes notícies

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla amb un doblet i castiga la relaxació de l’Elx

El Sevilla va empatar en el Martínez Valero amb dos gols de Akor Adams, l'últim de penal en el 92. L'Elx va malgastar un 2-0 i va pagar els seus dubtes.

2-2: Akor Adams evita la derrota del Sevilla i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet i va rescatar al Sevilla amb un penal en el descompte per a empatar 2-2 en el Martínez Valero. L'Elx va malmetre una renda de 2-0 i va mostrar dubtes en la gestió del resultat.

2-2: Akor Adams rescata al Sevilla en el descompte i castiga els dubtes de l’Elx

Akor Adams va firmar un doblet, el segon de penal en el 92, per a evitar la derrota d'un Sevilla que va arribar a anar 2-0 a baix. L'Elx es va relaxar amb la renda i ho va pagar car.

Podem felicitar les festes i Nadal. A triar

Leo Giménez és lingüista i en el seu article d'esta setmana denuncia la polarització política actual, on qualsevol detall —fins i tot una paraula en una felicitació— és utilitzat per desqualificar l’adversari, exagerant-ne el significat i carregant-lo d’intencions que no tenen base real

El greu accident ferroviari d’Adamuz deixa 40 víctimes mortals i obliga a decretar tres dies de dol oficial

Hi ha 41 persones hospitalitzades, 12 d’elles a l’UCI, mentre continuen les tasques d’identificació i la investigació sobre les causes del sinistre

L’excés de fred deixa 125 morts en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre

MoMo estima 125 morts per excés de fred en la Comunitat Valenciana des del 20 de novembre, un 7,2% menys que un any abans. La majoria s'han concentrat al gener.

Jutjat de Llíria cita al subdirector d’Emergències per la filtració de l’àudio del 112

El Jutjat d'Instrucció 6 de Llíria ha citat a Jorge Suárez com a testimoni per la filtració a la premsa d'un fragment de l'àudio entre Aemet i el 112 durant la DANA. La Guàrdia Civil assenyala que dos ex alts càrrecs van copiar la crida en una memòria portàtil.

Port subratlla el plus de jugar a casa abans del València Basket-París en Eurolliga

El capità Josep Puerto va cridar a la calma després de dos derrotes i va destacar que jugar en el Roig Arena pot aportar l'energia necessària davant París Basketball.