Desarticulat un grup criminal dedicat a estafar amb lloguers vacacionals a Orpesa

 

La Guàrdia Civil ha procedit a la detenció de cinc persones com a presumptes autors de pertinença a grup criminal i cometre un delicte continuat d’estafa, per import d’uns 6.140 euros de pagaments per la reserva d’habitatges vacacionals, afectant encara total de set famílies.

Després de tindre coneixement de diverses denúncies per delictes d’estafa, els agents després de les primeres indagacions i gestions específiques van esbrinar que una de les autores havia sigut detinguda l’any 2018 per fets similars on van ser enganyades 31 famílies.

Després de nombroses investigacions dutes a terme, es va poder comprovar que esta persona detinguda anteriorment era la capitost d’un grup criminal compost per 5 persones integrat per la seua parella i familiars de tots dos.

D’esta manera, aportaven diferents números de telèfon de contacte i comptes bancaris per a no ser detectats i que no es poguera relacionar els fets delictius comesos.

Les famílies estafades arribaven a la localitat d’Orpesa per a gaudir de les seues vacances i es trobaven sense allotjament i sense diners, amb la dificultat de llogar en època estival un altre habitatge, i quedant-los com a opció tornar al seu domicili, amb el mal moral que això comporta.

Es continuen les investigacions a fi de localitzar més persones perjudicades per estos fets.

Modus Operandi

 

El modus operandi consistia en la publicació en Internet (en plataformes dedicades a la compravenda i lloguer a nivell particular) on els ara detinguts llogaven habitatges vacacionals en la localitat d’Orpesa.

Quan les persones interessades es posaven en contacte amb ells, li sol·licitaven una transferència com a senyal, fent en quasi totes elles una espècie de contracte virtual i facilitant sempre un DNI o un nom i cognoms a l’efecte de crear la confiança suficient en l’interessat.

Posteriorment, perdien el contacte amb la persona anunciant, no podent fer usdefruit de l’habitatge i perdent per complet els diners.

Alguna de les famílies, fins i tot va arribar a efectuar més d’un pagament.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Guàrdia de Castelló.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Orpesa.

 

Últimes notícies

Set autors espanyols, entre ells la valenciana Laura Pérez, opten als Premis Eisner 2026

Set creadors espanyols, amb la il·lustradora valenciana Laura Pérez com un dels noms destacats, figuren entre els nominats als Premis Eisner 2026 en diverses de les seues categories.

Olasagasti apel·la a l’empenyiment de l’afició del Llevant per a aconseguir la permanència davant el Mallorca

Jon Ander Olasagasti subratlla que el suport de l'afició del Llevant serà clau enfront del Mallorca, rival directe per la permanència, després de l'impuls que va suposar guanyar a Vigo.

La Comunitat Valenciana usarà detectors de radiofreqüència en la pròxima PAU per a frenar el frau

La Comunitat Valenciana implantarà en la pròxima PAU detectors de radiofreqüència per a localitzar dispositius electrònics ocults i exigirà mòbils totalment apagats i sense rellotges a l'aula.

Greu un home atropellat pel tramvia després de caure a la via a Alacant

Un home de 48 anys ha resultat ferit greu en caure de manera accidental a la via del tramvia a Alacant i ser atropellat per un comboi de la línia 2, la qual cosa va obligar a interrompre el servici durant 20 minutos.

El Centre del Carme reivindica a 60 artistes marcats per la dana en la mostra Genealogies del territori

El Centre del Carme presenta l'exposició Genealogies del territori, amb obres de 60 artistes afectats per la dana, que reflexionen sobre el territori, la memòria i la petjada de l'aigua.

Educació cita als sindicats el dilluns per a reprendre la negociació en plena vaga del professorat

La Conselleria d'Educació convoca als sindicats docents el dilluns a les 16 hores per a la segona reunió de la Taula sectorial des de l'inici de la vaga indefinida, després d'una proposta considerada insuficient per les organitzacions sindicals.

El Consell acusa a Arcadi España d’ignorar la carta de Pérez Llorca sobre finançament

El conseller José Antonio Rovira retrau al ministre Arcadi España que no haja respost a la carta enviada per Juanfran Pérez Llorca el 30 de març i dubte que el Govern aprove un nou model de finançament autonòmic.

Vox acusa a la Generalitat de falta de lideratge en la gestió de la dana de 2024

Vox sosté en les seues conclusions a la comissió d'investigació de Les Corts que la gestió de la dana de 2024 va evidenciar greus carències de lideratge i coordinació per part de la Generalitat i del Govern central.