Desarticulat un grup criminal dedicat a estafar amb lloguers vacacionals a Orpesa

 

La Guàrdia Civil ha procedit a la detenció de cinc persones com a presumptes autors de pertinença a grup criminal i cometre un delicte continuat d’estafa, per import d’uns 6.140 euros de pagaments per la reserva d’habitatges vacacionals, afectant encara total de set famílies.

Després de tindre coneixement de diverses denúncies per delictes d’estafa, els agents després de les primeres indagacions i gestions específiques van esbrinar que una de les autores havia sigut detinguda l’any 2018 per fets similars on van ser enganyades 31 famílies.

Després de nombroses investigacions dutes a terme, es va poder comprovar que esta persona detinguda anteriorment era la capitost d’un grup criminal compost per 5 persones integrat per la seua parella i familiars de tots dos.

D’esta manera, aportaven diferents números de telèfon de contacte i comptes bancaris per a no ser detectats i que no es poguera relacionar els fets delictius comesos.

Les famílies estafades arribaven a la localitat d’Orpesa per a gaudir de les seues vacances i es trobaven sense allotjament i sense diners, amb la dificultat de llogar en època estival un altre habitatge, i quedant-los com a opció tornar al seu domicili, amb el mal moral que això comporta.

Es continuen les investigacions a fi de localitzar més persones perjudicades per estos fets.

Modus Operandi

 

El modus operandi consistia en la publicació en Internet (en plataformes dedicades a la compravenda i lloguer a nivell particular) on els ara detinguts llogaven habitatges vacacionals en la localitat d’Orpesa.

Quan les persones interessades es posaven en contacte amb ells, li sol·licitaven una transferència com a senyal, fent en quasi totes elles una espècie de contracte virtual i facilitant sempre un DNI o un nom i cognoms a l’efecte de crear la confiança suficient en l’interessat.

Posteriorment, perdien el contacte amb la persona anunciant, no podent fer usdefruit de l’habitatge i perdent per complet els diners.

Alguna de les famílies, fins i tot va arribar a efectuar més d’un pagament.

Les diligències instruïdes han sigut entregades en els Jutjats de Guàrdia de Castelló.

L’actuació ha sigut realitzada per efectius de l’Àrea d’Investigació de la Guàrdia Civil d’Orpesa.

 

Últimes notícies

David Ferrer presenta la nova samarreta de la selecció espanyola de tenis

La selecció espanyola de tenis estrena samarreta per a les pròximes eliminatòries de la Copa Davis, un equipament roig i groc presentada pel capità David Ferrer, que confia en la nova generació de jugadors.

Sanitat reforça l’atenció 24 hores, la salut mental i les teràpies oncològiques en els pressupostos de 2026

La Conselleria de Sanitat destina 9.453 milions en 2026, un 3% més, amb focus en nous centres d'urgències 24 hores, reforç de salut mental i alta tecnologia contra el càncer.

Callosa de Segura es concentra en silenci per Patricia, víctima d’un assassinat masclista

Desenes de veïns de Callosa de Segura es concentren davant l'Ajuntament per a guardar un minut de silenci i condemnar l'assassinat masclista de Patricia a les mans de la seua parella.

El detingut per l’assassinat masclista de Callosa confessa que va escanyar a la seua parella després d’una discussió

L'home detingut per l'assassinat masclista de Patricia, de 48 anys, a Callosa de Segura ha confessat que la va escanyar després d'una discussió i que ja tenia denúncies prèvies d'altres exparelles.

Iñigo Pérez es presenta al Vila-real: un desafiament clau en la seua carrera

Iñigo Pérez s'estrena com a entrenador del Vila-real i definix el repte com un desafiament important en la seua carrera, amb la mirada posada a mantindre el nivell de l'equip en LaLiga i en la Lliga de Campions.

Educació reduïx al 12,62% el seguiment de la vaga docent en el seu moment 17

La Conselleria d'Educació situa en el 12,62% el seguiment de la vaga indefinida del professorat valencià en el seu desseté dia, amb lleugeres diferències entre províncies i coincidència amb les proves d'accés a la universitat.

La Generalitat destina més de 26 milions a obres antiriuades per a blindar els polígons industrials

La Conselleria d'Indústria prioritza en els pressupostos de 2026 la recuperació després de la dana amb més de 26 milions per a obres antiriuades i ajudes a empreses, en un marc de retallada global del departament i crítiques de l'oposició.

Morales s’acomiada del Llevant després de tancar el seu espinita amb l’ascens a Burgos

José Luis Morales s'acomiada del Llevant després de deu temporades, 377 partits i 83 gols, i reconeix que l'ascens reeixit a Burgos li va permetre tancar la espinita del descens de 2022.