Desarticulat un grup criminal dedicat a estafar amb lloguers vacacionals a Orpesa

 

La Guàrdia Civil ha procedit a la detenció de cinc persones com a presumptes autors de pertinença a grup criminal i cometre un delicte continuat d’estafa, per import d’uns 6.140 euros de pagaments per la reserva d’habitatges vacacionals, afectant encara total de set famílies.

Després de tindre coneixement de diverses denúncies per delictes d’estafa, els agents després de les primeres indagacions i gestions específiques van esbrinar que una de les autores havia sigut detinguda l’any 2018 per fets similars on van ser enganyades 31 famílies.

Després de nombroses investigacions dutes a terme, es va poder comprovar que esta persona detinguda anteriorment era la capitost d’un grup criminal compost per 5 persones integrat per la seua parella i familiars de tots dos.

D’esta manera, aportaven diferents números de telèfon de contacte i comptes bancaris per a no ser detectats i que no es poguera relacionar els fets delictius comesos.

Les famílies estafades arribaven a la localitat d’Orpesa per a gaudir de les seues vacances i es trobaven sense allotjament i sense diners, amb la dificultat de llogar en època estival un altre habitatge, i quedant-los com a opció tornar al seu domicili, amb el mal moral que això comporta.

Es continuen les investigacions a fi de localitzar més persones perjudicades per estos fets.

Modus Operandi

 

El modus operandi consistia en la publicació en Internet (en plataformes dedicades a la compravenda i lloguer a nivell particular) on els ara detinguts llogaven habitatges vacacionals en la localitat d’Orpesa.

Quan les persones interessades es posaven en contacte amb ells, li sol·licitaven una transferència com a senyal, fent en quasi totes elles una espècie de contracte virtual i facilitant sempre un DNI o un nom i cognoms a l’efecte de crear la confiança suficient en l’interessat.

Posteriorment, perdien el contacte amb la persona anunciant, no podent fer usdefruit de l’habitatge i perdent per complet els diners.

Alguna de les famílies, fins i tot va arribar a efectuar més d’un pagament.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Guàrdia de Castelló.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Orpesa.

 

Últimes notícies

Deu moments que expliquen la gesta històrica del València Basket en l’Eurolliga

El València Basket firma una remuntada inèdita davant el Panathinaikos per a ficar-se per primera vegada en una Final a Quatre de l'Eurolliga, en una sèrie carregada de tensió, gestos virals i un ambient elèctric.

Morant recolza la vaga educativa i urgix al Consell a atendre les demandes dels docents

Diana Morant recolza la vaga educativa en la Comunitat Valenciana i exigix al Consell que escolte les demandes de la comunitat docent, des de la reducció de ràtios fins a millores salarials.

Costa Blanca reforça la seua estratègia per a atraure al turista nord-americà

El Patronat de Turisme Costa Blanca participa en unes jornades a Mont-real per a consolidar la seua presència en el mercat nord-americà i millorar la connectivitat aèria amb la província.

Detingut a Alzira un home per dos robatoris violents a una embarassada i a una anciana

La Policia Nacional ha detingut a Alzira a un home de 34 anys acusat de dos robatoris amb violència contra una dona embarassada i una anciana, a més d'un robatori amb força en un vehicle.

El pare d’Enrique Riquelme evita aclarir si el seu fill es presentarà contra Florentino Pérez en el Reial Madrid

El pare d'Enrique Riquelme insistix que el seu fill és molt madridista i destaca la seua joventut i trajectòria empresarial, però rehúye confirmar si encapçalarà una candidatura enfront de Florentino Pérez.

Presó provisional per a un home reclamat per tràfic de drogues detingut a Altea

Un jutjat ha ordenat l'ingrés a la presó provisional d'un home de 29 anys reclamat internacionalment per tràfic de drogues, detingut a Altea després d'identificar-se amb documentació presumptament falsa.

Espanya reforça amb el Regne Unit la busca de 12 criminals britànics vinculats a Espanya

Espanya i el Regne Unit intensifiquen la seua cooperació policial en la campanya Most Wanted per a localitzar a 12 fugitius britànics que podrien amagar-se o tindre vincles en ciutats espanyoles.

Les entitats d’infància alerten que la falta de finançament digne posa en risc l’acolliment de 2.300 menors en la Comunitat

Les entitats d'infància de la Comunitat Valenciana rebutgen la pròrroga de l'acció concertada fins a 2028 al no garantir un finançament suficient, la qual cosa, advertixen, compromet l'acolliment de 2.300 xiquets i xiquetes i l'estabilitat de 3.500 professionals.