Desarticulat un grup criminal dedicat a estafar amb lloguers vacacionals a Orpesa

 

La Guàrdia Civil ha procedit a la detenció de cinc persones com a presumptes autors de pertinença a grup criminal i cometre un delicte continuat d’estafa, per import d’uns 6.140 euros de pagaments per la reserva d’habitatges vacacionals, afectant encara total de set famílies.

Després de tindre coneixement de diverses denúncies per delictes d’estafa, els agents després de les primeres indagacions i gestions específiques van esbrinar que una de les autores havia sigut detinguda l’any 2018 per fets similars on van ser enganyades 31 famílies.

Després de nombroses investigacions dutes a terme, es va poder comprovar que esta persona detinguda anteriorment era la capitost d’un grup criminal compost per 5 persones integrat per la seua parella i familiars de tots dos.

D’esta manera, aportaven diferents números de telèfon de contacte i comptes bancaris per a no ser detectats i que no es poguera relacionar els fets delictius comesos.

Les famílies estafades arribaven a la localitat d’Orpesa per a gaudir de les seues vacances i es trobaven sense allotjament i sense diners, amb la dificultat de llogar en època estival un altre habitatge, i quedant-los com a opció tornar al seu domicili, amb el mal moral que això comporta.

Es continuen les investigacions a fi de localitzar més persones perjudicades per estos fets.

Modus Operandi

 

El modus operandi consistia en la publicació en Internet (en plataformes dedicades a la compravenda i lloguer a nivell particular) on els ara detinguts llogaven habitatges vacacionals en la localitat d’Orpesa.

Quan les persones interessades es posaven en contacte amb ells, li sol·licitaven una transferència com a senyal, fent en quasi totes elles una espècie de contracte virtual i facilitant sempre un DNI o un nom i cognoms a l’efecte de crear la confiança suficient en l’interessat.

Posteriorment, perdien el contacte amb la persona anunciant, no podent fer usdefruit de l’habitatge i perdent per complet els diners.

Alguna de les famílies, fins i tot va arribar a efectuar més d’un pagament.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Guàrdia de Castelló.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Orpesa.

 

Accede a nuestra hemeroteca Accedeix a la nostra hemeroteca Access our archive

Últimes notícies

El PSOE expulsa a l’alcalde d’Almussafes, Toni González, després dels seus atacs a les denunciants d’assetjament sexual

El PSOE ha expulsat a Toni González, alcalde d'Almussafes, per declaracions contra les dones que li van denunciar per assetjament, qualificades de 'revictimación'. Al desembre va ser suspés i el 25 de febrer va afrontar un expedient per 'amenaça vetlada', 'menyspreu' i deslleialtat.

Pluges superiors a 150 l/m² a Xert i Catí en 48 hores, a l’interior de Castelló

En 48 hores s'han superat els 150 l/m² a Xert i Catí. L'episodi ha deixat acumulats molt alts a l'interior de Castelló i registres notables a València i Alacant.

El Consell destina 854 milions al transport sanitari per quatre anys prorrogables a cinc

El Consell ha autoritzat este divendres el contracte del transport sanitari urgent i no urgent en la Comunitat Valenciana: 853,9 milions per a 4+1 anys i 23 vehicles més, fins a 739.

El Consell denuncia que el Govern no ha pagat 4 de cada 5 ajudes de primera necessitat per la dana

El Consell ha denunciat que la majoria de les ajudes de primera necessitat per la dana no s'han abonat i ha atribuït el bloqueig a traves burocràtiques estatals. Alhora, ha destacat avanços del Pla Endavant.

El Consell aprova una deducció de fins a 150 € per formació musical i instruments en la Comunitat Valenciana

El Consell ha aprovat una nova deducció autonòmica de fins a 150 € en l'IRPF per gastos de foment i formació musical. La mesura serà efectiva en la campanya que arranca el 8 d'abril i té efecte retroactiu des de l'1 de gener de 2025.

Es normalitza la circulació en les línies 6 i 4 del tramvia de València després del trencament d’una catenària

La L6 va recuperar tot el seu recorregut i la L4 va restablir el tram entre Doctor Lluch i Pont d'Assot cap a les 15.00, després de reparar una catenària danyada. La incidència es va originar sobre les 12.30 pel colp d'un camió en l'avinguda de Catalunya.

La Policia Nacional busca al sospitós de violar a una menor de 16 anys a Xirivella

La UFAM de la Policia Nacional a Xirivella busca a un home sospitós d'haver violat a una menor de 16 anys. L'agressió es va produir el 26 de febrer i es reserven detalls per protecció de la víctima.

Sis autonomies pacten a València exigir una nova Llei de Costas que supere les partions

Sis comunitats litorals han acordat un manifest que reclama una nova llei, rebutja els reglaments del Govern i demana una reunió urgent amb Sara Aagesen. La II Cimera Nacional del Litoral ha reforçat un front comú per a revisar el model de gestió de la costa.