Desarticulat un grup criminal dedicat a estafar amb lloguers vacacionals a Orpesa

 

La Guàrdia Civil ha procedit a la detenció de cinc persones com a presumptes autors de pertinença a grup criminal i cometre un delicte continuat d’estafa, per import d’uns 6.140 euros de pagaments per la reserva d’habitatges vacacionals, afectant encara total de set famílies.

Després de tindre coneixement de diverses denúncies per delictes d’estafa, els agents després de les primeres indagacions i gestions específiques van esbrinar que una de les autores havia sigut detinguda l’any 2018 per fets similars on van ser enganyades 31 famílies.

Després de nombroses investigacions dutes a terme, es va poder comprovar que esta persona detinguda anteriorment era la capitost d’un grup criminal compost per 5 persones integrat per la seua parella i familiars de tots dos.

D’esta manera, aportaven diferents números de telèfon de contacte i comptes bancaris per a no ser detectats i que no es poguera relacionar els fets delictius comesos.

Les famílies estafades arribaven a la localitat d’Orpesa per a gaudir de les seues vacances i es trobaven sense allotjament i sense diners, amb la dificultat de llogar en època estival un altre habitatge, i quedant-los com a opció tornar al seu domicili, amb el mal moral que això comporta.

Es continuen les investigacions a fi de localitzar més persones perjudicades per estos fets.

Modus Operandi

 

El modus operandi consistia en la publicació en Internet (en plataformes dedicades a la compravenda i lloguer a nivell particular) on els ara detinguts llogaven habitatges vacacionals en la localitat d’Orpesa.

Quan les persones interessades es posaven en contacte amb ells, li sol·licitaven una transferència com a senyal, fent en quasi totes elles una espècie de contracte virtual i facilitant sempre un DNI o un nom i cognoms a l’efecte de crear la confiança suficient en l’interessat.

Posteriorment, perdien el contacte amb la persona anunciant, no podent fer usdefruit de l’habitatge i perdent per complet els diners.

Alguna de les famílies, fins i tot va arribar a efectuar més d’un pagament.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Guàrdia de Castelló.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Orpesa.

 

Últimes notícies

Detinguda a Pego una parella per enganyar i robar joies valorades en 8.000 euros a uns octogenaris

Un home de 50 anys i una dona de 37 han sigut detinguts a Pego per furtar joies per valor de 8.000 euros a una parella d’octogenaris, després de guanyar-se la seua confiança amb un fals servici de recollida de ferralla.

Cauen uns estafadors amb dades bancàries de mig milió de persones: registres a la província de València

La Guàrdia Civil ha desmantellat una organització que suposadament enviava SMS suplantant bancs per robar credencials i estafar clients. Hi ha 13 detinguts, registres en la província de València i una base de dades amb informació de 500.000 persones.

Pérez Llorca afirma que es va pagar de la seua butxaca el viatge a la final del Mundial

Juanfran Pérez Llorca assegura que s’ha pagat de la seua butxaca el viatge i l’hotel per vore la final del Mundial 2026 als Estats Units, després de les crítiques de l’oposició en Les Corts.

Avis per calor i tempestes en dotze comunitats: la Comunitat Valenciana, en risc per altes temperatures

La primera ona de calor de la setmana ha activat avisos per altes temperatures i tempestes en dotze comunitats i Ceuta. La Comunitat Valenciana està en nivell groc per calor i tronades, amb risc especial a l’interior de Castelló i València.

Ingressa a presó per disparar contra un cotxe després d’una discussió de trànsit a Sagunt

Un home ha ingressat a presó a Sagunt acusat d’intent d’homicidi i tinença il·lícita d’armes després de disparar contra la porta d’un vehicle en una discussió de trànsit.

Quasi un 40 % més de pressupost del Consell per a la pesca valenciana

El Consell ha incrementat quasi un 40 % el pressupost destinat al sector pesquer valencià, amb més de 30 milions per a modernitzar flota i instal·lacions i noves ajudes del FEMPA fins a 2029.

Investigation oberta per la mort d’un menor en una vivenda de Benicarló

La Guàrdia Civil investiga la mort d’un jove menor d’edat, de 17 anys i jugador d’handbol, trobat sense vida a sa casa de Benicarló.

Les Falles descarten ampliar a tres dies l’Ofrena i mantindran el model tradicional en 2027

L’Assemblea de presidents i presidentes de falla ha rebutjat allargar l’Ofrena de 2027 a tres dies, malgrat l’augment de cens faller i els problemes logístics. El model continuarà concentrant el multitudinari acte devot en les vesprades i nits del 16 i 17 de març.